Spring naar bijdragen

Zondag 12 oktober


Mai

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 116
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Dat is nu het mooie van niet drinken. Doorspreken, alles leuk en aardig!
Maar in deze staat, zal ik nooit tot overantwoorde uitspraken komen. Zo van, oh wat heb ik nu weer gezegd. Ik zeg niet wat ik niet kwijt wil. Met en slok op kan het wel eens anders lopen. Jammer hè! ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zoon al voor de tweede keer beneden. Het boek koesterend tegn zich aan gedrukt..
Niet fit. Donkere kringen onder z'n ogen.
Morgen verplicht een dag thuis.
Met een zucht zette hij de wekker uit. (ook zo'n doorbijtertje)

Gezellige boel hier...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marjo,
:)

Water,
Een mooi glanzend en goed geolied motorbeest kan de winter op stal goed doorstaan.

Tapas,
Beterschap.
Ik heb me vannacht toch een rare droom gehad. Ik was aan het behangen op de kamer van dochter. Wat een rotbehang. Het motief bestond uit verschillende transportfietsen, alleen stond steeds een achterkant aan de linkerkant en een voorkant op de rechterkant. Vreselijk om dat uit te rekenen en goed te plakken. Daarna ging ik fietsen op een fiets met 4 kleine, dikke wielen. De ruimte tussen de voorwielen bedroeg ca. 30 cm en achter ca. 45 cm. Amaai, wat was dat moeilijk in de bochten. Voor ik omkiepte in een bocht werd ik wakker.

Plusjamais,
Hier nog zo iemand die zich heel eenzaam kan voelen in een groep.

Houtje,
:)

Nina,
Prima als je gaat stoppen met roken, maar als het je te moeilijk wordt, beloof jezelf dan dat je niet toegeeft aan de alcohol. Het ging bij mij haast helemaal mis al had daar mijn depressie het meeste mee van doen.
De eerste weken kun je ontzettend gammel zijn. Ik ben daarna nog heel lang moe geweest en kreeg veel last van mijn benen. Alcohol werkt bloedverdunnend en vochtafdrijvend (vandaar de katers = watertekort). Mijn beenaders heb ik stukgedronken. De schade die je je lichaam hebt aangedaan zie je pas na het stoppen met drinken. Eén geluk is wel dat het menselijk lichaam toch tegen heel wat bestand is en een gigantisch vermogen heeft tot herstel. Het heeft echter wel zijn tijd nodig. Men zegt dat na het stoppen met drinken het eerste jaar dient tot lichamelijk herstel en vanaf het tweede jaar begint het geestelijk herstel.
Je gaat meer letten op de signalen van je lichaam, dus geef je ook eerder toe aan jezelf dat je je niet lekker voelt. Tijdens mijn drinken werden door de alcohol alle signalen verdoofd. Altijd maar doorgaan.

An,
Sterkte met je PMS. Warme kruik op de buik en de rug. Ik liep meestal met een dikke wollen sjaal om mijn middel. Als ik kon lopen tenminste.

Pomo,
Wees lief voor jezelf en zorg dat je niets, maar dan ook niets alcoholisch in huis hebt. Ga boodschappen doen op tijden waarop je geen trek ervaart en maak grote omwegen in de supermarkt (dat deed ik). Meld je voor en na de boodschappen hier op het forum. Lees
hier de vuistregels bij een terugval.
Kom hier als je trek ervaart, wij kennen de drang en zullen alles proberen om je ervan te weerhouden toch te gaan drinken.

Pippi,
Knuffel.
M drinkt zich wel geregeld een kater en schuift de schuld daarvoor in jouw schoenen. Laat je niet beetnemen! Hij is degene die besluit te drinken.

Sandman,
:)

Soothe,
Ik heb je idd liever nuchter aan de telefoon. Bovendien weet je dan daarna nog dàt je me aan de telefoon had.

Vie,
OK niet 15 maanden aan een stuk helemaal droog, maar je bent wel ADB gebleven.

Rapilos,
:)

Anna,
:)

Joann,
:)

Marjo,
Beterschap voor zoon.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, wanneer weet je dat dan zeker..
Maar goed kom maar melden! Ook wanneer je steun nodig hebt!
Kunnen we wat peptalk naar binnen schuiven..

Mijn dochter heeft een Pippi lankous-pop op haar kast staan..
Die mag er nooit weg. Een goed voorbeeld.. ;)

:moon: Ik doe mijn eigen zin :moon:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

CPAS dankje voor je wijze woorden ik leer hier veel...stoppen met roken is een toekomstverhaal hoor :)
dus een jaar lichamelijk afkicken en een jaar geestelijk goed dan heb ik ( en anderen) nog wat voor de boeg...wat is er pcies met je beenaderen gebeurd dan? je zegt ze zijn stuk, hoe kwam je daarachter?
zo weer een avondje zonder wijn B) zo weer fris mijn bed in! mensen wat is dat heerlijk!
dus vandaag 2 moeilijke tijdsmomenten : tussen 5 en 6 en tussen 9 en 10.

hebben jullie ook van die rare vaste tijdstippen waarin je rusteloos wordt?!

iedereen een fijne , rustige en nuchtere nacht toegwenst en morgen gezond weer op !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Correctie d.w.z. verduidelijking: (mijn hemel, nou heb ik me vastgezet met een verkeerde interpretatie van mezelf):

Ferry e.a. (zoals ook Soothe en Anna) ............ reageren anders dan ik op iemand die wél gedronken heeft maar de halve fles heeft weggegooid. Halve dop, leeg of vol. Ik ben toch blij dat hij de helft heeft weggegooid, misschien de volgende keer de hele fles, en daarna niet meer in huis halen, het is een GROEI proces.

Dát bedoelde ik. Meer niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind het dóódeng om hier over te praten, maar ik doe het toch, omdat ik van mening ben dat
verschillende mensen een verschillende benadering nodig hebben. Zo heb ik het ook geleerd in de Internettherapie. Je moet zoeken naar de manier en de weg die het beste bij jou past.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Houtje, dat kun je toch gerust zeggen.
Dat is toch helemaal niet eng!
Bovendien, iedereen groeit zo snel als hij is...
Soms stagnatie, dan weer een spurt.
Het gaat erom dat die knop om moet.
Was bij mij ook een jaaarenlang proces. Ik wíst het wel..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ohw, verkeerd begrepen Houtje, sorry!

En denk nou niet dat ik gelijk over iemand heen val, die ondanks alle voornemens het niet te doen iets gedronken heeft. Dat is niet zo.
Alleen in dit geval, omdat Postmodernisme hier al zo lang meeleest, en soms schrijft, en al behoorlijk lang bezig is met haar (of zijn?) drinkgedrag, vond ik dat Soothe gelijk heeft. Hier dient m.i. geen halve fles goedgepraat, maar een knoop doorgehakt te worden.

Maar goed. Ik wens iedereen heel veel succes met het doorhakken van knopen en het niet nemen van de eerste, want als je de eerste niet neemt hoeft de tweede ook niet te volgen. En dat geldt zowel voor drank als sigaretten als .......... (vul maar in) wat je liever niet neemt.

Ik ga mijn bed opzoeken, want morgen is er weer een lange en vroege dag, waarop na de eerste nog véél te veel kopjes koffie volgen, als ik niet voldoende slaap. ;)

Welterusten!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marjo,

Ik heb nu pas het gevoel dat de knop écht om is, erg hè? Ik hoef niet meer en ik wil niet meer. Pffff.
Ik heb ook spurten en stagnaties gehad, je zegt het precies goed.
Maar het blijft me verbazen, echt waar, dat met al dat gekl**t van het afgelopen halfjaar, ik sindsdien niet meer HOEF.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Toen ik zover was had ik ook nog een koelkast vol.
Zonde om weg te gooien, dus er tegenaan...
Toen ik echt zo beroerd was, heb ik de rest weggedaan.

En hoe vaak ben ik in mijn leven wel niet naar de winkel geweest.
Om vervolgens die fles leeg te kieperen..
En de volgende dag..

Dat lijntje gaan we zeker maar niet leggen.
Enough is enough..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Anna, ik zag de spraakverwarring meteen, sorry daarvoor.

En ja, zo mee-denkend ben ik het er wel mee eens, je moet beginnen zónder die fles, dan kun je je het "gevoel van terugval" nog permitteren. Ik zeg niet: terugval en drinken, maar het er moeilijk mee hebben krijg je toch nog voldoende.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nina,
Vraag me nu niet iets moeilijks uit te leggen. Het komt er op neer dat de klepjes in mijn beenaderen niet meer functioneren zoals het hoort. Ze sluiten niet meer voldoende af. Dat deed heel veel pijn en bij toeval kwam ik er een keer achter dat ik met aspirine veel minder pijn had, maar ja, dat is niet zo best voor je maag. Zo ben ik naar de huisarts geweest en zij heeft me toen e.e.a. uitgelegd en medicijnen voorgeschreven. Toch zal er een moment komen dat ik aan de steunkousen moet. In ieder geval kan ik nu gewoon lopen en opstaan vanuit zit.

Houtje, en vooral anderen,
Ik ben ook van de vriendelijke aanpak. Het waarom daarvan heb ik hier al vele malen uitgelegd. De Bouman (de verslavingszorginstelling waar ik als eerste klant was) houdt ook aan de harde aanpak. Die aanpak werkte dus voor geen meter. Ik ben zelfs met de behandeling gestopt, omdat ik na een bezoek aan de verslavingsarts zo gefrustreerd raakte (die man boorde het laatste restje zelfvertrouwen steeds de grond in, omdat het mij maar niet lukte om op de nullijn te komen en dat vol te houden) dat ik de mij toen enig bekende weg insloeg: drinken. Na een gesprek met de consulente daarentegen kon ik mij goed inhouden. Na een hele zware terugval, ben ik hier op alcoholdebaas terecht gekomen. Bij de internetbehandeling ziet men ook de mens achter de verslaving. Geen gedram, maar behoorlijke begeleiding bij het stoppen: inzicht krijgen in je eigen drinkgedrag en veel handvatten om je gedrag en denken zo aan te passen dat niet drinken gewoon wordt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...