stien Geplaatst 17 oktober 2008 Rapport Share Geplaatst 17 oktober 2008 Een hele goede morgen,Het weer is grillig, het regent hier bakken uit de lucht.De auto alarmen zijn aangeslagen.Is niet zo gek daarom zo vroeg wakker te zijn toch?Welkom alle nieuwe stoppers ofwel matigers die de strijd hier gezamenlijkwillen aangaan.Tapas, ik wil je voor vandaag nog even succes wensen voor de camera!Ik hoop dat je veel mensen zult bereiken, al is het er maar één toch?We weten het, je kán het en in gedachten zal ik je steunen maar probeerer ook zelf een beetje van te genieten.Voor iedereen die er weer een droge dag bij kan tellen Iedereen heeft een eigen keus, zou zo zeggen benut deze.Laat de eerste staan dan is het grootste karwei gedaan!Maak er een fijne dag van. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blacky Geplaatst 17 oktober 2008 Rapport Share Geplaatst 17 oktober 2008 Tapas suc6 vandaag hello stien long time no see karinneke verzorg die buikpjn en zet de zorgen uit je kop aan iedereen ik laat de eerste staan , hopelijk doen jullie mee Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 17 oktober 2008 Rapport Share Geplaatst 17 oktober 2008 Ha Blacky: goedemorgen en Stien en Karinneke, helemaal harstikke vroeg.Het is zo donker, echt winter aan het worden. Vandaag de dag maar nuttig besteden. Goed zijn voor jezelf en je naasten, dat geeft toch de meeste voldoening. Tapas: ook ik ben in gedachte bij je. Je hebt er zin in nou dan komt het helemaal goed. Fijne dag. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 17 oktober 2008 Rapport Share Geplaatst 17 oktober 2008 Joepie Carolien! Fijn dat het zo goed is gegaan allemaal. Kan me voorstellen dat het vermoeiend is met zoveel mensen om je heen. En wat is het dan lekker thuiskomen.Het joepie gevoel stroomt bij mij ook weer langzaam mijn lijf in. Het zijn de hormonen die mij parten spelen. Dit keer heb ik weer geprobeerd het maar te accepteren en constant op die rem trekken door zo min mogelijk te doen. Maarja, dat is natuurlijk lastig als er veel van je verwacht wordt.Evengoed nee zeggen als dat lukt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
plusjamais Geplaatst 17 oktober 2008 Rapport Share Geplaatst 17 oktober 2008 Goedemorgen,Hier begint het een beetje op te klaren. Vanmorgen kan ik rustig beginnen. Ik heb genoeg energie in ieder geval. Het ruikt heerlijk buiten hier en mijn bergeend is terug. Ik weet niet waar hij in de zomer heengaat, maar nu zit hij weer op zijn vertrouwde inham in het kanaal bij mij. Hij is ook altijd alleen, misschien dat ik hem daarom zo mooi vind. Hij lijkt er niet onder te lijden in ieder geval. Ja Tapas veel succes vandaag. Blijf jezelf en laat je niet uitlokken tot dingen die je misschien niet wil zeggen.Cpas: Ik vond die foto van die wedstrijd die je gewonnen had heel erg mooi. Mijn man maakte ook practige foto's en die ontwikkelde hij ook zelf. Je beschrijft de mensen op zo'n cursus goed. Je moet je eigen plaatsje daarin zoeken.Carolien: hoe staat het met je laatste schilderij? Wordt het anders als je dat op zo'n tentoonstelling schildert?Ik ga dinsdag intuitief schilderen. Ik kan het helemaal niet, maar heb wel wat met kleuren. Dit is dan meer een soort therapie. Na afloop gaan wij de schilderijen ook interpreteren. Geen idee, maar ik wil gewoon bezig zijn met mijn weg naar genezing of hoe je dat wil noemen.De Dalai Lama zegt vanmorgen: het bewustzijn of de geest is niet meer dan een subtiele energie waarin alles gereflecteerd wordt. Van zichzelf is het volkomen helder.Ik voeg hier dan zelf aan toe dat wij het behoorlijk troebel maken op zijn tijd. Ik kan hier wel weer wat mee.Fijne droge dag toegewenst!Liefs:heart: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 17 oktober 2008 Rapport Share Geplaatst 17 oktober 2008 Ook Goedemorgen,Iedereen succes vandaag, thuis & elders. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 17 oktober 2008 Rapport Share Geplaatst 17 oktober 2008 Carolien: ja die onzekerheid en huilerig gedoe ligt zeker aan de hormonen. Alleen voelt dat op DAT moment zo echt. Ik heb het met de HA over gehad (weet niet of het medicijn is waar jij het over hebt), maar het was niet goed als ik door zou roken. En ik moet er nu niet aan denken om te stoppen met roken. Ik denk ook dat het een stuk accepteren is van het leven. Hoe meer ik me verzet hoe erger het lijkt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
plusjamais Geplaatst 17 oktober 2008 Rapport Share Geplaatst 17 oktober 2008 Ja Caro, ik heb geen digitale camera en ik weet ook niet hoe groot het stuk gaat worden. Ik zal het in ieder geval beschrijven. Mocht ik de digi van mijn dochter kunnen lenen dan zal ik het plaatsen. Ik werk op dit moment met wegwerpcamera's. Laat Cpas het niet horen.An, wat vervelend. Volgens mij zijn er bij de drogisterij homeopatische medicijnen te krijgen om dit soort vervelende gevoelens op natuurlijke wijze te regulariseren. Ik ben wat dat betreft een gelukkige vrouw. Nooit last gehad (wel menstuatiepijn hoor) van opvliegers of andere bijverschijnselen in hormonale zin. Heb er dan ook nooit aan gedacht. Na de dood van mijn man ben ik een soort non geworden. Het zou kunnen dat je hormonen dan rustiger zijn. Geen idee.Ik ga nu boodschappen doen. Morgenmiddag komt een goede vriendin van mij eten met haar 90 jarige moeder. Maman zetten wij in mijn grote stoel bij het raam, zodat ze heerlijk over de bomen en bossen en het kanaal naar de Utrechtse heuvelrug kan kijken. Ze is dan helemaal happy. Ik maak pompoensoep en daarna een ovenschotel van kip met broccoli, rijst en salade en ja oude dames houden van toetjes en mijn vriendin ook. Ik wil eigenlijk cake bakken met banaan en cocos en daarnaast wat ijs en chocola. Een soort grand dessert in het klein. Ik heb er zin in. Ik houd van koken, maar niet voor mezelf alleen dan. Ik ben inmiddels 4 kg afgevallen. Niet alleen door het niet drinken natuurlijk, maar ook door het vele wandelen en het verdriet. Dat is een gelukkige bijkomstigheid.Gisteren heb ik contact gehad met de therapeut bij wie ik in januari die woedetherapie ga doen. Ik had namelijk nog geen bevestiging gehad. Hij had mijn inschrijving niet ontvangen. Gelukkig alles kunnen regelen. Hij kwam heel erg sympathiek over. Rustig (ik hou van rustige mannen) en lief (daar hou ik ook van). Ik kijk er erg naar uit.Liefs Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 17 oktober 2008 Rapport Share Geplaatst 17 oktober 2008 Goedemorgen,In het begin van mijn stoppen struinde ik alle mogelijke sites op internet af om informatie en verhalen te lezen over alcoholisme...Dat deed ik net ook weer even. En ik weet weer even heel goed, waarom ik op deze weg verder wil gaan.Het doet me vreselijk pijn om te lezen over 14-jarigen die een hulpkreet plaatsen omdat hun ouders verslaafd zijn, en zij met de rug tegen de muur staan. Complete levens die verwoest worden. Dat wil ik niet op mijn geweten hebben! Hoe slecht ik mij soms ook meen te voelen. Het is peanuts in vergelijking met het leven met een alcoholist. Daar houd ik me aan vast. Ik was eigenlijk op zoek naar een soort cursus ofzo, die me verder kon helpen bij het leven na het stoppen met drinken...Maar ik geloof dat het leven zelf, samen met mijn eigen wil om niet te drinken, de beste cursus voor mij is.... Ik ga nog maar even door. En probeer stukje bij beetje wat meer zelfvertrouwen te winnen.Niet drinken en wat meer in mijn eigen kracht durven geloven!Succes allemaal... Wat een horrorverhalen!Niets, maar dan ook echt niets is het waard om te drinken!!Liefs, have a nice day! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aline38 Geplaatst 17 oktober 2008 Rapport Share Geplaatst 17 oktober 2008 goedemorgen allemaal!wat een drukte al op de vroege morgen , gezellig Tapas succes vandaag met de televisieploeg! stoer hoor.even de berichtjes van gisteravond gelezen : Pomo vandaag weer een frisse start voor jou hoop ik, zonder drank. zoals iedereen zegt er is geen reden, behalve de trek naar drank die nog in je lijf zit waar je aan toe geeft. thats all. die trek leren te weerstaan is zwaar maar niet onmogelijk!en elke dag weer als je die weerstaan hebt groeit je zelfvertrouwen en sta je elke dag weer sterker op!zet m op hoor.hier alles goed gisteren weer nuchter doorgekomen en bijna geen trekmoment ervaren. het gaat echt de goede kant op. ben express langs de flessen wijn gelopen in de supermarkt. eens aandachtig alles bekeken. en weer weggelopen met de gedachte : hier hoef ik niet meer over na te denken. ( welke zal ik nu nemen, sta ik weer met wijn bij de kassa, wat zullen ze wel niet denken, ik wil morgen eigenlijk niet brak zijn etc) wat een bevrijding. er is echt een knop bij me omgegaan. die trekmomenten overleef ik ook wel. de scherpe kantjes gaan dr vanaf. er staat iets vast in mij : NIET MEER. nouja tis nog vroeg natuurlijk, nu pas ff tellen 11 dagen gestopt. iedereen een fijne nuchtere dag gewenst! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 17 oktober 2008 Rapport Share Geplaatst 17 oktober 2008 Deze hele stoere 11 dagen, hebben het begin van je nieuwe leven ingeluid, Nina!Gefeliciteerd! Heel knap. Nu gewoon doorgaan en volhouden! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tapas Geplaatst 17 oktober 2008 Rapport Share Geplaatst 17 oktober 2008 Goeiemorgen, bedankt voor alle steunbetuigingen, nu ben ik trouwens wel erg zenuwachtig hahaha.. raar hoe dat kan he, gisteren totaal niet, en dat klopte ook al niet voor mijn gevoel maar nu krampen mijn darmen en wiebelt mijn maag. Ik ga dan ook maar eerst een rondje hardlopen met de hond.Carolien, je zal wel bekaf zijn, ik vind het knap hoe je het doet, Zeker met je hoorproblemen zal het ontzettend intensief zijn, zonder zou voor mij al te intensief zijn denk ikPlus, van die fotowedstrijd en fotoclub is niet Cpas maar dat ben ik hoor.Nina, dag 11! je gaat echt goed, wees trots op jezelf en laat trots niet een reden zijn om te vieren met alcohol. Je bent goed bezig!An, succes met de hormonen, het zijn eigenlijk ook een soort gremlins alleen kan je er minder invloed op uitoefenen, je kan ze eigenlijk alleen maar ondergaan. Sterkte ermee!Marjo, goed bezig, lekker dat je morgen weer gaat hardlopen, ik weet zeker dat je er van gaat genieten!Stien, fijn je weer te lezen, hoe gaat het verder met jou? ben erg nieuwsgierigKarinneke ook fijn je weer te lezen, succes met de buikpijn en fijn dat je er weer bentzo, nu snel mijn hardloopkleren aan en mijn hoofd leeglopen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 17 oktober 2008 Rapport Share Geplaatst 17 oktober 2008 Het is géén grap. Ik meen het écht.Al zal ik me nog twee jaar vervelen. Maakt niet uit. Er komt vanzelf een moment dat ik wél weer iets oppak.Misschien ben ik gewoon een langzame leerling..Dat kan. Maar het blijft wel hangen.Voor nu. De eerste stap voor vandaag..Aankleden, de hond uitlaten en eindelijk de was opvouwen..Dan mag ik vanmiddag even naar bed van mezelf.Vanavond komt de eerste herfstvakantie-logee.En ik ben gewoon moe. Van al dat gedoe!Tapas, groetjes voor de crew!Heel veel succes! Ik zie je stralende lach in mijn hoofd opgeslagen! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 17 oktober 2008 Rapport Share Geplaatst 17 oktober 2008 Goeie morgen allemaal,Hier probeert de zon een beetje door te komen. Dreigende wolken zweven over en laten geregeld wat vallen. Het varieert van motregen via regen naar hagelbolletjes. We gaan duidelijk richting Sinterklaas, meestal valt de eerste sneeuw rond zijn Inkomst.Vandaag wil ik eerst en vooral Tapas veel succes en sterkte toewensen. 't Is niet niks om een hele TV-ploeg in je huis te krijgen. Haar kat en hond wens ik dan ook veel sterkte toe. Carolien, jou wens ik veel aangenaam bekijkplezier terwijl je Veiled Love en plein publique verder uitwerkt. En veel sterkte met je oren, want zo een holle ruimte met veel mensen die maar roezemoezen is behoorlijk belastend bij slechthorendheid.Blacky, ik doe mee met je en ga niet drinken vandaag (was ik zo wie zo niet van plan).Ik ga proberen het wat rustig aan te doen vandaag, want mijn rug en schouders geven aan dat ik ietsie pietsie te veel vloerwerk heb verricht.Straks ga ik naar de bieb het gratis boek ophalen en natuurlijk neuzen in boeken. Op de terugweg koop ik dan nog wat ongezonde met tabak gevulde hoesjes met filter.Oh en nog even aan diegenen die (weer) stoppen met drinken: Eerst hier komen. Het zou zomaar kunnen dat het forum je ervan kan weerhouden naar de winkel te rennen.Heb je naasten lief en ga van het positieve uit.{{{{{{{{{{{{{{{{knuffel}}}}}}}}}}}}}}}}} Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 17 oktober 2008 Rapport Share Geplaatst 17 oktober 2008 quote: Originally posted by: plusjamaisCpas: Ik vond die foto van die wedstrijd die je gewonnen had heel erg mooi. Mijn man maakte ook practige foto's en die ontwikkelde hij ook zelf. Je beschrijft de mensen op zo'n cursus goed. Je moet je eigen plaatsje daarin zoeken. Liefs:heart: Het is meer dan 10 jaar geleden dat ik nog een kiekje heb gemaakt. Je bedoelt Tapas, denk ik. Zij is onze fotografe. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
anjo Geplaatst 17 oktober 2008 Rapport Share Geplaatst 17 oktober 2008 Goedemorgen,Mijn excuses voor mijn bericht van gisteren, ik voelde mij echt aangesproken en dat deed pijn.Ik had het misschien niet moeten doen en jullie er niet bij moeten betrekken.Het gekke is dat ik ondanks alles Vie een warm hart toe draag, ze schrijft leuk en ze lijkt mij ook een leuk mens. Behalve dat akkefietje dan. Wederom lijkt het mij dat het mij dieper geraakt heeft dan haar, ze geeft er niet om het is haar probleem niet. okee, ik denk dus dat ik mijn schuldgevoel naar haar kan laten varen. Einde verhaal. Blijf lekker schrijven Vie, ik lees je graag maar aub geen verwijzingen meer naar mij. Het boek is dicht.Wat ik gisteren niet verteld heb is dat ik mijn eigen stad weer aan het herontdekken ben. Er was een Ramjs noem je dat zo? Een boeken verkoop in de grote kerk. Laat ik nu nog nooit in de grote kerk zijn geweest. Stom he? het is een prachtig gebouw. Ik neem mij voor daar een dienst bij te gaan wonen.Het is echt een beetje ontdek je stekje. iK neem nu routes die ik nog nooit genomen heb en weet je wat dit stadje is niet lelijk. Het heeft van die verborgen parels. zo leuk om te ontdekken.Van al die shit van vorig jaar ben ik wel blij dat ik van dat dorp af ben. Ik heb lieve buren, het is een leuk stadje. Nu nog even werk en het komt wel goed. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gem Geplaatst 17 oktober 2008 Rapport Share Geplaatst 17 oktober 2008 Goedemorgen,even weer een levensteken van mij. Alles goed hier. Met nuchter zijn gaat het prima.Doordat mijn man in het weekend zijn drankjes drinkt, moet ik wel iedere keer opnieuw de keuze maken om wel of niet te drinken. Soms vind ik het moeilijker om niet mee te doen dan de andere keer. Het is voor mij dus echt niet altijd vanzelfsprekend niet te drinken. De keuze moet ik soms weer bewust maken.Toch krijg ik er een hoop voor de nuchterheid terug! Ik hoef ook maar even te denken aan de laatste weken voordat ik stopte in mei 2007. Wat voelde ik me toen ongelukkig, waardeloos en beroerd.Nu durf ik weer dingen te vergeten, tenslotte kan ik/men dit niet meer terugvoeren op het feit dat ik gedronken heb. Voorheen probeerde ik zeer krampachtig alles te onthouden en ik vergat praktisch nooit iets! Nu ben ik het schoolvoorbeeld van een zeef aan het worden!Ik heb nog wel allerlei pijntjes. Voor een deel is dat terug te voeren op het feit dat ik de pijn niet meer verzuip. Voor het andere deel komt het vaak voort uit de stress, die ik niet meer verzuip! Wat kan je een hoop klachten door spanning krijgen!Het werk moddert maar door. Ik weet niet goed op wat voor soort baan ik wil solliciteren. Omdat ik er nog niet uit ben, staat het allemaal op een laag pitje. Ik vind het soort werk leuk, maar dan niet in mijn huidige werkstek. Ook heb ik allemaal vrouwelijke collegae, terwijl ik gewend ben om een van de weinige vrouwen te zijn! Ik ben er wel achter dat ik de inbreng van mannelijke collegae erg mis. Het is hier toch net af en toe een kippenhok.Zo en nu ga ik me weer bezig houden met de gebruikelijke vrijdag-taken, zoals o.a de boodschappen en een deel van de was. Bijzonder boeiend allemaal, maar het moet gebeuren.Ik lees nog regelmatig mee (niet alles meer inmiddels). Ik ga dus mensen niet persoonlijk aanspreken, want dan ben ik nog wel een uurtje bezig, toch wens ik iedereen...een fijne dag,sterkte waar nodig,en hou vol!!!!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 17 oktober 2008 Rapport Share Geplaatst 17 oktober 2008 Hier nog zo'n fris en fruitig iemand.Moest vanochtend al om 9 uur met kinderen van 4-6 jaar aan het koken.Dat was wel even wennen, kinderstemmen aan mijn net ontwaakte hoofd.Het was maar goed dat de moeders de regie in handen namen, want als mens zonder kinderen was ik die drukte echt niet gewend.We hebben appelflappen gemaakt en die konden ze later uitdelen aan hun klas en alle meesters.Het was een echt succes en ik heb wel bewondering voor de Montessori school dat ze kinderen nu al zo vroeg bewust maken van het plezier van koken.1 meisje ging mij achteraf meehelpen met afwassen en die was toch zo'n pietje precies, dat wordt later vast een super huisvrouwtje.Pomo ik ben blij dat je gisteravond de boodschap positief opnam en je avond op de juiste manier hebt afgesloten.Samen met de Fles kun je een goeie start maken vandaag. Ik wens jullie heel veel moed, kracht en wijsheid om voor jezelf te kiezen en te vechten.An sinds ik een NUVAring heb, is de maandelijkse cycles een peulschil, na jaren van een eindeloze nachtmerrie.Dan bedoel ik dus meer wel dan niet ongesteld. Nu is het in twee dagen voorbij.Ik kan het je echt aanraden.Hoi Gem alles goed met je?Stien:heart: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 17 oktober 2008 Rapport Share Geplaatst 17 oktober 2008 Ik zie dat ik net te laat was met mijn vraag Gem. Fijn dat het goed met je gaat maar jammer dat je werksituatie nog niet je van het is. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 17 oktober 2008 Rapport Share Geplaatst 17 oktober 2008 Zo! Ik ben er weer.En ga weer verder met vandaag.Stiekum in pyama de hond uitgelaten... spannend joh! Daarna lekker in bed gaan liggen. Niet geslapen hoor.Gewoon even innerlijke rust gezocht...En ja, het heeft gewerkt.Gem, leuk weer van je te horen.Niet dat je er wat aan hebt, maar ik herken het eea in je schrijven.Maar weer door. En dat is heus niet altijd een straf!Saf, wat leuk zeg! Goed van je man!Doei! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 17 oktober 2008 Rapport Share Geplaatst 17 oktober 2008 Voor wie er wat aan heeft mijn dagelijkse spirituele kaart zegt:Vandaag vraag ik om steun, waar ik die nodig hebDat is voor ons alkies nog wel eens moeilijk om te doen.Dus ik zal me moeite geven om het te doen vandaag, ben ook zo'n alles zelf doen mens.Terwijl ik het schrijf denk ik al: Hoe moet ik dat in godsnaam doen??? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aline38 Geplaatst 17 oktober 2008 Rapport Share Geplaatst 17 oktober 2008 iedereen bedankt voor de complimenten, doet me goed. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aline38 Geplaatst 17 oktober 2008 Rapport Share Geplaatst 17 oktober 2008 gewoon vragen safi Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 17 oktober 2008 Rapport Share Geplaatst 17 oktober 2008 Ja das mooi gezegt Nina maar meestal heb ik het dan al gedaan:DVan mij trouwens ook een pluim voor je 11 dagen:present: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 17 oktober 2008 Rapport Share Geplaatst 17 oktober 2008 Tapas,Rustig aan, maar en laat het over je heen komen.Je verricht een heel goede daad vandaag.Doe de Tactus(sen) de groeten. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden