Spring naar bijdragen

maandag 24 november 2008


blacky

Aanbevolen berichten

morgen adb,ers,
Als eerste aan tine , ik vondt je schrijven ivm de zonnenbloem zeker niet overdreven , vondt het mooi en van toepassing op mij , deze zonnenbloem is door het leven al enkele keren in mekaar getrapt maar iedere keer , keer ik mijn gezicht weer tot de zon :present:
wat mijn schrijven naar lijden brengt ..........men kiest niet altijd om te lijden in dit leven , waar ik wel 100 % achter sta , is dat men dit lijden inderdaad kan leiden in een andere richting , door bepaalde zaken te doen , in MIJN geval is dat door niet meer te drinken en therapie te volgen , dat maakt mijn lijden draagzamer .
spud wens je jarige ma een feliz cumpleaƱos , en heb je cake gebakken ;)
met mij alles goed kort maar heel goed geslapen , ik hoor de auto,s voorbij vliegen dus ik vermoed dat de straten ontdooidt zijn , dus ik mag gaan werken :)
zo ik ga er hier eerst thuis eens invliegen en dan op een andere fladder fladder vlieg vlieg
een ding weet ik zeker en dat is dat ik die eerste laat staan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 164
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Goedemorgen,

Alle mensen die de weg op gaan, voorzichtig aan!!!
Al is hier geen sneeuw meer te bekennen.

Vannacht 5 uur achter elkaar geslapen, helaas word ik verkouden wakker.
Ik lijk wel een Chineesje kleine spleetoogjes en een loopneus.
Eigenlijk heb ik verder niets bijzonders te vertellen.
Oh ja, natuurlijk laat ik de 1e weer staan vandaag.
Fijne dag allemaal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Morning allemaal,

Weer een slechte nacht gehad helaas :(. Veel gedroomd en wakker gehad. en erg koud gehad, ik weet niet of het van het niet drinken is of van een opkomend griepje. Maar koud was het wel.

Ik laat ook de eerste staan vandaag.

Ik ga nu me in de spits thuis begeven. Kids gereed maken voor school en dan naar het werk.

Doe allemaal voorzichtig en een fijne dag.

Pem

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeiemorgen allemaal,

Ik ben echt blij dat ik mij hier heb aangemeld. Ik heb heel veel gelezen hier het afgelopen weekend en sommige verhalen lijken wel mijn verhaal, heel komiek.

Wat ik ook raar vind, is het feit dat ik veel meer aan alcohol denk nu ik besloten heb om iets aan mijn drankgedrag te doen. Dat zal wel normaal zijn zeker; als ik op dieet ben, denk ik ook constant aan eten...:) Ik ben al blij dat ik van het roken af ben, daar hoef ik toch al niet meer aan te denken.

Prettige dag iedereen; ik ga werken en ga proberen die gedachten uit mijn hoofd te bannen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen!

De discussie van gisteravond, zette zich hier aan de ontbijttafel
vrolijk voort...

Daarom ben ik ook zo blij met het forum/jullie.
Niet drinken zet aan tot bewuster denken en leven.

Jammer Pem! Accepteren dat je even slecht slaapt en onrustig bent.
Het hoort er wel een beetje bij. Je leven neemt een andere wending,
daar moet je hoofd even aan wennen.

Tina, ook hier spleetoogjes en gesnotter...
Het is er wel het weer voor. Ik hoop op een flinke vorst!
De lucht weer even gezuiverd...

Faith, ik ben ook blij, dat jij blij bent, dat je je hier hebt aangemeld!

Blacky, hier gekrab in de straat. Maar het lijkt helemaal niet glad!
Voor een Spaanse warmbloedige, mag ik jou nuchtere en heldere kijk
op het leven wel! We gaan weer door!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal,

Ik ben er weer.
Ik heb met mijn vriendinnen best een goed en leuk weekend gehad.
Vrijdagavond toch overstag gegaan maar het bleef beperkt, dus ik was niet compleet van de wereld.
en zaterdag helemaal niks gedronken. dus ik ben nog steeds trots op mezelf.

kids net naar school en straks aan het werk.
wellicht tot vanavond

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je zou vandaag kunnen proberen om niet drinken,
niet als lijden te zien Spud... :D
Maar als iets moois, verheven boven het lijden.
Een eigen, bewuste keus, waar je van mag genieten!

Ja, er zit nog iets tussen. Daarom houd mijn hoofd
ook nog niet op. Ben er nog niet klaar mee!

Maar wil jullie er ook niet heel de dag mee vermoeien.
Dus.....

Wat leuk Pip, een sneeuwpop om samen koffie mee te drinken! ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De vraag had gisteren natuurlijk moeten zijn:
In hoeverre laten we het lijden ons leven bepalen..?

En nou hou ik op!

Ik twijfel tussen hardlopen en wandelen.

Daar ga ik nog even over nadenken... :D

@Geer, wat goed dat je het in zoverre van je af kon zetten en lekker hebt geslapen!
Ik hoop dat het vandaag weer wat beter zal gaan met je moeder! Sterkte nogmaals. :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Morge! Interessante discussie gisterenavond over 'lijden'. Vandaag staat in De Telegraaf:

WE ZIJN GELUKKIG

BRUSSEL - Nederlandse gezinnen behoren tot de gelukkigste van heel Europa, waarbij ruim zeven op de tien het leven een dikke voldoende geven en aangeven privƩ zeer tevreden te zijn.

Binnen de Europese Unie zijn alleen de Denen met 74,5 procent nog net iets blijer met het leven dat ze leiden. Dat blijkt uit een vandaag te publiceren Europees onderzoek naar de wijze waarop gezinnen en gepensioneerden hun leven inrichten. Opvallend is dat Nederlandse gezinnen vergeleken met die in andere landen nauwelijks klagen over het combineren van arbeid en zorg voor het gezin. Zo noemt slechts 6 procent dit erg moeilijk, ofwel de helft van het EU-gemiddelde. Nederlanders klagen wel over het vinden van kinderopvang.

(bron staat niet vermeld)

Ben zeer benieuwd naar de vragen die gesteld zijn :angry: Ze lijken me niet van een diep filosofisch gehalte alhoewel filosoferen over geluk niet ongelukkig hoeft te maken (....) :huh:

Uh....mijn bescheiden mening? Ik benijd op momenten mensen wel eens die oppervlakkig door het leven stappen...zo van: als ik maar werk heb, veel verdien, gezond ben...beetje huisje, boompje, beestje principe.
Maar waar blijf ik dan als het aan bovenstaande ontbreekt? Geluk en lijden zijn zo'n relatieve begrippen.
Kan me op momenten best gelukkig voelen, tevreden met wat ik NIET heb :D want wat ik wel verworven heb is dat het belangrijkste obstakel voor mij om gelukkig te zijn, de drank, momenteel geen onderdeel van lijden meer uitmaakt.
Waarmee gezegd, dat ik me dus daarop focus...wat ik niet heb en waar ik geen last van heb. Tsja, ik draai het een beetje om en dat geeft me de ruimte om me vrij te voelen. Ik HOEF geen werk te hebben, veel te verdienen, kinders en vrouw om me heen te hebben om geluk te kunnen ervaren.
Het lijden heb ik deels zelf gecreƫerd in mijn leven...want door de alcohol ben ik er in blijven hangen; het doemdenken en het destructieve gedrag. Als dat geen zelf opgelegd lijden is...
Het werkelijke 'lijden' zoals ik het ervaren heb zit echter als oorzaak onder het alcoholgebruik en heeft te maken met mijn gestoei met levensvragen, mijn emotionele- en mentale onbalans en daar moet aan gewerkt worden, zoals ieder mens dat eigenlijk moet doen om goed in het leven te komen staan. Als ik dat niet doe kom ik geheid in lijden terecht en maakt alcohol het cirkeltje rond.

Voor mij is (mentaal) lijden je eigenlijk BEWUST ZIJN van wat je laat liggen in het leven en je daarbij onmachtig voelen. Depressies ontstaan niet voor niets....nu heb ik het niet over depressie als ziekte. Je hebt wat op te ruimen, een proces wat zich maar blijft herhalen omdat je altijd weer getriggerd wordt door gebeurtenissen die er vaak onbewust meer inhakken dan je lief is. Als je (over)gevoelig bent heb je daar meer mee te maken en de overgevoelige alcoholist denkt dan ook nog eens dat lijden er gewoon bijhoort.
Lijden kun je afleren als het oneigenlijk is, een mechanisme. Actie is daarbij een toverwoord en als je het omzet ervaar je de pijn van lijden pas, want je gaat er doorheen.
Als je in lijden blijft zitten zul je ook geen pijn voelen maar medelijden met jezelf en dat is wat anders ;)

Zo, mijn 2 centen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tsja... "bie ons in Grunnen" zeggen we bij lijden "t is nait aans" en bij geluk "t kon minder".
Met die instelling wordt het leven al een stuk minder heftig, kan ik je vertellen... ;)

Belangrijkste is natuurlijk dat dit alles niets met alcohol te maken heeft.
Je ongelukkig voelen is misschien wel het meest gebruikte excuus om er nog maar eentje te nemen.
Loskoppelen... (maar daar ging het niet echt over geloof ik).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...