Spring naar bijdragen

Zondag 2 november 2008

CPAS

Aanbevolen berichten

An,
Dat klinkt echt als een strak plan.
En deze Mijn hele, hele grote wens is om niet te drinken, helemaal niet meer. Het idee vind ik nog steeds heel zwaar, maar langzaam ga ik er weer aan wennen denk ik. kun je ook anders in je gedachten nemen : Mijn hele, hele grote wens is om altijd mijn nuchterheid te behouden. Een heerlijke nuchterheid waarvoor ik alles overheb.
Laten we ons volledig inzetten voor het behoud van onze nuchterheid.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 162
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

quote:

Originally posted by:
marieke44

Corinne: daarom ook voorlopig niet en wij drinken nooit wijn bij het eten, hooguit als ik uit eten zou gaan en dan ben ik niet bang voor 1 of 2 glaasjes wijn, dat zal voor iedereen weer anders zijn, maar ik denk er echt nog niet aan voorlopig, want in feite voegt dat niets toe, het word pas interessant bij meer dan 4 glazen en dan is de rem kapot.

Het is zoals Ferry ook aanstipt: je houdt een achterdeurtje open.

Wat voegt een glas wijn toe aan een etentje? Niets, het neemt de smaak van de maaltijd weg. Zelfs toen ik veel dronk, dronk ik niet bij het eten. Nog steeds drink ik niets bij het eten, want alles waar een smaakje aanzit, bederft het eten. Een glas water om af en toe wat door te slikken, that's all.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

...Een heerlijke nuchterheid waar ik alles voor over heb.........

Dat gaat mijn nieuwe handtekening worden, ik zie het als een uitdaging.
Heb ik er ALLES voor over? Ik denk het wel, ik zou nu NIET weten wat niet.

Dank je Corinne voor je mooie reactie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gem, ook van mij nog de felicitaties, en wat heb je jezelf een mooi kado gegeven he... ;)

Kirky, succes voor morgen! Respect man...

An, turelijk kun je het volhouden.
Ik vind het ook een strak plan, en ik ben het met Corinne eens:
positief benaderen, want wat je wint is veel groter dan wat je verliest!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hee Kirky, cool man! Een handtekening!
Veel succes morgen, hartstikke goed!

Pip, je had ook wel kunnen gaan en een pet-avond kunnen hebben...
Had je hier nu gezeten, was ik maar niet gegaan, ik had beter kunnen
uitrusten :D Ga je volgende keer als je minder moe bent weer. Komt vanzelf! :)

An, goed dat je naar jezelf hebt geluisterd en gedaan waar je zin in had!
Tuurlijk gaat het je lukken, je wílt het!

Gem, ik heb nu al de bibbers voor morgen, zie er potdorie gewoon tegenop
om een schema te maken.... :o

Poeh! Ben alweer zo moe. Vervelend hè...
Wel een leuke dag gehad! Nou dat scheelt!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tapas,
Ik kijk geen TV dus ook geen Gooische vrouwen, maar ik weet wel dat in gtst ook heel veel gedronken werd.
Ik zit trouwens nu (alweer) een boek te lezen waarin de hoofdpersoon aardig wat achterover werkt. En niet alleen drank. Die persoon heeft volgens mij (ik zit nog in het begin) een meervoudige persoonlijkheid. Ben benieuwd waar het allemaal op uit gaat draaien. 't Is een literaire thriller van Nina French.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Even antwoord op je vraag Pip, ja je schijnt weer nuchter te worden als je coke gebruikt na heel veel zuipen. Ik heb het zelf nooit gebruikt. (wel pillen).
Het erge vond ik nog dat ze zeiden dat ze geen kater voelden van de drank, omdat ze een ergere kater hadden van die coke....tsja...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben helemaal van de wap !!!!!!!!!!!!!! Komt mijn zoon van 13 dronken thuis. Ik zit hier met een hoofd vol tranen. Hele toestanden moeten uithalen om het telefoonnummer van die ouders te krijgen.
Oh wat ben ik woedend, woedend.

Hij komt zwabberend thuis en ik zie het direct. Ik zeg tegen heb 'je hebt gedronken', nee zegt hij. Ja moet je tegen een rasechte alcoholist zeggen. Ik zeg 'blaas maar in mijn gezicht'. Je bent bezopen jongen. Bel ik die ouders, en ze zeggen niks gezien te hebben. Dat bestaat toch niet.
Dit kind is degene die mij zelden of nooit heeft zien drinken, dat was voor zijn tijd. Als ik drink is het af en toe. Zijn vader dan???? Mijn kop puilt uit en ben zo bang dat ik hier een alcoholist aan het kweken ben. Wat te doen??? Ik ben er helemaal stuk van.

Heeft iemand hier ervaring mee? hoe pak ik dit nu aan?
Ik heb al met zijn andere vriend afgesproken om met zijn allen een gesprek te hebben over alcoholgebruik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

An, wat vreselijk! Dit lijkt waar wij alcoholische ouders zo bang voor zijn...
Ligt je zoon al in bed? Je zal nu wel niet met hem kunnen praten.
Dat zul je morgen moeten doen als hij nuchter is.
Ja, wat moet je doen? Praten met alle betrokkenen en verantwoordelijken.
Een kind van 13 mag toch geen alcohol!
Probeer kalm te blijven en niet in paniek te raken, An.
Een dikke knuffel, ik kan me je angst en verdriet heel goed voorstellen!
:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja An die drank lucht, ik rook het vanmiddag in de bus, op meters afstand, en zag precies wie het was, jakkie....
Maar hé, hoe oud is je zoon, en is het de eerste keer ?? Misschien eens met zn vader over praten hoe dit aan te pakken ?? En zelf een gesprek hebben over de gevaren van alcohol !!! Gewoon informatief !!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sorry ik lees te snel, 13 is inderdaad veel te jong !!!
Een goed en open en eerlijk gesprek hebben, geen preken want dat werkt averechts. De verleiding ligt om de hoek, maar hoe er mee om te gaan !!!

Marieke wat doe je nu, jeetje, ik heb er ook wel eens last van dat het gewoon heel rustig is op het forum, maar je kan hier toch je verhaal kwijt ???

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jeetje Marieke. Ik wist even niet te reageren.
Je had al wat reacties gehad. En ik had op dat moment niet zoiets,
ga jij maar zned een wijntje drinken.
Ik heb zelf wel eens door me heen laten gaan om over een
jaar of twintig... Als mijn kinderen ouder en wijs zijn, op zondag-
middag. Gezellig. Maar waarom? Met een pot thee is het ook gezellig,
dacht ik daarna. Mss ben ik dan in hun ogen een muts die nooit eens drinkt...
De eeuwige muts. Nou ja, ik wist gewoon even niet wat ik ermee moest.
Dat kan! Datzelfde dacht ik btw bij Pip's verhaal....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

An, afschuwelijk. Probeer in ieder geval samen met je man op een lijn te staan. Het lijkt me dat je man toch ook geschrokken moet zijn.

Marieke, ik begrijp je reactie: ik denk dat het komt omdat verschillende forumleden elkaar ooit eens ontmoet hebben en dan reageer je toch blijkbaar anders. Hou vol meid!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hee Marieke, blijf toch gezellig, je werd verkeerd gelezen meis, degenen die jou al wat langer kennen hier zijn blijkbaar gewoon heel erg bezorgd om je, omdat ze al vaker hebben gezien dat jouw ideeen over 2 glaasjes in wat anders ontaarden... maar toen was toen en dit is nu, dus vergeef het ze, juist om te laten zien hoe goed je het nu allemaal doet :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:

Originally posted by:
marieke44

Nee, ook mijn rem is stuk, dus ik maak het me maar niet moeilijk meer.

Marieke, je schrijft, mijn rem is stuk. Pippi zegt het bij 2 te laten. Dus je moet jezelf niet met Pippi vergelijken. Jouw berichtje vind ik ook zeer verontrustend meid.
Afhaken lijkt me geen goed plan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marieke,
Er is wel verschil tussen jou en Pippi.
Jij bent hier gekomen om te kappen met drinken omdat het steeds compleet uit de hand loopt, je dagenlang van huis blijft, een hoop geld spendeert, en niet meer weet wat je allemaal uitgevroten hebt.
Rond je 4de maand was je zelfs ontzettend fanatiek. Neem ik je niet kwalijk, want dat hoort zo een beetje bij die periode van droogzijn.
Pippi is daarentegen hier gekomen om minder te gaan drinken. Zij heeft nooit onder stoelen of banken gestoken dat niet wil stoppen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...