Spring naar bijdragen

1 oktober 2008


anjo

Aanbevolen berichten

Sorry Carolien, ik ben vanmorgen wel heel vroeg uit mijn bed gevallen. Maar dan lag ik er ook al heel erg vroeg in vandaar. Het is nog donker buiten. De herfst is duidelijk in aankomst of is eigenlijk al gearriveerd. Ik ben niet zo'n wintermens maar dit jaar ga ik er wat van proberen te maken; stamppot, kaarsjes aan en nog heel wat te doen om het binnen gezellig te maken.
Misschien krijg ik straks ook wel nieuwe huisgenoten waaronder een meisje van 4. Het leven kan heel vreemd gaan.

Lieve Pluis,
De forumgenoten weten dat mijn relatie met mijn dochters heel vervelend was dit laatste jaar. Heel veel verwijt ik mijzelf. Drank is een jaloerse minnaar. Toch zijn ze het afgelopen jaar ver over mijn grenzen gegaan. Veel wat ze mij verweten ging niet meer over mijn drankgebruik maar over mij als nuchter persoon en de invulling die ze daar aan gaven. Vooral mijn oudste dochter hield geen blad voor haar mond. Ter verdediging ze woont in het buitenland dus ze mistte veel maar dan nog....
Het is zo ver gegaan dat de vader van de kinderen, die toch erg veel van zijn meiden hield, er vlak voor zijn dood voor gezorgt heeft dat ik veilig zou zijn als het op een rechtzaak aan zou komen.
Tot nu toe lijkt het erop dat dat niet nodig was. Ik hoop dat hij dat weet.
Tussen de middelste dochter en mij gaat het sinds zijn overlijden heel goed. Daar zijn geen grote gesprekken aan vooraf gegaan, ik zorgde gewoon dat het eten klaar stond en op tafel, niet voor de tv.
Ik was beschikbaar zonder mij op te dringen en ik ben eerlijk in mijn verdriet.
Het sleutelwoord is beschikbaar zijn. Voor mij betekent dat niet drinken. Als ik drink ben ik absoluut niet beschikbaar en kan ik niet altijd met zorg mijn woorden kiezen. Ik weet dat alles heel anders was gegaan als ik had gedronken. Dan had zij mij niet toegelaten en had zoonlief zich ook van mij afgekeerd.
Ik had ze dat dan ook niet kwalijk genomen.

Geef je dochter even de ruimte. Natuurlijk heb jij het gevoel dat je nu op de tweede plaats komt maar probeer wat afstand te nemen en dan te kijken. Kijk ook naar je egen acties. Je klinkt als een lieve moeder maar wel een die dronk. Onder invloed van drank gebeuren dingen die je niet zou doen als je
nuchter was.
Er is nu weer een man in je dochter's leven en dat lijkt mij heel moeilijk voor je. Het leest alsof jullie een drieenheid waren en dat jij je daar heel gelukkig invoelde. Je dochter hoogstwaarschijnlijk ook.
Echter je dochter is een jonge vrouw en het is niet verwonderlijk dat ze een relatie met een man wilt.
Ik kan mij voorstellen dat het voelt dat heel je leven op losse schroeven staat maar je bent een moeder en dat betekent dat je op een gegeven moment los moet laten.
Je dochter bedoelt het niet wreed of ondankbaar, ze doet wat wij en al onze volwassen dochters hebben gedaan. Wij zijn ons eigen leven gaan leiden.

Richt je aandacht even op jezelf, natuurlijk ga je door een soort rouwperiode. Niet voor niets is er zoiets als een leeg nest syndroom. Zorg goed voor jezelf en wees beschikbaar zonder jezelf op te dringen.
Ik heb niet de wijsheid in pacht, verre van. Ik leef met je mee en deel mijn ervaring.

Zelf heb ik een dochter van 28 met een lief poppedeintje, een dochter van 26 en een zoon van 19.
Allemaal hebben ze partners en voor die hebben ze ook mijn toestemming niet gevraagd
;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 149
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Scrollen maar.

Fijn dat Marion en Mieke weer meedoen.

Hier gaat het redelijk. Volgens mij hoort die vermoeidheid bij het rouwproces, ben niet vooruit te branden. Wel blijf ik minimaal 3 klussen per dag doen. Gisteren wel gepoetst maar ben uit de buurt gebleven van de vijand. Vandaag krijgen ze een gerichte aanval over zich heen.
Mijn werkhol is nu opgeruimd en schoon dus aanvallen.

Wel kruip ik eerst nog even mijn bed in met een goed boek of een dvd, wie weet dommel ik nog wel even in slaap al heb ik wel een heel wakker hoofd. Ik wil namelijk dochter2 niet storen. Meisje werkt hard genoeg en heeft haar slaap hard nodig.

Iedereen een hele fijne dag! Don't forget; "Pick the Day."

Liefs,
Anjo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

goeden morgen anjo en adb'ers,
Anjo twee mooie berichten en vol waarheid wat de relatie dochter/zoon -moeder betreft .
ook ik zou aan plusjamais schrijven , geef het een beetje tijd en het komt in orde , zolang er leven is is er hoop .
ik lag er ook op tijd in en heb geslapen als een roosje , gelukkig dat ik alleen slaap of mijn doornen zouden andere steken ;)
vandaag weer een dag met wat werken betreft verschillende keuzes , tuinen , hout zagen ( opletten van de vingers blacky ) poetsen of verven , ik zie wel wat het wordt , een ding is zeker koken en uiteraard niet drinken allez alcohol .
wens jullie allemaal een fijne nuchtere dag toe :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve iedereen en vooral Anjo en Blacky,

Ik ben blij dat ik nog even ingelogd heb, ondanks het werk dat ligt te wachten. Hartelijk bedankt voor de wijze woorden. Ik heb hier wat aan, al weet ik het natuurlijk wel. Natuurlijk gun ik mijn dochter een nieuw leven en ik ben daar heel blij om, maar de manier is op dit moment niet zo elegant.
Misschien wordt het over een tijdje beter dan ooit. Ik voel me lichamelijk in ieder geval al beter en sterker. Geestelijk is wat anders.

Anjo, ik weet wat rouwen is om een man. Mocht je me ooit nodig hebben. Ik weet dat alleen vrouwen die dat meegemaakt hebben hetzelfde kunnen voelen. Anderen kunnen dat niet begrijpen en dat is niet hun schuld. Het is een feit.

Blacky, wat doe jij allemaal voor spannende dingen? Het klinkt me als muziek in de oren. Zo heerlijk vrij aan de ene kant.
Ik ga zo proberen een stel jonge honden van zo'n 28 jaar de fijne kneepjes van het zakelijke Frans bij te brengen. Geloof me 'ce n'est pas du gateau'.
Wat ga je koken vandaag?

Ik zag Houtje dat je ook ingelogd was. Een fijne en zo pijnloos mogelijke dag.

Femke, gefeliciteerd. Mocht je van taart houden dan stuur ik je een heel fijne appeltaart.

Ik moet nu aan de bak. Carpe diem, daar houd ik van. Is ook een van de deviezen van mijn dochter en mij.

Liefs

Ik meld me in de loop van de dag weer

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen Anjo en Blacky,

Wat zijn jullie vroeg.

Anjo, wat een mooie berichten. Je klinkt zó ongelofelijk anders dan pak m beet 2,5 jaar geleden. Ik blijf me verbazen over de verandering in jou. Je krijgt gewoon de tijd nu op orde, aan tafel eten met je dochter, je administratie stapje voor stapje in orde maken, de winter omkeren tot een gezellig iets met kaarsjes, stamppot en gezellig aan tafel.
Natuurlijk klinkt dat grote verdriet nog dóór, maar het lijkt wel alsof je heel hard BOOOOOEEEEEHHHHH !!!!! hebt geroepen tegen de man met de hamer, en die is afgedropen. Die komt ook niet meer terug als jij blijft leven zoals je nu doet. Maar je accepteert ook de hulp van de bemoeizuchtigen, dat wel, ook al vind je het vervelend.

Je neemt het over en maakt de bemoeizuchtigen overbodig, dus ze gaan weg.

Zo sterk !!!! Ik wist dat er een andere Anjo onder zat, maar deze Anjo is wel een grote verrassing, er zit een mooier kadootje in het pakketje dat iedereen, maar vooral je kinderen, zich hadden kunnen wensen.

Blacky, jij BLIJFT ook maar doorgaan hè vrouwtje. Doe je wel rustig aan met je kettingzagen enz.

Voor jullie allebei een boeketje en een liedje.

:present::heart::rose::present::heart::rose::present::heart::rose::present::heart::rose::present::heart::rose:

en onthou........................

You've got a friend

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Plus,

Plus de gateaux.....
Plus d'amour.....
Plus de responsabilité.....
Plus de sanité.....

Moins de.......(tu sais).

en voor jou ook een vrolijke slinger om de dag mee te beginnen,

:present::heart::rose::present::heart::rose::present::heart::rose::present::heart::rose::present::heart::rose:

tja dat krijg je met die morfine-forum-genoten :D die hebben net hun medicatie binnen en dan worden ze uitgelaten (nee hoor, dat is een geintje) ik weet ook niet waar ik de energie vandaan haal, maar ben vroeg wakker (dat dan wel weer door de pijn helaas) maar ik maak er maar het beste van.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

houtje hartelijk dank :present:
plusjamais ik wou dat ik mijn dochter-moeder relatie hier eens goed kon neer schrijven , laat ons zeggen dat ze niet altijd piccobello was , maar heb haar altijd graag gezien en nog .
blacky is in gevecht met het spoeltje van een naaimachine en ik verzeker jullie dat blacky zal winnen ........... neem het spoeltje mee en vraag aan iemand hoe het moet ;)
ben douchen
tot vanavond

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is nu wel echt herfst geworden zeg, harde wind, donkere wolken. Adam, ik heb nog ergens zo'n zuidwester liggen, ik ga hem meteen opzoeken.
Anjo, waar haal jij opeens die innerlijke rust vandaan! helemaal met Houtje eens. Het lijkt wel een totaal andere Anjo. Eentje die goed voor zichzelf zorgt! bravooow!

Blacky, ga je nou ook nog achter de naaimachine? pas op dat je geen naald in je vingers krijgt he, zou me niks verbazen namelijk. Je handen moeten nog een tijd mee hoor!
Ik zit gedouched en getut klaar om de hond uit te laten maar wacht nog even de ergste buien af en ga vandaag maar eens een regenbroek ergens scoren, want met die wind is een regencape (ook zo elegant) niet afdoende. tot later nog even!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pippi, ik heb de aanbieding even bekeken. Het ziet er niet gek uit. Vaak zitten er zoveel overbodige programma's op. En, hier zit zelfs de usb aansluiting aan de voorkant zodat jeje niet in allerlei bochten hoeft te wringen om het ding in de PC te krijgen.
Wat betreft je vraag over goedekope internetaansluiting etc. kan ik je niet helpen. Ik hoor er zoveel verschillende berichten over. Weet er zelf te weinig van (ben ook te lui om dat uit te zoeken). Wij houden het dus op de oude vertrouwde leveranciers.

Vogel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hai Pip, met goedkopen stroom ben ik al zovaak de mist in gegaan ,werd je weer eens gebeld met een goeie aanbieding bleek ik contractbreuk met de oude te plegen en zo heb ik dus al 2x 50 euro boete moeten betalen voor een overstap... dus echt goedkoper werd het er niet op. Ik heb nu stroom via united customers (even googlen), ook mijn ziektekostenverzekering loopt via hun. Doordat je samen iets doet krijg je korting.
Of het echt het goedkoopste is weet ik niet maar ik ga niks meer veranderen. Ze bieden toch continue tegen elkaar op dus wat maakt het uit.

Ik hoor wel tevreden geluiden over medion (aldi) maar kan er verder weinig over zeggen. Ik werk voornamelijk op een apple en daar ben ik tevreden over. Heb ook nog een 2e hands acer laptop die het gelukkig nog steeds goed doet behalve de accu dan.

Het is hier droog en zelfs wat stukjes blauwe lucht, dus ik ga me lanzaamaan inpakken om naar mijn werk te gaan. Ik hoop echt dat de sfeer prettiger is dan maandag! Iedereen is moe en prikkelbaar en daar kan ik zelf niet zo goed tegen. Dus ik ga me lekker op mezelf richten en me nergens mee bemoeien. Ik voel me redelijk stabiel vanmorgen dus ik wil dat graag zo houden ;)

tot vanmiddag!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Pip,

Ik lees je vraag nu net pas...
Ik heb ook internetplusbellen van KPN, wel wat duurder dan andere aanbieders maar ik heb tenminste altijd telefoon en internet!
(van anderen hoor ik vaak dat of telefoon of internet weer eens storing heeft, zowel bij ziggo, tele2 ect. orange daarentegen schijnt ook betrouwbaar te zijn, en een stuk goedkoper dan KPN!)
Op www.bellen.com kun je verschillende opties met elkaar vergelijken!

Wat betreft stroom, ik heb gewoon Essent en ben absoluut niet meer van plan te veranderen!
In 2004 hebben we dat wel gedaan, naar Durion (is nu Oxxio) nou een hoop gelazer, bijbetalen..en vooral veel frustratie. Deze week!!! kreeg ik dan uiteindelijk mijn 148 euro terug die ik in 2004 teveel betaald had.
Dus bezint eer ge begint.........!

Goedkoper is lang niet altijd beter, en blijkt achteraf vaak duurkoop te zijn!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De medion computers van de Aldi zijn goed, wij hebben er drie is huis (5 jaar oud tot een van net 6 maanden)
Realiseer je wel dat er natuurlijk consessies gedaan zijn om een zo volledig mogelijke pc voor weinig geld in elkaar te zetten. Maar de prijskwaliteit verhouding is gewoon goed.
Ook de helpdesk en 36 maanden garantie van Medion zijn oke!
Voor zover mij bekend is alleen de grafische kaart soms een zwakke plek, maar dat was voornamelijk bij de oudere pc, de nieuwe heeft wel een betere grafische kaart!
Voor huis tuin en keuken gebruik zijn het gewoon prima pc's, wij hebben er veel plezier van tenminste!
Ook de beeldschermen zijn prima, zowel de 17" als de 19".
Breedbeeld weet ik niet want die heb ik zelf geen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goodmurning!

De wandeling zit er al op! Yes! Net voor die héle dikke bui weer binnen...
Extra Forte geraapt... De kipverhicles rijden af en aan, het kanaal vordert in no time!
Zal binnenkort eens een fotootje proberen te plaatsen van het plekje toen en nu.
Had boven al de bedden gedaan en de raampjes lekker open :D Moest dus eerst dweilen bij thuiskomst..
Nouja, lekker fris :P
7 uur eruit, ontbijt klaar gemaakt.. Mensen, wat een verandering! Ik denk dat het idd een goed idee was een tijdje AD te nemen om uit dat dal te klauteren. Verder bevalt ook het strakke regime voor mezelf wel goed. Ik laat er wel wat voor.. Gisteravond NIET naar de héle leuke muziekpresentatie geweest.. Klaas was om 01 uur thuis. Dat had ik niet getrokken. Is vandaag aan zijn nwe baan begonnen. ben weer all by myself..
Ach kaarsje brandt al, en de verwarming wat hoger en Daniël Lohues aan. Ik vermaak me wel!

Anjo, je hebt mooi geschreven vanochtend vroeg...
las het graag! Goed van je allemaal hoor! :present:

Pip, ik heb geen idee. Heb de strijd om de goedkoper stroom allang opgegeven...

Vogel, lekker hè! Goed van je!
Ik drink vandaag niet, doe je weer mee?!

Nu eevn uutbloazen met een bakje sensneo..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pips,

Qua stroom ga ik NEVER NOOIT overstappen, het scheelt misschien 20 euri maar ik krijg nu ook (verborgen) korting omdat ik alles van Eneco heb. Niet doen ! Ja, UC wat Tapas heeft is goed, maar verder niet kl*ten.

Internet: ik accepteer dat héél soms de telefoon het niet doet, en heb supersnel internet (20 Mb per sec. is gewoon erg snel) voor weinig nl. 19,95 en voor de telefoon betaal ik 9,95 voor aansluiting én bellen. Is wel ongeveer het goedkoopste wat er is, samen 30 euro en klaar. Jaaaaaaaa tenzij je 0900 (spelletjes) gaat bellen en 06 maar dat is hier TEN STRENGSTE verboden op de normale telefoon. Dat doen ze maar met hun mobiel. Telfort wat ik heb is ook van KPN een budget dochter. Goedkoop. Geen poespas. Zelf aangesloten. Is prima te doen.

Tv heb ik van Casema = Ziggo. Had ik eerst ook internet en bellen van. Internet ook 19,95 en supertraag aldus zoon en ik zie ook het verschil nu, dit internet is super snel. Bellen 9,95 (eerst 14.,95 toen 9,95 voor nieuwe klanten heb ik Casema op zijn kop gezet toen ik ook 9,95) maaaaaaaaaaaaar voor onbeperkt bellen (de tikken) moest ik ook nog 9,95 betalen dus het dubbele van Telfort.

Nu betaal ik 45 euro p.m. all-in en ben ik klaar internet, bellen, tikken en tv. Toen ik het afsloot was het het goedkoopste wat mogelijk was (in mei dit jaar). En........ prima modem met draadloos internt (kost eenmalig 70 euro extra) heerlijk dat draadloze internet (plus gewoon hè, 4 aansluitingen met draden vanwege de veiligheid).

Medion computers zijn prima, maar let even op als het een laptop is, of de toetsaanslag je bevalt. Een collega van me heeft zo'n ding, en je moet er met hamer en beitel op slaan. Sorry Medionners. De klantenservice is perfect, drie jaar garantie aan huis en gratis servicenummers. Maar je moet wel e.e.a. zelf durven installeren. Overstappen van XP naar Vista valt reuze mee, evt. kan ik een gidsje voor je regelen (dat je dan nooit leest :D) ik geef les in XP en in Vista door mekaar, ik moest even wennen. Een USB voorin de machine is beter, maar nog beter is twéé voorin de machine. Vooral service is belangrijk en die is prima. En garantie, is het een laptop of een desktop?

Waarom ik niet had geantwoord? Ik hoopte dat iemand de tip gaf dat je kan googelen, op goedkope stroom, gebruikersfora, bellen.com, adslwinkel enzovoort. Als ik nl. zeg dat Telfort goed is (dat vind ik dus) en jij neemt het, en het bevalt niet, dan heb ik het gedaan en daar heb ik geen zin in. Vandaar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Adam,

I've been lying in a dent. :D.
Heerlijk.

Mensen, ik ga weer eens naar...................... goed zo HET ZIEKENHUIS.

Ik was zo aardig de jongens vanmorgen naar school te brengen door slagregens naar N'Gein. Nu maar weer naar N'Gein naar het ziekenhuis. Als je mijn auto een trap geeft rijdt ie naar N'Gein.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen,

Pippi hoi, Je weet alles al, dus wat moet je met mij? Ik heb ook intenet+bellen. No problems!!!!
Je gaat nu 2.50 korting krijgen. Go wordt Basis!!
Een download van 3mb en een upload van 512 is ruim voldoende. Je hebt toch geen thuisnetwerk!
Blijf lekker bij de KPN, dat doe ik ook.Dat om de oren smijten met megabytes zegt niets, wat het effectief is hangt van veel factoren af!!!!

Mijn energie heb ik van Greenchoice. Geen problemen, nooit gehad!! Voor klachten een normaal telefoonnummer, wat meteen beantwoord wordt!

Pippi, doe er je deugd mee en lig niet wakker van kilo-mega en giga!!

Groet. :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wingchun, goed te horen.
Go for it!

Houtje, succes en sterkte!

Carolien, hier klaart het weer een beetje op. Hopelijk ok daar, zodat je verder kan.

Soothe, Hoi! Alles droog in Amsterdam?

Hier net een zeer prettig telefongesprek gehad met mam.
Positieve insteek. Het deed haar goed te horen dat het hier zo goed gaat...
je zal ook een alcoholische dochter hebben zeg!
Ik was blij dat het haar en mijn vader ook goed gaat.
Nog steeds bij de wandelclub, zéér sportief. Soms lijkt het wel survivallen..

Ik dacht eraan even te gaan liggen.
Vanmiddag zijn de kinderen natuurlijk vrij..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Pippi, ik fiets weing. Ik loop me al een maand een ongeluk te hoesten. Het gaat maar niet over!!!
Ik heb een stevige griep te pakken gekregen. En mijn COPD (ja ik ook) speelt mij parten.
Ik raak niet van m'n hoest af. Ik steek soms de marinemoord!!
Ik heb nu een cyclohaler gehad voor iprapropriumcapsules!! (Atrovent) Ik hoest m'n longen uit m'n lijf.
Het hele zoottje zit dicht. Ja geen rokertjes hè!!
Groet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...