Spring naar bijdragen

1 oktober 2008

anjo

Aanbevolen berichten

Ik hou vol!!

Het rare (nou ja, ook weer niet natuurlijk) is, dat ik normaal nooit voor half vijf dronk. Vandaag begon ik rond 12.00 uur al te smachten hahaha. Flinke wandelingg gemaakt. Het ergste is nu wel voorbij.
De zon schijnt zowaar, dus wat zeur ik nog..........

Vogel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 149
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Slofje,

Voor de zoveelste keer deze week zit ik weer met mijn mond vol tanden. Ik zit net naar Bruce Springsteen te luisteren; "One step up and two steps back." En dan voor de afwisseling naar "The Crying Game" van Boy George. Word er niet down for of zo, laat het gewoon over mij heen spoelen en denk: "Jongens, jullie hebben helemaal gelijk."

Ik verwacht dat het je best oplucht om het er even uit te gooien. Waar ik op dit moment achter gekomen ben is dat tijd relatief is, soms komen emoties van een tijdje of tijd geleden weer heftig naar boven.
Zelf denk ik dat het tijd kost om sommige dingen te verwerken en dat dit niet altijd via het geijkte patroon gaat dus niet in de volgorde die wij zelf denken dat het moet gaan. Boosheid, angst, verdriet het mag er allemaal zijn en het heeft allemaal zijn functie. Wel loslaten als het zijn functie heeft gedient, niemand heeft zin om zo'n bitter smoeltje in de spiegel te zien.:) (glimlach.
Ik heb nog maar net mijn eerste stappen gezet in uitkeringsland, ik kende alleen de WW. Blijkbaar heb ik nog veel te leren want ik heb geen idee wat een ZZP(?)-er is. Ik verwacht zoiets als een kleine zelfstandige of freelancer? Als Pippi zegt dat je een gat in de markt gevonden hebt dan geloof ik haar direct en komt het vast goed. Zelf heb ik ook faalangst, ze hebben mij al een paar keer uit de wc moeten peuteren vlak voor of tijdens een examen. In het laatste geval heb je dikke pech. Nu ben ik op het punt gekomen dat ik erken dat ik het heb en bluf mijzelf er dan doorheen anders zou ik geen examen meer halen:$ Ik zit dus letterlijk soms vol hete lucht.;) Slofje, het leven is niet altijd gemakkelijk. voor jou een dikke knuffel.

Pluis, als iemand verplicht wordt om je curcus te volgen dan kan je die er alleen maar bij betrekken als jezelf heel enthousast bent. Dat is helaas niet te faken en motivatie kan je niet als een traktatie uitdelen.
Verwacht niet het onderste uit de kan, zorg dat je je lesvoorbereiding hebt gedaan en laat dan alles varen. Probeer gewoon te genieten van je leerlingen, probeer oprecht geintresseerd te zijn in ze en verwacht ook niet te veel van jezelf. Oud trucje, laat ze in het Frans zou vertellen waar hun intresses liggen, hobbies, waar ze in Frankrijk geweest zijn, wat voor hen het nut is om Frans te leren.
Je hebt dat vast al eens gedaan met ze maar spendeer er nu rustig een lesuur aan. Probeer een intresante dvd te laten zien, iets dat zich in Parijs afspeelt ofzo. Of Grenoble, laat ze hun eigen wintersport of stedentrip organiseren. Maar het MEEST belangrijke is probeer er zelf van te genieten. De rest komt vanzelf.

Ik heb aardig wat gedaan maar ben nu even mooi aan het inkakken. klim nog maar even mijn bed in om een mooie dvd te bekijken met een pot thee en chippies.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb ook enorme trek vandaag... maar dan in eten.. grrrrrrr.. en ik wil er echt wat kilo's vanaf hebben want een kast vol kleding die niet past daar heb je niks aan.
Vanmiddag overgewerkt, er moest een pakketje weggebracht worden om te snijden.. wat een wind en nattigheid, dus morgenochtend begin ik wat later.

Verder niet zoveel te melden,het gaat zijn gangetje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi allemaal. Heel even ben ik bij jullie, mijn eigen internet ligt eruit, vandaar.
Ik hoop dat ik het morgen op kan lossen..

Albertina± ik wens je ) oef er is iets met de tekens van deze computer! Ik wens je dus een hele hele fijne vakantie toe. Veel plezier en ontspanning en lekker genieten.

Carolien± ontving net de boei van de afgelopen drie maanden. En bij de tekening van die kaars van jou staat onderaan schuin gedrukt een versje, dat is een deel van het lied van kardinaal Newman!!!!! Ik kan nu niet bij mijn boekjes dus ik weet niet of het nu van aug, sept, of okt is. Wel mijn eigen schrijfsel gezien. Tjee, best een goed verhaal, al zeg ik het zelf. :D Opvallend wel je tekeningen erin+ voelt helemaal vertrouwd.

Plusjamais. Ik heb heel je verhaal gelezen over moeder en dochter relatie en nu ook je laatste schrijven over je leerlingen. Ik denk toch dat je ergens een mega denkfout maakt en dat je dat zuur komt te staan als je daar niet hard aan gaat werken. Pippis reactie vond ik al heel erg goed. Ik wil er nog aan toevoegen dat ik van mijn moeder van alles altijd kreeg en ik moest maar dankbaar zijn. Ik ervaarde het als omkopen. Liefde is niet te koop, netzomin als gemotiveerde leerlingen. Dat moet je stimuleren, dat moet je verdienen. Net zoals respect. Respect kan je ook niet afdwingen. En nee IK ben in ieder geval niet te jong om dat te kunnen begrijpen. Heb zelf ook een dochter en als moeder is het hard werken om je kind los te laten. In haar eigen waarde, met haar eigen ideeen. Haar ideeen zijn goed, waarom zouden die van jou beter zijn= vraagteken. Elke leeftijd heb je nodig om te groeien en te donderen , net zoals jij en ik. We kunnen zelf in de spiegel kijken, naar ons eigen leven. Ik zou in ieder geval knotsgek worden als ik zo´n moeder had als jou. Ik bedoel deze ´preek ´ als opbouwende kritiek en ik hoop dat je het kan volgen.

Hier gaat alles goed. Heb geen zin in drank, omdat ik het gewoon niet wil en ik hoef helemaal niet.
Gisteren kreeg ik wel een doos bonbons, en tja, dat heeft toch ook wel wat.
Straks hoef je alleen nog maar een strik om me heen te doen en ben zelf een bonbon.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tapas± ik noem dit dan ook wel snoepweer hoor. Mensen zeggen nu± tja de blaadjes vallen van de bomen en worden depressief. Ik ken dat dus niet, maar ik vind het geweldig snoepweer. Lekker binnen op de bank ...... Tapas kan je niet een paar grotere kledingstukken kopen, dan voel je je wat prettiger. Heb ik ook al eens tegen Houtje gezegd, maar die reageerde daar niet op. Waarom je ellendig voelen omdat je niet in je kleren past. Ik bedoel niet te zeggen dat je je maar moet laten gaan, maar meestal val je makkelijker af als je je gewoon goed voelt en er leuk uit ziet, al is het een grotere broek of wat dan ook.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

An,

Goed je even te lezen.
Dan voor de wensen voor mijn vakantie ik heb er zin in.
Dankzij jullie ben ik het positief gaan bekijken en ben erg blij dat ik heb doorgezet.
Fijn dat het goed met je gaat, dat doet me goed.
Vrouwtje, mocht ik je niet meer lezen voor ik wegga, ik zal aan je denken.
Ik ga naar een voor mij erg speciale plaats, dus ik neem een aantal van jullie in
mijn gedachten mee.
Dat kan ook niet anders, ik heb hier lief en leed gedeeld met, jou, Pippi, Houtje, Soothe,
Tapas, Corinne, Floor, Har, Gem, Adam, Vie, Har, Ziza, Rudy, Anna, Blacky, Anjo, Safi, BamBam, Sammy, Druppeltje, Charlie, Carolien, Kaia, Marjo, Kohtje, Water en vele anderen die ik vergeet te noemen.
Maar heel belangrijk is voor mij dat ik nu wegga, in mijn eentje had ik allang afgehaakt.
Lieverds bedankt, door jullie medeleven en schrijven ben ik weer een beetje in mezelf gaan
geloven.
Natuurlijk kom ik nog even schrijven voor ik weg ga.
Maar toch een woordje van dank voor de motiverende bijdragen, het is voor mij een enorme
stap deze reis alleen te ondernemen.
Het is voor mij een mijlpaal, ik durf weer en dat betekent héél véél voor mij.
Stukje bij beetje word ik weer mezelf, zelfvertrouwen moet ik nog vaak zoeken, maar het begin is gemaakt.
Bedankt allemaal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik snoep me ook suf! Het zij zo!
Maar nu heb ik van mijn laatste geld wat gezonde groenten gekocht :D
Het waait hier een storm gelijk... En slagregens!!!!
Ben net nog een uurtje naar bed geweest. Wat een vermoeidheid...
Heb me er maar even aan toegegeven. Hopelijk morgen weer beter..

Jullie hadden al verwacht dat de dip zou komen zeker..
Stak om 3 uur weer één op :wacko: Te vroeg voor nog zo'n gevecht, lama!

Hoop de erge dip voor te zijn door iig goed te rusten en niet te drinken..
Prioriteit nr. één!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De eerste van de maand...? Het is vandaag weer een bijzondere dag!

Het is Rudy, Water en Albertina- dag!!!!!

:heart::musicnote::heart::heart::musicnote::heart::heart::musicnote::heart::heart::musicnote::heart::heart::musicnote::heart::heart::musicnote::heart::heart::musicnote::heart::heart::musicnote::heart::heart::musicnote::heart::heart::musicnote::heart::heart::musicnote::heart::heart::musicnote::heart::heart::musicnote::heart::heart::musicnote::heart::heart::musicnote::heart::heart::musicnote::heart::heart::musicnote::heart::heart::musicnote::heart::heart::musicnote::heart::heart::musicnote::heart::heart::musicnote::heart::heart::musicnote::heart::heart::musicnote::heart::heart::musicnote::heart::heart::musicnote::heart::heart::musicnote::heart::heart::musicnote::heart::heart::musicnote::heart::heart::musicnote::heart::heart::musicnote::heart::heart::musicnote::heart::heart::musicnote::heart::heart::musicnote::heart::heart::musicnote::heart::heart::musicnote::heart::heart::musicnote::heart::heart::musicnote::heart::heart::musicnote::heart::heart::musicnote::heart::heart::musicnote::heart::heart::musicnote::heart::heart::musicnote::heart::heart::musicnote::heart::heart::musicnote::heart::heart::musicnote::heart::heart::musicnote::heart::heart::musicnote::heart::heart::musicnote::heart::heart::musicnote::heart::heart::musicnote::heart::heart::musicnote::heart::heart::musicnote::heart::heart::musicnote::heart::heart::musicnote::heart::heart::musicnote::heart::heart::musicnote::heart::heart::musicnote::heart::heart::musicnote::heart::heart::musicnote::heart::heart::musicnote::heart::heart::musicnote::heart::heart::musicnote::heart::heart::musicnote::heart::heart::musicnote::heart:

Van harte gefeliciteerd met jullie mijlpalen!

6 of 7 jaar en een maand!!! (Rudy)
1 jaar en 6 maaanden!!! (Water)
10 maanden!!! (Albertina)

:heart::musicnote::heart::heart::musicnote::heart::heart::musicnote::heart::heart::musicnote::heart::heart::musicnote::heart::heart::musicnote::heart::heart::musicnote::heart::heart::musicnote::heart::heart::musicnote::heart::heart::musicnote::heart::heart::musicnote::heart::heart::musicnote::heart::heart::musicnote::heart::heart::musicnote::heart::heart::musicnote::heart::heart::musicnote::heart::heart::musicnote::heart::heart::musicnote::heart::heart::musicnote::heart::heart::musicnote::heart::heart::musicnote::heart::heart::musicnote::heart::heart::musicnote::heart::heart::musicnote::heart::heart::musicnote::heart::heart::musicnote::heart::heart::musicnote::heart::heart::musicnote::heart::heart::musicnote::heart::heart::musicnote::heart::heart::musicnote::heart::heart::musicnote::heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vogel voor jou ook een slinger!
Voor de allereerste dag in je nieuwe leven...
En de tweede die je er bijna op hebt zitten! Hou vol!

:moon::):light::heart::musicnote::camera::rose::lips::P:moon::):light::heart::musicnote::camera::rose::lips::P:moon::):light::heart::musicnote::camera::rose::lips::P:moon::):light::heart::musicnote::camera::rose::lips::P:moon::):light::heart::musicnote::camera::rose::lips::P:moon::):light::heart::musicnote::camera::rose::lips::P:moon::):light::heart::musicnote::camera::rose::lips::P:moon::):light::heart::musicnote::camera::rose::lips::P:moon::):light::heart::musicnote::camera::rose::lips::P:moon::):light::heart::musicnote::camera::rose::lips::P:moon::):light::heart::musicnote::camera::rose::lips::P:moon::):light::heart::musicnote::camera::rose::lips::P:moon::):light::heart::musicnote::camera::rose::lips::P:moon::):light::heart::musicnote::camera::rose::lips::P:moon::):light::heart::musicnote::camera::rose::lips::P:moon::):light::heart::musicnote::camera::rose::lips::P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

An,

Ik voel me gelijk :( schuldig als je zegt "maar die reageert niet" en je hebt het over mij. !!!!!!!!!! Ik heb juist van de week verteld dat ik weer een broek aankan maat 46 en dat ik daar reuze blij om ben.
Maar "die reageert niet" dat staat er zo hard. Mag het een tandje minder hard?
:) graag.

Ik probeer juist wél te reageren maar soms vergeet ik het ook (morfine-kop) en druk door al het heen-en-weer gerace naar het ziekenhuis.

En ik wil me ook niet verplicht voelen om op alles en iedereen te reageren, maar ik wou dat ik een beetje zoals Tapas was, die pikt eruit wat ze wil, en van haar zegt nóóit iemand dat ze niet reageert, alleen dat ze wijs is, slim, verstandig, inzicht heeft :$ veel geleerd heeft enzovoort.

Dus doe mij svp niet af zo.

Misschien bedoel je het helemaal niet zo hoor, en dan zit ik ernaast. Even goeie vrienden :).

Dat stel ik nu toch voor om dat weer te zijn, ondanks dat ik soms niet reageer :). Okee?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mensen,

Mijn steunkousen zijn fantastisch !! Binnen twee dagen heb ik zo'n stuk minder dikke voeten dat ik zelfs....mijn laarsjes weer aankan!

Wat een verschil hè met die gezwachtelde pootjes van 2 weken geleden? Ik snap niet dat de dokters je zó drie weken laten rondhobbelen, want ik had gráág na één week die steunkousen al gehad. Ze kosten 47 euro dat had ik er graag voor over gehad (zlef betaald dan hè), het aanmeten is duurder, 51 euro en je hebt nog zo'n slimme plastic zak erbij en speciale handschoenen, anders krijg je ze niet aan en uit, ze zitten echt héél strak, maar niet onaangenaam. Zijn ook op 20 punten of zo precies opgemeten en pas gemaakt. Super !!!!!!!!

En ik heb ook mijn min of meer "normale" spijkerbroek weer aan, maat 46 (plusmaat, dus valt groot).

Ik wil overigens niemand beledigen, pijn doen of bezeren die ook maat 48 heeft, begrijp me goed, een :present: voor diegenen. En iedereen zegt dat ik zo lang ben en dat dan maat 48 minder erg is, maar ik moet eerlijk zeggen, als je zo lang bent word je wel errug FORS met maar 48. In de zomer van 2006 kon ik nog maat 42-44 aan en dat zou ik dolgraag terugwillen. Daarom ben ik er gewoon ongelukkig mee. En ik noem hier man en paard ja, misschien is dat niet slim, omdat er heus nog wel meer mensen mt maat 48 zullen zijn, en die wil ik absoluut niet voor het hoofd stoten. Bij voorbaat mijn excuses aan hen.

En An, ik had al een spijkerbroek gekocht hoor bij Wehkamp maat 48 (plusmaat) maar gelukkig kon die broek terug want mijn maat 46 paste gelukkig (weer). En ik heb een paar mooie dingen gekocht maat 46-48 die ik nu nog aankan hoor (van die klassieke kleding), een zwarte broek, en een mooie zwarte wollen rok, erg mooi met laarzen eronder. Dus ik heb je advies nog opgevolgd, en trouwens, volgens mij had ik het nog verteld toen ook, dat ik zo goed was geslaagd.

En ik weet niet waarom ik het me nou zo aantrek. Moe? Honger? Het rijtje van (wie was het ook weer, Woman?) die het had over HALT (hungry, anger, l....... (lonely?), tired). Het waren toch dé triggers voor alcoholgebruik, maar daar heb ik gelukkig geen last van, want op woensdag eten we om 1700 uur ivm de voetbal van Dochter.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat wonderlijk,ik dacht dat ik de enige was die de hele dag liep te snaaien. Bah, ik voel me rusteloos,vervelend en weet niet wie ik nou eigenlijk ben en wat ik nou eigenlijk wil.
Al die dramas die vele van jullie meegemaakt hebben of nog meemaken,heb ik helemaal niet. Ik dronk gewoon veel te veel.
Met zo,n stemming als ik nu heb zo had ik vroeger allang aan de wijn gezeten om dat onbestemde gevoel weg te halen. Dat hielp altijd heelgoed. Maar o wee de volgende dag,die kater....en dat eeuwige spijt en schuldgevoel..
maar ja,nu heb ik weer een schuldgevoel omdat ik me de hele dag weer zit vol te (vr)eten.
Een fise wandeling zou me goed doen. Nou ja morgen weer een dag,dan gelukkig weer gewoon werken,dat leidt af. En meteen me maar voornemen weer een stuk gezonder te gaan leven en mezelf even bij de kladden pakken.
Zo,weer genoeg geklaagd.Pluim voor allen die het met mij ook vandaag weer vol gaan houden.

Groet Rapilos

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Houtje: ja soms vind ik het moeilijk om te reageren op wat je schrijft, maar daar hadden we het eerder over. Meestal luister ik en leef met je mee en soms wil ik roepen 'doe dan eens wat rustiger aan', of in geval met die kleding 'koop dan groter'. Tja en dan reageer je er niet op, wat ik dan ook wel weer begrijp hoor. Mijn ervaring is nu eenmaal dat het niet helpt om te klagen over kleding te klein is. Stop met eten of koop groter is mijn idee. Ik koop dan groter, want stoppen met eten gaat dan niet. En omdat ik me dan weer prettiger voel, stopt het overmatige eten ook wel weer. Je schreef inderdaad dat je weer in je broek pastte, dat had ik gelezen. Maar zo zwaar bedoelde ik het niet, dus als ik je hebt gekwetst doordat ik te hard over kwam dan hierbij, sorry, want dat is het LAATSTE wat ik wil.
Ik heb bewondering voor je moed en je doorzettingsvermogen. Dat je zo'n goede moeder bent en dat je altijd voor iedereen wilt zorgen. Maar somss .......

Tina: bedankt voor je dankbare berichtje naar het forum toe. Ik zie het ook als een overwinning dat je nu inderdaad gaat. Ik weet er alles van, van die angsten. Dat is een hele grote sprong vooruit!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb steeds het idee dat mijn berichtjes als een tang op een varken slaan.
Ik ben steeds te laat met op iets reageren,dan staat er ondertussen alweer heel iets anders tussen.
Nou ja, bij deze sorrie hoor.
Fijn houtje dat je zoveel plezier van je steunkousen hebt

Groetjes Rapilos

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoi adb'ers ,
zo wachtende op mijn pizza die in de oven zit mail ik jullie :present:
Albertina een lieve warme vakantie knuffel voor jou , geniet ervan en weet dat ik in gedachten met je mee reis :present:
ikke deze morgen meer als een uur in de file gestaan , nou ja lekker Qmusic aan en de tijd gaat ook voorbij .
hard gewerkt en neen mijn eigen geen pijn gedaan maar wel mijn ex schoonmoeder ;-((
tijdens het uitkloppen van een kapotte deur heeft ze een stuk hout tegen haar been gehad , ppff bloeden amaai , nou ja verzorgt en het was weer oke , nadien het nog gepresteerd van een stuk plank op haar rug te laten vallen , nou ja waarom staat dat mens altijd waar ik haar niet verwacht :huh:
met heel veel gezeur haar gewassen en andere kledij aan gedaan , alzheimer .......... slim dat die zijn , verpleegster heeft mij gewassen ja ja zal wel mijn neus liegt niet , nadien was ze wel kontent en kreeg ik een kus ,mijn ex schoonmoeder lijdt ondanks haar alzheimer wel onder de scheiding van mijn ex en ik :$
nadien naar kringloop geweest en een mooi japans laag thee tafeltje gescoort , en ook lange broeken want van mijn oude broeken zakken van mijn kont ;-((
deze namiddag was het redelijk goed weer en heb eens mijn buitenhokken uit geruimd , ook binnen gezogen en gedweild, ik moet bezig blijven want anders pieker ik teveel en dat is no good for my ;-((
zo mijn pizza zal klaar zijn waarom denk ik nu ineens aan een italiaanse jww ??;-((
lees jullie later wel
aan iedereen die vandaag die eerste laat staan van harte , har nogmaals suc6

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Rapilos: ja dat kan wel eens gebeuren. Ik was aan jou aan het denken. En dacht 'baal nu niet van dat eten, je drinkt niet, en daar gaat het nu even om, gun jezelf tijd', maarja dat is het bekende verhaal. Je voelt je gewoon rusteloos, weet het verder ook niet wat je daaraan kan doen. Accepteren dat je dat gevoel hebt. Daar heb ik ook vaker last van, alsof ik mijn gevoelens naar mijn hand kan zetten, maar dat gaat dus in het echte leven niet. :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Blacky, eet smakelijk hè? Weet je wat ik in het begin toen ik alleen was vaak deed? Dingen eten die mijn partner niet lust. Kaasfondue, maaltijdsalades, weet ik veel. Héééérlijk.

Zorg je alsjeblieft dat er geen "verkeerd vlees" op je bordje ligt.

We kunnen wel een komisch duo gaan vormen, Zwachtel & Zwachtel of zoiets. :D.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja An je hebt gelijk,soms vergeet ik dat het tijd nodig heeft. 2 maanden niet drinken staat natuurlijk niet in verhouding met 30 jaar wel drinken. Bovendien zullen er natuurlijk altijd goede en slechte dagen zijn of je nu wel of niet drinkt. Alleen kan je het nu niet meer verdoven en probeer je een soort alternatief, in dit geval eten dus. Maar ik kan die onrustgevoelens denk ik beter bestrijden met een fiks eind lopen of sporten. Maar ja, een mens is nu eenmaal gewend de weg naar de minste weerstand te nemen

Groetjes,ga zo het eten op tafel zetten (heb uiteraard bijna geen honger meer,maar goed ik ga gewoon weer aan de spruiten. Doei,misschien nog wel tot vanavond.

Rapilos

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...