Spring naar bijdragen

Vrijdag 24 oktober


tasseke

Aanbevolen berichten

Achteraf is dat ook het moment geweest dat ik aan de drank ben gegaan.
Niet weten hoe je als puber met emoties om weet te gaan.
Geen feed-back thuis en maar verdoven. Mijn opa en oma leefden toen nog en had nooit een sterfgeval meegemaakt.

Het kwartje is ook gevallen toen ik zijn broer heb gesproken en dat je de verantwoording niet op je kunt nemen en dat heeft me toen ook geholpen te stoppen met drinken.

Dat ik een terugval heb gehad dat zie ik weer als les en ben zelf weer overeind gekrabbeld en daar gaat het om.

Zolang je jezelfs weer weet te herpakken voor langere tijd ben je goed bezig

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 294
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Mieke wat een afschuwelijke ervaring. Gewoon vreselijk. Ik kan me voorstellen dat jij jezelf de schuld gaf. Hoe kan je weten als jong mens dat je daar part nog deel aan hebt. Wanneer iemand zich van het leven beroofd is dat omdat die iemand ergens geen overlevingskracht heeft en de moed laat zakken. Voor mij altijd niet te begrijpen geweest. Nu ben je volwassen Mieke en dat je aan de drank bent geraakt is EEN, maar dat je verslaafd bent is een ander verhaal. Een aantal mensen gaan gewoon door en daar ben jij dus een van. Uiteindelijk is het je gevoeligheid voor verslaving die jou aan de drank houdt, en niet de tragische ervaring.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wingchum: dat snap ik dat je geemotineerd bent, maar daarvoor hoef je hier niet weg te gaan hoor. Soms is het eens goed om flink te janken, janken om al die onmachtige gevoelens.
Dingen die je niet in de hand hebt.
Ieder mens is uiteindelijk vrij om te doen wat die zelf wil of we dat nu wel of niet willen.
We moeten daar allemaal mee zien te dealen.
Verdriet kan me soms overmannen. Ik probeer er tegenwoordig maar aan toe te geven.
Wegstoppen gaat toch niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er komt heel wat los hier, goed hoor !!! We hebben niet zomaar een alcohol probleem, nietwaar......
Dat stoorde me zo bij de behandeling van de brijdersstichting, toen ik bewust werd van mijn misbruik kwamen natuurlijk ook de onderliggende redenen naar boven, maar daar werd niet naar geluisterd, ik vond dat heel koud en onlogisch.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ An je schrijft lief, maar die gevoeligheid voor een verslaving moet te herleiden zijn .
Ik kijk terug op de gebeurtenissen in mijn leven en kan niets anders dan me niet verbazen dat ik altijd heel veel heb gedronken.

Ik zal het bij deze gebeurtenis laten maar er is meer heel veel meer.

Tegen de tijd dat je je tienerjaren beroerd hebt afgesloten ga je verslaafd de volwassenheid in.

Beter laat dan nooit het licht gezien.


Dikke knuffel voor allen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Woman: ik zie het toch wat genuanceerder. Er is n.l. altijd wel een rede om te drinken. Als je stopt met drinken komen de emoties heel bot naar de voorgrond en daar moeten we opnieuw mee zien om te gaan.
Ik heb ervaren dat ik gewoon emotioneel tig jaar achter lag. Ik zat nog in de puberteit of zo.
De een zoekt het in drank, de ander gaat shoppen en weer een ander wordt depressief van zware verliezen. Maar daar kunnen we niet mee doorgaan. Niet doorgaan met het blijven hangen in verdrietige zaken. Dus daarom zeg ik nog eens dat het van levensbelang is om drank en gebeurtenissen los te koppelen. Ik bleef maar terugvallen omdat ik zoveel redenen had om te drinken. Iedereen zou roepen 'ja daar ging ik ook van aan de zuip'. Dit telt niet meer voor mij.
Als je alcoholist bent dan MOET je wel anders gaan denken anders kom je er nooit vanaf.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mieke: ik denk dat ik je begrijp. Maar ik ontmoet enorm veel mensen en hoor hun levensverhalen. En iedereen heeft zijn/haar leed, verlies, groot en klein. Het leven is voor iedereen een kunst te leven.
Nu wil het zo zijn dat de een wel verslaafd raakt en de ander niet. Het heeft ook met erfelijkheid te maken. Zowiezo de gevoeligheid voor verslaving maar OOK het niet hebben leren omgaan met het leven, de emoties die los komen. Geen luisterend oor etc.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geer,

Helaas heb je van die ongrapjassen.

Zo moeilijk is het toch niet om
geen komkommer
geen karnemelk
geen kappertjes
geen olijven
geen champignons (kampioenen zou ik ook niet willen eten)
te gebruiken.

Er blijft genoeg over. Geef ze anders maar een pasta met ketchup, kaas en ham.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

tjeetje val ik vanavond even met mijn neus in de ellende

zit net een gesprek af te ronden met mijn dochter over haar traumatische ervaring, ze heeft namelijk een alcohollist als moeder met nog niet zo lang geleden een behoorlijk terugval meer zeer negatieve gevolgen.
ook ik was bezig met afscheid. één geluk... mijn angsten overwonnen en ook de negatieve gevolgen voor de achterblijvers kon ik gelukkig niet vergeten.

en tja ook ik denk of eigenlijk geef ik de traumatische ervaring de schuld (extranaliseren van problemen noemen ze dat) en neem nog een borrel extra want ik ben zo zielig etc etc

maar dat is niet waar, nu realiseer ik dat ikzelf de verslaving in stand hou.

laat even het gesprek en berichten op mij inwerken, voor iedereen een hele dikke knuffel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

wat een uit het leven gegrepen bericht mieke. ik ril nu even.
met mij gaat het niet zo goed. dacht eerst het forum maar te verlaten maar dat doe ik toch maar niet. vandaag is het fout gegaan want ik dacht: nu mag het toch wel even? zondag geef ik een feestje en ik hoop dat dat leuk wordt.
geen excuses, alleen jammer tot nu toe.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heftig hoor Mieke pfoeh............. hier een virtuele knuffel !!! xxxxxxxxxxxxxxxxxx

quote:


Originally posted by:
Mieke

Wing ik ben er nog hoor ff uitgejankt.


Het is een verdrongen emotie die ik oh zo graag had willen draaien hoe ik er toen mee om ben gegaan.


Ik ben als 14 jarige aan de drank gegaan en als 45ger gestopt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...