Kohtje Geplaatst 26 september 2008 Rapport Share Geplaatst 26 september 2008 Hoi.Marjo, ordinaire plakkaatverf is maar een term. Net zoiets als dat blokfluit een kleuterinstrument is.. er zijn prachtige stukken door zeer beroemde componisten geschreven, speciaal voor blokfluit. Zo is er ook met plakkaatverf prachtige kunst gemaakt.. er zijn zelfs kunstenaars die van gewoon afval prachtige kunstwerken weten te maken. Het materiaal is totaal niet van belang, het gaat om wat je er mee doet. Als jij jouw ziel en zaligheid legt in "ordinaire" plakkaatverf, dan is dat wel jouw stralenkrans die van daaruit spreekt. En het beste kun je diezelfde ziel en zaligheid blootleggen in de materialen die je het vertrouwds aandoen, die het dichtst bij je liggen.. of dat nou plakkaat verf is of blokfluit, maakt geen fluit uit. Je moet stralen vanuit jezelf, niet vanuit wat anderen vinden waarvan uit je moet stralen.. dan is er breking (spectrum). Het spectrum breekt licht en ontleed het in de delen waaruit het licht is samengesteld. Dat is mooi om te weten, maar je eigen IK is een geheel, een samenstelling van al die goddelijke ingrediënten. En die mag, of zelfs moet je ontleden voor jezelf, dat geeft zelfkennis, maar uiteindelijk in je UITEN ben je dat geheel, dat licht. En daarin is voor jou plakkaatverf nu een geweldig medium. En zal de buitenstaander ook het meest waarachtige in je kunnen "lezen". Sorry, dit sprak me uiteraard weer erg aan. Ik ben erg begaan met creatieve uiting van de mens. Daarin zie ik het aan de mensheid laten zien wat jouw contact met de hogere macht is. Ik heb van muziek niet veel verstand maar kan daarin ook horen wat dit medium bedoelt met het contact met een hogere macht. Ik kan dus genieten van muziek, of dit nu pop is of klassiek of folk.. en zo heb ik dat ook met beeldende kunst... met proza en poëzie heb ik nog wat moeite, maar ik leer, en ik probeer mijn eigen beperkingen een nieuwe en ruimere grens te geven. En dat gaat gemakkelijker naarmate ik me opener stel voor mijn afhankelijkheid van een algemene hogere macht. Nou ja, hahaha... het komt er op neer, Marjo, dat je plakkaatverf niet moet degenereren. (moest wel zes keer kijken of ik degenereren wel goed gespeld had, hihihi..... dé gé nuh rih run... pokkewoord...). Neem jezelf serieus en ook de manier waarop je jezelf uit. Liefs, Koh.. die er zelf ook maar een potje van maakt, maar het wel serieus begint te nemen.(Met dank aan Soda, die altijd van die leuke groetteksten heeft.. en eigenlijk ook aan Haddock die zoiets ook al deed...) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 26 september 2008 Rapport Share Geplaatst 26 september 2008 Kohtje,Je klinkt als een ontluikende bloem. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 26 september 2008 Rapport Share Geplaatst 26 september 2008 Ik zal eens een luisteren naar de radio. Klaas heeft met de band een uurtje uitzending.. Eens horen of hij zijn ziel en zaligheid erin legt Koh, mooi uitgelegd! Gewoon lekker een beetje prutsen.Ben er steeds even mee bezig.. Met de kleurpotloden van de kinderen! Nu nog een beetje vaag en msitig. Maar het lijkt me leuk om het helder en knallend met plakkaatverf nog eens over te doen. We zien! Zolang ik het leuk vind, ga ik er gewoon mee door... Net als vroeger, even lekker uit de tijd stappen.. Ben ook dol op de zee! Tapas en An.Binnenkort gewoon maar weer eens heen rijden.Trouwens het mooist bij stormachtig weer!Alhoewel als het helder is en je ver kan kijken, ook zeer de moeite waard.Ga dan altijd naar de waddenzee.. Eb en vloed, Schier en Ameland zien liggen.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 26 september 2008 Rapport Share Geplaatst 26 september 2008 Ik ben met heel nederig werk bezig sinds gisteren: de vloer met een schuursponsje schoonmaken. Echt waar, ik zal nooit of te nimmer iemand deze vloerbedekking aanraden, wel afraden. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 26 september 2008 Rapport Share Geplaatst 26 september 2008 Corinne: de vloer met een schuursponsje, brrrrr ...... Een keer per jaar kom ik aan zee en dan bloei en groei ik van alle kanten. Het water doet me ook zo enorm goed. Ik ben geboren en getogen aan zee, maar woon er al jaren en jaren niet meer bij in de buurt. Ja ik blijf het missen. Ook de polders, de ruimte, de eenvoud..... De vrijheid, de lucht, de wolkenpartijen.De laatste keer dat ik er was heb ik prachtige foto's gemaakt van de wolken. Vooral de ochtend en avond wolkenpartijen zijn prachtig. En dan de lucht, de stilte, het geluid van de wind en de meeuwen.De vislucht, de havens... oh ik kan er over wegdromen. Een grote zaligheid. Ik loop er nu al heel de dag aan te denken.Zo was ik eens in Bretagne. Helemaal geweldig daar. De eb en vloedstromingen kunnen me fascineren.Wat er dan allemaal gebeurd met me is met geen pen te omschrijven.Mijn huid en geest tintelen van opwinding en niks kan daar tegen op. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 26 september 2008 Rapport Share Geplaatst 26 september 2008 En.... De winnaar is.... Corinne!!!Die doet de vloer met een schuursponsje Ga d'r uit.Broodjes smeren, tassen pakken...An! Lekker hè! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 26 september 2008 Rapport Share Geplaatst 26 september 2008 Winnaar??? Elke tegel vraagt een kwartier stevig schrobben. Twee dagen later ziet het er al weer niet meer uit. Dit is een continuproces, maar deze week doe ik meer tegels per dag om mijn woede te koelen. Krijg het er wel warm van en er komen dan ook veel herinneringen boven aan de tijd dat ik echt nog aan het vechten was tegen de drank. De vloer hield me toen van de fles af: grondig poetsen, schuren, lakken, drogen, schuren, lakken, drogen. Elke dag een tegel of 6. Dat was echt zwaar werk. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 26 september 2008 Rapport Share Geplaatst 26 september 2008 Corinne,Fijn dat je een vrije dag hebt, maar misschien heb je volgende week vrijdag minder tijd dus doe snel wat je doen kunt.Wat voor tegels heb jij in ***naam dat je ze moet schuren en lakken? En je had het over vloerbedekking, dan denk ik aan Tapijt, dat moet je toch niet schuren en lakken? Of zijn het houttegels?Ik ga zo met zoon uit school een after-shave-je kopen, de boys hoeven zich nog niet te scheren maar toch, ze staan 20 minuten te feunen op hun semi-nonchalante haar iedere morgen en willen ook welriekend de fiets op stappen. Ik houd wel van dat verzorgde, beter dan slonzig en onfris ruikend. Eén van mijn pootjes is weer aardig aan het "vollopen" maar nou had ik er vannacht gewoon een rekverband omheen gedaan, en dat heeft ook geholpen, maar niet zo goed natuurlijk zoals de dokter het doet: een kous om, twee lagen watten, en twee lagen windsels. Maar zondag moet ik nette schoenen aan, kan moeilijk op mijn vader's 75e verjaardag op mijn maat 44 sloffen binnen komen schuiven. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 26 september 2008 Rapport Share Geplaatst 26 september 2008 Houtje,Dat lakken is al lang verleden tijd. Helaas maakte het de vloer niet echt beter te onderhouden.Dat blijft een hels karwei. En Hansje wil natuurlijk Ahhh Xeee Eeeik.Tja, als je op je vaders verjaardag komt met slofjes maatje 44 en dikke benen waar je amper op kunt staan, dan gaan mensen misschien in de war raken over wie er 75 is geworden. Aan een rollator heb jij ook niks met je arm en schouder. Je blijft gelukkig wel je humor houden. Maar weet je, des te meer zal je vader het op prijs stellen dat je gekomen bent.{{{{{{{{{}}}}}}}}}}}} Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 26 september 2008 Rapport Share Geplaatst 26 september 2008 Pippi: goed dat je weer bent geweest. Gaat nog een soap worden jouw schilderles. Grappig, haha. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 26 september 2008 Rapport Share Geplaatst 26 september 2008 Lieve Corinne, zo voel ik me ook, als een ontluikende bloem. Al wel een tijdje aanwezig in deze wereld, maar nu pas de schoonheid, wijdsheid, mogelijkheid, werkelijkheid te zien en te beleven. Ooohhhh, de wereld biedt het leven zo veel mogelijkheden. Wij, als kinderen van het universum, mogen hier zo lekker experimenteren. En eenmaal de basisexperimenten voorbij, ligt er letterlijk een wereld open. Maar ik moest wel een heleboel drempels voorbij voor ik het zo voelde. En ik zie nog drempels/beren op mijn weg.. maar ze zijn iets verder weg. Ik kan ze tegemoet zien, ze doemen niet ineens op. Daardoor kan ik me voorbereiden op het nemen van die drempels, cq het schieten van die beren. Maar dat kan ik alleen doordat ik me een soort startbaan heb gecreëerd door mijn wil in handen van een hogere macht te leggen. Had ik dat niet gedaan, dan was ik elke keer bij een hobbel in paniek geraakt en het spoor bijster..Welk spoor? ik had geen spoor. Nu wel. En dat spoor volgen is zo mooi. Kruisingen met mijn spoor worden afgebakend, er komen een soort van bewaakte overwegen. En ja, er zijn natuurlijk ook nog altijd onbewaakte overwegen waar van alles kan gebeuren.. maar ik kan ze bij mijn hogere macht melden en als er wat gebeurd, dan wordt de dienstregeling aangepast. Ik richt mij op en pas mij aan aan wat er gebeurt. Tja, ik lijk nu wel zo'n gelovige die het Ware Geloof heeft gevonden en dat iedereen door de strot wil douwen. Nou, zo is het niet. Ik ben blij met het spoor dat ik gevonden heb maar ben ervan overtuigd dat door dwang niemand dit spoor kan vinden. Alleen door zelf erin te geraken kun je het gaan volgen. Ik hoop dat mijn berichtjes eraan bijdragen dat een ieder zijn eigen spoor vind. Bij AA en alle andere 12-stappen gerelateerde groeperingen zeggen ze in de 3e traditie dat de enige vereiste voor lidmaatschap is het verlangen op te houden met gebruiken. Dat verlangen is al genoeg. Dat is het goddelijke sprankje..... hoe je dat verder zelf invult is aan jou, afhankelijk van jouw belevenis die gekleurd is door je verleden. En ook afhankelijk van jouw vermogen om jezelf te kunnen zien zoals je werkelijk bent. En dat heeft meer met eerlijkheid te maken dan met intelligentie. Ook wel met durf. Vooral als je denkt voor je omgeving niet te kunnen zeggen wat je eigenlijk in je hart wel zou willen zeggen of misschien zelfs zou willen uitschreeuwen.. maar ja, dan pas je je maar aan, demp je jezelf, doe je maar alsof je een beetje anders bent dan de rest.. en that's it. Je blijft je aanpassen dus. Ik heb mezelf op een gegeven hopeloos moment helemaal los gegooid van de wereld om me heen... ik werd als het ware opnieuw geboren.. Ik moet er zelf nog aan wennen, hoor, dat ik opnieuw geboren ben, maar het geeft me wel de mogelijkheid om me helemaal nieuw aan de wereld voor te stellen, en nu heb ik het dus over de sociale aspecten van het leven. Het lichamelijke is een hogere macht die ik ook maar heb te volgen, ik probeer de tijd zo nuttig mogelijk in te delen. En het weten dat ik daar m'n best voor doe is voor mij al voldoende om het leven het leven de moeite waard te vinden. Verwachtingen zijn niet meer van toepassing, ze waren toch merendeels vals. Teleurstellingen zie ik nu, als verslaafde die herstellende is van zijn verslaving, als leermomenten waartoe ik was gedoemd ze te ondergaan als deel van mijn leerweg. En door dit soort leermomenten krijg ik een steeds mooier uiteindelijk levensdoel voor ogen. Ik weet niet wat voor teleurstellingen, dramatische- en misschien zelfs traumatische ervaringen er mij nog te wachten staan. Maar ik leer meer en meer mij over te geven aan een macht die mij, jullie, de dierenwereld, de plantenwereld, de hele levende wereld die wij aarde noemen, en alle wonderen die er in onze ogen geschieden maar waar wij gewoon deel van uitmaken...de baas is.. hahaha.. alcohol de baas is dus maar een speldenprikje in mijn belevingswereld. De internetbehandeling, die mooi en goed is als zodanig, hielp mij niet het beoogde doel te behalen, maar uiteindelijk heeft diezelfde behandeling mij er wel toe aangezet om het verderop te gaan zoeken.. Tja, zo kan het dus ook werken. Hihihi... wat zijn we soms toch beperkt in ons denken en doen, en wat kunnen we lachen om het niveau wat we achter ons hebben gelaten. Dat probeer ik dus niet meer te doen.. (Ja, hallo, niks menselijks is mij vreemd, ik kon ook heel goed spotten met die ik aan kon.. reaktie op mijn slachtofferrol als spotmikpunt...) O, sorry.. Ik stop nu. Ik weet dat dit soort lange epistels vaak hun doel voorbijschieten. Ik herken het vanuit het verleden dat ik op dit forum heb meegemaakt, ik weet van mezelf dat ik dit soort epistels vaak met een half oog las, omdat ik eigenlijk benieuwd was naar wat anderen in hun kortere berichtjes schreven.. en dan vergat ik vaak de langere epistels.. Terwijl daar vaak zieleroerselen werden blootgelegd.. zoals ook hier.Ach ja. Nu probeer ik dus met die laatste zinnen alsnog de aandacht te pakken.. maar, wat maakt het uit. Ik denk hier misschien voor de eeuwigheid te schrijven, en toch weet ik dat er niets zo vluchtig is als internet...Ik moet het gewoon voor mezelf doen. Dit soort speldeprikjes naar jullie toe, maar ook in uitgesproken zin op meetings van Na-AA geven me wel de spirit om verder te gaan. Anders wordt het ook zo in mezelf kletsen en mezelf uiteindelijk tot gek verklaren. We zijn met ons allen allemaal spettertjes van hetzelfde geheel.. en ik denk dat we onder andere door dit gedoe op een forum, anderen in meetings, en weer anderen via andere wegen, elkaar toch wel tegen komen.. en ook de niet-alcoholisten komen hier aan de orde, en zij zijn ook mensen waar wij het leven mee delen.. dus, al met al.. hahaha... weet ik het ook niet.. ik ben maar gewoon mens, die wel steeds zijn hogere macht meer en meer gaat herkennen en vooral ook erkennen..pfffff.... ik hou hier maar effe op. Effe reageren werd al gauw een uur schrijven en schrappen.. maar nu laat ik het even hierbij. Ik ga me zo lekker nog even relaxen.. niks hoeven, dus.. en dat kan maar zo weer werken zijn.. als het maar niet HOEFT van anderen..Groetjes en liefs, Kohtje. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 26 september 2008 Rapport Share Geplaatst 26 september 2008 Hé Pipje.. ik zie jou op dit moment als enige ingelogd staan...Laat je niet afschrikken door m'n verhaal,hè? Ik lees je steeds erg graag en moet afwisselend heel erg om je lachen en huilen.. de grenzen daartussen zijn een beetje vaag, maar het maakt wel dat ik je erg graag mag. Je intrigeerd me, en soms denk ik je volkomen te snappen en doorzien, dan, een volgend moment ben je een volkomen misterie voor me. En juist die wisselwerking maakt dat ik van je hou. Virtueel gezien dan, he? Juist jij intrigeert me door een wisselwerking van volledige afschuw en complete sympathie.. dat is nou juist wat me met mezelf zo bezighoudt.. het zwart wit.. het wat maakt me voor sommigen zo leuk, en voor sommigen zo onuitstaanbaar?? Nou ja, kort door de bocht gezegd, die sommigen zijn ook maar produkten van... en ik leer van hun ervaringen. En ik ben geen Jezus Christus, of Boeddah.. of noem maar op. Ik ben gewoon Kohtje, en aan de hand van voorbeelden en ervaringen zal ik mezelf moeten herkennen en vinden.. en de weg gaan wijzen. O, ik zie nu ook Tapas ingelogd..en Corinne... en Pippie niet meer... Hahahaha..... wil je uitgebreid persoonlijk zijn, nou ja..Weet je wat.. ik laat het hier nu even bij.. En Tapas en Corinne... jullie ook de hartelijke welgemeende groetjes. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 26 september 2008 Rapport Share Geplaatst 26 september 2008 Pippi,Tja, een mens dat valt, is doorgaans een komisch gezicht. Helaas lopen die tegels niet weg. Oh, ik verlang zo terug naar onze kurkvloer die eronder ligt. Dat was stofzuigen en even de zwabber erover heen. Bovendien zag je daar niet elke vlekje of pluisje op.He, maar leuk dat je nu thuis ook aan de verf gaat. Ik ben benieuwd.Kohtje,Ik lees lange berichten ook altijd. Ik ben gewoon te nieuws-/leergierig om te scrollen. Dat is ook een afwijking. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 26 september 2008 Rapport Share Geplaatst 26 september 2008 Hihihi... Corinne... ik scroll ook nooit, probeer alles te lezen.. maar af en toe denk ik halverwege een bericht wel: waarom scroll ik niet?? hahaha.. ik ben ook zo nieuwsgierig.. maar als ik eenmaal weet wat ik wil weten vind ik het vaak genoeg... en reageer dan maar niet meer.. Is ook een soort van honger naar weetgierigheidjes waar je niks mee kunt. En dat is weer de basis van roddel. En daar heb ik zo de pest aan, maar ongemerkt doe ik er zelf dus wel aan mee.. en zo is het menselijke cirkeltje weer zo'n beetje rond.. op z'n minst eivormig, hahaha... maar dat komt ook wel rond... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 26 september 2008 Rapport Share Geplaatst 26 september 2008 hé pipje.. volgens mij heb je het nu over die God die mensen aanspreekt om mensen zich beter te laten voelen dan andere mensen.. Ik ervaar een god die het me mogelijk maakt me één te voelen met mensen die hoger, lager en gelijk zijn aan mij.. een god die me dus duidelijk maakt dat we allemaal een produkt zijn van ons denken, maar dat we in oorsprong echt allemaal gelijk zijn.. waar ons denken ons ook brengt. Hoe meer we denken beter te zijn dan een ander, hoe meer we van onze oorsprong, of goddelijke energie, verwijderd raken.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 26 september 2008 Rapport Share Geplaatst 26 september 2008 Kohtje,Soms kan ik ook niet reageren op een bericht. Sommige berichten zijn reflecties van de schrijver. Ik vind het wel dikwijls leerzame stukjes. Ook leer je zo iemand beter kennen. Voorzover dat mogelijk is natuurlijk om een ander te kennen. Ik ken mezelf niet eens helemaal.Pippi,Chinezen noemen het geloof niet voor niks opium voor het volk. Het is voor velen de vluchtroute die hen wegleidt van de eigen verantwoordelijkheid. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 26 september 2008 Rapport Share Geplaatst 26 september 2008 Corinne, was dat niet Karl Marx, die geloof opium voor de mensheid noemde? Chinezen staan in mijn jeugdige herinnering juist bekend als opiumschuivers in allerlei schimmige misdaadverhalen..En geloof als opium voor de mensheid.. ja, ik zie daar wel wat in. Als je het niet meer weet, gooi je twijfels dan maar bij God neer, dan komt het wel goed.. Dat noem ik Blind Vertrouwen, zonder consequenties te hoeven accepteren.. eigenlijk noem ik dat, in mijn bewoording en beleving, DOM vertrouwen.. misplaatst en eigenlijk hoogmoedig en ijdel vertrouwen. Zo van: ik geloof in God, dus als ik iets fout doe en ik geef dat toe, dan wordt mij dat hoe dan ook vergeven.. ik ben er klaar mee door het op te biechten.. Tja, dat vind ik leuk bedacht.. en het heeft ook al eeuwenlang standgehouden, dat soort geloof.. maar ik ben tot een ander soort geloof gekomen.. een geloof in een hogere macht die alleen werkt als ik daar zelf werk voor verzet. Ik moet in dialoog zijn en blijven met mijn hogere macht. En mijn hogere macht kan mij daarom ook knoeihard zeggen dat ik iets fout doe.. en als ik daar niks mee doe dan zal mijn omgeving dat ook merken.. eigenlijk zijn de kleine IK en mijn Hogere Macht samen de Kohtje die ik ben.. Het is als Yin en Yang.. zwart en wit.. ik en de hogere macht.. Ik wil altijd het slechtste uitproberen, mijn hogere macht juist het beste.. en het evenwicht is het meest ideaal..En ik begin te geloven dat de strijd om dat evenwicht te vinden Leven wordt genoemd.. Leuk toch? We zijn hier dus allemaal op aarde om strijd te voeren.. Jammer dat veel mensen hun persoonlijke strijd omzetten in een strijd naar anderen.. alsof het al niet belastend genoeg is om jezelf in rustig evenwicht te brengen..Ok, ik dwaal en zweef weer af.. sorry. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 26 september 2008 Rapport Share Geplaatst 26 september 2008 Haha.. Adam, smakelijk alvalst.Maar om nou effe lekker amsterdams flauw door te drammen, hè?? Als iets een aangeboren intuïtie is, waar komt dat dan vandaan?? Simpel vraagje, hoor, maar, hahaha.. wat is nou in godsnaam aangeboren.. olie wordt aangeboord, een kies of tand wordt geboord.. maar een intuïtie?? Daarbovenop nog het volgende.. wij worden Geboren.. is dat zoiets als aangeboord?? Nee, net zoiets als Geschapen... zelfs het schaap is niet geschaapt maar geschapen. We zijn groter en grootser dan we in ons huidige velletje kunnen en durven toegeven.. maar ons velletje is elastisch.. en onze geest is soepel en creatief genoeg (vooral dat laatste woord: creatie..) om ons mogelijkheden te laten ontdekken.. tenminste zij die daar mee bezig willen zijn op de één of andere manier. En als je dat wilt (dit forum zit volgens mij 100 % vol met deze mensen) dan moet je welhaast toegeven dat er IETS is.. en dat iets dat ik ook altijd wilde ontkennen omdat ik de Mens als Top van de Weetikveel zag, is wel IETS dat mij doet leven maar bovenal doet DENKEN.. Nou ja, Adam, ik ben dan maar een ontaarde Amsterdammer, woon er al jaren niet meer, maar je geboorteplaats is maar een plekje op aarde waar we geen wijsheid aan kunnen opeisen.. de wereld is niet voor niks rond..... en rond heeft begin noch eind.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 26 september 2008 Rapport Share Geplaatst 26 september 2008 Kohtje,Zwevende edelsteen en zo kom je terug uit bij het nemen van je eigen verantwoordelijkheid.Adam,We zijn idd maar een hoop materie. Water (veel water) en slechts een beetje droge stoffen. En dan zijn het ook nog eens piepkleine beestjes die ervoor zorgen dat we functioneren.Pippi,Ik heb de vloer als agressieregulator gebruikt. Nu stop ik er maar mee voor vandaag (denk ik).Wij hebben weer op zijn vrijdags van de Chinese snackbar gehaald. 't Was lekker en mijn buikje is weer goed gevuld. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 26 september 2008 Rapport Share Geplaatst 26 september 2008 Hoi!Ben net thuis van kinderen wegbrengen... Mijn moeder (ik dus) is een stress-kip, oeh yeah! :moon:Dusss... Wij (klaas&Ik) zijn samen thuis.En wat voor geheimzinnigs gaan wij eten?Juist! Een snackje... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 26 september 2008 Rapport Share Geplaatst 26 september 2008 Corinne, meisje..vrouwtje, sorry... ik wil je zoveel zeggen, maar je gaat nu lekker eten.. dus later misschien. Eet smakelijk in elk geval. (of héb je nou net gegeten.. in dat geval: At smakelijk..) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 26 september 2008 Rapport Share Geplaatst 26 september 2008 quote: Originally posted by: CPASChinezen noemen het geloof niet voor niks opium voor het volk. Het is voor velen de vluchtroute die hen wegleidt van de eigen verantwoordelijkheid. Dat was Karl Marx, klopt Kohtje. De communist die alle godsdiensten had verboden. De mensen hebben het geweten.Goed wat jullie schreven en ja triest Pippi hoe geloven op zo een manier misbruikt gaat worden.Ik geloof dat God door mensen heen werkt.Zo denk ik dat er mensen zijn die dat van nature in zich hebben. Dus in zoverre kan ik wel begrijpen hoe jij het ziet Adam.Mensen die de boel kunnen loslaten.Volgens mij is dat ook de kern van het niet drinken en aan de HM afgeven. De onvoorwaardelijke liefde, vertrouwen en ... loslaten.Ik krijg spanning en stress als ik de boel zelf onder controle wil houden.Bedenk me nu ineens hoe het komt dat ik die spanning nu kwijt ben.Niet omdat ik van de week door de enorme spanning alcohol dronk, het had een andere reden.En nu weet ik het ineens.Ik riep 'ik weet het niet meer, ik laat het los ... daarbij had ik het dus moeten laten, haha.Vanavond de boel de boel maar eens laten. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 26 september 2008 Rapport Share Geplaatst 26 september 2008 Haha, Pippi, nee zo bedoel ik het niet. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 26 september 2008 Rapport Share Geplaatst 26 september 2008 Marjo,Toch geen stress-kipkerrie?Eet smakelijk.Pippi,Ja, ja, mijn asresten zijn ook weer degelijk weggepoetst.Kohtje,Ik heb mijn eten al een hele tijd achter de kiezen: patat met kip in tausiesaus met veel groenten.Maar vertel op, je moet niet wachten met vertellen tot ik terug ben.En hoezo 'sorry', je hebt toch niks verkeerd gezegd of gedaan?En ja, mijn kennis van de geschiedenis wordt sleets. Nou ja, Marx was ook een communist.An,Begrijp me niet verkeerd. Ik wil geen enkele godsdienst verbieden. Ieder zijn meug. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 26 september 2008 Rapport Share Geplaatst 26 september 2008 quote: Originally posted by: pippiZoals jij het nu schrijft was het gewoon een HM An die je liet drinken, iets wat buiten je zelf lag? haha Gaf je het eindelijk over, kwam hij er weer aan te zeuren en te drammen. Tja dat zijn ook Hogere Machten, het is maar net hoe je het wil zien. Nee, joh, dat is die Lagere Macht: de Duivel. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden