Spring naar bijdragen

even voorstellen

Fosters

Aanbevolen berichten

Ik ben een stiekeme drinker (woon dus ook alleen). Familie, vrienden en collega's weten volgens mij niet eens dat ik een probleem met alcohol heb. Ik schaam me enorm voor mijn probleem en daarom maakt het dit allemaal juist zo ingewikkeld. Ik praat er dus nooit met niemand over, maar ga wel gewoon door met teveel drinken dan goed voor me is.

Het probleem is ontstaan na het overlijden van een dierbare en op hetzelfde moment een verbroken ralatie en een arbeidsconflict. Ik kwam alleen te wonen en sliep slecht en hoopte mijn slaapprobleem met een paar biertjes te kunnen verhelpen, alleen ging dit van kwaad tot erger en deze situatie duurt nu al zo'n 8 jaar. In een werkweek probeer ik me in te houden, maar drink ik toch dagelijks 4 halve liters. Ik heb dan ook nooit meer in huis want al het extra gaat op. Als ik niet hoef te werken verdubbeld het aantal halve liters. Verder eet ik gezond, slaap genoeg, maar ik merk wel dat de prestaties op mijn werk en sociale contacten eronder gaan lijden. Ik heb nergens meer zin in en zit het liefst alleen met mijn biertje dronken te worden. Ik hou mezelf voor de gek door te denken dat ik best zonder kan, maar heb dit (op vakantie's na) nog nooit voor elkaar gekregen, dus kan ik het ook niet zonder hulp en hoop ik hier de steun te vinden die ik nodig heb om morgen abrupt te stoppen en mijn leven weer alcohol-loos op te pakken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fosters, knap de eerste stap is gezet, de moeilijkste.

Inzien dat die drank je te baas is.

Ik ben ook zo, zoals jij, idem dito.

Maar ik ben OOK het bewijs dat je het kan laten.

Het kan heel goed.

Schaamte voorbij en hop aan het werk.

Welkom en sterkte.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Fosters,

Welkom! Ondanks dat ik in een gezinssituatie woon is je verhaal heel herkenbaar, als het biertje in de avonden en weekende je beste vriend aan het worden is dan is het tijd om andere vrienden te zoeken...

Kom op! er zijn er je genoeg voorgegaan en start morgen met een droge dag!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Fosters

en ook hier een stiekume drinken

schuld en schaamte incluis!

Mij is het ook gelukt, van de ene op

de andere dag toen ik ADB+forum heb ontdekt.

Als je morgen opstaat en bedenkt; ik ga vandaag niet drinken,

dan houd je het klein en overzochtelijk

en dan meer in het hier en nu blijven.

Krijg je trek of ontwenning (vaak meer psychisch dan fysiek)

dan kom je op t forum, drinkt wat kruidenthee, veel water en slikt vit.B1

t gaat over en als je je eraan over kunt geven, meestal sneller dan je bang voor

bent.

Eer zijn hier heel wat ervaringsdeskundigen, geen oordeel, geen schaamte dus.

Succes en ik hoop je nog vaak te lezen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

fosters welkom. hier nog een stiekume drinker. jarenlang volgehouden en ja op een gegeven moment gaat het goed fout. en dan kun je kiezen. doorgaan en je leven verder vergallen of er wat aan doen.

succes als de wil er is ben je al een heel eind op de goede weg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hai Fosters, welkom :present:

Veel herkenbaars in wat je schrijft, alleen bij mij zag mijn naaste omgeving het wel

zelf vond ik natuurlijk helemaal dat het niet zo was!!

tegen de tijd dat zij het zagen had ik het nodige al stiekem gebruikt....

mezelf voor de gek houden dat het nog niet zo erg was...

maar goed, zoals je ziet ben ook ik hier beland om de strijd met alcohol aan te gaan

zelf vind ik het wel fijn dat ik toch wat mensen heb ingelicht dat ik nu bezig ben aan mijn probleem

ik krijg hierdoor veel positieve reacties en ze houden rekening met me

en dat....steunt me in mijn strijd!

Ik wens je alle succes!!

Shahire :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Fosters,

Welkom!

Deed precies hetzelfde als jij.

Door de week enigzins maat houden ivm anderen en werk.

Het weekend lekker extra ....... "genieten".........

Ik kom sinds kort op dit Forum.

Ben begonnen met minderen maar sinds gisteren overgestapt op de keuze : niets meer.

Regelmatig op het Forum lezen helpt echt!

Je kunt er ook lekker alles kwijt .

Wens je veel succes.

Gr Heleen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hi Forsters,

welkom! Je eerste twee stappen zijn gezet. Je hebt toegegeven dat je een probleem hebt en je wil er wat aan gaan doen.

Bij de ditjes en datjes kan je elke dag je verhaal kwijt, je vragen stellen, je struggles kenbaar maken en hulp vragen als je het even moeilijk hebt.

Heel veel succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou ....... daar gaan we dan. Bedankt allemaal voor jullie welkomswoorden. Gisterenavond mijn laatse halve liter weggedronken, veel teveel gerookt en veel te laat naar bed gegaan, dus voel me niet helemaal toppie op dit moment. Maar goed, de koelkast is leeg en wordt nu alleen nog maar gevuld met NO Alcohol.

Normaal gesproken begon ik op een zondag op dit tijdstip mijn eerste biertje te drinken en stopte om te gaan eten en begon na twee koppen koffie aan de tweede helft om vervolgens in een roes te gaan slapen. De maandagochtend was niet altijd een pretje en ik zag er vaak slecht uit. Ik wil dit niet meer!! De alcohol houdt mij in zijn greep en ik probeer er uit te ontsnappen.

Ik ben dankbaar dat ik dit forum ben tegengekomen en heb al wat leeswerk achter de rug. Ik hoop dat het mij net zoveel steun gaat bieden als bij de andere lotgenoten op dit forum. " In droge toestand verblijf ik " en wie weet tot laterrrrr op het Forum.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoogachtend

miste ik nog ff onder je posting Fosters

maar hoog achten we je wel,

je komt ziet en gaat overwinnen, toch?!

Morgen ben je weer een beetje trotser dan je nu al bent

en dat gaat beter worden.

Mocht je iets willen om eventuele ontgiftingsverschijnselen

tegen te gaan: vit. B1, komplex B, yerba maté (googlen)

en kruiden theeen, water, sauna en sporten.

In willekeurige volgorde;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...