Spring naar bijdragen

Vrijdag 12 september


tapas

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 135
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Ik moet eerlijk toegeven dat ik ongeveer een jaar geleden ook al eens op die campus heb gekeken.
Ik kwam toen vrij snel tot de conclusie dat ik het wel leuk gemaakt, maar te vermoeiend vond.
Meestal vind ik nadenken en denkspelletjes wel leuk, ik lees veel en heb een baan waarbij ik de grijze massa flink bezig moet houden, en ik doe ieder jaar een paar testen om me scherp te houden.
Maar in het geval van die campus koos ik er voor om mijn tijd niet daaraan, maar aan gitaarspelen te besteden.
Daarbij kan ik juist veel beter alle gedachten loslaten, is voor mij veel ontspannenderder.
En slapen... hmmmmmm B)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hallo, hier Jozef,

Orleando ik ben niet boos op je, ook niet geweest. het gaat er ook niet om hoe ons geoel t.o.v. jouw is, maar hoe jij je voelt over jezelf en dat je gekozen hebt om nu nuchter te zijn is een hele goede stap.
Verder ben ik erg moe, de hele week al. Of het komt door het gebruik van refusal ? of dat er griep heerst (heb ook darmkrampen al dagen ) en alles doet me zeer. Lig dus best wel iets in de lappenmand. In al die tijd dat ik dronk heb ik me nog nooit zo moe gevoeld. Maar is drink dus niet, laat dat even duidelijk zijn.
Ik hoop dat er wat verandert de komende dagen. dit geeft een eenzaam, leeg, niet weten wat ik wil enz. enz. gevoel. Maar misschien moet ik dat maar gewoon over me heen laten komen en erop vertrouwen dat er verandering komt. Ik doe mijn best.
al het goede aan iedereen op dit moment van mij en tot morgen.

groet Jozef.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Helemaal goed Orleando! Nog even volhouden en je eerste dag zit er al op!

Jozef, dat had ik ook allemaal in het begin.
Alcohol sloopt je lichaam, maar geeft je wel een snelle energie-kick die je nu mist.
Je lichaam moet zich instellen op het ontbreken van wat het gewend was.
En dat "eenzaam, leeg, niet weten wat ik wil" herken ik ook.
Alcoholist zijn, daar kun je een dagtaak aan hebben, en dat heb je nu ook niet meer.
Komt allemaal goed, dat kan ik je met een gerust hart toezeggen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goed om te lezen Adam hoe jij jouw weg zoekt, concreet en met meetbare resultaten al is dat maar een deel van jezelf. Je hebt er profijt van en het scherpt je geest.
Over empatisch gesproken denk ik dus invoelend te zijn, maar is schrijven hier voor mij een grote val, kan beter praten. De pratende Har is veel beter bereikbaar dan de schrijvende Har; kan ik na een gesprek ook veel beter handelen, plaatsen en er iets aan hebben.
Als ik schrijf, blijf ik ontwijken wat er voor mij toe doet, lekker makkelijk hoor om het voor een ander te weten! :$

Ik ben geen schertsfiguur, maar moet hoognodig stoppen het voor de ander te willen weten. Heb de afgelopen maanden een serieuze poging ondernomen om helder te worden en daar toch ook wat in bereikt. Dat wil ik vast houden. Discipline en zin in het leven is helemaal weg sinds 1,5 maand.
Moet dus verder zoeken naar hulp.
Ik heb hulp nodig om MIJN leven verder op poten te zetten, ben teveel gericht op de ander omdat ik herkenning zoek. Blijkbaar weet ik nog steeds te weinig over mijzelf.
Ben benieuwd wanneer die afspraak met Novadic in de bus rolt, ik heb iig hulp nodig, vooral van een psychiater.
Drinken doe ik met mate pffff..blijf wel uitseinen iig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
albertina

Dat hoop ik dan maar Har, dat je kan stoppen.


Eerlijk gezegd heb ik er een hard hoofd in.


Hoe is het zo gekomen dat je weer moest drinken?


Daar ben ik wel achter gekomen. Maar laat ik daar maar niet over gaan schrijven. Meerdere forummers weten daarvan, omdat ik ze gesproken heb. Ligt nogal gecompliceerd.
Ik vind het al heel wat, dat ik naar medicatie en een goed gesprek op zoek ben.
Drank lost niets op! Daar ben ik wel van overtuigd. Kan gewoon even niet anders....ben wel zo'n alkie die weet wanneer die moet stoppen, moet wel niet te lang duren die hulp.
Ben daarvoor wel bereikbaar, maar dat kost nu eenmaal tijd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Floor, volhouden hoor! Ik merk ook dat ik minder somber ben dan in tijden dat ik drink. Na een paar dagen stoppen valt dat echt op!

Sammy, ook al droog! Top hoor!

Orleando, goed van je!

Hé en Tina, las ik nou laatst van je dat je een (collega)drogiste bent! Leuk!

Har, goed van je om toe te geven dat je hulp nodig hebt, en dat dat nu ook gaat gebeuren! Kan alleen maar positief uitpakken!
Wel balen dat je gedronken hebt! Ik begrijp het ook niet helemaal, maar ja, het is jouw eigen keuze!

Water, geniet van je weekend!

Mijn eigen trek is deze week helemaal weg gebleven. Gelukkig maar, want de strijd van een paar weken geleden hoop ik niet weer te moeten doorstaan!

*typfoutje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
albertina

En Har als je dan kan stoppen, waarom dan nog twee?

Simpel, ik weet nog wel wanneer het bier op is. Idiote is trouwens dat ik nu ga koken. Alcoholisme is er in allerlei vormen, hoeft niet fataal te zijn.
Maak me terecht wel zorgen, zo dom ben ik nou ook weer niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedenavond allemaal.

Begrijp ik het goed dat je dus drank als medicijn gebruikt, tot je hulp krijgt Har?
Want dan snap ik er helemaal geen jota meer van....

Orleando, mooi dat je niet gedronken hebt.

Ik zit momenteel ook een beetje met mijn gevoel in de knoop. Maar ik moet er niet aan denken om te gaan drinken. Ik denk dat ik moet accepteren en wachten tot het overgaat. Niet teveel naar oplossingen willen zoeken... Nu meteen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
orleando

Har, ik hoop echt niet dat ik je pobleem ben nu!! Dat is nooit m'n bedoeling geweest!!

Richt jij je nu maar om wat JIJ nodig hebt, doe ik ook! Zoek jij nou maar de hulp die jij nodig hebt, tot de 16e.
Ik doe geen vlieg kwaad, jij ook niet maar ik hoef iig alleen maar de verantwoording over mezelf te nemen, dat maakt het wat makkelijker. Kan de rit gewoon effe uitzitten.
Ga ik ook doen, ik neem nu wel mijn stappen. De vorige keer was het gewoon niet genoeg en ik begrijp inmiddels waarom.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...