Spring naar bijdragen

zaterdag 39 augustus 2008

Houtje

Aanbevolen berichten

Har, ik kan je het boek van Jan Geurtsz, "De verslaving voorbij" adviseren. Ik ben het nu aan het lezen, kan absoluut geen kwaad ook al heb ik al twee jaar niet gedronken. Voorzover ik je berichten kan volgen zie ik een aantal aanknopingspunten. Ik denk wel dat je het interessant zult vinden.

Pippi, ik heb nadat ik gestopt was met drinken een toename van paniekaanvallen gehad. Alcohol dempte ook dat, of in ieder geval beleefde ik het anders. Maar ook dat wordt beter. Probeer niet te erg te schrikken van de lichamelijke verschijnselen, want dat maakt het erger. Bij mij hielpen ontspannings-/ademhalingsoefeningen vaak goed.

Voor alle bezorgden wil ik graag nog even het beeld corrigeren dat ik in Amsterdam een enorme puinhoop achtergelaten zou hebben. ;) Bij gebrek aan het hol- en vliegwerk van thuis heb ik steeds keurig alle afwasjes weggewerkt, en zelfs de was ligt bij in huize Soothe. Alleen een grote schoonmaak is niet gehouden, maar dat is bij mij thuis ook niet het geval.

Inmiddels bijgepraat met mijn jongens. Het huis staat nog keurig overeind, er waren wassen gedraaid, de tuin was bijgehouden, en ons meerjarenproject 'het keukenwandje' bevindt zich inmiddels in een vergevorderd stadium. Ik begin zowaar te denken dat ik ergens in mijn opvoeding misschien toch iets goed gedaan heb, en dat ooit "alles sal rech kom".

Ik moet nu weer even wennen thuis, zonder mijn lief en in mijn vertrouwde omgeving. Omschakelen terug naar mijn normale routine. Morgen even mijn administratie bijwerken, die al een paar weken op een stapel ligt te wachten. Zodat ik maandag weer met enige rust in mijn hoofd kan beginnen.
Het waren twee fijne weken, en ik voel dat ik beter uitgerust ben dan toen ik er aan begon. Heel anders dan vorig jaar, toen ik in de puinhopen van een net voltooide verbouwing zat in mijn vakantie. Het werk thuis is dan wel anders dan op het werk, maar voor mij zat er hetzelfde gevoel van 'moeten' achter, plus het idee dat het af moest zijn als ik weer moest gaan werken (wat het niet was). Met het gevolg dat ik doodmoe was toen ik weer moest beginnen, en vol stress zat. Dat kan ik niemand adviseren!

Dus: Houtje, sterkte met het opknappen van dochters' kamer, en jut jezelf alsjeblieft niet op!
Woman, heel veel sterkte met de verhuizing, en neem de tijd om lekker uit te rusten als het voorbij is!

Anjo, :heart:

Eveneens in het kader van weer in mijn normale ritme komen duik ik nu mijn eigen bed in. Slaap wel voor degenen die dat ook gaan doen, en de anderen nog een prettige voortzetting!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 142
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

quote:

Originally posted by:
slofje

goeienavond allen

alleen uit chaos kan een ster geboren worden, moest ik net eventjes aan denken.........

wa een opschrift op folder van therapeut

wingchun, wat ik het vervelendst vond toen ik ook af en toe dronk, dat ik me elke keer de vraag moest stellen, is het nu af en toe, gek werd ik er van!

pipi, knap van je wat je vandaag allemaal gedaan hebt!

CPAS, kwam vanmiddag langs fietsen, maar ik dacht dat het bij jullie wel etenstijd zou zijn, later zag ik dat je toen hier aan het schrijven was, raar hoor, zoooooo dicht bijelkaar te wonen

Aanbellen mag altijd en je wordt binnengelaten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:

Originally posted by:
Soothe

Corientje
:heart:
ik ben er weinig Corinne. Laat ik voorop stellen, dat ik hoop dat je weer een beetje op koers mag komen, het is je gegund!

En hier wordt het leven geleefd met ups en downs. Dit heeft niets met Gremlins van doen.

Gewoon het leven, en al wat daarbij hoort! En Soothe is rustiger, minder opgefokt, zo je wil.

Misschien een beetje de ware Soothe. Daar is niets mis mee.

Corientje, pas goed op jezelf!

Lieve Soothe,
Ik pas op. Ik heb bewaking ingehuurd.\

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Whaah....kan hier nog uren doorgaan met werkelijk zinnige opmerkingen plaatsen...duh, bedenken daarvan. Laat ik maar net als Hanneke daar een scriptie over maken, l@!llige nu is dat ik meer dan de helft verlies of verspil aan een beetje aanwezig zijn.
Truste, tis potdorie al bijna 01.00!!!!!! Tsssss....:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hee die lieve Har,

Ga zometeen eens voor de grap voor de spiegel staan, en zeg eens tegen die vent dat ie okay is!
Met al z'n plussen en minnen!
En dat je van hem houdt, onvoorwaardelijk!

En luister dan eens goed naar die innerlijke stem die oprecht het beste met je voor heeft, diezelfde stem die jou de afgelopen maanden zoveel van jezelf terug gegeven heeft, je bent het even kwijt maar alles wat je hoeft te doen is je oren bewust die andere kant op richten.

Toegeven aan de pijn is slechts schijnbaar de gemakkelijkste weg. Voel eens of je deze weg echt wel zo prettig vindt, ongeacht de rede waarom je er weer op belandde. Wil je werkelijk weer zijn waar je 8 maanden geleden was? Zo ja: geniet er dan ook van! Ga lekker lallen met andere lallenden, dat lalt een stuk beter ;-)

Zo nee: alles wat je hoeft te doen is jezelf vergeven, voor wat je hebt gedronken, maar vooral ook voor het gevoel daarvoor, dat jij het leven beleeft zoals jij het beleeft, dat jij de pijn en de verwarring voelt zoals jij die voelt, het is OKAY Har, je HOEFT echt niet te drinken, het mag er allemaal zijn en het komt en gaat zoals het komt en gaat,

Kop op jochie kap ermee!
Hele dikke knuffel van een bezorgd forumgenootje, die zich als einzelganger absoluut bondgenoot voelt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kaia,
Dat heb je goed gezegd.

Wingchun,
We zitten hier allemaal met een alcoholverslaving. We zitten allemaal in een verschillende fase, maar toch zijn we allemaal even ver verwijderd van dat ene glas dat ons verleidt om maar meteen een hele serie flessen te verorberen. Waar we dan weer spijt van krijgen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor de duidelijkheid hé, waar ik nou deze hele discussie om begonnen ben is:

Niets is wat het lijkt te zijn, zelfs dronkenschap is een illusie, net als zgn nuchter zijn.
Je kunt maar beter nuchter zijn hoor, daar niet van maar leer daar de positieve gedachten bij bedenken....waarom wil je elke dag weer er voor gaan?
Heb je een reden?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...