Spring naar bijdragen

Zondag 14 september


An

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 77
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Tapas: apart dat jij ziet dat ik anders met de situatie omga nu. Helaas zit ik toch met een kater hier. Een emotionele kater goed te verstaan. Gister toch nog wat andere maatregelen getroffen om het hier de komende tijd een beetje leefbaar te houden. Opkomen voor mezelf en het gezin. Ik blijf het moeilijk vinden. We zullen zien wat de dag vandaag gaat geven.

Woman: het is ook niet niks zo'n verhuizing. Vlak voordat je ging verhuizen had je het ook moeilijk, meen ik me te herinneren en nu is het dan rond en de emoties krijgen weer tijd om tevoorschijn te komen. Rustig aan en we moeten ons niet gek laten maken door alles wat er om ons heen gebeurd.
Pak de draad gewoon weer op, je zal je er uiteindelijk veel beter bij voelen.
Drank lost niks op, maar voegt alleen maar ellende toe.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi iedereen!

Hier gaat het wat minnetjes. Ben al een tijdje erg moe en denk dat ik iets onder de leden heb ook. Gooi daar nog wat PMS bovenop en je weet het wel. Mijn hoofd staat geen seconde stil en ik denk dat dat me ook zo moe maakt. Ik herken ook wel wat Marjo schrijft op dat gebied. De laatste tijd draaf ik nogal door en vind ik het moeilijk om rust te nemen omdat ik me daar dan schuldig bij voel. Ik denk aan alle dingen die nog MOETEN (daar hebben we het woord weer!) en daar tolt mijn hoofd dan weer van. :huh::(:angry:

Gisteren probeerde ik te denken aan alles wat ik al wel heb gedaan de voorbije acht maanden, en dat is eigenlijk toch heel wat. Dat vergeet ik dan vaak. Maar meteen erna vind ik het weer niet genoeg. Zucht. Nuchter bekeken is het natuurlijk onzin om de "rommel" (letterlijk en figuurlijk) van 16 jaar zuipen in een paar maanden tijd te willen opruimen. Wie gaat er nu dood als de muren volgend jaar nog niet geverfd zijn? Niemand toch? Ik voel me ook wat onder druk gezet van buitenaf, maar vooral ook door mezelf. Het zou goed zijn als ik meer naar mijn lijf zou luisteren. En naar mijn gevoel dat ik nu even niet meer aankan dan wat ik nu aankan. En dat ik dat dan ook tegen "buitenaf" zou zeggen. En wel op een manier die begrepen wordt. Waarmee ik niet bedoel op een ruzieachtige manier of zo. Gewoon: Zo staan de zaken ervoor en meer kan nu niet. Enfin, bladiebla.

Het valt me op dat als iemand iets tegen me zegt, ik vaak het gevoel heb dat ik dat ook moet doen of zo. Terwijl ik 42 ben en dus helemaal zelf kan beslissen wat ik wel of niet doe. Het kruipt dan in mijn hoofd en blijft daar maar zitten, en dan voel ik me lui, terwijl ik nu 20 keer meer doe dan toen ik nog dronk. Misschien zou het goed zijn om dat een keer op te schrijven voor mezelf, wat ik allemaal wèl doe. En daar dan tevreden mee zijn. Uiteindelijk komt de grootste druk van mezelf.

Door te stoppen met drinken ben ik aan het ontdekken wie ik eigenlijk ben. Ik heb een heleboel etiketten op mezelf geplakt die niet blijken te kloppen. Veel van die etiketten heb ik meegekregen van vroeger en heb ik voor waar aangenomen. Dat je daar dan op je 42ste achter komt. Ben wel benieuwd naar wie ik dan wel ben...

Na ja, komt allemaal goed. Moest ff zeuren... Ben wel nog steeds blij dat ik niet drink! Gelukkig ook geen gremlins. Had gisteren wel even zin om van de wereld te zijn, maar niet om te drinken. Lijkt misschien tegenstrijdig, maar is het niet. Een hele dag slapen zou wel eens leuk zijn. :)

Ik zou zeggen: sorry voor het zeuren. Maar dat mag ook wel een keer, niet? En scrollen kan altijd nog...

Groetjes,
Fran

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedezon(nige)dag!

An, wat erg voor je dat je man jouw wereld af en toe flink op zijn voegen doet schudden, soms ben ik zo blij dat ik alleen ben, heb aan m'n eigen sores al genoeg.....maar jij zit mooi met die uitdagingen, weet je ik vind je nog steeds Superwoman, hoe jij voor jezelf en je gezin blijft opkomen, en dat zo uit de pure jij! Uiteindelijk weet je natuurlijk ook heel goed dat drank niets gaat helpen, dat het je zelfs alleen maar verder de put in brengt, drank heeft eigenlijk helemaal nergens wat mee te maken, ook niet als we in vreselijke, moeilijke of verdrietige situaties terecht komen. Daarom vind ik jou een hele stoere vrouw B) en krijg je van mij een hele dikke hug {{{{{An}}}}} want zulke lieverds horen helemaal geen emotionele katers te krijgen, meid ik hoop dat het gauw weer wat rustiger wordt daar in huize An! Zorg ervoor dat juist dat ene bijzondere stukje van jezelf behouden blijft, het gaat je nog zoveel moois brengen :rose:

Woman fijn je weer te lezen, het enige wat er nu vandaag belangrijk is, is dat je weer opstaat zonder terug te kijken, want het leven (en jij erbij!) is zoveel mooier zonder :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen stoere meiden,

Nou Fran ik vind het helemaal geen gezeur, ik herken er ook wel wat in hoor!
Ook ik kan soms behoorlijk aan het twijfelen raken door meningen of opmerkingen
van anderen en ik ben ook al 51hihihihi.

An tegen jou wil ik toch nog even zeggen dat je een kanjer bent.
:present:.

Woman,
De draad weer oppakken hoor!

Zo, oh nee ik vergeet Kaia helemaal,
Goedemorgen Kaia,
sun;

Hier verder niet zo veel bijzonders, ik verslaap mijn dagen zo'n beetje, kan en wil er niet
zoveel aan doen, het is even niet anders.
Beetje saai maar wel erg lekker.
;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Fran,

Altijd zo herkenbaar wat je schrijft! Zitten we ook niet in een soort midlifegebeuren? Met een verhoogd bewustzijn, geinitieerd door het stoppen met drinken? Zo ben ik ook op zoek naar mezelf, wat wil ik in dit leven, waar gaat het om, wat wil ik niet meer zijn, wat zijn overtuigingen/vooroordelen waar ik vanaf wil omdat ik ze niet meer nodig heb, waar is de balans tussen bij mezelf blijven en de wereld om me heen, waar liggen m'n grenzen?

Eckhart Tolle zegt trouwens iets leuks over pms: voel het aankomen en geef het dan zoveel aandacht dat je toeschouwer wordt ipv dat het je overneemt, maar als ik jou zo hoor is dat advies deze maand reeds mosterd na den maaltijd :D

Ik moet rennen springen vliegen duiken vallen en weer opstaan nu, liefs :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kaia: klopt ja, telkens wordt mijn leven op z'n kop gezet. En dank je voor je aardige woorden en de ((((((())))))))))

Tina: dat klinkt al beter 'beetje saai maar wel lekker', hehe, gewoon lekker vinden dan kan het herstel ook beginnen.

Fran: absoluut geen gezeur, hoe kom je erbij. Het is toch een identiteitscrisis, jezelf weer opnieuw vorm geven. Van de buitenkant doe je dat al prima naar mijn idee, nu alleen je hart nog laten voelen dat dit menens is!!!

Pippi: ook een hele goede morregu....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal.

Fran, zoals de anderen al schreven het is zo herkenbaar wat je schrijft. Volgens mij is het stemmetje van binnen toch heel erg beinvloed door onze opvoeding en verleden. En die etiketjes idem ditto. Ze zijn van jouw maar ook gekleurd door wat anderen van je vinden.
Zelf heb ik besloten om die etiketjes maar eens op nieuw te bekijken. Sommige heb ik er zelf opgeplakt toen ik nog kind was. Hopelijk ben ik sindsdien wat gegroeit en zouden die etiketjes helemaal niet meer van toepassing zijn. Sommige heb ik er al af geweekt.

Dus je hebt vandaag een mindere dag en die blijven komen ook al drinken we niet. We weten volgens mij gewoon niet zo goed hoe we er mee om moeten gaan.

Ik ben zo trots op je en alles wat jij hebt bereikt. Ik hoop dat je dat zelf ook een beetje bent.
Wij blijven mensen met extremen, vele van ons verwachten perfectie van ons zelf, dat we alles kunnen herbouwen in een dag wat we zelf verwoest hebben door te lang te veel te drinken. We dronken niet voor niets, het had een functie. Nu is het aan ons om op een andere manier te vinden om daar mee om te gaan en dat is gewoon heel erg lastig.

En je hebt helemaal gelijk het gaat erom wat jij denkt. Maar ik ben bang dat ik dat ook nog niet helemaal
beheers. Mijn ratio vertelt het mij maar mijn gevoel moet het nog begrijpen.

Ik hoop toch dat je er een fijne dag van maakt. Het is fijn om je te lezen, je leert mij zo veel. Je loopt een behoorlijk stuk voor op mij dus er is heel veel dat je mij kan leren.

Liefs,
Anjo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

't Lijkt wel midlifecrisis en puberteit tegelijk. En soms voel ik me ook maar 3 of zo. Wil ik het liefst op iemands schoot kruipen en getroost worden. Of dat iemand me de dingen uit handen neemt. Maar dat kan nu eenmaal niet. Al kan ik ook wel hulp inroepen...

Ik vraag me dan af of ik niet aan het vluchten ben. Tegelijk zijn sommige dingen ook helemaal niet zo dringend. Onderscheid is nodig, want anders vliegt alles me tegelijk aan. Alles komt eigenlijk altijd neer op zoveel mogelijk in het NU blijven, maar dat lukt me niet altijd.

Het niet-drinken is al bijna gewoon geworden, en dan vergeet ik inderdaad wel eens dat het toch een hele prestatie is dat ik niet meer drink. En daarin speelt het verleden ook weer een rol. Wat ik goed deed, werd normaal gevonden, en het kon altijd beter. Wat ik niet zo goed deed, werd in de verf gezet en benadrukt. Dat speelt nog steeds mee, en daar wil ik ook wel vanaf. Ik heb dat discours gewoon overgenomen, ben mijn eigen moeder geworden. Dat is wel iets om aan te werken.

Ik denk al een hele tijd dat het goed zou zijn om dingen op te schrijven. Dat het dan meer zou beklijven en dat er dan wat meer orde in mijn hoofd zou komen. Alleen ga ik er niet voor zitten.

Nou ja, genoeg voor vandaag. Het ruikt een beetje naar zelfmedelijden. En tegelijk ben ik ook te streng voor mezelf. Rare combinatie eigenlijk, en toch zie ik die ook wel vaak bij anderen. Blijkt dus toch niet zo raar te zijn.

Zo, ik ben weer weg! Iedereen een fijne, droge dag gewenst!

Fran

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik had mijn midlife crisis een jaar geleden toen ik op het forum terugkwam, dat besef ik nu achteraf. Het was ook mijn reden om te stoppen met drinken omdat ik er niet meer uitkwam, niet meer wist wat ik wilde en mijn leven niet meer leuk vond, het voelde of alles stil stond. Ik probeerde op alle manieren in beweging te komen, letterlijk, figuurlijk... ik zat helemaal vast. Veel gepraat, veel gezocht, veel gedacht, hollen, stilstaan, voelen, niet voelen.. uiteindelijk een flinke emotionele uitbarsting op mijn werk. Daarna kreeg ik weer wat meer ruimte en kon ik weer keuzes maken. Die emotionele uitbarsting had achteraf te maken met niet kunnen loslaten van het oude, bang zijn voor verandering en het onbekende en het niet kunnen accepteren van bepaalde aspecten van mezelf

Achteraf ben ik door die periode heen gerold door rust, reinheid en regelmaat en het er gewoon maar te laten zijn, dat gevoel van niet weten wat er komt en wat ik wil. Meer kan je volgens mij niet doen. Uiteindelijk komt er duidelijkheid, volgens mij is dat de natuur en zijn dat de golfbewegingen van je eigen ontwikkeling.

Ik krijg er steeds meer vertrouwen in dat het allemaal wel op zijn pootjes terecht komt en probeer me mee te laten voeren met de stroom in plaats van er tegenin te zwemmen.

An, natuurlijk zit je met een emo-kater, het is ook niet leuk wat er gebeurd is en het zou ongeloofwaardig zijn als je na zo'n uitval en alle gevolgen je niet rot zou voelen, maar toch ga je er anders mee om, je ziet het niet meer als jouw 'schuld' dat hij uitvalt, maar legt het bij je partner neer. Het is iets van hem en niet van jou, dat vind ik ontzettend knap van je.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen!

Weer heel wat gemist, vooral veel herkenbare dingen. Maarja, dan moet je maar niet zo laat je nest uitrollen.... :D
Poe hee, ben eigenlijk al weken verkouden, wat een gedoe, al dat snot..... ;)
Heb, zonder me schuldig te voelen, koffie en croissantje op. Waar ik zelf niets aan had gedaan... Nou en!
Beetje geven, beetje nemen.....
Straks nog even met het kastje beginnen en vanmiddag logee naar huis brengen. Ik neem de stof voor achter de kast mee, en ga onderweg nog even bij mijn ouders langs. Mijn moeder zou me helpen de stof te naaien. Ik ben een muts zonder naaimachine en bijbehorende capaciteiten.... Weer een minpunt :D Hahaha!
Wat is het een mooi weer hè! :P

Pip, wil je nog wat over de sneer en de armband kwijt?
Heb een goede dag! Chicky....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi pippi,

Gefeliciteerd met je moeder! Nee, Max wordt vandaag uitgelaten door zijn eigen vrouwtje.
Mijn postbox zit vol en er staan zulke lieve berichten op , die moet ik gewoon bewaren.
Dat wat kopieren en plakken als ik het mij goed herinner. (Houtje)

Ik ben Corinne, albertina en jezelf nog een pb schuldig. Als ik niet gelijk terug schrijf is dat niet omdat "I don't care" maar vaak moet ik het even laten bezinken of dat ik er zo door geraakt wordt dat ik denk hier mag ik niet lichtvoetig op aanwoorden. Alles duurt wat langer doordat mijn hoofd nog al de neiging heeft om afgeleid te worden, zie mijn berichten van gisteren.


Iedereen een hele fijne dag!

Liefs,
Anjo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Toen ik hier nog niet zo lang was, schreef ik eens, don't take yourself so g#ddamne seriously.....
Klaas volgde toen een cursus. Later zag ik dat de AA deze regel nr. 62 noemt.....
Natuurlijk moet je jezelf wél serieus nemen. Maar soms eens wat minder. Same als retten, zonuendan is het beter even goed om je gedrag en denken te lachen.... :) Want da's eigenlijk best leuk. Verfrissend en geeft ruimte om anders te doen...!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen! nog net, tegen de tijd dat ik klaar ben met dit bericht vast niet meer. Nou dan ook vast goedemiddag.

Hier gaat het goed. Wat moet ik erover zeggen. Ik oefen dagelijks met kiezen voor vertrouwen in God in plaats van vertrouwen in de illusies van de wereld. Het goede zal overwinnen.
Het houdt de trek in ieder geval ver weg.

Fran, ik zou tegen je willen zeggen: lees je eigen onderschrift. Laat het tot je doordringen.

Iedereen: ontdek je eigen liefde en kracht, het is mogelijk!

liefs,
Kate

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Anjo, ik had een poos geleden een "how to do" geschreven over kopiëren en plakken van peebees. Ga hem even voor je opzoeken.

Goedmiddag allemaal. Het schema loopt vandaag ooks strak, in Adam geweest, was gedaan, mega-ontbtijt al weer afgewassen, was gevouwen en gestreken, maar wel buikpijn vanwege een GIGA ander probleem. Zo meteen terug. BRB.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

http://forum.alcoholdebaas.nl/...id=1839&enterthread=y

Hier staat hoe ik het altijd doe, dat kopieëren hoef je niet persé met je rechtermuisknop te doen, je kunt ook alles selecteren (een berichten uitwisseling met een persoon selecteren) dan op CTRL-C klikken, dan naar je (openstaande) tekstverwerkingsprogramma gaan en erin plakken met CTRL-V. Als je zéker weet dat je de berichten hebt bewaard...... (opslaan als.......in het mapje met "berichten ADB" bijvoorbeeld) en je sluit het tekstverwerkingsbestand, en opent het weer, dus dan weet je zeker dat je de berichten goed hebt opgeslagen op je computer, dan kun je ze wissen in je mapje van AdB met privé-bericten door op "alles selecteren" te klikken en dan op "verwijderen".

Succes en anders stuur je maar een pb-tje.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...