Spring naar bijdragen

zaterdag 39 augustus 2008

Houtje

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 142
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Ik heb echt heerlijk geslapen, mijn rugpijn is helemaal over . Nee, niet die in mijn arm nee. Helaas.

Om half 2 was ik wakker en was ik nog even beneden en aangezien ik om 2200 uur sliep ben ik nu wakker. Toch heerlijk 9 uur geslapen, kon ik dat andere keren maar zeggen. Meestal ga ik pas na 24.00 uur naar bed en ben ik pas rond 9 uur wakker.
Dit schema moet ik er maar even inhouden, ook voor kinderen als ze maandag weer naar school gaan.

Ik ga nog even het draadje van gisteravond lezen en dan natuurlijk: aan de Senseo !!!!

Laters,

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja ik zit ook na te denken hoe ik het zal aanpakken vandaag. Eigenlijk wil ik zoveel, en heb daar ook zo'n zin in. Heerlijk dat dit gevoel weer terug komt. Het duurt even, maar de beloning is groot.

Dit nog als reactie op hetgeen Kaia en Corinne gisteren nog schreven. Zo lang niet gedronken... en toen ..... Mijn ervaring van vroegere tijden is dat het inderdaad opeens vanzelf gaat. Je bent gewoon een niet drinker. Je denkt daar minder over na. De confrontatie is er op uitzonderlijke momenten.
Voor mij bleef carnaval en 'zuipfeestjes' een lastig moment waar ik niet mee om kan/kon gaan.
Het beste is om daar dan maar niet aan mee te doen. Nu weet ik dat erge gebeurtenissen voor mij ook voor een terugval kunnen zorgen. Maar het niet drinken bevalt me prima.

Een andere valkuil is het idee dat je nu al zo lang niet drinkt en het wel weer eens wilt proberen.
Het werkt precies hetzelfde als met roken. Na de eerste ben je verkocht. Heel geleidelijk zit je zo weer aan de zelfde hoeveelheid dus met precies dezelfde problemen.

Dus ... zou ik zeggen, maak voor jezelf weer het besluit, WEG MET DE TWIJFEL !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen!

Was zelfs als eerste uit bed!
Dochter staat op het punt naar het sportveld te gaan.
En ik ga zo maar eens verder met de buitenboel schoonmaken, schuren en verven....
Afgelopen dagen binnen bezig geweest, nog niet klaar maar dat komt een andere keer weer...

Pippi, sterkte! Als je je goed genoeg voelt om te gaan..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tjee Pippi: dat is wel erg veel 3 kg. Maar ik denk dat je dit liever zonder al die zorgen kwijt was geraakt.
Sterkte met het nemen van een beslissing.......

Dat afvallen is wel raar. Ik bedoel, hier schrijven genoeg mensen die juist door het drinken broodmager zijn geworden. Als ik drink word ik zo rond als een ballon. Vreemd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pip, ik heb een keus gemaakt. Ik ga niet mee naar het sportveld.. Voel me daarvoor nog niet sterk genoeg. Al die mensen.. Klaas gaat straks wel even kijken. Maar goed, jouw dochter's vader is er ook.
Ik bedoel maar, dat je voor jezelf moet afwegen of het de moeite waard is. Je kan het doen voor dochter, maar die heeft er ook niets aan als mam gestressed langs de kant staat....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marjo: ik blijf ook in training, dat stopt toch niet. Vond ik het vroeger al genant als ik geen wijn wilde bij een diner. Daar heb ik nu totaal geen moeite meer mee bv. En zo winnen we langzaam terrein.
Zo zie je maar dat zo'n verslaving tussen de oren zit en dat het lichaam lekker meedoet zolang we het voor onszelf niet helder hebben. Er komt een moment dat onze hersens het door hebben dat we niet drinken en dan niet vanzelf 'trek ideeen' gaat aanmaken. Daarom is terugvallen zo funest voor mij.
Gewoon niet drinken is uiteindelijk gemakkelijker.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen !!
Vandaag is de grote dag.
Vannacht vroeg naar bed met een pammetje en een slaappil en ik had om 10 uur de wekker, maar was om 9 uur al wakker.
Heel goed geslapen dus, als een roosje.
Straks eerst mn hondje naar de buurvrouw brengen, dan kan ze lekker spelen daar, die onrust van een verhuizing wordt ze niet gelukkig van denk ik.
Nou straks maar aan de slag dan.
Maar we gaan eerst taart eten hoor ik net, om het alvast te vieren.

JIPPIEIEIEIEIEIEIEIEIEIEIEIEIEIEIEIEIEIEIE !!!!!!!!!!!!!!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen,

Daar ben ik ook weer! Ik geniet er nog volop van dat ik weer verbinding heb!
Mooi weer vandaag, dus ik zal ook regelmatig in de tuin te vinden zijn. Eerst zo ontbijten en kalm opstarten.

Adam,
Gefeliciteerd met je 200e droge dag!
:rose::present::rose::moon::rose::present::):moon::rose::present::rose::moon::rose::present::):moon::rose::present::rose::moon::rose::present::):moon::rose::present::rose::moon::rose::present::):moon::rose::present::rose::moon::rose::present::):moon::rose::present::rose::moon::rose::present::):moon:
Ik hoop dat het goed met je rug gaat!

Caro,
lekker schilderen vandaag en kalm aan zodat je morgen "los"kunt in Blijdorp!

Pip,
je bent een kanjer! Sterkte daar!

An,
heerlijk gevoel dat niet drinken in je systeem begint te komen. Ruim 34OO berichtjes nodig....ach ik heb er jaren over gedaan, toen schreef ik nog niet hier. Dat zal een veelvoud van jou berichtjes kunnen zijn!

Marjo,
je kiest voor Marjo en dat is goed! Je gezin heeft er niets aan als je over je grenzen gaat!

Anjo,
ik zie dat je bent ingelogd, ik hoop dat je hebt kunnen rusten en misschien ook wat hebt kunnen slapen!
:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor de groeten Gem, en groeten terug. :P
Soothe zit nog even bij te trekken met een kopje koffie.

Wat gaan wij doen vandaag?
Hondjes uitlaten in ieder geval. Boodschappen, terug naar het midden van het land, om eens te zien hoe mijn kinderen en mijn huis het maken...

Ik ben jaloers op al degenen die de energie hebben om te schuren, schilderen en behangen. Bij mij is hoegenaamd niets gebeurd, en niet omdat dat niet nodig is! Naja, ik heb in ieder geval wel twee weken leuke dingen gedaan, en niet gedacht aan alles wat 'moet'.

Adam, gefeliciteerd met 200 dagen!

Allen, ik wens jullie een mooie en droge dag toe. Moet lukken vandaag!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Adam, gefeliciteerd met je 200 dagen. En bedankt voor je kaart. Ik barste spontaan in het lachen uit toen ik hem las. Vond het zo lief.

Mijn dank aan iedereen die mij een kaart heeft gestuurd, voor het bloemstuk heeft gezorgd, geld gestort heeft op het kWF, eens zal ook deze ziekte een griepje worden, hoop ik zo en alle honderdende lieve berichtjes die ik heb ontvangen. Houtje bedankt voor alles wat je hebt gedaan.
Ziza:heart:

Ik heb inderdaad geslapen als een os. Wel met behulp van chemicalieen en dat is toch bijna hetzelfde als alcohol. Ik wil NU slapen. Iets om aan te werken. Die neiging tot vluchten. Al lijkt de oplossing voor de hand liggend. Je kunt er natuurlijk ook voor zorgen dat er minder dingen zijn om voor te vluchten.
Ik heb het nu natuurlijk over dingen die we zelf in de hand hebben.

Er is nog behoorlijk veel te doen maar gelukkig niet zoals vorige week dat het allemaal nu moet. ben wel de grootste uitsteller van het forum dus ik ga straks lekker in het zonnetje mijn eerste week maar eens plannen.
Er stond een advertentie voor de SOS/kindertelefoon in de krant denk dat ik daar op ga reageren. Die krant is alwel een paar weken oud maar het is in ieder geval actie!

Veel van wat jullie geschreven hebben heb ik gelezen gedacht hier moet ik op reageren en dan was het gelijk weer uit mijn hoofd, stress dementie denk(hoop) ik. Dus als ik niet adueqaat reageerde mijn excuses.

Pipi, wil je mij een pbtje sturen waarin je de situatie uitlegt want volgens mij mis ik nog wat stukjes, wil je graag tot steun zijn.

Tapas, wat ga jij goed! Je bent een voorbeeld voor ons allen.

Zullen we afspreken dat ik van af nu weer gewoon Anjo ben? Natuurlijk zal ik blijven delen en natuurlijk zal ik verdrietig zijn maar ik wl graag weer gewoon meedown. Watten uit mijn kop en kop dr veur ( BB?)

Liefs,
Anjo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hallo allemaal,

ik ben even op het forum... ik moet aan de scriptie vandaag en morgen nog, maandag inleveren, het komt goed! Donderdagavond was ik compleet ingestort. janken als een sluishond. gistereochtend is mijn vader naar mij toegekomen met hetw erk dat hij nagekeken had. (lief he?) ik trok het echt niet om 1 1/2 uur met de trein heen te reizen. het einde is echt in zicht.

adam, van harte gefeliciteerd met 200 dagen, ik vandaag 77, ook mooi getal vind je niet ? :)

hanneke

p.s. woman, suc6 met verhuizen. ook een lekkere bezigheid :rose:

p.p.s suc6 voor allemaal! ( mooie opening!)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hanneke: dan ben je compleet, met ineenstorting erbij! Erg, maar waar. Een complete bevalling.
Zet 'm op!!!!! nog een paar dagen, je kan onderhand de uren aftellen. Ik leef mee. :heart:

Adam: 200 dagen !!!!!!!!!!!!! op naar de 2000 :D

Ondertussen weer ontzettend veel in de tuin gedaan, douchen nu en de deur uit.
Tot vanavond.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hanneke, nu is het einde echt in zicht!!! spannend!! pas wel op voor de adrenalinedip als je klaar bent... het instorten en depri worden.
Woman gaat verhuizen vandaag naar haar droomhuis, uit die rotflat met gillende keukenmeiden enzo!! heel veel sterkte vandaag en hopelijk slaap je vannacht heerlijk rustig in je oude nieuwe huis!
Anjo, is goed, je bent weer gewoon Anjo, spannend van die SOS kindertelefoon. Probeer je wel gevoel en actie een beetje af te wisselen? je weet wel? niet zwart wit maar grijs?? Je klinkt rustiger dan ik je ooit hier mee heb gemaakt maar vind dat niet verwonderlijk, het is vaak de angst voor de angst die ons uit balans haalt, Nu is de situatie gewoon duidelijk, niet leuk, maar wel duidelijk, X is niet meer. punt. Als iets gewoon zo is is het makkelijker om mee te dealen. niet minder pijnlijk maar wel puurder zonder storende angstgedachten.

Pip, ik hoop dat je gaat. Je kunt altijd tegen Ex zeggen dat het je ook overvallen heeft, hoe je reageerde en dat je dat nog aan het leren bent. Je kunt namelijk altijd achteraf terugkomen op gebeurtenissen
Wat een gedoe Adam! 200 dagen alweer, poeh hee
Gem, blij dat je er weer bent, bijna stopmaatje! met maand verschil dan in jouw voordeel ;)

Anna, weer terug naar het leven van alledag, zal wel weer wennen zijn

Iedereen die ik niet genoemd heb, goeiesmorgens deze zonnige stralende morgen.

Ik heb mijn prullenbakrondje er op zitten en ga zo de inventarisatie uitwerken tot een mooi prullenbakken-plan voor de buurt. Vandaag verder gelukkig geen verplichtingen meer want ik moet oppassen dat ik niet door ga stuiteren en wel mijn voetjes op de grond blijf houden. Aktie is goed maar er zijn grenzen, komende week gaat ook erg druk worden. Morgen is er een buitenlandsehondendag waar ik heen ga. Morgenavond een afspraak met iemand die vanuit de WAO een eigen bedrijf is begonnen, ik wil gaan onderzoeken of dat iets is voor mij.... pffft, ik heb geeneens tijd om me depressief ofzo te voelen op deze manier ;)

dus ik ga aan de slag!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi luiden en buitenlieden,

Ik vind het behangafsteken toch een rustgevend werkje. Je kunt niet echt piekeren, want ik zet de radio aan. Dochter wilde al een jáár haar kamer veranderen, en ik had er écht geen zin zin. Ze had groen behang met vlinders, heeft een vermogen gekost, daarom ook, en het slaat inmiddels nergens meer op.

Het is een puber die van voetballen houdt..... dus de kamer wordt wit met geverfd een diagonale kleur erop misschien wel oranje, en dan allemaal voetbalposter op het witte deel. Maar nu eerst maar eens die goede kwaliteit behang eraf zien te krijgen. Blèh. Maar met dat ik er langer mee bezig ben, geef ik mezelf veren in de k*** dat ik er toch aan begonnen ben, ook al is het het laatste weekend van de vakantie en staat het al sinds de herfstvakantie op het programma.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...