Spring naar bijdragen

zaterdag 25 oktober 2008


blacky

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 181
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Lekkere enorme uitgewrongen dweil van ons, mijn persoontje keek ook allenig ende verdwaasd rond toen het niet meer met die roes feesten kon, en soms komt ze me nog even verleiden, for old times sake, want het was zo lollig en zo gezellig en zo lekker uit het bolleke en zo......ehm schaamtevol, energievretend, vol schuldgevoel en zorgen, dagverpestend met een kater....hm, neuh er is veel meer voor nodig om een Kaia echt te verleiden these days, i want it all!!

PS: met een uitgewrongen dweil kan je veel meer opnemen! En je 'moet' eens opletten hoe je jezelf verrassen kan als je in de mood bent om eens nuchter te gaan dweilen, over enormheid gesproken, mij valt steeds weer op dat het vermeende drankeffekt niet eens van de drank komt, het zit in JOU!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hallo allemaal de zon schijnt hier ik hoop bij jullie ook. prachtige blauwe lucht.

weer nuchter opgestaan wat nu wel meer dan normaal voor me is. en nog steeds geniet ik ervan natuurlijk! hopelijk vergeten jullie ook niet te genieten van jezelf, en hoever je al gekomen bent!
voor iedereen een schouderklopje en een :present:

weer het draadje van gisteravond even snel doorgescrolled. niet alles gelezen want kon er uit opmaken dat er weer veel trammelant was. jammer dat de toon vaak zo negatief is in dit forum. ( in tegenstelling tot deze ochtend die erg positief begonnen is) als ik eerlijk ben voel ik me vaak niet geroepen om hier te komen of iets te posten. ik haal er eigenlijk niet zo heel veel uit voor mezelf. in het begin eventjes wel en was ik nog enthausiast omdat ik de enige niet was en vond met name CPAS ondersteunend op een positieve nuchtere manier. verder vind ik het fijn natuurlijk om anderen te bemoedigen en te stimuleren. helaas wordt dit forum zwaar vertroebeld door negativiteit, onderhuidse conflicten en gespui tussen forummers. dit zal er allemaal wel bij horen misschien maar mij brengt het persoonlijk niets en kan het allemaal ook absoluut niet volgen, er spelen zoveel irritaties bij veel forummers waarschijnlijk omdat deze al zolang en vaak hier zitten. aangezien ik nieuw ben hier begrijp ik vaker niet dan wel de onderhuidse boodschappen naar elkaar toe en voel ik me dus ook meer buiten dit forum staan dan erin.
( ik heb eerlijk gezegd ook geen behoefte om te snappen wat er allemaal gaande is dat is ook onbegonnen werk en ik heb buiten dit forum gewoon een leven)

ik hoop dat jullie ooit wat meer positiviteit zullen gaan ervaren het leven is kort en kostbaar !
ik zal hier af en toe een kijkje nemen, zoals ik nu ook doe ik wens iedereen een fijne zaterdag

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kaia: ja dat is een mooie ontdekking.. de lol komt niet uit de drank maar uit ons zelf. Na jaren ben ik daar wel achter gekomen. Ik heb nog nooit van mijn leven zoveel lol gehad ZONDER drank!! Dat is pas echt lol, vooral als je de volgende dag nog weet hoe het zat, kan je nog een lachen en nagenieten.


Nina: heel de dag was het forum prima. Alleen op het laatst was het even minder.
Dus minder zwart/wit over het forum graag. Het forum is net het echte leven. Zeker tegen de avond kunnen de irritaties oplopen. Dit heeft volgens mij minder te maken met de personen op zich, maar meer met het niet drinken. Misschien kan je het meer zien als een goede leerschool.
Maar het is niet makkelijk, daar ben ik met je eens. De eerste tijd dat ik hier was trok ik het me ook enorm aan. Mijn emoties wiebelde alle kanten uit. Nu merk ik toch dat ik sterker ben geworden en anders hiermee om kan gaan. Ik hoop dat je toch nog wat steun kan vinden hier.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Nina, wat heerlijk voor je dat je je dag weer zo lekker beginnen kan, dat geef je jezelf toch maar weer elke dag opnieuw!
Ik weet nog hoe moeilijk ik het vond om er hier een beetje in te komen, zoveel namen zoveel interakties, de kunst is om alleen maar die berichten eruit te pikken waar je wat mee kan en waar je blijer van wordt, en die zijn er echt, meestal hebben ze zelfs de overhand! Nieuw of niet nieuw, we horen er allemaal even hard bij, want we zijn hier met 1 heel bijzonder gemeenschappelijk doel. Laat de irritaties de irritaties, ze komen en gaan in perioden, ontneem jezelf daardoor niet het waardevolle van dit forum (het glas priklimo is halfVOL :D), met de tijd leer je vanzelf de mensen zo'n beetje kennen, en er komen en gaan steeds weer anderen ook, en je zal merken hoe de warmte en de herkenning die je deelt het in je ontwenningsproces dik zal winnen van de onderhuidse perikelen, die totaal van ondergeschikt belang zijn. Het is hier soms net een soap, (ex)alcoholisten zijn nu eenmaal geen saaie mensen, behalve An, maar dat is alleen maar deze week ;):)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi An

Ik begrijp dat de irritaties op kunnen lopen, net als in het echte leven. Maar net als in het echte leven probeer ik daar wel een middenweg in te vinden. Als ik bij bepaalde mensen meer negativiteit ervaar dan positiviteit, kies ik ook mijn eigen weg , net als hier op het forum. Probeer me juist zoveel mogelijk met positiveit te omringen dat doet mij goed.
Ik begrijp dat dit forum voor veel mensen een leerschool is voor het echte leven en dat de irritaties vaak voortkomen uit het stoppen met drinken. dat veel mensen erg afhankelijk zijn van dit forum begrijp ik ook heel goed en veroordeel ik absoluut niet. ik probeer duidelijk te maken dat het bij mij niet past om hier volop in te gaan zitten. heb ook geen last van wiebelende emoties, wel de eerste paar dagen hoor. natuurlijk vind het af en toe leuk om hier te lezen, om te kijken hoe het iedereen vergaat. vind het fantastisch dat zoveel mensen met mij ook die keuze hebben gemaakt om te stoppen daar haal ik mijn steun uit.
heb absoluut geen negatieve gevoelens tov dit forum en/ of personen hier, integendeel.
iedereen is aan het knokken op hun eigen manier en dat is mooi om te lezen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kaia en Soothe

:heart::sun::heart::sun::heart::sun::heart::sun::heart::sun::heart::sun::heart::sun::heart::sun::heart::sun::heart::sun::heart::sun::heart::sun:
Ik vind het echt geweldig, dat jullie deze 11 maanden mijlpaal bereikt hebben.
En ook dat jullie allebei met zoveel blije overgave over het nieuw herwonnen leven schrijven.
Dit is echt stimulerend voor alle nieuwe stoppers en zelfs voor alle oude rotten, me included.
Een dikke knuffel voor jullie allebei.
:heart::sun::heart::sun::heart::sun::heart::sun::heart::sun::heart::sun::heart::sun::heart::sun::heart::sun::heart::sun::heart::sun::heart::sun:

Geer
Ik heb het draadje van gisteren ook gelezen en ben het met Water eens dat je wel erg snel om je heen gooit dat anderen hebben gedronken als hun schrijven niet in jouw straatje past.
En Geer als je het terug leest dan zul je toch ook moeten toegeven, dat Pippi inderdaad bedoelde dat er ook in de gewone AA groepen mensen zijn die sexueel misbruikt zijn.
En daar dus niet van zullen opkijken en met je kunnen mee en inleven in de verschrikking die je toen hebt moeten ondergaan.
En ik denk niet dat Pippi hier mensen probeert weg te jagen en zelfs Houtje hier niet heeft weg gejaagd.
En ook jij kan alles weer teruglezen en zoeken ewat er op het forum geschreven wordt met de 'zoekfunktie', dus ook daarin is Pippi geen freaky iemand.

Plusjamais en Nina
Ik heb bijna 1.5 jaar op dit forum geschreven en inderdaad dagelijks, soms hele dagen.
Natuurlijk gebeuren er ook negatieve dingen op het forum, maar daar heb ik juist veel over me
zelf geleerd.
Want juist die spiegels van eerlijkheid raken je in je diepste ziel.
En als je dan eerlijk naar jezelf kunt kijken, kunnen er hele mooie discussies uit komen.
Maar niet iedereen hier is op hetzelfde punt in zijn zielsleven, dus vandaar dat er nog wel eens 'ruzieachtige berichten' voorkomen omdat mensen die spiegel nog niet willen zien.


Nou verder wens ik iedereen hier een fijne dag.
Had gisteren een gremlin maar ik heb hem verslagen met de mooiste positieve gedachte.
"Nee ik wil gewoon weer een nacht heerlijk slapen"

*slingers vergeten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Safidepafi goed dat je je 'gremlin' verslagen hebt! slapen is inderdaad veeeel fijner en beter zonder borrel!

snap je uitleg wb de werking van dit forum voor mensen en wat het voor jou betekende. en ook dat spiegelverhaal. ik besef nu ook dat veel mensen dat in het echte leven vaak niet aan ( kunnen ) gaan en dat dit forum een duwtje kan geven . heb er alle respect voor. dit kan dan zeker een goede oefenplek zijn. ik ga nu verder ( ik ruzie in het echte leven :)) iedereen een fijne dag en tot de volgende keer maar weer! vanavond die eerste weer laten staan ( trouwens als je geen fles in huis hebt kan je ook de eerste niet nemen :)) en morgen gezond weer op !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
Geer

Vie en vooral Water, kan me niet deren wat jij denkt, altijd zo leeg en negatief.




De site is alcohol de baas, dus dat soort vragen zijn niet zo gek, wel gek als je nog zuipt natuurlijk dat snap ik.




Met mij alles goed, boodschappen gedaan etc, hou jullie goed.




Dat is wel het laaste wat je over Water zou zeggen als je eens eerlijk in je zelf ging kijken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha Safi: ah nu weet ik eindelijk wat er te vieren is.

Proficiat Kaia en Soothe met jullie 11 maanden!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Nina: je klinkt heel sterk. Toch harstikke prima.

SSA............... Super Saaie An
of
SDA ........ Super Duffe An

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Stien dank voor de tip, ik ga zo meteen m'n opnameprogje instellen, wil m'n nichtje voor geen goud missen natuurlijk :)

Hee Safierke, wat leuk om jou weer eens te 'zien' :sun: (ja dan maak ik meteen even van de gelegenheid gebruik). Ik ben zo'n beetje lid van alle organisaties voor dieren, maar ga er geen voor jouw verslagen Gremlin starten.....:present: voor jouw gedachten!

Ja dan heb ik toch ook even dat befaamde draadje terug gelezen: alle relneven en regelnichten op een stokje, wat kunnen mensen toch op verschillende golflengten zitten, Geer ik snap niks van jouw aantijgingen ende conclusies, komt dat soms uit een persoonlijk irritatietje (huh?) voort? Ieder z'n ding natuurlijk, maar ik vind Pippi eigenlijk best wel behoorlijk freaky, funky, cool, chill, vet, etc. :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oef, nee he, daar gaan we weer. Ik hoop dat Tactive snel een chatfunctie maakt want gisteren leek meer op chatten dan op een forum. Niet eerst denken maar gelijk reageren.
Geer, neem eerst eens de moeite om mensen hier te leren kennen. Als je Water zou kennen dan zou je weten dat je wel heeeeel ver moet gaan om hem een reactie zoals gisteravond uit te lokken.

Genoeg hierover wat mij betreft, en alsjeblieft geen herhaling van gisteravond!

Soothe en Kaia van harte met bijna een jaar... wauw!!
Kaia hoe is je eerste werkdag geweest? je klinkt redelijk vrolijk dus hopelijk viel het mee!

ik heb schandelijk uitgeslapen en zit nog in pyama, ik ben op zoek naar een vakantiehuisje met oud en nieuw en dat neemt uren in beslag. Het lijkt wel een verslaving, lag er gisteren pas om half 4 in.
maar wel droog, al heb ik nu een katergevoel want dat gedrag hoorde bij drinken, laat naar bed en uitslapen, en roept toch wat nare herinneringen met zich mee.
maar vandaag is het heerlijk weer, lekker warm, balkondeuren staan open en ik geniet van het zonnetje. Nog even warmte happen voor vannacht de wintertijd in gaat.

Ik wens iedereen een fijne en droge dag toe vandaag!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Inderdaad, graag geen herhaling... heb zowiezo hekel aan herhalingen.

Tapas: herkenbaar wat je schrijft, dat laat naar bed gaan. De laatste tijd ga ik heel laat naar bed en eigenlijk niks voor mij wanneer ik niet drink dus. En s'morgens een katerig gevoel... mmm.. iets om over na te denken.

Ik zit hier lekker super saai aan m'n administratie. Is dat iets van deze tijd ????? papieren en nog eens papieren!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geer stille Wateren hebben diepe gronden, jammer dat je die nog niet ontdekt hebt, mij hebben ze heel veel inhoud en positiviteit gebracht, en nog steeds.

Soms hebben we ook een bepaald beeld van elkaar wat niet klopt, meestal zijn het niet meer dan communicatiestoornissen, en dat door simpele lettertjes, gekleurd door emoties vanwege een foute zin of een verkeerd gevallen woord, dat we dan maar aan een nickname koppelen en niet los kunnen laten. Hoe sneu is dat? En wat weten we nu werkelijk van elkaar?

Ik denk over jullie ALLEMAAL dat jullie hartjes van goud hebben en richt me op wat ons hier samenbrengt. Op momenten heb ik me hier verbonden gevoeld met mensen waar ik op andere momenten weer minder mee had/heb. Dat is okay. Voor mij is het de uitdaging om m'n eigen vooroordelen los te laten en mezelf en anderen elke dag opnieuw, zoals ik ook met dat eerste glas doe, een kans te geven! De gedachte dat niemand hier zit om een ander zwart te maken helpt daarbij.

Ik vind het niet nodig om zomaar alles tegen elkaar te zeggen, zeker geen dingen die beschuldigend en/of kwetsend kunnen zijn, want vanwaar komt die behoefte aan 'eerlijkheid', niet uit het mooiste plekje van een mens kan ik je vertellen! Laat ons gewoon wat verdraagzamer zijn in deze multinonalcoholische samenleving, laat lekker links liggen wat je niet ligt (stap erover heen zonder te schoppen) en geef rechts eens een extra knuffel, héérlijk toch :heart: !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

:moon::musicnote::present: SoKa Van Harte met jullie feestje! Dat smaakt naar meer, of niet soms! :P

Beste Geer, het gaat er niet om of we elkaar liggen of niet. Ik ben stikblij voor je dat je al een paar maanden droog staat, helemaal goed.
Ik ben ook blij dat ik al een paar maanden droog sta, en ik ben blij voor Pippi dat ze al een paar maanden AdB is,
en ik ben blij voor iedereen die het gisteren weer een dag volgehouden heeft om verantwoord met de alcohol en met zichzelf om te gaan.
Daar is dit forum voor lijkt mij, om samen sterk te staan tegen dat drankduiveltje.
Het valt me gewoon op dat je je wel erg vaak bedient van "argumentum ad hominem", zonder op die inhoud in te gaan.
Hoeft op zich niet erg te zijn, want het is een leerproces, en volgens mij zitten we daar allemaal middenin.
Maar het is natuurlijk wel handig als je af en toe even stil staat bij wat je doet en hoe je over komt.
Het befaamde, veelgeroemde en uiterst nuttige "in de spiegel kijken", zeg maar.
En ik wil best af en toe jouw spiegel zijn hoor, want daar leer ik dus ook weer van.
Ik wens ons veel succes! B)

En inderdaad, nu weer over tot de vrolijke orde van de mooie dag.
Wie wil er ook een feestje met heel veel knuffels? :D
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...