Spring naar bijdragen

vrijdag 26 september 2008


blacky

Aanbevolen berichten

Nou, ik heb het al op, en zit weer hier..
En Klaas peuzelt de restjes op bij het journaal..

Meer rekening houden met, kan ik écht niet.. :D

Journaal,ik kan het nog steeds niet aan..
Kijk nog even naar m'n tekening..
Heb nooit bomen, vissen en handen kunnen tekenen..hihi! :P
Maar voor mijzelf istie leuk genoeg!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 91
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Ik heb afgedaan met (dat) geloof!
Ben blij dat ik weer een beetje in mijzelf ga geloven!

Duiveluitdrijving? Gatver.. Dat klinkt wel heel erg eng!
Landen Pip, niet in blijven hangen nu!

Wat ben je aan het schilderen?
En wat sneu voor die vrouw met de nieuwe heupen!
En de etalage.. :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
pippi

Hellevuur en verdoemenis als je niet oppast.


Mén wat heb ik een mensen psychotisch zien worden die daar echt in geloofden.


Goed en kwaad en niets dat daar tussen in kan zitten, geleefd werden naar de regeltjes die hun werden opgelegd door de "verkondigers "van het woord.


Hadden ze een eigen mening of durfden ze zelfs in hun hoofd maar vragen te stelllen waren ze al verdoemd en dachten eeuwig te gaan branden in het vuur.


De duivel is wat je wacht en je verdere leven heeft geen zin als je dit en als je dat....


De duivel zit vanaf mijn 17de in mij vlgs "de gelovigen"


Tja er zijn een aantal duiveluitdrijvingen gedaan sindsdien ,maar volgens mij heeft het niet veel uitgehaald.


Ik ben er uiteindelijk uitgekomen dat ik geen slecht mens ben, best wel goede dingen kan doen, geen slecht hart heb van nature en nog wel iets voor sommigen kan betekenen ten goede in deze wereld. Das mijn mening.




En Koh had je kop nou maar gehouden...




Als de duivel in jou zit, dan is dat wel een aardige gast ;)

Pippi, jij bent idd een goed mens dat goede dingen doet (soms teveel voor verkeerde mensen), je hart zit op de juiste plaats (wel iets meer lief zijn voor jezelf zou goed zijn) en reken er maar met zekerheid op dat je voor heel veel mensen heel belangrijk bent en veel betekent. Je handelt en spreekt vanuit je hart en niet vanuit een kil boek.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja pipje.. ik richt me nu vanavond maar even op jou en laat me door jouw antwoorden op anderen even leiden.. vraag niet waarom.. ik doe dat maar zo. Omdat je me toch gewoon erg intrigeerd.. ik ben erg begaan met je, heb totaal geen medegevoelens voor je omdat jouw situatie zo totaal anders is dan de mijne, maar toch ook een hoop sympathie omdat er zoveel herkenbaars in je strijd zit..

Jouw kijk op de hogere macht of God is zo weerhoudend voor veel mensen om zich te werpen op de 12 stappen.. Daarin wordt ook God genoemd, en ter verzachting voor mensen die God zo eng vinden, wordt ie genoemd: De Hogere Macht, Zoals ik hem begrijp... vooral Zoals IK hem begrijp.. Dat is een beetje om het vooroordeel wat veel mensen (waaronder Ik) hebben tegenover het woord en het begrip dat achter het woord God schuilgaat. Maar ik snap (voel niet) dat veel mensen die met een God zijn grootgebracht door een religieuze omgeving een heel ander beeld van God hebben dan dat ik, A-gnosticus.. Ik ben notabene wel gedoopt (Luthers) maar dat was gebeurd voor ik het wist en was in de tijd (jaren 50) dat dit gebeurde omdat het zo hoorde, en mijn ouders deden verder eigenlijk niks aan dat geloof... het enige gelovige dat ik mee kreeg was dat ik respect moest hebben voor gelovigen en nooit mocht vloeken... potverdikkie..... Nou ja.

Ik had dus ook niks met geloof in God. Ik ging naar een openbare middelbare school. Daar kregen we 1x per week Kennis van het Geestelijk Leven.. zeg maar Godsdienstles.. dat was het lachertje van de week..hahaha.. wat een lol. Ik vroeg wat diskiepélen waren.. nou ja.. en ik wist het echt niet, hoor, ik vroeg het in al mijn onschuld.. toen de leraar zei, droog als dat ie alles zei: dat zijn discipelen... Hahahaha.. de hele klas lag dubbel.. Maar ik wist nog steeds niet wat dat waren.. Ik durfde niet door te vragen... ik kwam er pas veel later achter wat het waren en hoe je het uitsprak.. Maar ik ben er nu van overtuigd dat er ook veel medeleerlingen waren die maar wat meelachten met de grote meute om zelf maar niet voor dom uitgemaakt te worden.

Nu, een kleine veertig jaar later, kan ik dit soort dingen pas loslaten. Ik heb God en Godsdiens altijd als iets van een verwaand soort mensen gezien. Mensen die ervoor geleerd hadden, die het hadden gevoeld en ervaren en ertoe geroepen waren.. een speciaal soort.. mensen die daarna niet meer tot de anderen behoorden. (of juist de hele domme mensen die niks wilden verantwoorden naar zichzelf en alles maar op God en Jezus beriepen.) In zoverre kan ik heel goed met je meevoelen hoe jij met het geloof van je broers werd geconfronteerd..Lieve Pip. Blijf gewoon jezelf. Ik probeer ook mezelf te blijven. Dat ik nu mijn Hogere macht heb ontdekt als sparring-partner voor het leven, wil niet zeggen dat ik ineens heel anders dan mijn broers of zus ben.. Ik ben er in eerste instantie op uit om het voor mezelf beter te maken in dit leven, en het mag en kan niet de bedoeling zijn dat ik van mijn broers en zus verwijderd raak.. OK, onbegrip zal er in het begin zijn als ik voor hen onbekende begrippen introduceer, maar het is niet mijn bedoeling, en ook niet die van mijn hogere macht, zoals ik het begrijp, om een wig te drijven tussen mij en mijn familieleden.Het is juist dat ik hierdoor meer vertrouwen en geloofwaardigheid creëer.

Pippi... niet om het één of ander, maar het gaat hierom... laat je niet (mis)leiden door de God die je nu kent. Geef je over aan machten die je NIET kent.. hetzelfde gevoel als je overgeven aan een golf in de branding aan zee.. laat maar komen.... Lees de stappen (nog)eens, (pip, als je de stappen niet kent, dan pb, kan ik je wel helpen..)en let nou even niet op hoe je hier moet reageren op het forum, als zijnde de stoere Pippi die nergens en niemand nodig hep.. want pippilotta is zo sterk.. denk aan jezelf, nu even.. geef jezelf die rust. Ga eens proberen te mediteren.. 10 minuten naar je ademhaling luisteren.. Je lacht je rot.. hahaha.. Morgen nog eens proberen... ok, gaat een halve minuut goed.. dan WEER lachen... haha.. stom gemediteer... Ok, Ok. Ja.. ik herken dat, Pippilotta.. Maar lezen in bijvoorbeeld de 12stappen literatuur en dan nog eens proberen...... bij mij heeft het minstens 4 weken geduurd (tijdens de behandeling) voor ik echt baat had bij meditatie.. ik moest oefenen, oefenen, doen, doen, doen.... en het ging, het ging gewoon... Maar je moet in elk geval je wantrouwen en afweer weggooien.. die zijn er per slot van rekening gekomen door anderen.. maar nu is het voor jezelf...gun het jezelf, Pipke.. Gun het Jezelf..

Pippi, ik besteed zoveel aandacht aan je omdat je me het waard lijkt. En ik hoop dat je er wat aan hebt, Je bent intelligent genoeg, lijkt me. Je persoonlijke situatie is spannend, maar misschien kun je juist hierin met een soort van soulmate..(in AA, NA wordt dat een sponsor genoemd) een juist traject vinden..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pippi, ik weet niet waarover ik m'n kop had moeten houden..als je wilt mag je me op een bepaald punt aanspreken, maar dan moet je wel wat specifieker zijn.. Ik ben niet van plan totaal mijn kop te houden, in figuurlijke zin gesproken dan.. Ik weet nu eigenlijk helemaal niet waar je op refereert... Dus, ik biedt je fatsoenshalve alvast excuses aan voor het ongemak dat ik je aangedaan heb, maar vraag je ook om me duidelijkheid te geven in de kwestie waarin ik het je moeilijk gemaakt heb. Als je zo goed zou willen zijn, dan doe je niet af in mijn hoge achting voor jou.. En als je niet zo goed wil zijn, dan is mijn achting eigenlijk ook niet echt minder, maar worden mijn vragen omtrent jou groter... en dat kan dan later altijd nog worden opgelost... toch???

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hai Wannes..


Tja,. dat is wel hééééééél gek... Vertel eens hoe dat jou zo is overkomen. Menig verslaafde kan daar veel lering uit trekken, denk ik. Maar voor ik het vergeet: gefeliciteerd met dit plotselinge wonderbaarlijke gegeven.. ik denk dat je daar toch op z'n minst Belgisch, of dan zeker katholiek voor moet zijn... wauw... ik wilde dat ik dat was. Maar ja, ik ben het een noch het ander.. dus ijdele hoop..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Kohje,

Man, wat een prachtige berichten.

Ik zit hier een beetje na te trillen. Het is goed gegaan, had heel veel eters maar het was gezellig.
Ik ben trots op mijn kinderen, we hebben het toch maar weer mooi gedaan. Nu is het even stil, is niet erg want onbewust is het wel uit mijn tenen gekomen. Vandaag echt een moment gehad dat ik dacht, F it, ik ga om een flesje Jan. Ik had nog 10 Euro in mijn zak en ben gelijk om sigaretten gegaan. Echt zo van je denkt maar en als de Refusal je niet tegen houd dan maar geen geld op zak. Het was gelukkig maar een moment en toen was het weer weg. Pfff.
Wel vreemd zo'n dag zonder X. Het is natuurlijk fijn dat het goed is gegaan maar ik blijf maar denken wanneer komt de klap? Wanneer gaat het fout? Stom want je moet het in principe echt dag per dag nemen en elke dag die goed gaat is er een maar de twijfel blijft.
Een mens veranderd niet zo radicaal en ik zit nu echt te trillen van vermoeidheid. Te gek voor woorden eigenlijk. Ga even malen omdat het goed gaat. Hoe ondankbaar kan je zijn? Ergens hangt er ook de vraag, mag dit wel? Terwijl mijn verstand zegt dat er echt wel verdriet is. mijn maatje xs lubbert om mijn verdwenen billen, het gezicht in de spiegel herken ik niet meer maar de opluchting overheerst.
Het is goed zo. Hij kon niet meer.
Dus de pijn is niet schrijnend maar meer een dof gevoel maar het gevoel om het goed te doen overheerst. Ik wil dit doen voor mijn kinderen. Er was altijd een veiligheidsnet dat is er niet meer, ik wil ze niet in de kou laten staan en mijzelf ook niet. Het is moeilijk genoeg om te leven met wat ik gedaan heb door te gaan vluchten in drank. Nu kan ik het echt niet maken, ik zou ze nu dan moedwillig in de steek laten en dan teken ik mijn eigen vonnis. Dus in feite is het zelfzuchtig.
Voor de duidelijkheid, ik spui nu even. Gewoon losse flodders van gedachten. Ik kruip weer mijn bedje in.
"It not to us and wonder why." Ik ben nu even alleen en kan nu even uitblazen. Het ventje heeft een zo'n gezellig mogelijke verjaardag gehad. Punt. Morgen weer een dag. Sorry, weer een ik bla bla over mijn eigen sorres, wat in feite geen sorres zijn.
Het is niet zo dat ik niet met jullie meeleef als ik jullie lees maar blijkbaar ben ik erg gefixeerd op mijn eigen navel. Met sommige van jullie ben ik oprecht begaan maar het kost mij zoveel moeite om een pbtje of een belletje te doen. Zo belachelijk. Ik ben gewoon echt heel erg moe.

Liefs,
Anjo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha Trees: soms moet je iets naast je neerleggen en soms moet je het oppakken. Hoe gaat het met je?

Corinne: ik heb hier grene planken op de vloer. Vraag me af hoe ik dat schoon krijg. En waarmee te behandelen. Ik denk dat ik ook maar eens op de knietjes moet en boenen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hier met de vloer van Houtje.

Need I say more :D?

Maar ik ben niet echt, ik ben laminaat. Ik word om de dag gezogen, lekker gekriebeld over mijn ruggetje en eens in de week krijg ik een warm sopje over me heen. Houtje zegt dat ik erg makkelijk ben. Ik heb een maple patroon en schrik niet, ik lig hier al 19 jaar. Maar ja, ik ben ouderwetse kwaliteit hè.
Mijn broertjes en zusjes boven zijn appelbomen-hout (patroon) maar krijgen na 5 jaar wel wat krassen. Daar heb ik geen last van. Ik houd het nog wel even vol hier.

An, mijn familieleden die ongelakt liggen, de echte (ik ben natuurlijk een nepper) kun je het beste schuren en lakken of bv. in de white wash zetten, in de doffe glans dan. Of je kunt ze lakken met 10% witte grondverf erdoor, dan krijgen ze een whitewash uitstraling. Ook heel mooi. Maar als ze al jaren ruw en onbewerkt liggen, zijn ze ook juist erg mooi.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

O en ik ben je nog een antwoord schuldig over de cito. Oefenen is helemaal niet gek, het is een bepaald type vraag wat je beter maar lekker kan liggen. Sammy suggereerde dat je als je geoefend had, je op een hoger schooltype uit zou kunnen komen en dan onderuit gaan, maar dat is volstrekt onmogelijk, omdat, zelfs al verknal je de cito, het oordeel van de leerkrachten van de school voor 85% een rol speelt, zo niet 90. De cito is alleen een bevestiging voor hun.
Je komt niet van Havo op gymnasium of zo en stuitert dan eraf, maar dat weet je denk ik wel.

Het meeste oefenmateriaal van de Cito is op cd verkrijgbaar, of je zou het met een páár ouders moeten kopen en kopiëren en de kosten delen.
http://www.eindtoetsen.nl/

Echt online oefenen bestaat er niet (zoveel) maar ik blijf er nog naar zoeken voor je. En anders misschien op MP neuzen voor die cdees? Eéen of twee heb ik er zelf wel, die kan ik voor je kopiëren. Moet ze wel effe opsnorren......

:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Houtje: ik ben voor ruw en ongelakt. Hekel aan lak. Maarja, hoe maak je het dan schoon. Krassen en bulten en deuken kunnen me ook niks schelen. Ik heb net mijn tafel een beetje bewerkt, ook al zo'n oud ding. Maar sommige scheuren toch wel even met hout bewerkt.
Het feit dat ik er zin in heb, is al niet te geloven. Ook al schoonmaakazijn gehaald, voor de vloerkleden e.d. Wastafels e.d. ontstopt. Alles stroomt en doet het weer.

Nou ja, zeer oninteressante huishoudelijke informatie, sorry voor degeen die dit NIET wil lezen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...