Spring naar bijdragen

vrijdag 10 oktober 2008


blacky

Aanbevolen berichten

Sorry Har, ik was even met de hond een stukje lopen.

Man man man, als jij voor ieder woord een duppie kreeg... reken maar dat je dan last had van de kredietcrisis!

Maar goed. De herfst is nu officieel begonnen voor mij want de ganzen trekken hier al weg.
Prachtig gezicht, ze komen hier nog heel laag over, en hoe ze dan al roepend allemaal kleine groepjes samenvoegen tot een enorme V in de lucht... word er een beetje melancholiek van.
Maar ik kan ze ieder voorjaar weer verwelkomen, dat scheelt.

(ik word is zonder t, water. :angry: )

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 222
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Harremans,

Ik meldde gisteren de uitslag van de pijnpoli hoor waar ik al 4 maanden loop. Ik krijg steeds epidurale injecties met corticosteroïden en verdoving (door het vlies van het ruggemerg heen). Ik heb er nu twee gehad, je bent een uurtje of anderhalf in het ZH want het gebeurt op de OK omdat ze het onder een beweegbaar rontgenapparaat doen. Verder in overleg met pijnpoli en huisarts wordt de morfine geregeld. Binnenkort krijg ik een nog diepere injectie, precies in de plek waar de zenuw van mijn linkerarm uit het ruggemerg komt :D.

Ondanks de injecties en de morfine heb ik nog steeds erg veel pijn. Complicatie: een carpaal tunnel syndroom (mag je zelf googelen) bij mijn hand, daar heb ik ook injecties gehad met lidocaïne en cortisonen en ik heb een brace (een soort spalk) die ik overdag een paar uur en 's nachts de hele nacht moet dragen.

Door de morfine houd ik extra vocht vast en heb ik drie weken met gezwachtelde benen rondgeschuifeld, nu draag ik steunkousen en gáát het wel weer.

Helaas is er een wachtlijst van 2-3 maanden voor huish. hulp en ik sta nog steeds onderaan, de hele Vitras (zo heet de thuiszorg hier) is onderbemand. Mijn eigen hulp komt extra als ze kan. Mijn maatschappelijk werker helpt als ze hier is ook met bedden verschonen (erg zwaar) en aard. schillen (erg pijnlijk).

Verder breekt de morfine mijn preventieve anti-psychotica af waardoor ik af en toe uit de bocht dreig te vliegen. Maar ik WEIGER om opgenomen te worden door deze ellende (de psychiater wilde me al laten opnemen in het ziekenhuis een paar dagen om uit te kunnen rusten) maar dan moeten de kinderen uit logeren en dat kan ik ze niet aandoen.

Vreemd genoeg en gelukkig maar heb ik nog géén moment het hoofd laten hangen en houd ik verbazingwekkend stand vind ik zelf. Ik wist niet dat ik zo sterk was inwendig. Ik kook elke dag, ik werk nog (vrijwilligerswerk) 2 x per week een ochtend, om er even uit te zijn. Eén ochtend help ik mensen aan huis met de pc (applicaties, volgende week heb ik bv. een middagje met drie kids geplanned) en één ochtend, de vrijdag, geef ik computerles. Mijn huis is "redelijk" schoon, ik dek elke dag de tafel en praat met de kids. Soms (zoals nu) zit ik bijna te slapen, had een hele lange dag vandaag en einde van de week. Maar ik breng en haal de kids nog naar de sport, ik kook zelfs voor de Marokkaanse buuf met spit en 4 kids, lekker Hollandse kippesoep, vonden ze heerlijk, en

I K H O U D G E W O O N S T A N D .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Houtje, slaap lekker straks. En als je dingen niet kunt doen omdat het niet gaat, dan gaat het gewoon niet. Sterkte met alle prikken. Zal ook niet fijn aanvoelen.

Water, ja mooi he die overvliegende ganzen.

sjesus Har, wat kun jij l*llen man. Fijn dat je weer bent opgekrabbeld.

Zo de Chinees zit er weer in. Lekker veel gegeten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

L2llen is mijn valstrik Kate. Maar effe serieus, verdorie Houtje, als ze zindelijk zijn mag je ze bij mij onderbrengen, je kunt gewoon die extra last niet dragen toch? hum..breng ze maar niet bij mij onder hoor ;) Maar is er dan niemand die je kids op wil vangen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Krijg sterk de neiging om jou Houtje zowel te ondersteunen alswel je een trap onder de bips te geven. Lieve meid, is het nou echt niet mogelijk even de verantwoording over je kids los te laten en die bunch aan de zorg van een vertrouwde over te laten? Je doet verdorie vrijwilligerswerk...iemand van je collega's misschien?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
water

Har, niet boos worden hoor, ik snap je wel, maar maak je je nou niet weer al te druk om een ander?...

Ik stel toch een concrete vraag of niet dan. Gaat niet over mij, maar over Houtje. Die karpoort van jou is natuurlijk flauwekul. Maar ben je het niet met mij eens dat de kids van Houtje wel eens een ander onderdak zouden kunnen behoeven? Is niet aan mij hoor om daar over te beslissen, ik doe alleen maar een oproep. Wakker schudden wil wel eens helpen. Neem jullie niet kwalijk dat ik daar misschien niet de aangewezen persoon voor ben. Voel wel met Houtje mee...jullie ook?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk dat Houtje een grote meid is en vindingrijk genoeg is om met deze concrete situatie om te gaan.
En ik weet dat Houtje heel veel mensen van het forum kent, persoonlijk of via pb/mail, en nog veel meer mensen kent waar ik niets van weet.
Ik ben er van overtuigd dat ze, als het echt nodig is, waarempel wel om hulp durft te vragen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...