albertina Geplaatst 8 november 2008 Rapport Share Geplaatst 8 november 2008 Wil je er wat over vertellen Vie, of is dat te persoonlijk? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 8 november 2008 Auteur Rapport Share Geplaatst 8 november 2008 Nou, eigenlijk wil ik er wel iets over vertellen, het zit me goed dwars.Je hebt tegenwoordig veel van die "communities" op internet, waaronder hyves. Begin dit jaar vroeg mijn nichtje of ik daar ook lid van wilde worden. Ik ben er niet zo voor, maar zij maakt mooie foto's en zet die regelmatig op hyves, dus op zich was het wel leuk. (Ze woont in de zelfde stad als Tapas, misschien is mooi fotograferen wel besmettelijk daar.)Okee, mijn geliefde was daar ook al lid van, dus kon ik alles zien wat hij schreef. Hij ligt erg goed bij zijn ex-leerlinges en was flink aan het flirten. Toen ik daar eens naar vroeg, zei hij, joh maak je niet druk, dat is gewoon pretmakerij! Okee, ik ben zelf ook geen heilige. Maar ik wilde het niet lezen, dus heb ik me teruggetrokken van hyves. Niks aan de hand. Tot gisteren: een kennis bij wie ik op bezoek was, zei: jij moet eens even op hyves kijken. Meteen klikte ze het profiel van mijn echtgenoot aan, en wat ik daar las was niet grappig. Dat is geen pretmakerij meer. Afspraakjes, en berichten als: aan mijn lieve godinnetje *****. Ik schrok me wezenloos. Ik ben trouwens ook erg kwaad op die kennis, waarom liet ze me dat nou zien? Dat wilde ik helemaal niet weten. Maar ja, nou weet ik het wel.Ik heb er thuis nog niets over gezegd. Mijn eerste impuls was, ik pak mijn koffers, krijg de pest maar, ik ben weg.Hoe dan ook, ik ben even uit mijn doen. En weet zelf niet: zie ik dat nou te zwaar in, is het gewoon kinderspel? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tapas Geplaatst 8 november 2008 Rapport Share Geplaatst 8 november 2008 Vie, met drank op zou het relatie-probleem misschien nog wel groter worden dan het is. Trouwens een relatie zonder problemen is volgens mij ook geen gezonde relatie, als je er maar over praat en tot oplossingen kunt komen, een compromis, beetje geven, beetje nemen. Hoop wel dat er ook weer rust komt in je relatie.Nee zeggen tegen een drankje vond ik in het begin best lastig en ik had het idee dat ik het dan uit moest leggen, nu is het gewoon nee, en mensen houden er ook rekening mee en weten het, vragen niets meer, dringen niet meer aan. Ik zoek het ook niet meer op, de echte drinkers zijn niet meer mijn gezelschap, vind het niet meer gezellig en leuk.Ik zit met een dilemma, Tactus heeft gevraagd of ik weer aan een uitzending mee wil werken, dit keer voor RTL4, maar eigenlijk is alles me te veel op dit moment. Mijn gevoel roept dan ook heel hard... niet doen! maar mijn andere kant roept, ja maar als het andere mensen helpt om iets aan hun probleem te doen? Ik ben er dus nog niet uit.Nouja ik ga nu in ieder geval hardlopen en mijn gedachten aan de wind meegeven, wie weet kan ik dan een besluit nemen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ziza Geplaatst 8 november 2008 Rapport Share Geplaatst 8 november 2008 Hoi allemaal,Er is niets maar dan ook niets van buitenaf wat mij kan laten drinken of gebruiken.Als ik zou drinken of gebruiken zou het van tussen mijn oren komen (mijn recalcitrante hersenpannetje) omdat mijn response op hetgeen wat buiten/en of binnen mij gebeurt ik intern niet op een verantwoordelijke manier kan handlen.Als ik de oorzaken van mijn verslaving buiten mijzelf zou zoeken zou ik nu nog aan het drinken zijn en ik zou vandaag ook kompleet machteloos zijn. Alle dingen / situaties / scenario's / angsten / wrok spelen zich af tussen mijn oren en nergens anders.En hoe ik de zaken interpreteer. Mijn verleden is altijd in mijn hoofd.Voor mij is het echt belangrijk om dit goed te snappen en mijzelf eigen te maken.Voor mijzelf hecht ik vaak nog te veel waarde aan wat ik denk terwijl een hoop wat ik denk klinklare onzin is. En zeker niet nuttig of hulpvol. En ik hoef daar niet meer tegen te vechten maar door het te zien waar mee ik bezig ben (bewust zijn) kan ik ook vaak de waanzin van mijzelf herkennen en dan is het ook vaak gedaan. Echter sommige gedachten komen vaker terug maar het blijven slechts wolkjes die ook vaak vanzelf weer oplossen of wegdrijven.Ik wens iedereen een fijne dag vandaag en of je nu wel of niet drinkt geniet er van !Zo eerst maar eens mijn ventje aankleden en dan gaan we naar de voetbal.Papa Ziza mag om 12:45 aantreden op deze prachtige , zonnige dag.Vie,Peace Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tapas Geplaatst 8 november 2008 Rapport Share Geplaatst 8 november 2008 aha Vie, je hebt het uitgelegd. Tja wat lastig, erover praten dus en zeggen dat het je een vervelend gevoel geeft. Ik vind het zelf niet zo tactisch wat hij doet, als leraar hoor je toch een soort goede voorbeeld te geven (of ben ik daar te suffig in?). Als ik zou lezen dat mijn leraar van school zulke dingen op hyves schreef zou ik me er heel ongemakkelijk bij voelen als leerling. Trouwens, als het mijn partner was zou ik dat ook niet prettig vinden, al is het voor hem misschien een soort spel.Er over praten dus en vertellen wat het met jou doet.maar nu ga ik echt hardlopen, hond staat al smachtend te wachten tot we de deur uit gaan. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 8 november 2008 Rapport Share Geplaatst 8 november 2008 Lastig Vie,ik denk zowiezo dat een leraar dat soort dingen niet in het openbaar moet schrijven.Maar ik ben ouderwets, denk ik tenminste.In elk geval erover praten, niet je koffers pakken natuurlijk.En ja of het nou een goed idee was van je kennis, weet ik niet hoor.Wel goed bedoeld denk ik.In elk geval een lastig dilemma. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Har Geplaatst 8 november 2008 Rapport Share Geplaatst 8 november 2008 Er met hem over praten lijkt me Vie, want anders blijft het in je hoofd rondspoken. Misschien dat jullie het samen een plek kunnen geven....succes!Ziza, sterk standpunt! Wil ik me ook graag eigen maken. Kan echter bij het opdoemen van donkere wolken die maar niet willen moven best wel wat hulp gebruiken....moet er toch doorheen.Tapas, the answer is blowing in the wind Effe ontbijten Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
water Geplaatst 8 november 2008 Rapport Share Geplaatst 8 november 2008 Vie, ik heb zelf beroepsmatig soms met het middelbaar onderwijs te maken, en ik weet wel dat dingen als MSN en Hyves enzo tegenwoordig gewoon deel uitmaken van het lespakket.De reden daarvoor is simpel, leerlingen van nu doen dat toch wel, dus gebruik het dan op een nuttige manier en laat ze er wat van opsteken.Maar goed, dat zijn de technische redenen. Zegt niets over het inhoudelijke omgaan ermee.Sterkte meis. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 8 november 2008 Rapport Share Geplaatst 8 november 2008 Ik ben toch zo vreselijk blij dat ik rust in mijn hoofd heb vandaag.Donkere wolken zijn er bij mij ook nog Har, legio.Maar ik probeer het zo te zien dat de wolken ook niet opeens zijn gekomen,dus ze gaan,helaas, ook niet opeens weg.Ze hebben zich opgestapeld, die wolken.Dus gaan ze ook maar weer langzaam weg.Maar weg gaan ze, daar ben ik van overtuigd.sun; Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 8 november 2008 Auteur Rapport Share Geplaatst 8 november 2008 Even een correctie, hij schrijft dat niet aan zijn leerlingen, maar aan zijn ex-leerlingen. Dat zijn ook alweer dames van in de dertig. Hij is dus geen pedofiel ofzo. Ja, heb toch de behoefte om hem te rechtvaardigen.Het stomme is, dat ik al vanaf mijn veertiende van hem hou. We zijn elkaar heel veel jaren kwijt geweest, maar bijna vijf jaar geleden kwamen we elkaar weer tegen. Hij is een stuk ouder dan ik ben, en eigenlijk vraag ik me af: heb ik in feite niet een papa gezocht? Een papa die ik eindelijk eens kon vertrouwen? Dan ligt de schuld bij mij, want natuurlijk is hij geen papa voor mij. Dan ben ik ook oneerlijk tegenover hem geweest, door meer te verwachten dan hij kon geven. Maar we zijn sodeju nog niet eens een jaar getrouwd! Ik ben een keer in mijn leven gescheiden, moet dat nou weer?Maar zo wordt het te ingewikkeld.Ik denk nu dat ik een verkeerde relatie ben aangegaan met foutieve aannames. Hoe dat verder moet weet ik niet. Gewoon maar bek op het stuur en voor mezelf gaan. En samen met jullie hoop ik.Het komt wel weer goed hoor, maar ik ben gewoon momenteel in de war.Ziza dankjewel voor het roosje, en ook voor de andere reakties, dat vind ik heel lief en dat heb ik wel even nodig. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Har Geplaatst 8 november 2008 Rapport Share Geplaatst 8 november 2008 quote: Originally posted by: albertinaIk ben toch zo vreselijk blij dat ik rust in mijn hoofd heb vandaag. Donkere wolken zijn er bij mij ook nog Har, legio. Maar ik probeer het zo te zien dat de wolken ook niet opeens zijn gekomen, dus ze gaan,helaas, ook niet opeens weg. Ze hebben zich opgestapeld, die wolken. Dus gaan ze ook maar weer langzaam weg. Maar weg gaan ze, daar ben ik van overtuigd. sun; Als die 'stapelwolken' met omstandigheden te maken hebben, waar maar geen oplossing voor komt omdat je er niet aan werkt, dan heb je problemen. Ik zie het zo Tina, we zijn allemaal onderweg naar oplossingen voor wat ons in de weg staat. Jij op jouw ik op mijn manier, ik geef je de hand.Ik weet wat me te doen staat en jij ook zo te lezen Haa...weg met die wolken! De zon schijnt vandaag..hé, dat is toevallig....buiten ook Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 8 november 2008 Rapport Share Geplaatst 8 november 2008 Hoi!Vie, poe hee! Dat is niet niks, wat je daar oa over jezelf verteld!Dan durf je wel heel eerlijk naar jezelf te kijken.Laat het even bezinken meis. Hier schrijven schept mss al watduidelijkheid in je gevoelens. Ik zou het er toch ook nog eens metje man over hebben. Dat hoeft niet nu meteen. Geef het even tijd!Sterkte Hééérlijk hardgelopen!Fles blijft staan. Ben ik nou helemaal belatafeld. Het ding deed en doet me niets!Liet me even meesleuren door oude stromingen...Just in the head!! En bedankt maar weer allen, die me dit weer even lieten inzien! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
antonia Geplaatst 8 november 2008 Rapport Share Geplaatst 8 november 2008 goedemorgen allemaaljullie schrijven echt heel veel, ik heb net alles zitten lezen onder het genot van een mok koffie. Op sommige berichten wil ik dan reageren maar dan lees ik weer een ander en een ander etc etc en dan weet ik het niet meer. Eigenlijk wil ik overal wel op reageren maar dan zit ik de hele dag achter de pc en dat is niet de bedoeling, het is mooi weer buiten.Wil alleen iets zeggen over aandringen of weigeren van alcohol in gezeldschap. Ik denk dat niemand in mijn omgeving het erg zou vinden als ik een frisje neem maar het zit tussen mijn eigen oren dat ik dat niet gezellig vind. Net als lianne al eerder vermelden, ik zie de nietdrinkers ook als saai. En dat is zo dom dat weet ik wel maar voor mij is gezelligheid nog steeds lekker samen een borrel drinken en dat moet tussen die oren uit. Drank maakt helemaal niet gezellig en zeker niet voor mij want ik ga zeker vooral in gezeldschap, als het gezellig /??????????? is juist over de scheef.Mijn man was gisteren ook vroeg thuis van zijn verjaardag en niet dronken, waarom niet, omdat het niet gezellig???????? was, niemand dronk, stom toch. Als ze allemaal lekker aan de borrel hadden gezeten weet ik zeker, was hij laat thuis geweest en schommelend. Waarom denken wij toch dat drank gezellig is. Inderdaad tv laat het ook zien, soaps.Pipi bedankt voor je uitleg van refusal, ik wist ook niet wat het precies was. Ben heel blij dat ik dat niet hoef te slikken wat kan je daar ziek van worden zeg bahhhhh.Vie succes, probeer er over te praten. Misschien zit hij gewoon stoer te doen. En nee niet drinken dan ga je uit je dak in een ruzie. Als ik emotioneel ben en verdrink mijn verdriet, vliegen de gaten in de deuren en maak je het dus nog veel erger. Schelden en schelden. Gewoon hoofd koel en hem er mee confronteren. Misschien beetje warrig verhaal allemaal maar ik ben het kwijt. Fijne dag voor iedereen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
water Geplaatst 8 november 2008 Rapport Share Geplaatst 8 november 2008 Niet te ver vooruit denken en invullen, Vie. Eerst maar eens het gesprek aangaan.Hij mag dan een stuk ouder zijn maar jullie zijn allebei volwassen mensen.En binnen een volwassen relatie zijn jullie gelijkwaardige partners. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 8 november 2008 Rapport Share Geplaatst 8 november 2008 Nog één ding, dan hou ik op want.. douchen!Dat was klein en bekrompen en uit angst denken.Dat deed ik niet meer immers..Ik was hard op weg naar bevrijd en ruim denken, zonder angst detoekomst tegemoet! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
water Geplaatst 8 november 2008 Rapport Share Geplaatst 8 november 2008 'k Heb ook iets waar ik tegen aan stotter.Ik weet al heel lang dat er hier in de buurt iedere maand een open podium is, neem je instrument mee en speel maar mee.Vanmiddag is dat ook weer, en het is lekker weer, en ik heb niks te doen, kortom het smoezenboek is effe leeg.Lijkt me wel leuk, maar ja dan moet ik weer met vreemde mensen omgaan enzo en dat is iets waar ik altijd voor wegloop.Nou ja, ik ga misschien wel even kijken, en dan eerst in een donker hoekje maar eens een kop koffie gaan staan drinken ofzo.We zien wel. Eerst boodschappen doen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 8 november 2008 Rapport Share Geplaatst 8 november 2008 Gewoon DOEN!!! Water Hartstikke leuk man! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 8 november 2008 Rapport Share Geplaatst 8 november 2008 Hee Tapas! Ook lekker gerend?Dat moeten we maar blijven doen hè! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 8 november 2008 Auteur Rapport Share Geplaatst 8 november 2008 Dank voor de antwoorden. Daar heb ik wat aan en het heeft me gekalmeerd. Ik weet niet of het einde relatie wordt, Carolien, misschien is het wel echt een beetje grappen van hem. Toch zou ik zelf nooit zoiets doen, ik ben met dat soort grappen juist gestopt toen ik trouwde. Maar zoals gezegd, een ander kan daar weer anders over denken. En het gewoon als een geintje zien.De zaak van vandaag is: zie dit alles zonder drank onder ogen. Het is sinds gisteren echt voor het eerst in anderhalf jaar, dat ik denk: sodeju, ik ga aan de fles. Maar ik doe het niet hoor, want morgen toch weer spijt.Ja, jullie hebben gelijk, rustig praten, dat kan. Wie zei nou ook alweer: even afwachten en geweoon niets doen? Dat is ook een optie.Wat ik wel ga doen is naar buiten. En dan weer eens verder kijken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 8 november 2008 Rapport Share Geplaatst 8 november 2008 Water,ik begrijp je wel.Het klinkt makkelijk gewoon doen.Zelf ben ik ook niet zo'n ster om in mijn eentje ergens op af te gaan.Alhoewel, alleen op vakantie, daar zit ik dan weer niet mee.Ja gewoon doen, je bent tenslotte geen Catweazle.En dan maar ik een afgelegen hoekje met een bakje koffie.Je hebt het dan toch maar mooi gedaan. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 8 november 2008 Auteur Rapport Share Geplaatst 8 november 2008 Water zou zomaar even sociaal kunnen worden. je moet er toch niet aan denken En nou ben ik naar buiten. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
slofje Geplaatst 8 november 2008 Rapport Share Geplaatst 8 november 2008 water, kom me ff ophalen dan ga ik met je mee Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tapas Geplaatst 8 november 2008 Rapport Share Geplaatst 8 november 2008 Vie, ik bedoelde niet dat hij bij zijn leerlingen doet maar inderdaad bij zijn oudere ex-leerlingen, maar als ik als leerling nu, mijn leraar ging zoeken op hyves en ik las dat soort dingen zou ik het niet prettig hebben gevonden. Het geeft in ieder geval een flinke knauw in het vertrouwen en doet je weer even afvragen waarom je welke keuzes maakt, ik hoop dat je eruit komt.Water, gewoon gaan, je kan namelijk zo weer weg. Het ergste wat je kan overkomen is dat het misschien wel leuk is. Ik heb hetzelfde gedaan bij die fotoclub, steeds weer uitgesteld en uiteindelijk toch een keer gegaan.. doodeng vond ik het en daar waren niet eens donkere hoekjes... maar achteraf ben ik toch blij dat ik gegaan ben. Ik heb dit jaar ook het een en ander geprobeerd, een koor en schilderen en beiden vond ik niet leuk dus kon ik afsluiten als nieuwe uitdagingen (waren namelijk eigenlijk gewoon oude veilige dingen, weer een koor en weer schilderen). Hetgeen waarvan ik dacht dat het niks zou zijn vind ik dus wel erg leuk... zie het maar als een test. durf je je gitaar ook mee te nemen of is dat nog een te grote stap? Samen muziek maken is wel erreg leuk!! en kan een enorme flow geven (onderwerp van gisteren) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anna Geplaatst 8 november 2008 Rapport Share Geplaatst 8 november 2008 Vie, niet dat ik me ergens mee wil bemoeien, en ik kan me voorstellen dat je van de berichten op Hyves van je man geschrokken bent. Maar als iedereen die tot zijn 'vrienden' behoort dit gewoon kan lezen vindt hij het zelf kennelijk nogal onschuldig, anders zou hij niet zo openbaar zo schrijven lijkt mij.Je kunt hem natuurlijk altijd op een rustige manier laten weten dat jij zijn manier van schrijven naar andere vrouwen niet zo prettig vindt, maar als hij het als een onschuldig iets beschouwt, hoef je er misschien verder ook niet zoveel achter te zoeken. In ieder geval geen huwelijkscrisis of zo. Sterkte! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 8 november 2008 Rapport Share Geplaatst 8 november 2008 Vie,Geen voorbarige conclusies trekken. Eerst praten en samen kijken.Water,Ga! Volg gewoon je muziekhart. En neem je gitaar mee.Slofje,Heb je niks te doen?'k Ga zo de volgende was laden. Leuk werk .Taart voor morgen is al binnen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden