Spring naar bijdragen

woensdag 10 september


Houtje

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 148
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

quote:


Originally posted by:
An

Har: ja daar heb je wel gelijk in.


Hoe gaat het zo met je?

Heb toegegeven voor mezelf dat ik wat meer hulp kan gebruiken. Ik zal niet kapot gaan aan de drank, gelukkig vind ik mezelf daar nog te veel waard voor.
Wacht een afspraak met Novadic af, maar kan het wel redden tot die tijd. Sta niet alleen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De verklaring van Tactus was, dat het forum niet de aangewezen plek is om geld in te zamelen, en daar hebben ze wel gelijk in, vind ik.
Ik ben toch blij dat Tactus regels hanteert, hoewel ze soms wel érg strikt zijn! Maar goed, dan is er ook geen twijfel of uitzondering mogelijk, en dat is wél zo duidelijk!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo, ik meld me ook even op dit hectische forum.

Carolien, ik ben het wel met An eens denk ik. De moderator hier doet altijd zonder inmenging en zonder voorkeuren zijn/haar werk. Het rücksichtlos verwijderen van het draadje was misschien onhandig, maar vanuit de spelregels van het forum gezien wel te verdedigen.
't Was misschien slimmer geweest om alles per PB te regelen ipv. in een apart draadje. Als er al iets geregeld moet worden... :huh:

Har, ik ben het wel met Pippi eens denk ik. Je projecteert heel veel naar een ander, maar zeker ook naar jezelf. Voorbeeld, je zegt: "Ik weet uit eigen ervaring dat als je machteloos bent, je mensen om je heen wenst....ook als ze er niet zijn." Sorry? Ik ben vaak zat machteloos, maar dan zoek ik zeker geen andere mensen op. Dus over wie, en tegen wie, heb je 't nou?
Gewoon bij jezelf blijven, lijkt me toch het beste. Maar goed, jij bent Har en ik niet... ;)

En nou ik. Het werk vreet me aardig op de laatste dagen, maar gelukkig is het mooi weer en kan ik heen-en-weer op de motor uitwaaien, dat houdt het toch nog een beetje leuk. Maar veel meer dan slapen-werken-hond uitlaten is het de laatste dagen niet... ach nou ja, het gaat vanzelf weer over.
M'n niersteentje heeft het nog steeds goed naar z'n zin daarbinnen dus die ben ik nog niet kwijt. Is gelukkig niet zo pijnlijk meer, zit nu blijkbaar ergens waar wat meer ruimte is. Gaat òòk vanzelf over.
Heb inmiddels ook gemerkt dat als ik niet naar de BV ga, er ook geen bericht van die kant hierheen komt. Oke, da's duidelijke taal. Ga ik toch weer lekker de happy single uithangen... maar niet in de kroeg want ik moet echt niets meer hebben van drank. Nevernooitnietmeer.

Nou, een lekker warrige post met vanallesdoorelkaar maar zo voel ik me ook een beetje.
Lastig om weer in z'n vrij te komen als je de hele dag in de vijfde versnelling doordraaft.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
water

Har, ik ben het wel met Pippi eens denk ik. Je projecteert heel veel naar een ander, maar zeker ook naar jezelf. Voorbeeld, je zegt: "Ik weet uit eigen ervaring dat als je machteloos bent, je mensen om je heen wenst....ook als ze er niet zijn." Sorry? Ik ben vaak zat machteloos, maar dan zoek ik zeker geen andere mensen op. Dus over wie, en tegen wie, heb je 't nou?


Water, kan niet genoeg benadrukken hoe blij ik met jou ben :D Heb je daar wel eens bij stil gestaan, vast wel (grapje)
Het is aan Orleando en idd aan mij om daar soep van te maken. Ik doe maar een gooi naar een mens die het moeilijk heeft.
Ik denk dan maar dat verstand het niet altijd kan winnen, gevoel en herkenning soms wel. Ik dring het haar niet op en sta niet versteld als er geen herkenning is. Was voor mij dus een onvoorwaardelijke opmerking. Toch knap, nietwaar?
Ik hoef niet in een ander te ontdekken hoe ik zelf in elkaar steek, dat is iig niet mijn doelstelling.

Hahaa...vraag me wel eens af hoe ik jou kan bereiken, Water ;) Wel mooi dat je over mijn reactie over de ander praat, leer ik jou beter door te begrijpen. Zo werkt het toch?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Even met de billen bloot voor mij...
Ik was vanochtend blij met het antwoord van Koh.
Zo VOEL IK dat ook. Kan het niet beter uitleggen, maar ik voelde mij idd verplicht een keus te maken.
Net zoals met het kaartje en de bloemen. Maar ik hoef geen reden te zoeken om niet aan deze dingen mee te doen. Het is puur een gevoel dat ik zoiets niet kan. Dan komt het te dichtbij me misschien...

Verder hier nog steeds moe (ja, het word vervelend), maar eigenlijk best veel gedaan, als ik dat zo achteraf bekijk. Ook al zijn het heel gewone dagelijkse dingen. Ik doe ze wel! (zo probeer ik wat meer te denken, wat ik moeilijk vind).

Pip, is het nou nog niet over? Ben je al bij de HA geweest?
Sterkte meid!
En.. ik vond het WEL heel lief van je!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

't Is maar werk hoor Pip, in het weekend mag ik slapen... hoef dit weekend ook niet weg of zo dus dat komt goed.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik je vaak niet kan volgen Har, maar dat zal aan mij liggen. Ik weet bijvoorbeeld niet wat "een onvoorwaardelijke opmerking" is.
En ja, ik projecteerde jouw opmerking op mij, maar dat deed ik omdat jij jouw ervaring op de rest van de wereld projecteerde.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
pippi

Har ik reageer op je posting van 21.48. ?????

Je hebt toch last van misselijkheid vandaag? Dat ik duits met je praat...tsja...Pippi Langkous, komt nu eenmaal omdat je jezelf zo benoemd hebt. Deens of Zweeds...dat beheers ik nu eenmaal niet. Niets meer, niet minder. Was verder niets mee bedoelt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb wel een halve os geslikt net, anders blijf ik er weer zo in hangen vannacht.
En daar heb ik gelijk een deel van mijn probleem te pakken. Kan er zo nachten wakker van liggen...
Van dat soort dingen. Wat zullen jullie wel niet van me denken als ik niet meedoe. Terwijl het niets te maken heeft met degene voor wie het wordt geregeld...

Mijn probleem hoor, maar ik voel toch dat ik het uit moet leggen.
En het liefst zou ik graag sorry zeggen. Maar dat is ook niet altijd nodig.
Zeker niet als het een vrijwillig meedoen is. maar ik weet het altijd zo om te draaien dat het dan juist niet zo voelt voor mij...

Nou ja...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
water

Ik moet eerlijk zeggen dat ik je vaak niet kan volgen Har, maar dat zal aan mij liggen. Ik weet bijvoorbeeld niet wat "een onvoorwaardelijke opmerking" is.


Dat ik er zelf geen belang bij heb, maar de ander wil laten zeggen wat het probleem is.

quote:


En ja, ik projecteerde jouw opmerking op mij, maar dat deed ik omdat jij jouw ervaring op de rest van de wereld projecteerde.



Dat snap ik nou weer niet. Wilde in gesprek komen met Orleando, niet met wat IK van haar meen te denken....al helemaal niet over wat ik van de de rest van de wereld denk. Daar had ik in die post geen mening over, jij wel? Lijkt me dat je nu voor mij invult dat ik verwar hoe ik contact zoek met 1 persoon of de "rest van de wereld".
Je draait het een beetje om Water, kun je ook lezen dat ik de moeite heb gedaan naar Orleando toe?
Word een beetje kwaad geloof ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Okee ik begin het te begrijpen het draadje ging over het houden van een collecte voor Anjo?

Nou, mensen, ik heb nog een heel netwerk liggen van de vorige keer, dus zullen we dat dan maar weer in werking stellen? Iedereen heeft mijn naam en nummer al van de collecte voor de bloemen, kunnen we dat netwerk niet gebruiken?

Pippi, kunnen we even overleggen? Peebee of mail?

Ik zou dan in kunnen zamelen, iedereen die mee heeft gedaan heeft mijn naam en nummer al en wie het nog wil hebben kan ik het geven en dan kunnen we dat aan Anjo geven.

Tenzij het om een collecte ging voor het Rode Kruis, dan moeten we even wat anders verzinnen..... :D.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volgens mij doet zich nu hetzelfde voor als de poging van Pip om iets voor Anjo te doen en ik dat graag voor Orleando wil doen, het valt hoe dan ook in verkeerde aarde. Kunnen we alleen maar voor onszelf nagaan of we dat misschien anders hadden moeten doen.
Jullie hulp is daarbij welkom maar de kritiek valt niet makkelijk te slikken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat heeft denk ik, met mijn onzekerheid te maken.
Maar ik ben blij met je antwoord Pip!
Ik weet het ook allemaal wel. Maar doen... En laten.
En dan vooral weer laten.. (gaan)....pfff!

Nou ja, laat igg het drinken. Daar ben ik wel verrekte blij mee!
En de rest komt dus idd niet zo snel als ik graag zou willen..
Maar het komt. Dit was alweer een overwinning!

Hoe vreemd jullie dat ook in de oren mag klinken.

Ik durfde zo, min of meer te zeggen dat ik een andere mening had..

Goed. Ander onderwerp!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
water

Laat ik me maar bij mijn ding houden dan, da's beter.

Ik ben niet altijd wazig Water, soms wel maar dan kan ik er gelukkig zelf op terugkomen. Maar ik heb jouw nuchterheid/inzicht net zo goed nodig..laat ik je maar een hand geven, virtueel dan wel hé? ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nieuw onderzoek heeft trouwens uitgewezen dat als je water vriendelijk toespreekt, werkelijk de kristallen in water van structuur veranderen. Dus als je water drinkt doe dat dan met de juiste intentie.
Hum....indien jullie hierin geïnteresseerd zijn zal ik het artikeltje opzoeken.

Mén, wat is het toch eenvoudig om negatief te zijn...gna gna...besef wel, dat er steeds meer ontdekt wordt om positief over te kunnen denken. Ooh my God :o:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vanavond zag ik een stukje van Dr. Phil. Een alcoholverslaafde moeder met twee dochters, kon het niet helemaal afkijken inderdaad.
Wie heeft het gezien?

In ieder geval vond ik de uitspraak van Dr. Phil heel goed dat hij tegen die vrouw zei dat ze lichamelijk, geestelijk EN emotioneel afhankelijk is van die drank.

Dus een hele weg te gaan. Ik zag me zelf daar helemaal zitten. Bah, wat een nare spiegel.
En dan die dochters. Ik denk dat ik nog net op tijd tot inzicht ben gekomen

En dan kom ik weer bij Orleando. Wat je schrijft is zowiezo onder invloed en zoals Dr. Phil zei: in hoeverre is dit nog helder. Je hersens zijn vergiftigd.

De bewuste moeder uit het programma werd opgenomen. Geen paar weken; een paar maanden of misschien wel langer.
Het ellendigste vond ik de dochters.
En dan die moeder die echt alleen maar met drank bezig was. Het interesseerde haar eigenlijk geen ene donder, als ze na die aflevering maar weer aan de zuip kon.
Onder dwang werd ze nu dan opgenomen. Maar of dit werkt.

Orleando, je 'lijkt' nog redelijk 'bij ' te zijn, maar je laatste berichtjes met je kinderen stemde mij diep en diep bedroefd.
Ze zijn nog jong, maar reken erop dat er een dag komt dat ze niks meer van je moeten hebben.
Is je DAT ALLEMAAL WAARD? De rest van je leven met 'vriendje alcohol'.

We geven hier allemaal om je en wensen je het beste.
Gun jij dat ook jezelf en je kinderen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...