Spring naar bijdragen

Vrijdag 24 oktober


tasseke

Aanbevolen berichten

goedemorgen allen,

vandaag is het de laatste werkdag van de week en een uitstekende dag om met goede voornemens te beginnen of vol te houden!

voor iedereen die gisteren niet lekker in hun vel zaten:present:
voor iedereen die gisteren door de liefde extra vleugels kreeg:sun:
voor iedereen die gisteren goed in hun vel zaten:)

en voor vandaag voor iedereen;)

tasseke

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 294
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Voor mij start de moeilijkste dag van de week.

eerst drie uurtjes werken en dan ben ik om 01.00 uur weer thuis en dan begint de ellende pas. Op vrijdag is het altijd beregezellig in ons buurtcafé.
mijn dochter werkt van drie tot negen 's avonds en voel ik mijzelf echt wegkwijnen. Het feit dat iedereen gezellig bij elkaar zit en ik eenzaam alleen op de bank zit weg te teren en te piekeren over alle zorgen, dan slaat de eenzaamheid echt toe!
De drank is dan niet echt een trigger maar wel de eenzaamheid. 8 maanden lang heb ik dit gedaan op een sinasje maar de laatste weken is mij dit niet meer gelukt, dus heb ik mijzelf een ban opgelegd.

ik ben van voornemens om niet te gaan, en zie dus een depressieve dag tegemoet.
gelukkig ben ik wel een positieve depressieveling dus........ morgen gaat het beter!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

dat zijn één van de negatieve kanten van een depressie. er komt niets uit mijn handen!
heb een grote tuin die nog aan kant gemaakt moet worden, ben drie kamers aan het schilderen (ben ik al een maand mee bezig) en zo heb ik nog meer projecten.

maar goed ik ga de dag positief starten en verdwijn nu even naar mijn werk, spreek of lees later op de dag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tasseke: de drank maakt mij juist eenzaam. Alsof die zooi het enige is wat ons leven nog inhoud kan geven. Dat is wat drank ons doet geloven. Praat dat jezelf niet in. Zet het uit je hoofd en precies wat Carolien zegt, ga iets ondernemen. Sterkte vandaag!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen Tasseke, Carolien, An, Wingchun en degenen die wat later zijn,

Uitgerekend deze voor velen zo laatste werkdag is voor mij weer de eerste...nouja een therapeutisch begin met een paar uurtjes vervangend werk, heb er heel de nacht van wakker gelegen, tja life goes on en soms moeten we drempels over om weer ergens anders te kunnen komen, zucht.....anyway: vandaag drink ik NIET!

Tasseke: super dat jij jezelf een positieve depressieveling noemt, daarmee win je dus al 1 van de 2! Je hebt een goed zelfinzicht en weet waar je trigger ligt, en weet je: in feite zijn we allemaal eenzaam, idealiseer niet degenen die samen drinken, die tijd hebben wij toch ook gehad en nu komen er weer andere tijden, misschien ga je iets leuks ontdekken vanavond op het internet of in een krantje, iets gezelligs om morgen met je vrije zaterdag te gaan doen als je fris en fruitig wakker wordt, alles heeft z'n voors en alles heeft z'n tegens!

Waar ik nu mee bezig ben is elke dag iets verzinnen waar ik tevreden/dankbaar over ben, want ik zit ook in een negatief spiraaltje en weet vaak wel tig dingen waar ik van baal. Het brengt toch wel verlichting om dan juist stil te staan bij het positieve, al is het nog zo klein.

Liefs,
Kaia.

Ik was iemand vergeten, da kannie hè ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

goeiemorgen !

weer even wat tijd gemaakt om de berichtjes door te lezen.
Har als ik het zo lees heb je voor jezelf een knoop doorgehakt en op de goede weg!
Kaia zit jij in de ziektewet dan? en de anderen ook? ik krijg zo langzaam aan het idee dat de meesten hier thuis zitten of heb ik t mis? is er iemand hier die wel een reguliere baan heeft? of zijn jullie die allemaal kwijt geraakt door de drank? veel vragen op de vroege morgen...

iedereen weer een fijne dag toegewenst

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen!

Tasseke, laat jezelf niet wegkwijnen.
Ga lekker genieten van je vrije middag.
Doe alles wat je wilt, behalve drinken.

Carolien, sterkte met de laatste loodjes en het houden thuis.
Ik hoop voor je dat je maandag met minder dan 30 weer thuiskomt!

Wingchun. Heb je een kater of juist niet?
Maak er een goede dag van! ;)

An, doorgaan hoor!

Kaia, heel veel sterkte voor vandaag!
Ik hoop voor je dat het weer iets positiefs zal brengen.
En je negatieve spiraaltje daardoor zal breken.
Succes meid!

Hiet even een steppie back. Niet op de fiets naar het museum.
Grenzen.. ook hier. Kinderen slaakten ook een kleine zucht.
Je kan ook teveel ineens willen. :D

Ben toch wel geschrokken van het bericht van Pip gisteren.
Ik hoop dat je lekker hebt geslapen!
Het lieve muisjes-knuffeltje die mijn dochter gister kreeg...
Noemt ze... Pip! Vanuit hier dus even een lekker knuffeltje! :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Morguh allemaal :)
Lekker geslapen en gezond weer op. Ga zometeen naar de vrijwillige hulpdienst voor een afspraak samen met 2 mensen die ik in de crisisopvang ontmoet heb. Die willen ook graag hun vrije tijd nuttig besteden. Eentje daarvan is tuinman en hij wil graag op zondag werken (de rest van de week is hij al bezig), nou dat kan want hij kan zelf de afspraken regelen en mensen zijn maar al te blij dat ze hulp krijgen.
Maar eerst een afspraak met de tandarts maken voor sanering van mijn ondergebit...ziet er niet meer uit, schaam ik me al een tijd voor en voor de eigen bijdrage springt de familie in de bres. Ben ik ze erg dankbaar voor :present:
Daarna naar "De Boei" voor een gezellig praatje en een bakkie koffie.
Vanavond ga ik voor het weekend naar mijn zus in Hilversum, wat ik 2 weken terug al van plan was..dus mijn dag is goed gevuld.
De refusal ingenomen en na het ontbijt gaat het pammetje ook naar binnen, voel me er goed bij.
Goh, voel me echt een stuk beter dan 1,5 maand geleden :)

Kaia, we hebben ze wel niet zien vliegen de Ufo's :D maar dat geeft niets toch? ;) Life goes on!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen lieve mensen,

zo ik ben weer een beetje terug in de realiteit,
heb zeer veel last van een jetlag en mis Indonesie.
Eigenlijk had ik vandaag weer moeten werken, gelukig
kon ik nog een snipperdag krijgen.
Raar dat je toch weer even moet bijkomen van een vakantie.

Ik heb helemaal niets bijgelezen, dat is ook niet te doen.
Eerlijk gezegd vind ik het wat lastig om weer in het forum te komen.
Wel heb ik regelmatig aan een paar mensen van hier gedacht.
Ook dacht ik in de vakantie niet zonder het forum te kunnen,
het tegendeel was waar.

Vandaag ga ik van mijn laatste vrije dag genieten.
En nu eerst koffie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat vind ik niet raar Albertina.
Het zou raar zijn als je het niet zou hebben.
Zo'n enerverende reis en dan hier na een paar dagen gelijk alweer werken..
Ik zou gek worden, al die indrukken die je eerst nog moet verwerken!

Nee, ik heb het forum in mijn vakantie ook niet gemist.
Je leeft dan een heel ander leven.

Doe rustig aan Tina, het komt zoals het komt! :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen iedereen,

Tasseke, je begon zo vrolijk en nu opeens laat je toch merken dat je het vandaag heel erg moeilijk gaat vinden. Jij steunt net als ik teveel op je dochter. Zij moet het jou in dat café gezellig maken met sinasje. Dat lukte tot nu toe, maar nu niet meer. Ik denk dat jij net als ik alles voor je dochter doet en dat is goed, maar jij en ook ik en nog zoveel mensen hier moeten proberen een eigen leven voor onszelf op te bouwen.
Je voelt je depressief. Ik ook. Je zegt ik moet de tuin doen, er staan drie kamers min of meer in de steigers en er komt niets uit mijn handen. Ik ken dat gevoel. Je weet dat je genoeg te doen hebt, maar het lukt je niet.

Ik herhaal wat ik gisteren gevonden had in een boekje:
Juist als je somber bent moet je jezelf bij kop en kont pakken.Opstaan, desnoods tegen heug en meug, jezelf goed verzorgen en de mensen opzoeken die je nodig hebt.
Tips om over de somberte heen te kijken: het nadenken over toekomstdromen of het beginnen van een feelgood dagboek, waarin je alleen ontroerende, inspirerende of mooie ervaringen noteert.

Gisteren was ik ook depressief. Ik ben net als jij toch altijd wel optimistisch, ondanks alles.
Gisterenmiddag heb ik dan ook echt die schop gegeven. Ik ben piano gaan spelen, heb een gedeelte van mijn bloembollen geplant, ben naar de stad gegaan door het park en de zon, naar de kapper geweest, aan het frobelen gegaan met mijn breiwerkjes en 's avonds als klap op het vuurwerk mijn balletles van 1,5 uur. Vanmorgen voel ik me beter, omdat ik dat toch maar gedaan heb. Alleen en zonder drank.

Koop een boek met mandala's. Te vinden in alle new age winkels en wat mooie kleurpotloden of krijtjes en aan de gang ermee. netjes tussen de lijntjes.

Ik moet straks les gaan geven. Mijn eerste leerling heeft afgebeld. Daar baal ik soms ook wel van en ik wil toch gaan kijken of er nog andere leuke dingen zijn. Ik zag dat ze voor 8 uur per week een secretaris van de OR vonden voor een grote gezondheidsorganisatie. Ik heb daar al eens gewerkt tijdens de fusie en ik heb dit werk ook al eens gedaan bij Veronica. Iets heel anders natuurlijk. Ik wil mijn horizon een beetje verbreden. Ik dacht dat alleen iets met Frans doen voor mij een optie was om me goed te voelen, maar nu denk ik dat ik ook aan iets anders toe ben.

Ik heb het de kosmos maar ingegooid en ga dit weekend kijken of ik een sollicitatiebrief wil schrijven.

Ik ga zo ook weer pianospelen en heerlijk wat scrubben en badderen. Ik ga na mijn training boodschappen doen en vanavond ga ik sushi eten met misosoep op mijn mooie Japanse tray met bordjes etc. Wat froebelen met mijn breiwerkjes en om 21.00 uur is er op TV 5 een leuke politieserie.

Ja, ik moet plannen, want anders ga ik zitten mokken en voel ik me steeds triester. Ik heb al genoeg gehuild deze week. Het kost veel energie om te plannen, maar voor mij is het de enige mogelijkheid.

Uit hetzelfde boekje iets voor dit weekend misschien:

Tijdens een wandeling langs het strand blaast de wind langs je hoofd en neemt je sores mee.
Als je letterlijk ergens doorheen moet, maaks dan een wandeling door de polder.
Dat zegt Willem Beekman. Geen idee wie dit is, maar polders genoeg hier in dit land.

Ik lees nog even mee.

He Vogel, ik zag dat je gisteren had ingelogd, maar ik heb je niet gelezen. Hoe gaat het. Niet vleugellam hoop ik.

Caro, succes met de laatste dagen. Ik hoop dat je wat verkoopt.

Liefs

:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen!

Even gedag zeggen tegen de mensen hier die me allemaal zo dierbaar zijn!
Ik ben net wakker gebeld en lag nog zo diep te slapen! Ben dus een beetje van slag, maar het begint al bij te trekken!

Kaia,
heel veel sterkte!

Tasseke,
je gaat het gewoon redden vanmiddag! Je hebt een goed voornemen gemaakt en oh wat ben je vanavond trots op jezelf dat je niet gedronken hebt! Succes

Marjo,
hoi hoi! Maak er een rustig dagje van! Positief dat je het bij jezelf herkent een stapje terug te moeten doen!

An,
ik lees positieve berichten! Je gaat goed, fijn om te lezen!

Har,
fijn dat je terug bent en jezelf bij de kladden hebt gegrepen. Go for it!

Carolien,
sterkte en ook plezier de komende dagen!

Nina,
er zijn hier velen met een baan hoor! Fijn dat het zo goed met je gaat!

Pip,
ik hoop dat je lekker geslapen hebt . Helaas werd ik wakker gebeld!

Houtje,
:heart: sterkte met de pijn en ik hoop dat het goed met je gaat!

Tina,
hoe gaat het met je en met de liefde?

Verder wens ik de overige aan- en afwezigen een fijne dag. Vrijdag is een fijne dag maar ook een tricky-dag voor velen van ons! Vrijdag was voor mij ook een lastige dag! Nu is het geen probleem meer! Als ik valkuilen heb, zitten die in hele gemene kleine hoekjes! Ik moet blijven opletten en dat doe ik dan maar!

Maak er een goede dag van!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Har, Met Kohtje gaat het goed.
Soothe had hem nav eenzelfde vraag van Caro gebeld.
Houtje heeft ervoor gekozen het forum wat te mijden, na een botsing hier.
Stien schrijft juist wat vaker.
En volgens mij Trees niet vaak, maar is er wel vaak.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo is het maar net Marjo,
het komt zoals het komt.

Ik heb in de vakantie toch wel over bepaalde zaken nagedacht.
Zo ga ik bijvoorbeeld op mijn gemak uitkijken naar een andere baan.

Ik ben tot het inzicht gekomen dat ik daar niet gelukkig ben.
Ook de wisseldiensten doen mij geen goed.
Dan maar minder salaris maar wel een regelmatig leven.

Door de wisselende tijden ben ik toch in een redelijk isolement gekomen.
Alleen zijn past niet bij mij, ja een dagje kan prettig zijn.
Ik heb het echter nodig onder de mensen te zijn.
Alles is natuurlijk niet zomaar op te lossen, maar ik ben blij met het inzicht.

Nu heb ik alweer slaap maar ik blijf toch maar op vandaag.
moet toch mijn ritme weer zien te vinden.
:wacko:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Har: Stien was er gisteren. Har je klinkt weer als de 'oude'. Een rare kronkel heb je gemaakt na 7 maanden droog te staan. 7 was het toch he? Ik denk wel dat het ergens goed voor is, misschien moest het wel zo gebeuren.

Marjo: ja we gaan ervoor he! Dagen worden weken en weken worden maanden.

Kaia: bewandel het negatieve spiraaltje naar boven. Dat gaat niet zo snel maar met kleine stapjes komen we er wel.

Nina: ik heb een heel druk leven, vaste baan, vrijwilligerswerk en druk gezin. Zou je niet zeggen he ;)

Albertina: wat denk je wat een wereld van verschil. Daar en hier. Vakantie en dan weer werken.
Nou ja, je moet maar denken als je geen werk had kon je ook niet op vakantie. Uhh probeer je op te vrolijken lukt niet zo geloof ik. Ik verlang in ieder geval al vanaf dat de zomervakantie voorbij is naar de volgende zomervakantie. Errug eigenlijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee Tasseke, ik ben freelancer, omdat ik dat wil. Vroeger omdat ik er wilde zijn voor mijn kinderen en vertalen kun je ook ''s nachts. Op dit moment vertaal ik weinig. Internet heeft de markt een beetje verpest, maar ik geef zakelijk Frans in bedrijven en dat kan ik natuurlijk ook zelf een beetje invullen. Ik heb ook daar mijn diploma's voor. Af en toe tolk ik bij een makelaar. Ik zie nu in dat ik ondanks mijn leeftijd nog naar een paar nieuwe uitdagingen zoek. Gelukkig heeft de drank nooit invloed gehad op mijn werk.

Har, succes bij de tandarts. Je treft het dat je zo'n lieve solidaire familie hebt.
Houtje neemt even wat gas terug.

Ik ga even lezen wat er met Pipi is. Pipi zet hem op hoor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...