Spring naar bijdragen

Delirium


NoUse

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik ben weer bij het punt aangekomen dat ik me realiseer dat ik veel minder moet drinken.
Maar drinktest.nl vertelde mij dat de kans groot was dat ik een levens gevaarlijk delirium zou oplopen als ik dat zou doen.

Nou zit ik daar niet echt op te wachten, denk wel dat het wat overdreven is.

Dus ik vroeg mij af, wat gebeurt er als ik nou helemaal stop?
Zal waarschijnlijk wel weer paar dagen nerveus zijn hard zweten, en dingen zien bewegen die er niet zijn e.d. maar dat is toch niet levens gevaarlijk?

Heeft iemand hier ervaring met het oplopen van een delirium na het stoppen met drinken?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Ziza,

bedank voor de snelle reactie, maar ik zie de dokter niet echt als optie.
omdat ik daar inmiddels ver vandaan woon, en eerder door verwezen ben naar afkick centrum, waar ik eigenlijk nooit iets wijzer ben geworden.
werd alleen maar depri van hun reacties, en wil niet definitief stoppen met blowen en drinken, en dat was eigenlijk de enigste optie volgens hun.
Nou ben ik bijna niet eigenwijs, maar wil het gewoon op eigen houtje onder controle brengen

groeten useless

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nouse,

Je schrijft de dokter is geen optie, want die woont ver weg. Is dit geen smoes om toch maar door te drinken? Wees eerlijk naar jezelf toe.

En als je serieus wilt stoppen, zul je of naar een kliniek moeten of naar de dokter, want als ik je goed begrijp, zit je aardig onder alcohol. En dat kan gevaarlijk zijn.

Veel moed en wijsheid.

Ferry.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

No use
Als je naar de dokter gaat kun je misschien wel medicijnen krijgen om het afkicken wat ondersteuning te geven.
Je kan ook eens bij een reform zaak kijken voor iets ondersteunends waar je rustig van wordt. Of gewoon bij de drogist, bv valdispert of valeriaan. Er is zoveel te krijgen tegenwoordig !!
En zorg dat je een 'alternatief' in huis hebt, dus een vreselijk lekker drankje zonder alcohol. Bij mij werkt volle melk erg goed op dit moment. Ik heb het eerder met cola light gedaan. En bakken met yoghurt, heel erg lekker !!!
Sterkte !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ferry,

Dokter is voor mij inderdaad niet echt een optie, dat is niet alleen een excuus, maar ik heb dat eerder geprobeerd, en t koste mij toen te veel tijd moeite om daar niet juist spoor van bijster te raken.
Maar ik ben nu goed bezig drink nu een week bijna niet, dat wil zeggen heb al een week dagelijks minder gedronken, en zelfs 2 dagen niets. zonder al te veel te hallucineren (maar dat kan ook door andere middelen komen).

Volgens mij kan ik nou zonder delirium e.d. 100% stoppen, alleen is dat mij doel niet.
Dat is waarschijnlijk ook een reden dat ik niet naak doc wil, ik wil niet definitief (of tijdelijk) met alles stoppen, hou van een jointje en biertje op zijn tijd (en zo nu en dan een trip).
En dat kunnen ze bij afkick centra niet accepteren, zo doende doe ik het op eigen houtje, en ik vertrouw er op dat ik dat ga redden.
Mocht t nou echt niet lukken binnen een jaar of 2, dan ga ik wel weer naar doc.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Woman,

Opzich zou ik idd best wat medicijnen willen om afkicken te vergemakkelijken, maar ik denk dat ik het ergste nu wel gehad heb.
Heb het afgebouwd, door dagelijks zo min mogelijk te drinken, had voor mezelf gesteld dat als ik begin met maar 6 bier op een dag, en dan iedere dag een minder, dat het moet lukken.
En denk dat t nu wel gelukt is (nu is t kwestie van volhouden).
En een alternatief is ook belangrijk, heb veel cola melk en fruitdrank gedronken laaste tijd, en joints roken. Nu moet ik alleen weer stoppen/minderen met joints roken,
en alles is koek en ei.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hou NoUse,

Je kunt ook weken na het stoppen met alcohol een alcoholische beroerte krijgen.

Ik heb zelf in een kliniek gezeten en meegemaakt dat een van de patienten die al 3 weken droog stond met behandeling van librium zo een beroerte kreeg... geen prettig aanzicht en gelukkig was ze in een ziekenhuis... en dit was ook een hele stevige inneemster...

Dus je loopt zeker een risico. Maar he het is jouw leven...

En om je probleem te zelf te gaan behandelen met cola , melk en fruitdrank en joints roken is vrij dubieus... Zelf heb ik ook wel eens een amandelinfectie behandeld met cocaine... was niet echt een succes hahahaha... ik dacht dat dat beter werkte dan antibiotica... slim he ? hahahaha...

Succes man...


:rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Ziza,

Je hebt gelijk ik ben niet altijd echt verstandig bezig, maar ik denk dat t wel mee zou vallen, en dat ik er geen beroerte meer van zal krijgen.
En wat je ook zegt het kan in een kliniek dus ook voorkomen, dus ....
ja, weet niet echt wat dus.

Maar bij mij gaat het meestal wel goed.
Heb al jaren periodes dat ik schandalig veel drink, afgewisseld met matig drinken.
En denk eigenlijk dat de delirium ervaringen ik die gehad heb, ook te maken hadden met uitdroging, of uitrippen van pep of mdma.
Weet t allemaal ook niet, maar op dit ogenblik heb ik idee dat ik er wel van af ben, moet alleen niet terug vallen.

Verder denk ik idd dat behandelingen met ander drugs niet echt aan te raden zijn.
Bij mij is dat altijd met elkaar verbonden, als ik minder blow drink ik meer en visa versa.
Die cirkel wil ik nu eens door breken, en allebei minderen.

later man

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...