Spring naar bijdragen

Vrijdag 24 oktober


tasseke

Aanbevolen berichten

Gem,

met de liefde gaat het goed, ik heb vlinders in mijn buik.
Al met al erg spannend, we wonen nou niet bepaald bij elkaar in
de buurt dus niet zo makkelijk om elkaar even te zien.
Maar geduld is een schone zaak, ik moet wachten tot volgende week
dan ben ik het weekend vrij en dan zien we elkaar weer.
:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 294
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

quote:


Originally posted by:
An

Har: Stien was er gisteren. Har je klinkt weer als de 'oude'. Een rare kronkel heb je gemaakt na 7 maanden droog te staan. 7 was het toch he? Ik denk wel dat het ergens goed voor is, misschien moest het wel zo gebeuren.


Wat ik heb geleerd An is dat ik goed onder de mensen kan zijn en wil zijn. Dat los ik niet alleen maar op door er voor een ander te zijn (vw. werk), kom dan zelf tekort.
Ga me nu vooral richten op wat ik nodig heb en dan ontstaat vanzelf de wisselwerking. Wat ik gisteren al zei, dat (te)veel alleen zijn heeft me genekt.
Toeval bestaat niet, denk ik maar. Deze val op mijn bek heeft me uiteindelijk goed gedaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gem: heerlijk dat je er ook weer bent.

Plusjamais: tjonge jij hebt hard gewerkt aan jezelf. Een pluim voor jou. Super top. Ik zou aan je hele waslijst nog EEN ding willen toevoegen wat je dus ZEKER MOET doen vandaag:
'doe alles wat je maar wilt, als je maar van die zooi afblijft'.... Ga ik in ieder geval doen vandaag.
Zo veel als kan tenminste.

Tina: ja hoe is het met de liefde, ben harstikke nieuwsgierig, kan je niet een heeeeeeeeeel klein beetje loslaten.
Wisselende diensten breken mij ook op. En dan zijn ze bij mij nog niet eens zo wisselvallig als bij jou.
Ik hoop dat het je lukt ander werk te vinden, zal je sociale leven goed doen hoor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal en een goede morgen,

Eén ding heb ik al geleerd: op tijd opstaan als ik vrij ben. Nu nog het vroeg naar bed gaan. :Digust; Ik ben al van mijn geboorte een late-avond-mens, om 10 uur 's avonds word ik wakker en mijn beste uurtjes draai ik tussen 10 en 12. Lastig, want ik moet nu gaan leren om om 10-10.30 naar bed te gaan. Vooral ook lastig, omdat ik een slaapprobleem heb. Als we straks weer die rare zomertijd verlaten, zal ik wel iets meer in de richting komen.

Nu moet ik eerst op gang zien te komen. Om 8.30 opstaan is één ding, maar dan zijn lijf en geest nog niet vertikaal. Nog maar een bakkie koffie dus. 'k Hoop vandaag wel alle tegels klaar te hebben.

'k Zal best blij zijn om maandag weer te gaan werken. Het was wel erg lekker om er twee weken tussenuit te zijn.

OK, voorlopig was dit het.

Har, en nu tijd om je gedachten de baas te worden, want die sturen je toch wel erg ver fantasieland in.

Allemaal, schouders eronder, alles doen wat je wilt doen, als je die eerste maar laat staan, dan ben je hartstikke goed bezig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tina,
ik ben blij voor je! Ook dat het zo goed ging met niet drinken in de vakantie!

Plus,
sterkte daar! Het is heel vervelend die toestand met je dochter! En je verhaal over sterk moeten zijn...
mss kom ik daar nogeens op terug want ik denk dat dat een hele foute insteek is! De tijd ontbreekt me want ik moet zo naar de fysio.

Corinne,
het zou geweldig zijn als je je "tegel"project kon afronden. Geniet nog van je laatste dagen vakantie!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nina,
ik lees nu eens terug maar wat bedoel jij met een "gewone"baan? Betaald? Zoveel uren in de week?
Het begrip baan is erg ruim vrees ik. Thuiswerk, vrijwilligerswerk, het huishouden...allemaal werk, het is maar hoe je het bekijkt!

En nu ga ik echt!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk dat wij nog teveel denken in het verleden over wat een gewone baan is. 40 jaar bij dezelfde baas enzovoort. Ik heb gezien hoe hectisch het geworden is. Mij overkomt het regelmatig dat ik opgebeld word op mijn mobiel en dat ik niet kan antwoorden omdat ik in een training zit. Kom je thuis en dan staat er op je gewone telefoon ook al een bericht ingesproken en op je mail zijn ze ook al bezig geweest. Allemaal over hetzelfde onderwerp. Alles moet sneller, beter en ieder jaar moet er meer winst worden gemaakt. Ik geef trainingen aan managers die zo gestressed zijn, dat ik weet dat het gewoon misgaat. Als dat gewoon werk is, dan denk ik even niet. Heel veel mensen willen uit deze manier van werken en ik geef ze gelijk. Veel mensen krijgen een burnout of raken depressief en kunnen gewoon niet meer terugkeren.

Vandaar ook dat ik freelancer wil zijn om af en toe gewoon te kunnen zeggen. Nee, nee, nee.

Ik heb respect voor iedereen die werkt, omdat hij/zij vindt dat je niet kunt en mag klaplopen. Wat je verder doet is niet belangrijk. Het ene kan leiden naar het andere.

Ik zal een keer wat schrijven over kasteel Slangenburg en de abdij die erbij ligt. Even geen tijd nu. ZIe je alweer die hectiek. Ik moet zo weg.

Liefs:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi,
Ik heb mezelf maar even de dufheid uit het hoofd gewerkt door
- mijn bril bij te laten stellen,
- mijn boek bij de boekhandel om te wisselen (ik had een misdruk),
- een bosje bloemen te kopen op de markt om de kamer een extra feestelijk tintje te geven voor dochters verjaardag.
Het begon natuurlijk net te regenen toen ik de deur uitstapte.
En nu:
- koffie + lezen,
- vloer.
Oh, en tussendoor de nodige niezen, hoesten en snuiten. De koortsigheid lijkt gezakt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeiemorgen deze morgen (ben nog op tijd) ;)

Vanochtend maar eens de reïntegratie gebeld i.v.m. mijn naderend ontslag. Hahahaha, waren ze net bezig met een afsluitend verslag te schrijven zijn ze weer niet van me af. :D
Ach ik heb genoeg gespaard om voor mezelf te zorgen als het niet wil vlotten met ander werk dus da's al een zorg minder. En weer een tijdje thuis zitten en op het gemakkie m'n huis (en dus leven) weer een beetje op orde krijgen zou ik ook niet zo'n verschrikkelijk idee vinden.

Vandaag laatste dag van mijn thuiszitten heb ik besloten, maandag maar weer beginnen met het uitwerken, hihihihi was net ingewerkt. ;) Heeft me i.i.g. goed gedaan om mezelf een weekje verplichtte rust te nemen en de boel de boel te laten. Vandaag grote schoonmaak badkamer maar als het vandaag niet lukt morgen weer een poging. Nu nog ff een paar daagjes genieten van mezelf geen druk opleggen. ;)

Vandaag niet uitbundig blij maar ook niet verschrikkelijk down. Gewoon mat en da's lekker rustig.

Fijne dag vandaag! :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

met een gewone baan bedoelde ik alles wat betaald werk is freelancer in loondienst whatever ( en nee niet alleen 40 jaar voor zelfde baas is werken wie doet dat nog tegenwoordig eigenlijk :)) in ieder geval niet ww of bijstand, ziektewet enzov omdat de termen dagbesteding deeltijdbehandeling vaker langs kwamen vroeg ik me dat af.
vrijwilligerswerk is zeker ook werk ( en onmisbaar) maar zoals de naam ook zegt : het is vrijwillig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ben er weer, ik heb vanochtend fase 1. (werk) keurig afgerond. Nu op naar fase 2 en 3.

ben van plan om lekkere pasteitjes te gaan maken, comfort food van nigella.

even terugkomend op het bericht van hedenochtend, ik ben totaal niet van plan om te gaan drinken want inderdaad daar wordt ik pas echt depressief en eenzaam van. na een maand miskleunen gemaakt te hebben ben ik een week aan het denken geweest hoe ik met het leven kon stoppen, continu dronken weliswaar maar gelukkig redelijk helder en bij elke mogelijkheid dacht ik aan de negatieve gevolgen voor mijn dochter of mijn eigen angsten. ( een flat van 13 hoog is wel heel erg hoog als je beneden staat, en naar boven dorst ik niet vanwege hoogtevrees hahaha).

geen zorgen maken ben nog lang niet van plan om afscheid te nemen, maar dit zijn wel de gevolgen van ernstig alcoholmisbruik, je hebt dan je depressie even niet meer in de hand.

waar ik nu mee kamp is dat mijn leventje niet echt veranderd, de geldzorgen blijven, andere problemen worden maar langzaam opgelost en heb me ook echt vergist in de hoeveelheid problemen. dan komt er nog bij dat je er één oplost en de volgende dient zich alweer aan.
En verder..... ik ben en blijf alleen, natuurlijk kan ik alles doen, bibliotheek, koken, schilderen, tuinieren etc etc maar nog steeds ben ik dan alleen.
ik ben het zat om alleen te zijn en dat is ook de trigger van de vrijdag. ik weet dat iedereen samenkomt hetis een echt sociaal event en ik kan er niet bij zijn omdat ik mijzelf niet in de hand heb.

misschien ga ik me ook wel inschrijven op lexa! (alhoewel, hoe breng je zoiets? probleem geval zoekt een stabiele factor in leven?)

dus ..... ik drink niet maar voel me wel allerbelabberts

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allen!

Har, Tina, wat fijn dat jullie terug zijn! En dan Tina met zo'n fijne, maar onwijs spannende nieuwe liefde!
Ik gun je alle goeds van de werled! En misschien is het wel goed dat jullie i.v.m. de afstand rustig aan moeten doen!

GEm, ook blij je weer eens te lezen!

Verder voor iedereen een fijne dag, Tasseke een beetje extra sterkte, iedereen trouwens die het nodig heeft!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Soow hee... na mijn reactionaire praat van gisteravond werd ik direkt afgestraft met een zeer hardnekkig virus op m'n pc.
Vannacht tot 2 uur en vanmorgen vanaf 7 uur zitten klooien, maar alles is weer clean nu.
Dus als er iemand last krijgt van het brastk.exe virus oftewel een FakeTrojan melder, neem vooral GEEN contact met mij op.
De remedie is trouwens te vinden bij MalwareBytes, helemaal gratis.

Mooi dat iedereen weer wat beter in zijn/haar velletje zit vandaag.
Hoop dat dat ook geldt voor Blacky en Houtje en Anjo en eigenlijk voor iedereen die even niet meeschrijft.
Tina, fijn dat je weer terug bent hoor!

Moest wel lachen Tasseke, om je Lexa opmerking, moest ineens aan m'n eigen avontuur daar denken.
Een paar maanden geleden dacht ik ook van "ach hup, profieltje aanmaken, wie weet"...
Echt over m'n grenzen heen gestapt want ik ben eigenlijk een beetje heel veel introvert mannetje.
Wel heel leuk is dan dat je in je profiel bij "drinkt ja/regelmatig/soms/niet" gewoon NIET in kunt vullen, hahaa!
Na een paar dagen kreeg ik ineens een reactie van iemand, een heel gewoon berichtje zo van "of ik een beetje fijne dag had vandaag?"
Daar schrok ik zo van dat ik acuut virtueel op tilt sloeg en m'n hele profiel maar subiet verwijderd heb.
Aaaarghhh... toch een stap te ver voor mij dus, dat soort dingen!
Stom jong... :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoi Tasseke snap je gevoel heel goed hoor. dat alleen zijn kan je zo zat zijn he.
probeer het zo te bekijken : je kiest er zelf voor. en waarom, omdat je niet in de verleiding wil komen. dat is zorgen voor jezelf. dus wees trots op jezelf ipv jezelf de grond in te praten!
het is aan de andere kant wel erg jammer want je laat je ergens toch nog leiden door die alcohol. het zou fijn zijn als je er boven kon staan, grip op jezelf hebt en zodoende gezellig erbij kan zijn ipv alleen te zitten. maar goed kennelijk ben je nog niet op dat punt gekomen maar daar kom je ook ooit nog wel.
probeer te doen waar jezelf helemaal achter staat dat is eigenlijk wat ik ermee wil zeggen. als je ervoor kiest thuis te blijven is dat ook goed, maak er een fijne avond van voor jezelf en denk vooral : ik zie geen alcohol voor mijn neus staan, heerlijk. maak er een verwenavondje van.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

tja.........:devil:

toch niet zo een goed idee, ik moet leren om eerijk te zijn, tegenover mezelf maar ook naar de buitenwereld.
het profielletje gaat waarschijnlijk dan één grote leugen worden:D
drank.....nee
zelfvertrouwen........jaaaa
problemen..............zijn er om opgelost te worden
etc etcetc etc oh ja en niet te vergeten, mooi, lang,blond haar, maatje 38, cup D, probleemloos puberkind::D

kan je trouwens ook zonder profiel gewoon kijken wat het aanbod is?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Albertina: ik kon niet eerder reageren, maar had je romantische verhaal wel al gelezen.
Heerlijk verhaal, prachtig. En wat gun ik je dat van harte. En afstand zegt niks hoor. Drinkt hij alcohol? of hoe ging je daarmee om?

Spud: zo ben je weer herkenbaar in je rolstoeltje, dat masker heb je niet nodig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee Tasseke, je moet wel een profiel aanmaken om daar rond te kunnen kijken.
Dat kan ook heel summier hoor, en is in eerste instantie gratis.
Maar als je berichtjes wilt versturen enzo dan moet je een betaald profiel hebben.

Trouwens, de leukste ad's zijn die waarin de mensen gewoon eerlijk zijn over en met zichzelf.
Als er zaken mooier worden voorgesteld dan ze zijn heb je dat redelijk snel door.
Al dat gedoe met strandwandelingen en open haarden en verre reizen... ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Effe stoom afblazen hoor! :devil:
Ben ik nou gek of zijn het anderen die er rare gedachtes op na houden?
Word ik net gebeld door een kennis "weet je dat ... homo is geworden?"
Het woord geworden vind ik al behoorlijk vreemd in de vraag maar enfin dat ze me daar speciaal voor opbelt vind ik eigenlijk nog veel raarder ... zegt me dat zelf toch wel als die dat wil en anders niet. (Had die overigens gedaan maar gevraagd of ik mijn mond wilde houden omdat die het iedereen zelf wilde vertellen)
Dus ik vraag waarom ze me eigenlijk belt. Tja om dit te vertellen. En waarom? Om ... te helpen want die heeft het al zo moeilijk nu. Heel mooi gebaar maar heeft ... je ook gevraagd om het iedereen te vertellen? Nee, hij weet niet dat ik het weet.
Tja en dan krijg ik een beetje kortsluiting in de bovenkamer hoor! :wacko:
Wie heeft het recht om voor een ander te spreken? Ga je nu ook iedereen afbellen om te vertellen dat de 1 hetero is en de ander lesbisch, bie en wat heb je nog meer? Tja als je je werk dan toch denkt te moeten doen dan moet je het wel goed doen! Moet je mijn geaardheid ook nog ff weten?
Bats hoorn op de haak.
En dan blijf ik met de vraag zitten, hoe is zo iemand in hemelsnaam in mijn kennissenkring verzeilt geraakt? En wil ik daar überhaupt nog iets mee? Ik denk van niet, maar ik koel eerst maar af voordat ik stappen onderneem.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ok laat maar zitten dan, heb nu al mijn portie lol gehad hierover:)

Nina,
tja ik denk dat iedereen hier zich laat leiden door alcohol, het feit dat er niet gedronken wordt blijft het ter aller tijden één grote valkuil. wat voor een gevoel je het ook geeft het is en blijft vertrouwd.
we raken dan ook niet van onze alcoholisme af, het zal ons het hele leven blijven achtervolgen.
Persoonlijk ben ik al trots op mijzelf dat ik nu weet dat ik met een lachend gezicht in die valkuil trap op dit moment. dus kies ik ervoor om inderdaad voor mijzelf te zorgen en thuis te blijven, maar niet van harte.

misschien over een paar weken ben ik weer sterk genoeg om het sociale event uit te zitten met een sinas, maar nu niet

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...