Sandman Geplaatst 28 augustus 2008 Rapport Share Geplaatst 28 augustus 2008 quote: Originally posted by: anjoIk zit nog gewoon aan de filterkoffie. Begin bijna te denken dat ik dan buiten de club val. Gisteren heb ik niet zo maar een boeket gekregen maar een bijzonder bloemstuk. In een mooie schaal. hij fleurt de hele ( lege) kamer op. Houtje, je dochter heeft smaak. Ik kan er alleen maar stil naar kijken. Ik heb zoveel genegenheid en liefde van mensen van het forum gekregen. Ik wordt er echt stil van. En jullie weten allemaal dat ik niet zo snel stil val;) Het heeft mij dieper geraakt dan ik had verwacht. Ik heb van jullie zoveel warmte ontvangen tijdens X zijn ziekte maar vooral deze week. Als het mij even te veel wordt lees ik de draadjes terug. Ik heb gisteren belachelijk veel geslapen en vandaag ben ik voor de eerste keer alleen. Het is zo stil hier. Gisterenavond terwijl ik lag te slapen ging de telefoon, ik werd helemaal in paniek wakker en rende naar beneden ik dacht dat X mij nodig had. Maar zijn bed is weg, de kamer is zo leeg. Ik krijg kaarten van mensen die ik helemaal niet ken of kan plaatsen, van oude klasgenoten. Zaken waar ik maanden van wakker gelegen heb zijn ineens opgelost. Voor het eerst in mijn leven. ben ik niet gebonden aan iets. Eerst aan mijn ouders, toen gelijk aan X, en toen draaide mijn hele leven om de kinderen. Mijn kinderen hebben mij nog steeds nodig maar ze hebben allemaal een partner en hun eigen leven. Ik heb een lege pagina. En nog geen idee hoe ik die ga vullen. Hoef ik nu nog eigenlijk niet aan te denken. Dag per dag maar. Ik heb regelmatig de gedachten dat het vreemd is dat er geen fles naast mij staat. Heb ik ooit een beter excuus gehad? Als je een excuus nodig hebt. Het voelt alsof X mij een nieuw begin heeft gegeven. Laat ik dat dan niet verpesten. Ik mis hem en het doet verschrikkelijk veel pijn. De stilte is oorverdovend. Maar ik voel dat het goed is, de cirkel is rond. Liefs, Anjo Ik heb zelden in mn leven zo`sterk en dapper mens meegemaakt als jij.Ben er ook van overtuigd dat je t red, jij en de kids.Go for it en sterkte de komende tijd Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sandman Geplaatst 28 augustus 2008 Rapport Share Geplaatst 28 augustus 2008 Ga dr vadoor nu, paar dagen jagen en geen borrels.Tot zaterdag, hou t gezond en hou t droog. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
hanneke1 Geplaatst 28 augustus 2008 Rapport Share Geplaatst 28 augustus 2008 goedemiddag, allemaal een droge dag gewenst!hanneke Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Har Geplaatst 28 augustus 2008 Rapport Share Geplaatst 28 augustus 2008 Haha...ben ook aan het blazen Carolien, herken wel wat je zegt. Je gedachten hoeven eigenlijk uit niet meer dan een paar juiste constateringen te bestaan, keep it simple. Ennuh, als ik voorlopig een 6je weet te behalen als 'beloning' voor wat ik doe, hoe ik denk, hoe ik voel mag ik tevreden zijn...niet teveel willen of wensen en goed bij de 'les' blijven.Gisterenavond M. ontmoet tijdens de lezing filosofie, ging onder meer over verslavingen dus ik viel met mijn neus in de boter. Was wel spannend voor me, maar al gauw bleek dat ze het mooi bij mij kan laten en niet in wrok omziet. Waarom zou ze ook...maakt juist haar betrokkenheid er niet minder om als ze er neutraal mee om kan gaan (zonder oordeel). Natuurlijk wel weer een deuk opgelopen die vriendschap van ons.Maar we hebben het er daarna nog over gehad en dat heeft me goed gedaan. Afgesproken dat ik het initiatief neem als ik haar wil ontmoeten dus het is aan mij om eerst mijn gedachten weer op een rijtje te krijgen.Heb iig al maatregelen genomen naar de vw. hulpdienst toe...géén zware gezinssituaties meer of opdrachten aannemen die ik alleen maar met veel moeite kan volbrengen. Is een mooie opdracht voor mij om het simpel te houden Ook geen quasi verdiepen meer in bovennatuurlijke zaken...pfff, kan idd beter met een rugzak vol met stenen gaan lopen. Goed, sta weer op de pootjes. Geen gremlin meer te bekennen en dat wil ik graag zo houden. Hum, al een paar uur online terwijl ik bezoek en telefoontjes heb gehad. In de benen maar.Fijn dat je er weer bent Pip. Anjo, zo te lezen sta je sterk in de realiteit. Complimenten Het ga je goed en nogmaals dank voor het delen.Latersss mensen, een fijne dag toegewenst doorHar Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Har Geplaatst 28 augustus 2008 Rapport Share Geplaatst 28 augustus 2008 He, Hanneke...klaar met het grote werk? Val jezelf niet af hè, bij eventuele kritiek. Pluim voor jou Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Otje Geplaatst 28 augustus 2008 Rapport Share Geplaatst 28 augustus 2008 hallo, ik maak mn koffie nog ouderwets met de hand, gekookt water in een filterdingetje, rechtstreeks in mn kopje. En dan heel sterk, en met rietsuiker, jammie !!!Straks komt vriendin helpen hier, flink aan de slag dus.dagdagdag x Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 28 augustus 2008 Rapport Share Geplaatst 28 augustus 2008 Hemel Houtje wat moet je met die seseo resten. Toen ik dat plaatje opende stond er trouwens dat ik nummer zo en zoveel was en een auto HEB gewonnen. Moest naar een of andere website. Naaaaa ....Ziza: ik snap niet waarom je dat verhaal aan Corinne gaat kopieeren en hier neerzet. Ik hoef geen reactie hoor, want op uitleg zit ik nu ook niet te wachten. Ik zie hier niks helpends bij.Pippi: dat vind ik nu het zwaarste aan het ouderschap, of moeder zijn. Rekening houden met de kinderen. Je zelf altijd maar weer op moeten pakken. Volwassen zijn, niet steunen en leunen op je kinderen. Dat is zwaar, heel zwaar. Carolien: proficiat dan met je zwaan!!Hanneke: je maakt het wel spannend hoor. Je heb toch wel veel voor het laatst bewaard.Hopelijk horen we wat van je vandaag.Trees Hoe IS HET ?????Ik ben lichtelijk gevloerd. Zo ontzettend veel gedaan deze week.Een trigger hoor. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ziza Geplaatst 28 augustus 2008 Rapport Share Geplaatst 28 augustus 2008 Hoi An,Of ik ergens op reageer bepaal ik zelf wel... maar bij deze leg ik het niet aan je uit waarom ik een posting heb neergezet naar CPAS... en of het helpend of niet helpend is voor CPAS is niet aan jou...Je kunt er echter wel van uitgaan dat ik op mijn manier andere alkies probeer te helpen en dat dat ook mijn enige insteek is...meer niet... net als jij op jouw manier anderen wil helpen en ondersteunen op dit forum...En zo simpel is het voor mij... ik doe mijn best en wat een ander er mee doet is niet aan mij... en meer hoef ik niet te doen... en meer kan ik ook niet doen...En dat je mij misschien af en toe niet kunt volgen is omdat jij niet Ziza bent...hahahaha....Ik heb soms al moeite genoeg om mijzelf te volgen hahaha....En ik vind het leuk om te lezen dat je de laatste tijd lekker gaat...Anyway... fijne dag nog An... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ziza Geplaatst 28 augustus 2008 Rapport Share Geplaatst 28 augustus 2008 O ja...Vanavond ga ik weer voetballen na het ruim 13 jaar geleden voor de laatste maal op het veld te hebben gestaan (meer dood dan levend)...trainen... en weer wedstrijdjes spelen...Ik kan niet wachten om de geur van het gras te ruiken , te zweten en de volgende dag zware spierpijn te hebben De reden dat ik uiteindelijk helemaal gestopt was met sporten was omdat mijn verslaving geen andere hobbies dulde dan drank , weed en cocaine... tja alcohol en drugs zijn jaloerse vrienden voor een verslaafde...Groetjes Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 28 augustus 2008 Rapport Share Geplaatst 28 augustus 2008 Ha Ziza, ach ik moest het gewoon ff zeggen. Ja, haha, nee, ik ben Ziza niet en jij An niet, gelukkig, haha. (niet cynisch of zo hoor, moet er ook om lachen). Terwijl ik toenstraks zat te schrijven dacht ik 'zo nu ga ik het idee drank ff wegwerken'. Heb ik toch twee prachtige planten gekocht: Newbiscus.Zo dat kiept ff lekker de auto in. Voel me er helemaal vrolijk mee worden. voor iedereen die het nu moeilijk heeft.Oh ja, En een nieuwe fritespan. Dus dat worden patattekus vanavond. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 28 augustus 2008 Rapport Share Geplaatst 28 augustus 2008 Oh ja, Ziza, ik hoop maar dat het voetballen goed gaat, want je bent natuurlijk ook 13 jaar ouder geworden. Ik merk het wel hoor. Dat sporten, gaat niet meer zo top. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 28 augustus 2008 Rapport Share Geplaatst 28 augustus 2008 Carolien: die tekening is helemaal top joh!!!! Zo zie ik dat precies voor me!!! haha Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 28 augustus 2008 Rapport Share Geplaatst 28 augustus 2008 Je hebt harstikke talent Carolien. Ik wilde dat ik hier iemand had die eens wat voor me wilde tekenen. Zelf kan ik er geen snars van. Maarja, ik kan zo veel niet. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 28 augustus 2008 Rapport Share Geplaatst 28 augustus 2008 Haha kletst wel lekker weg zo in m'n eentje, ach dat kan ik ook geen ruzie krijgen.Ik ga maar eens dikke kroket bakken.Tot later. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 28 augustus 2008 Rapport Share Geplaatst 28 augustus 2008 Hoi,Ik heb weinig nuttigs te melden.Het gaat goed met mij.Zometeen naar de opening waarvan ik dacht dat het gisteren was.Zit nu even uit te rusten van mijn werk.Over een kwartiertje word ik opgehaald.Daarna gaan we lekker uit eten.Morgen ben ik vrij, heerlijk.Fijne avond allemaal. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jozef Geplaatst 28 augustus 2008 Rapport Share Geplaatst 28 augustus 2008 Hier weer eens bericht van Jozef.Laatste keer dat ik iets van me heb laten horen was ongeveer 3 weken terug.Ik ben nu dik twee weken bezig met de internettherapie. Alleen nog maar gegevens opsturen steeds en het schrift bijhouden. En aangezien ik de afgelopen week weer heel veel gedronken heb, heb ik gister met de verslavingsarts besloten dat ik Refusal ga slikken. Dat ga ik a.s. maandag doen. Heb erg belangrijke dingen in het weekend en vanwege de eventuele bijwerkingen begin ik dus maandag.Gister voor het laatst gedronken tot diep in de nacht en ik zit er dus nu weer als een bang, trillerig vogeltje bij. De kater is weer weg, maar dat lamlendige gevoel is er nog, schrikkerig, nerveus, trillerig enz. ben vandaag maar weer eens naar het forum gegaan. veel gelezen over thema's enz. en een beetje vluchtig de dagdraad van vandaag. Ga het forum toch wat intenser bezoeken denk ik. Ik wilde eerst perse zonder refusal, maar er geen redden aan met mijzelf alleen.Ik schrijf nu alleen maar een beetje van me af en ga de komende dagen NIET drinken.groeten aan iedereen.Jozef Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lee Geplaatst 28 augustus 2008 Rapport Share Geplaatst 28 augustus 2008 Carolien, wat een prachtige en herkenbare tekening!Knap hoor, wat een talent. Een tekening zegt bijna meer dan ik weet niet hoeveel woorden.Liefs van Lana Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tatum Geplaatst 28 augustus 2008 Rapport Share Geplaatst 28 augustus 2008 Jozef,Jammer dat ik zo laat gezien heb wat je geschreven hebt. Het is net etenstijd geweest en dan zijn er niet veel mensen on-line.Jozef, heel erg goed dat je stoppen gaat. De eerste paar dagen kun je wat ontwenningsverschijnselen tegenkomen zoals trillen en zweten. Vooral 's-nachts veel zweten. Je lichaam wil dan het gif uit je lijf gooien. 's-Ochtends lekker douchen met een lekker geurtje en niemand die het merkt overdag. Heel goed, gelijk aan de refusal. Dat heeft heel veel mensen hier op het forum geholpen. En bedenk: elke trek in alcohol is een golf die overwaait. Het laait op, komt tot een hoogtepunt en zwakt daarna weer af. Als je de golf goed doorstaan hebt blijft de trek daarna een tijdje weg. En hoe langer je niet-drinkt hoe minder de trek in alcohol wordt. Ik wens je heel veel succes!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Trees Geplaatst 28 augustus 2008 Rapport Share Geplaatst 28 augustus 2008 Hoi mensen, ik duikel hier récht over de kop jullie berichten in.Jammer, jammer, maar helaas, ik durfde het gisteren niet te melden. Ik moest vandaag naar de kaakchirurg, ben geweest, akelig, afschuwelijk, heb het volbracht. Maar niet zonder gisteren 3 (drie!!!) glazen genomen te hebben. En als ik heel eerlijk ben, dacht ik vanochtend van 00.300 tot 12.00 uur alleen nog maar: ik wil er nóg wel 10!Ik was dan ook zonder enige twijfel volslagen los gegaan, als jullie me dan niet gewaarschuwd hadden dat alcohol met bloedverslies geen goede combinatie was! Dit heeft me dus geholpen, maar ik begin steeds minder vertrouwen in mezelf te krijgen...hoe vaak kan ik struikelen? (en, o, o Soothe, ik schaam me al dood om je dit op te biechten!)Ik ga het toch maar weer proberen...iets anders kan ook niet! Ik kan me er natuurlijk ook niet bij neerleggen dat ik blijf drinken! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tatum Geplaatst 28 augustus 2008 Rapport Share Geplaatst 28 augustus 2008 Trees, Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Trees Geplaatst 28 augustus 2008 Rapport Share Geplaatst 28 augustus 2008 Tja, dank, Carolien, ik ben de stoel uitgedropen!En ja, ik ben een ben/ben aan de refusal.Alleen pas ik het dus (kennelijk) aan aan de omstandigheden!Ik was geminderd...Floor, dank!Soothe, SPAAR ME!!! (néé, dat doe je natuurlijk niet!) En daar heb je ook gelijk aan!En bedenk, dat ik jou ook je oren ga wassen als het nodig is!liefs, Trees! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gem Geplaatst 28 augustus 2008 Rapport Share Geplaatst 28 augustus 2008 Goedenavond!Ik moet er weer helemaal inkomen hoor! Er is blijkbaar toch wel heel veel gebeurd.Ik heb er weer de werkweek opzitten. Heerlijk gevoel.Trees,sterkte met je kaak! Moest er een kies uit? Of heb je inmiddels geen verstand(skiezen) meer?In ieder geval heeft de heleboel daar een opdonder gekregen. Doe rustig aan! Ennuh, kalm aan met de booze!Jozef,goed besluit aan de Refusal te gaan! Het zal veel rust brengen,dat je gewoon niet meer KAN drinken!Verder ben ik alweer kwijt wat iedereen geschreven heeft vandaag!Lana, Carolien, Floortje,Hoi! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 28 augustus 2008 Rapport Share Geplaatst 28 augustus 2008 Albertina: heb je wel verdiend een heerlijke vrije dag morgen.Jozef: ik wens je zo veel kalmte moed en wijsheid toe!!! Als ik je lees lopen de rillingen me over het lijf. Wat is dat toch een smerige zooi, die drank. Bahbahbah. Laat de eerste staan Jozef en denk aan de gevolgen als je weer zou drinken.Carolien: ik vind het net zo spannend als jij !! Haha!!! Moeten we wel nog een maandje geduld hebben.Trees: nu moet je toch echt eerst beginnen die schaamte te overwinnen. Is er iemand hier op het forum een haartje beter dan jij ????? Zijn wij dan van die helden ???? Nee, nee, nee.Allemaal, stuk voor stuk hier leren we met vallen en opstaan.We staan alleen nog maar op om te weten dat we het kunnen en dat er al zoveel dagen en weken voorbij zijn gegaan waarin je NIET dronk Trees.Dus het opschrijven is al een enorme winst. Ook al is het met schaamte.Schaamte laat ons weer drinken en dat moet dus niet.Je hebt het nu achter de rug en we gaan gewoon verder Trees!!!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tatum Geplaatst 28 augustus 2008 Rapport Share Geplaatst 28 augustus 2008 Zoooo lekker, ik ben vanavond één avondje alleen. Dochter is met haar klasgenoten op schoolreis en komt morgen pas terug en vriend werkt en komt om 23.00 uur thuis.Genieten. Als avondeten heb ik alleen een GROTE varkenshaas met VEEL champignonnesaus gemaakt. Verder niets. Tweemaal journaal gekeken (RTL4 en nederland 1) en geen soap vanavond. Alleen wat ik wil.Trees, ik vind je een kei dat je de ingreep hebt laten doen. Drie glazen veranderen niets in mijn ogen, maar ga wel door op de ingeslagen weg. Je weet nu dat "drie" heel hard roepen om "meer". Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 28 augustus 2008 Rapport Share Geplaatst 28 augustus 2008 Lana: hoe is het ??????????????Floor: je gaat goed he? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden