blacky Geplaatst 6 september 2008 Rapport Share Geplaatst 6 september 2008 goeden morgen adb'ers , ik lijk wel de bultenaar van notre dame , oeps sorry de draadjes opener van adb houtje er bestaan heel goede middelen ivm vlooeien , ik vindt druppeltjes welke men in hun nek doet het beste suc6 was het jozef die schreef dat er dus drankjank blijft bij mij ??jozef mijn inziens zou ik geen alcoholist zijn en dus ook niet op het forum horen moest ik nooit drankjank hebben , daarom dat men ook altijd zegt , het is goed alert te blijven , ik hoop dat je iets aan mijn antwoord hebt , en laat je aub niet ontmoedigen , het is vele minder heftiger als de eerste keer dat ik stopte met drinken .de aanhouder wint zeg ik dan maar ik heb weer in episodes geslapen is om gek van te worden maar ik bekijk het positief en begin dadelijk mijn keuken te plaasteren ook positief is dat het zaterdag dag is en ik een siesta kan doen wanneer het mij belieft marieke fijn te lezen dat het weer stillekes aan beter gaat zo ik ga aan de koffie en blijf daar ook de rest van de dag aan = ik drink dus geen alcohol vandaag .fijne nuchtere dag aan iedereen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tapas Geplaatst 6 september 2008 Rapport Share Geplaatst 6 september 2008 Houtje wat een paniek! Weet je dat het best zo kan zijn dat A vlooien in huis heeft en als daar een kat binnenkomt dat daar alle vlooien opspringen?Arme kat, gewassen met hoofdluisshampoo? die laat zich de hele dag niet meer zien vermoed ik...Vlooien (in huis) springen het eerst op de kat, geef de kat druppeltjes in de nek, je hebt ook vlooienspray waarmee je de kat nat kan maken, die doe ik dan op mijn handen en daar wrijf ik de kat mee in. Over het algemeen zoeken vlooien de kat op dus als je je kat behandeld hebt zullen de vlooien en eitjes vanzelf dood gaan. Je kan eventueel de plekken nog 'behandelen' waar ze regelmatig liggen maar 1 vlo op de kat betekent niet dat je meteen een vlooienplaag hebt en A was een beetje niet zo aardig om je die paniek op je hals te jagen pffft!!Affijn, een roerig begin van je verjaardag dus!! ik hoop dat je ondanks dat toch een fijne dag zult hebben! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 6 september 2008 Rapport Share Geplaatst 6 september 2008 Hieperdepiephoeraaaaaaaaa!!!!!!!!!!Houtje van harte gefeliciteerd.Dat het maar een gezond en goed jaarvoor je mag worden. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
stien Geplaatst 6 september 2008 Rapport Share Geplaatst 6 september 2008 Goede morgen,Houtje, van Harte Gefeliciteerd! Een fijne dag vandaag! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tapas Geplaatst 6 september 2008 Rapport Share Geplaatst 6 september 2008 Pfft, al teruglezend heb ik op een nogal ingewikkelde manier duidelijk willen maken dat alleen je kat behandelen tegen vlooien vaak voldoende is om ze uit te roeien. een simpel pipetje in de nek. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 6 september 2008 Rapport Share Geplaatst 6 september 2008 Tjee Houtje, wat een onnodige nachtelijke escapade.Zoals Tapas al zegt, echt overbodig.Meid wat haal je jezelf toch allemaal onnodig werk op de hals.Ik hoop dat je nog iets aan je dag hebt.En maak je maar geen zorgen, een vlooienplaag krijg je echt niet hoor! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 6 september 2008 Rapport Share Geplaatst 6 september 2008 Mensen wat zijn jullie weer lief.Dat spul tegen luizen werkt ook tegen vlooien, en jongens, wat ziet dat beest er schoon uit !!!! Ik heb hem nog twee keer gekamd en niets gevonden.Gisteravond vond ik toch 1-2 poepjes. En wij hebben een maffe kat: die stond zelfs relaxed onder de douche in de hoek, lijdzaam liet hij het gebeuren, Zoon en ik hebben geen krabje of niets. Over die pipetjes: ik geef dat beest elke maand zo'n pipetje in zijn nek dus dat vind ik zo vreemd. Maar A (hahahahahahaha Goof dus) weet hoe vlooien eruit zien hebben vroeger ook een kat gehad. O ik moest zo lachen Caro. Dank je wel.Ik heb Goof vanmorgen eerst gebeld met de mededeling dat hij mocht terugbellen en me fliesieteren . Weet je ik ben niet in paniek of zo. Heb gisteravond nog heel koeltjes mijn haar gewassen en gelijk gefeund, ik dat dan hoef ik dat op mijn verjaardag niet te doen. Maar op internet las ik van die enge verhalen over vlooien-explosies. FF bakkie doen, ja Caro, twéé padjes en dan weer terug. Wat zijn jullie toch schatten . Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 6 september 2008 Rapport Share Geplaatst 6 september 2008 Goedemorgen.Mevrouwtje Houtje, van harte gefeliciteerd met je verjaardag. En nog bedankt voor het compliment dat je me laatst maakte. Je vond me trots (fier) overkomen. Ik ben ook best wel een beetje trots op mezelf, maar ik ben vooral blij en dankbaar dat ik nu weer zo in het leven mag staan. Oh, en Pippi en Joan, m'n twee cursisten die ik schilderles mag geven: dank voor jullie aanmelding maar ik ben voorlopig niet van plan aan iets dergelijks te beginnen. Wel lief dat jullie zoveel reizen voor me over hebben.Tja, ik heb al wel twee koppen koffie op, maar ben nog een beetje duf in de kop. Dus ik laat dit berichtje hier even bij. Logde vooral even in om Houtemetout te feliciteren.Dus Houtje: een heel mooie dag gewenst.Groetjes, Koh.(krab, krab, krab, krab, krab..................) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 6 september 2008 Rapport Share Geplaatst 6 september 2008 Goedemorgen!Héérlijk geslapen... Zit nu lekker aan een bakje (echte) koffie. Geheel de familie zit nog lekker in de pyama te spongeboppen, simsen, krantlezen en te forummen. Lekker. Weekend! Straks weer vliegen, dus helemaal relaxed zit ik hier niet... Klaas z'n been heeft gelekt en hij moet de hele dag nog lopen en trappen op en neer. Dus, ik zal wel broodjes smeren voor de muzikanten en iedereen heen en weer rijden.... Grrrr! Morgen doe ik écht helemaal nix!Marieke, goed van je gedaan gisteravond! Veel succes in de dorpskroeg vandaag!Houtje, ik krijg zelfs een versnelde ademhaling als ik alleen al lees hoe jij je verjaardag bent begonnen... Meid, geniet van je dag en laat je morgen eens flink in de watten leggen als jarige!Blacky, fijn om je optimistische berichtjes te lezen. Ik hoop dat je snel beter slaapt. Ik hou ook van appeltjesgroen, mijn nieuwe stoel heeft die kleur. lekker fris!Nou... eerst nog maar een bakkie! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
water Geplaatst 6 september 2008 Rapport Share Geplaatst 6 september 2008 Goedenmorgen Allen!Houtje van harte gefeliciteerd! *links*rechts*links en een hele heel fijne dag gewenst met zo veel lach en zon dat je je schouder even kunt vergeten. (Wat dacht je vannacht toen je zo druk bezig was, "zoveel aanloop heb ik nog nooit op m'n verjaardag gehad"? grapje, blijven lachen loiverd! ) Nu eerst een wandeling door het inmiddels zonnige park met de hond... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 6 september 2008 Rapport Share Geplaatst 6 september 2008 Lana hoi! Hoe gaat het?Ik zag je gisteravond ook even ingelogd, maar was net niet op tijd om te vragen... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 6 september 2008 Rapport Share Geplaatst 6 september 2008 Houtje: van harte gefeliciteerd met je verjaardag, maak er een fijne dag van! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 6 september 2008 Rapport Share Geplaatst 6 september 2008 Adam: haha ik wilde dat ik jarig was, wat een vrolijk liedje.Ik sleep me een beetje door de dagen heen en waarom? weet ik niet. Een onrustig gevoel.Dit keer hoop ik mijn twee maanden te halen. Ben er nog niet. Maar sinds ik hier ben, een jaar dus, heb ik telkens net die twee maanden niet gehaald en daar baalde ik dan zo van. Niet dat ik er iets mee heb, maar ik verwacht dat het hierna toch iets beter gaat allemaal. Langzaam ben ik wel al mijn schepen achter me aan het verbranden door mensen te vertellen dat ik geen alcohol drink en dat ik het ook niet meer in huis haal, behalve voor speciale gelegenheden. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 6 september 2008 Rapport Share Geplaatst 6 september 2008 An,Wat de vorige keer zo was hoeft nu toch niet zo te zijn?Een datum zegt niet zoveel, je hebt hem niet voor niets weggehaald.Dus niet denken van, oh jee de vorige keer lukte het niet.Per dag, dat maakt het wat makkelijker.Hier, ik stuur je even een onder de riem.Niet opgeven, gewoon doorgaan.Zelf moet ik ook alle zeilen bijzetten, het is even niet anders. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
anjo Geplaatst 6 september 2008 Rapport Share Geplaatst 6 september 2008 Houtje. lieve meid, gefeliciteerd met je verjaardag.Ik dacht gisteren nog aan je ivm al je gasten. Ik was al bang dat je het niet zou gaan halen en je zelf klem zou zettenText wat et iets anders is dan je klem drinken;) Gelukkig heb je dat goed opgelostdoor hulp in te roepen.Had je alles onder controle belt Goof, ik moest er in eerste instantie ontzettend om lachen.Maar het is niet om te lachen eigenlijk, wat bezielde hem om je dat zo laat te melden? Ik neem aan dat hij je beter kent dan wij jou kennen maar ik weet zeker dat niemand van ons het in zijn bolle kop zou halen om jou midden in de nacht op de avond voor je verjaardag dat even te melden.Goof moet nog veel leren, denk ik dan maar. Schandalig om je even zo te reageren op iemand die ik helemaal niet ken en hij zal het hoogstwaarschijnlijk ook heel goed gemeent hebben.Ik hoop vanavond te lezen dat je een prettige dag hebt gehad en hoofdwaarschijnlijk zal je veel complimentjes krijgen dat je kat zo glimt van de schoonheid:DAnjo Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 6 september 2008 Rapport Share Geplaatst 6 september 2008 Tina: dank je wel voor het . Ja ik lees jou en dan denk ik: 'hemel wat herkenbaar allemaal', en 'hoe kan dat nou toch?'. Ja precies, expres die datum weggehaald, omdat het daar helemaal niet meer om gaat. Kan je nagaan hoe dat toch in je hoofd zit. Naar mij idee ben ik gewoon al een heel jaar harstikke goed bezig. Om het soepeler te laten verlopen is droogstaan volgens mij de enige optie.We zullen zien. Vandaag maar niet drinken dus. Ben je al een beetje bijgekomen? Of heb je nu een paar dagen vrij of ziek gemeld? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 6 september 2008 Rapport Share Geplaatst 6 september 2008 An, je zegt dat je je schepen achter je aan het verbranden bent door je omgeving te vertellen dat je geen alcohol meer drinkt, maar je kunt het ook zien als een brug die je aan het bouwen bent om vooruit te kunnen. En dat wil je toch? Kijk lekker voor je, lieve An, dan kom je verder dan twee maanden. Veel verder. Vooruit slepen is trouwens altijd nog positiever dan terug vallen. Desalnietemin wens ik je sterkte en succes. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 6 september 2008 Rapport Share Geplaatst 6 september 2008 Kohtje: mooi hoe je de negatieve gedachten weet om te draaien tot positieve!. Schepen achter je verbranden is inderdaad in dit geval niet zo handig. Beter een brug te bouwen. Dit helpt mij deze gedachte. Misschien dat ik door dit idee mezelf zo aan het voortslepen ben. Ja en dan beter voortslepen dan terugvallen. Was ik dus ook echt niet van plan. Het niet drinken gaat me eigenlijk goed af, nu moet mijn hoofd nog mee en dat begint met anders te denken, dank je voor je woorden.Kohtje je gaat echt goed zeg. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 6 september 2008 Rapport Share Geplaatst 6 september 2008 Zo is het Kohtje, vooruit.Nee An ik heb me ziek gemeld, ik ben te moe om te werken, best wel moeilijk om dattoe te geven.Ik heb even een beetje rust in het koppie nodig.Ja, ik vraag me ook wel vaak af hoe kan dat nou?Mijn huisarts, waar ik gisteren was, zei dat depressieve periodes, bij mij horen.Ik weet dat zelf ook wel, maar ik vind het erg moeilijk te accepteren.Er zijn ook tijden dat het mij goed gaat hoor, daar kijk ik dan weer naar uit alsik in een zwart gat zit.Ik weet dat het niet altijd slecht is.Maar ik vind de afgelopen maanden toch zwaar geweest.Nu ga ik toch weer naar een psychologe(ben vroeger ook bij haar geweest).Niet om in mijn verleden te graven maar gewoon een steuntje in de rug.Ik heb af en toe wat hulp nodig anders verzand ik in mijn eigen negatieve gedachten spinsels.En het allerbelangrijkste is de drank laten staan, anders wordt het alleen nog maar beroerder.Ik ga eens bedenken of ik nou wel of niet naar de kapper ga, ja zelfs daar kan ik als een berg tegenop zien.EEn luxe probleem, ik weet het. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 6 september 2008 Rapport Share Geplaatst 6 september 2008 Graag gedaan, An. En ja, ik ga lekker. Maar ik ben er wel druk mee om dat zo te houden. Vier keer per week een meeting en één avond nazorg van de behandeling. Veel lezen in het Big Book (zowel van AA als van NA) en elke keer lees en hoor ik dingen waarvan ik dacht: ja, zo is het, en dan blijkt het toch weer net even beter te kunnen. Ik heb er plezier in en dat zet zich voort in alle facetten van het leven. Ik zou bijna zeggen dat ik aan het stoppen met drinken en me in het 12-stappen avontuur storten een nieuwe hobby heb overgehouden, hahaha.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 6 september 2008 Rapport Share Geplaatst 6 september 2008 Oef, ik zie dat "hahaha..." staan en denk meteen aan Ziza. Die heeft me met z'n verhalen waar (bijna) geen speld is tussen te krijgen over de 12-stappen-streep getrokken. Nu lijkt het erop dat je bij AA leert alles met hahaha... te eindigen. Maar dat is niet zo. Hoewel er wel veel meer "hahaha"... in de plaats van "huil-drank-jank" gekomen is. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 6 september 2008 Rapport Share Geplaatst 6 september 2008 De drukte is begonnen, er wordt al met het drumstel gesleept... Nou koppie erbij houden, want ik draai alweer over mijn toeren daarboven... Aaaargh!!!Pip, lekker rustig aan vandaag, er komt een moment dat je in je kleren zit en het toch weer beter gaat....Jezelf niet teveel gaan pushen... Gooshe Frabba!!! Ik ga... Oooh! latersss!!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 6 september 2008 Rapport Share Geplaatst 6 september 2008 Jee Pip, als je dat maar laat hoor.Kan me voorstellen dat je tegen de dag opziet, hier nog één.Ik kan niet anders zeggen als dat ik met je meevoel.Maar als je morgen opstaat met het besef niet te hebben gedronkenheb je toch weer een prestatie geleverd.Als je wel gaat drinken, nou dan denk ik dat je daar erg veel spijt van krijgt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 6 september 2008 Rapport Share Geplaatst 6 september 2008 Carolien, ik heb Thyrax, van de week wordt mijn bloed weer nagekeken.Lief van je maar ik herken een depressie echt wel hoor. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
anjo Geplaatst 6 september 2008 Rapport Share Geplaatst 6 september 2008 jee, wil ik zetten in bold doen gaat het fout en echt kwam ook niet van het toetsenbord, zucht.Tapas, als je bij de uitleen zit dan betekent dat toch dat ik ook werk van je kan lenen of bestellen?kan je mij meer details geven of een kaart sturen, ik ben echt benieuwd!Ik heb moeten erkennen dat ik echt een probleem heb bij mijn shrink donderdag. Natuurlijk heb ik al lang in de gaten dat mijn hoofd vol watten zat. Het gaat ietwat verder, afspraken schrijf ik netjes en consquent verkeerd op, mijn kinderen vertellen mij dingen en ik vergeet ze prompt, ik heb van de week medicijnen besteld terwijl ik mij niet kon herinneren dat ik dat gedaan had en gekregen. Mijn shrink zat tegen het plafond. Ik heb hem rustig uitgelegt dat ik wist dat het gevaarlijk spul was en heel verslavend dankzij zijn voorschrijven van diezelfde medicijnen 20 jaar geleden. En dat het voorlopig bij een strip blijft. Mijn inslapers doen niets meer. Legende van een goed jaar met een oor open slapen verwacht ik.mijn geheugen is dus op vakantie, ik sta niet in paniek want ik heb dit eerder gehad. Toen zoonlief bij X ging wonen en mijn lieve vriendin kort daarna overleed. Toen had ik het net als nu moeilijk met alleen wonen. Er viel toen zoveel ineens weg net als nu. Dat was trouwens ook het jaar dat ik geen druppel heb aangeraakt dus dat geeft de burger moed.Vandaag is het gelukkig niet meer zulk ellende weer al waait het nog wel hard. Dus geen excuus meer om even op de fiets te stappen, boodschappen doen , mobieltje halen en al het geregel eens te regelen.Dan naar mijn vriendin om samen eens te kijken welke films wij volgende week gaan bekijken.Ik heb gelukkig een stapel boeken naast mijn bed. Gewoon langzaam weer goed voor mijzelf gaan zorgen. Eens ben ik er door heen gekomen nu moet ik het weer doen. Dat was wel een vraag aan mijn schrink. Waarom moet ik alles twee of meerdere keren doen? Is de eerste keer niet ingrijpend genoeg?Eigenlijk stel ik de waarom vraag over zulke zaken nooit. Mensen ontvallen ons nu eenmaal, dat is leven.De waarom vraag stel ik mijzelf constant over dingen die ik zelf doe. Daar heb ik nog wel even werk aan.Spud, ik vond het heel lief van je dat je har eenn lift aanbood.Iedereen een fijne dag! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden