Spring naar bijdragen

maandag 22 september 2008

water

Aanbevolen berichten

Tina,

Ik heb keurig aan de HA gemeld dat ik wat wil proberen af te bouwen. Als je niet afbouwt, kun je ook niet te weten komen of die injectie in mijn pols tegen de pijn van het C.T.S. effectief is (en de brace) dus je moet het wel kunnen VOELEN hè of het pijn doet en of de pijn minder wordt. Ik ga deze week naar 100 mg. (ik schreef gram haha) morfine gemiddeld en mag het overdag proberen met 80 mg. dus allemaal onder dokter's controle.

Ik heb alleen vanmorgen mijn tranen weer zo zitten wegslikken voor Dochter, die is natuurlijk ook thuis, en A. kampeert ook hier, en hoe moet ik nou eigenlijk tegen A. zeggen dat die maar op moet rotten? Dat ik zelf ziek ben en dat twéé patiënten me te veel is?

A. heeft een naar verleden van ziek-zijn. Zijn Ex was altijd boos als hij ziek was, en hij heeft in de 15 jaar van hun huwelijk nog NOOIT een kopje thee op bed gehad, geen glaasje water niks. Dat vind ik dan zo lullig, en hij is natuurlijk alleen, als ik hem naar huis stuur en hij voelt zich zo beroerd, dat vind ik ook zielig (zal ik maar zeggen) en ongepast van mij. Hij heeft geen bed meer en ligt op een matras op de grond, dat is toch ook armoe als je ziek bent? Maar ja, het is een forse man, en mijn hele "vrouwelijke slaapkamer" ruikt nu naar "ziek" want hij gaat natuurlijk transpireren, dus ik kan vanavond mijn bed weer verschonen. Meestal taait hij dan op zo'n rot moment af, na het eten of zo. Dan kan ik aan de was, mijn bed verschonen, de afwas doen.

Ik wil het niet, en tóch vind ik het moeilijk om hem naar huis te sturen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 115
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Nee Pippi,

Allereerst hoe is het met je?
Hoe kwamen je kids thuis, die waren toch bij Pa dit weekend?

Heb je deze week weer schildercursus?

Over dochter: nee, ik denk dat ze al niet lekker was (en misschien daarom onbewust ook niet naar het feest wilde, dat kan) ze had dit weekend al hoofdpijn en vorige week natuurlijk natuurlijk dat drukke kamp in de IJzertijd. Hoofdpijn en buikpijn, de bekende klachten van "het is me even teveel". Misschien heeft ze (onbewust) het schoolfeest ook wel vergeten door dat het haar eigenlijk ook teveel was. Het is allemaal zo spannend zo'n feest, wie met wie geschuifeld heeft, en dat soort dingen.

Safi ook niets van gehoord. Cacao, zo zijn er nog wel meer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi allemaal,

STRAKS OP NED 2 16.10

Minder drinken? Doe-het-zelf!

Alcohol is overal: in de supermarkt, in tv-reclames, op terrassen, in de sportkantine. Maar ook gewoon thuis, na het werk of bij het eten of gewoon voor de gezelligheid. Heb je eenmaal besloten om te stoppen of te minderen, dan komen de moeilijke momenten. Want de verleiding ligt op de loer. Tv-coach Yvon Ivens geeft goede tips voor het omgaan met risicosituaties. Verder zien we hoe tv-cursisten Cees en Rita daar mee omgaan..

Soda,die wel ff gaat kijken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is een hele goede serie Soda, ik heb hem op internet gezien en hier ook al eens getipt. Er worden twee mensen gevolgd, die "normaal" drinken maar dat blijkt toch wel een beetje "veel" te zijn als je het allemaal optelt.

Doe jij de internettherapie van Tactus Soda? Want deze tv-cursus past er uitstekend in, in de uitgangspunten van Tactus.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja pippi,
Ik wil graag even iets met je overleggen over Grietje en stuur je een pb. Moet hem even schrijven, dus geduld ff. Okee?
Ze staat alweer vrolijk op de Wii te springen hoor, dus vanmorgen de hele dag in bed gelegen en alleen maar geslapen eigenlijk en nu begint ze weer op te knappen. Fijn toch.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Houtje is het misschien zo dat Grietje gaat menstrueren?
Het is maar een idee hoor.
Tjonge wat een gedoe allemaal, kan je dat er wel bij hebben?
Lijkt wel of jou niets bespaard blijft.

Pip, wat een actie, kasten opruimen.
Wel goed van je trouwens.
Zo ik heb ook alles weer op de rit.
Morgen weer aan het werk.
Ben al gebeld, er is iets vreselijks gebeurd met een collega,
dus mijn hele schema weer moeten aanpassen voor deze week.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi.
En doei!

En voor daar tussen; Ik kan geen rvs meer zien...
Moest ook al zonodig een wit aanrechtblad 3 jaar geleden.. :D

Zo pip, wat een aktie ook!

Houtje, blijkbaar had Grietje even een time out nodig..
Ik zat te denken aan teveel histaminen, maar daarmee betrek ik het wel erg op mijn eigen dochter.
Te weinig ijzer, of idd zoals Tina zegt, teveel aan roerige hormonen.. ook al denken we daar liever nog niet aan, het kan natuurlijk héél goed, ongesteld op je 11de...

Tina, dus niet gelijk rustig beginnen, maar het hele schema al van te voren op de kop. Ga je tussendoor héél goed voor jezelf zorgen dan?

Hier ook geen wii, psp of andere hele leuke spellen. Dochter wel net in anderhalf jaar tijd zelf een ds-light bij elkaar gespaard. Nah, je kan niet alles hebben toch... het is gelukkig buiten ook mooi weer, en anders maar met een ducky op de bank...

Gut, wat ben ik moe..
Écht waar!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:

Originally posted by:
houtje

Het is een hele goede serie Soda, ik heb hem op internet gezien en hier ook al eens getipt. Er worden twee mensen gevolgd, die "normaal" drinken maar dat blijkt toch wel een beetje "veel" te zijn als je het allemaal optelt.

Doe jij de internettherapie van Tactus Soda? Want deze tv-cursus past er uitstekend in, in de uitgangspunten van Tactus.

Ja,Houtje ik volg de internet behandeling sinds kort.Goed om te horen dat hij er in past.
Dat je dat weet mag ik daar uit concluderen dat jij hem ook volgde/volgt.

Soda

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik kom net thuis en ik heb m'n mond nog niet open gedaan en het is gvd hier en gvd daar en of ik maar uit zijn buurt wil blijven de rest van de dag, dus aldus. Ik moet dus echt weer maatregelen gaan treffen.
Nee, ik ga niet drinken, maarja de boel nuchter bezien valt niet lekker.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeie middag.

Ik ben net thuis. Vanochtend lekker gewerkt en aansluitend op de fiets naar mijn nieuwe oude koor op nieuwe locatie en andere tijden. Op zich best lekker gezongen, maar van een muzieklokaal verwacht ik toch enige akoestiek. Die ontbrak en helaas is het airconditioning met een gesloten systeem. Niet goed voor het zingen dus. Maar we waren wel met veel mensen. En veel nieuwe mensen, dus veel werk voor mensen met Nederlands als moedertaal.
Na mijn koffie (die staat door te lopen) ga ik eerst maar een telefoontje plegen en even rustig zitten.
Straks koken en daarna naar mijn seniorenkoor.
Ik moet ook proberen wat orde in mijn hoofd aan te brengen. Morgen heb ik een evaluatie/functioneringsgesprek op mijn werk en woensdag een gesprek bij mijn therapeute.
Ik heb mezelf beloofd om donderdag na mijn werk de hele middag niets, maar dan ook niets te doen.
Tot nog eens.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Okay An! Kom hier je hart maar luchten als je het nodig hebt..
Ik vroeg naar het drinken omdat klaas ook zegt er fitter en helderder bij te zijn.
Hij dronk ook niet veel. Maar blijkbaar toch genoeg om zich nu anders te voelen.
Ik dacht, zeker met zo'n gevoelig hoofd als je man heeft.. maar goed, ik kan en mag niet voor jullie denken. Bovendien zal het wel moeilijk zijn als hij andere dingen blijkbaar ook niet accepteert.
Sterkte An, en hou vol. Voor jezelf :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Soda,Door het t.v. programma van minderen,ben ik meteen de middagen gestopt. Toen ik dat voorelkaar had, was ik net aan de beurt bij Tactus. Zodoende kon ik het verder afbouwen. Beide programma,s zijn identiek aan elkaar. Alleen hier bestel je het boek ,en daar ga je dan ook elke dag de drankjes in noteren. Verder hebben ze nog 1 ding gemeen , en dat is dat je het toch helmaal zelf moet willen, en doen.Het is fijn dat je daar handvatten bij aangereikt krijgt. En als je straks de lever op sterkwater op de t.v. ziet ,helpt dat zeker om die troep te laten staan. Ik wens jou sukses.:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...