Spring naar bijdragen

zaterdag 6 september 2008

blacky

Aanbevolen berichten

Jozef, echt, geef het een paar weken.

De eerste (vijf) dagen wat nadelen; vooral veel zweten 's-nachts, maar daarna volop voordelen! Echt!

En het beste recept tegen zweten 's-nachts: 's-ochtends lekker douchen met een lekker geurtje! Niemand die iets merkt!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 98
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Houtje,
Nogmaals gefeliciteerd met je verjaardag.
Misschien heeft je kat de slapende vlooien in A.'s huis wakker gemaakt. Hij heeft katten gehad en die vlooieneitjes kunnen lang leven.

Jozef,
Voor mij betekende het slikken van de Refusal dat ik gelukkig niet meer met die eeuwige keuze tussen wel en niet drinken zat. Het was slikken en als je volgens de aanwijzingen van je arts slikt, kun je niet sjoemelen. D.w.z. 2 of 3 tabletten op de eerste dag en dan: elke volgende dag 1 tablet of 3 tabletten 2 keer per week.

Verder feliciteer ik iedereen die jarigen in familie of vriendenkring heeft.

Inmiddels is een aantal dingen gebeurd en ligt mijn leven nogal overhoop. Dat maakt dat ik drieënnegentig keer dubbel zo blij ben dat ik nuchter ben en daar vol overtuiging in sta.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Corinne, sterkte!

Jozef, ik slik inderdaad (weer) refusal, en ik ben er toch wel blij mee. Je zult merken dat je er dan wat minder mee bezig bent, gewoon omdat je niet KUNT drinken! Beslissing is voor je gemaakt, je kan je energie ergens anders aan besteden!
Hoeveel drink je vanavond nog, als ik vragen mag?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:

Originally posted by:
jozef

..................en ben ook best nog ontdaan van alle berichten, dat het 'gevecht' misschien nooit ! ophoud.................gr. Jos.

De kracht zit in het NIET meer vechten, want het is een gevecht dat we nooit zullen winnen.
Het is een kwestie van 'loslaten' toegeven dat je het zelf eigenlijk niet kan. Afgeven aan een grotere kracht buiten jezelf, hoe jij dat dan mag ervaren. Het boven je uit laten stijgen als het ware.
Dan komt er een soort kalmte een berusting. Weten dat je niet meer hoeft te strijden, alleen die eerste laten staan.
Je moet je ook niet zo'n zorgen maken over hoe het over een jaar, vijf jaar of tien jaar uitziet.
Leef van daag. DEze 24 uur tellen en morgen start je weer opnieuw met dezelfde gedachte.
Het vooruit kijken slaat een mens lam, want je weet bij God niet wat je allemaal nog te wachten staat.
Dat zie je dan wel weer.

Pippi: Je schrijft 'En anders ga ik haar ook dingen ontzeggen. Zoals afgelopen week de volleybal en nu een avond met de meiden hier. Heb ik nog nooit eerder gedaan, en ik vind het moeilijk! Geen enkele moeder zit erop te wachten blijkbaar. het maakt mij niet uit maar ik verwacht ook een beetje terug.
Ben ik te streng? '

Bij de opvoeding van pubers hanteer ik het volgende : 'probeer zoveel als je kan door de vingers te zien, want ...... er komen momenten dat het echt serieuze verkeerde dingen zijn en dan is het moment om te gaan verbieden. Als je gaat verbieden omdat ze brutaal zijn of met pestzin door het huis lopen dan kan je er gif op innemen dat de ellende alleen maar groter wordt.
Die van mij maakt er ook echt een potje van. Ongehoorzaam, brutaal, dingen gewoon niet doen.
Mag er een vriendje slapen, mag ik om half twaalf thuis komen. etc. Ik moet precies weten waar hij is en wat hij doet. Hij weet dat wanneer hij te laat komt hij het de komende dagen wel kan vergeten.
Als hij me voorliegt dan krijgt hij ernstige straf. En het opvallende is dat dit dan wel wordt geaccepteerd. De straf wordt dan uitgezeten. Niet zonder zware protesten, oh nee, ik krijg alles naar mijn hoofd geslingerd. Ik zeg dan: ok, je mag er best boos over zijn, maar doe maar wat ik je hebt gezegd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hallo allen,

Ga straks slapen, 2 lorazepammetjes genomen. hoop dat het helpt.
Ik heb niet gedronken, anders kan ik morgen ook niet aan Refusal,
daar moet je 48 uur nuchter voor zijn is mij verteld, dus....
gewoon wat rust en slapen, dat zou al heel wat zijn.
Cpas, voor nu even het beste met jezelf. Als je dingen kwijt wil horen we
het wel in jouw tempo. Welterusten en tot morgen.

groet Jozef

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Corinne: misschien goed als je toch in z'n algemeenheid iets over je situatie kan vertellen. Maar natuurlijk is dat helemaal aan jezelf, alleen dat wat voor jou zou helpen.

Jozef: ik vind je ronduit een kanjer!!!!!!!!!!!!!!!! Dit is super en ik geloof er in dat jou dit allemaal gaat lukken. Je bent zo serieus bezig en wat ik vooral zo prettig vind dat je interesse hebt in de anderen en ook echt advies vraagt, of ervaringen. Dat wil zeggen dat je open staat voor een geheel nieuwe ervaring. Je angst en onzekerheid zijn heel logisch en het zou raar zijn als je het niet had, want het is een spannend avontuur, waarvan je naderhand kan zeggen, dit heeft zo moeten gaan.
En ik hoop van harte dat je vannacht een beetje kan doorslapen!!!!!!!!! :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn eigen ervaringen vandaag waren super verrassend. Zonder weerstand van lijf en geest met familie meegegaan. Heerlijk relaxed naar de bioscoop. De mannen bestelden bier en dat deed me helemaal niks. Ik had s'middags al eten voorbereid dus we konden binnen no time aan tafel en ik had een heerlijke maaltijd. Veel gezellig gekletst en ik voelde me zo op mijn gemak. Morgen heb ik ook nog een paar verplichtingen , maar mijn weerstand/angst/eigenlijk niet willen en terugtrekken/ valt nauwelijks te benoemen. Het feit dat ik dit allemaal opschrijf zegt wel dat ik er erg bewust mee bezig ben.
Het zijn ook zulke enorme veranderingen die je doormaakt.
Ik heb voor het eerst het gevoel dat mijn nieuwe leven weer een start heeft gemaakt.
Een leven waarin ik kan leven en niet hoef te overleven.
Zo .... nu maar hopen dat dit nog stand gaat houden.
Allemaal weer bedankt, want dankzij jullie kom ik zo ver!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Was vanmiddag bij een vriend, die tegen een burn out aan zit, en zich ziek heeft gemeld.
Kan er heel goed met hem over praten. En kon hem oa zeggen, dat dit de belangrijkste stap is.. Acceptatie! Ja, jij weet waar je het over hebt, zei hij! En ik realiseerde mij dat ik in de afgelopen maanden ergens ben gekomen waar ik voorgaande jaren nooit ben geweest. Juist door hier te zijn, mensen te zien schrijven over dezelfde gevoelens, voel ik me begrepen. En minder waardeloos!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat ik eigenlijk wil zeggen, dat ik door hier te komen veel meer over mezelf heb geleerd, dan ooit ergens in de afgelopen jaren! Dat het stoppen met drinken mij ruimte heeft gegeven om te leren, zeg maar... Zeg ik het goed? :huh: Ik geloof het wel!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pfff... wat ben ik blij dat de moderators hier tenminste geen deelnemers zijn. Dat maakt het moderatoren tenminste geen vriendjes politiek.. Thanks Tactus dat jullie een forum zoals het deze professioneel aanpakken daar zouden andere forums nog wat van kunnen leren! :D

En voor het geval iemand denkt dat dit een actie is naar het forum van Charlie en Druppeltje nope is het niet.. Vorige jaar ben ik bij een forum weggegaan en heb mijn frustraties van me afgeschreven op een weblog. Nu kom ik weer eens kijken op mijn weblog en blijkt dat de moderators van dat forum nu ineens aan het bepalen zijn voor iedereen waar ze wat mogen schrijven. Ik persoonlijk vind dat niet zo professioneel want er bestaat nog altijd zoiets als vrije meningsuiting en vrije keuze. En daarom wilde ik ff zeggen dat ik blij ben met de manier van moderatoren hier ookal ben ik het er soms niet mee eens. ;)

En voor de VLOOIENPLAAG.
Na 2 vlooienplagen bij mijn moeder thuis meegemaakt te hebben ben ik er als de dood voor..
Op school heb ik geleerd dat je buiten je dier ook je omgeving moet behandelen. Dus buiten dat ik mijn katten regelmatig behandel spuit ik ook rond in mijn omgeving en heb ik voor alle zekerheid een vlooienband in mijn stofzuiger.. Voorkomen is altijd beter dan genezen.. ;)
En wat men dan vaak vergeet is te ontwormen.. Wanneer je huisdier een vlo heeft is er ook grote kans op wormbesmetting. De vlo eet namelijk van de wormeitjes, de kat eet de vlo tijdens het likken en de cirkel is rond dus mijn advies is, ook ontwormen. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...