Spring naar bijdragen

Woensdag 26 november

Gast

Aanbevolen berichten

Op dagen als deze maakte ik een lijst voor mezelf. Wat dacht ik te bereiken door te gaan drinken, waarom dacht ik dat het goed zou zijn? De zogenaamde voordelen ervan dus. En wat waren de nadelen? De 1e lijst werkte welliswaar sneller, maar die lijst met nadelen werd langer en langer..Zoiets als de Circels van Van Dijk. En daarnaast een lijst met de Circels van Orleando, maar dan de voordelen van het niet meer drinken. Bij de Van Dijk circels kon ik steeds meer nadelen wegstrepen (en nu nog leer ik elke dag bij) en bij mijn eigen circels komt er weer een krul bij, als ik bijv. een dag zonder getril door het leven ben gegaan of iets leuks met de kids heb gedaan en niet op de terugweg een "beloning"voor mezelf heb gehaald.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 299
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Tijn, goed om te lezen!
Ik moet vrijdag naar de verslavingsarts. Zie er niet tegenop, alleen wel even vragen wanneer die bijwerkingen weggaan. Slik nu op haar aanraden geen 4 maar 2 Campral per dag en 1 Refusal (dat was dus al zo). Maar de hartkloppingen, hoofdpijn, overgeven en diarre zijn niet over en worden ook niet minder. Vooral 's avonds wanneer de kinderen op bed liggen en ik rustig op de bank zit, gaat mijn hart als een razende te keer en voel ik me alsof ik een enorme kater heb. Dan raak ik in panniek, wat de klachten alleen maar verergert.Vanmorgen durfde ik niet eens mijn bed uit, duizelig. En echt, ik drink niks! kijk wel mooi uit, met al die chemicalien in m'n maag.
Heeft iemand ervaring met de bijwerkingen en hoe lang duurt het gemiddeld? Ik slik nu bijna 3 weken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marjo, je MAG weer met de hond uit:-). kalm oan famke, net sa hurt. It komt goed, echt wier.
Die earste stean litte, de rest follget. Mar dat had tied nedig!

Ofzoiets dan toch.
Stoppen met drinken is stap 1. Daarna kun je beginnen alles te verwerken en te doorleven zonder drank. Zolang gevoelens verdoven is niet zomaar omgedraaid, dat kost tijd, veel tijd. Alkies willen vaak veel te snel is mijn ervaring en dat kan niet. Het gaat domweg niet sneller dan dat het gaat.

Marjo, wat mij helpt is 's avonds 5 dingen op te schrijven waar ik dankbaar/blij voor/om ben. Op die manier krijgt het positieve ook ruimte.
En dat je je nu ff zo rot en somber voelt is herkenbaar. Probeer het er te laten zijn. Ik schreef vorig jaar een x aan een vriendin over demonen in mn droom. Zij antwoordde dat ook demonen gehoord willen worden. Geef sombere en/of negatieve gedachtes ook ruimte, ze zijn er niet voor nix. Ik ben zo wanhopig geweesr vorig jaar, zo somber en zo moe maar...ik dronk niet, dag na dag. Marjo, alles, maar dan ook ewcht alles is te doorstaan zonder drank.

Mn sponsor zou zeggen:'this too shall pass'.:heart: Je doet het goed meid, you're on the move.

Allen; heb een goeie dag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat idee spookt ook door mijn hoofd, maar omdat ik vanwege mijn aversie tegen medicijnen over het algemeen vorig jaar Refusal weigerde, sta ik nu bekend als de alcoholiste die niet wil meewerken.
Ik weet, dat ik zowieso heftig kan reageren op bijwerkingen en heb dat ook bij de verslavingsarts aangegeven, maar dat Refusal en alcohol niet samengaan ga ik niet uittesten, alleen neemt de Campral nog steeds de trek niet weg. Die is er helaas nog steeds. Hou mezelf maar voor, dat ze vanzelf wel gaan doen waarvoor ik ze slik en de rest (behalve die hartkloppingen dan) een griepvirus is. Heerst ook toch?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lana, ook jij kunt het! Dit nog ff nav gisteren in je reactie op het stuk van Soothe. Iedereen kan stoppen met drinken. Het lukt de meeste mensen echter niet alleen. En het hoeft ook niet alleen. En een mens moet bereidt zijn z'n leven te bekijken en bereidt zijn veranderingen aan te brengen. Anders red ik het niet. Als ik alles zo blijf doen zoals ik het altijd gedaan heb verandert er niets.
24 uur is te overzien. 1 dag niet drinken en morgen is pas morgen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dek alvast de tafel voor de lunch. Kinderen straks van school halen en dan is het een haal en brengmiddag naar vriendjes en vriendinnetjes. Druk, ja, maar dat vind ik niet erg. Ben een beetje onrustig aan het worden, dus op de fiets een frisse neus halen is een zeer goed idee.
Tja, de gremlins zijn er helaas weer, maar ik weet, dat ik niet WIL drinken en die wil is elke dag sterker aan het worden.
De rest van de dag ben ik lekker bezig, dus wellicht tot vanavond en anders morgen weer. Ik hou het droog vandaag:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ga nog even iets heel stoms zeggen, hou je vast.

De regen hield zelfs op toen ik eraan kwam.
Ik ruik mezelf, maar vind het niet vies.
Dat hoort niet, dat mag niet.

Als mijn kinderen voor het eerst de liefde ervaren bij iemand anders.
Zeg ik dan wel: Geniet! Of ga ik net als mijn moeder er een probleem van maken.
Het op mezelf betrekken... IK ben hier nog niet aan toe, wat doe je nou?
Dat is vies, dat mag niet! De kern van het bestaan ontkennen!

Het is tijd voor een revolutie!
Nou. Mooi op tijd! :D

Nu ben ik weg, want wat schrijf ik nou?
Wissen of laten staan?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Okay. Ik laat het staan.

School's out.

En ik spring onder de douche.
Ik denk dat mijn fysio liever een fris lichaam op z'n tafel heeft.

Bij de kern uitkomen waar ik liever niet ben.
Ontkennen levert niets meer op.
Maar de waarheid worstel ik al te lang mee.

Ik sluit even af.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo lieve mensen
Raar geslapen maar voel me wel goed. Gisteravond laat kreeg ik nog even snel een welterustenknuffel van mn overbuurvrouw, de lieverd. Wat kan dat een mens goed doen zeg !!!
Tasseke, gun jezelf eens iets heel erg leuks !!! Dat hoeft geen geld te kosten natuurlijk. Vooral tijdens financiele crisissen is dat zoooo nodig !!! Ik wil wel met je mee denken iets te verzinnen, ik ben namelijk wel heel erg creatief !
Owja en zullen we met zn allen eens heel hard shreeuwen tegen die hijpalen dat ze nu toch echt eens een keer op moeten donderen ????? Wordt heel heel heel hoog tijd dat ze kappen met die rotherrie....bah

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Orleando ik zou omtrent je medicijnen en bijwerkingen advies vragen bij de huisarts of behandelend psycholoog.

Zelf heb ik met frisse tegenzin 1 jaar refusal geslikt, de bijwerkingen op de koop toe genomen.
Ik verzette me hevig tegen "al die chemische troep" zoals ik voorgeschreven pillen toen noemde.
Maar diep van binnen groeide het verlangen na een tijd droog te hebben gestaan er weer 1 te kunnen drinken als ik me slecht voelde.
En bij die heimelijke wens paste geen refusal.
Stoppen met drinken begint met eerlijk zijn tegen over jezelf en omgeving.
Accepteren dat drank je leven overneemt als je de eerste naar binnen hebt gekiept.
stoppen met sjoemelen.

Ik kwam tot het besef dat 1 jaar refusal slikken niet opweegt tegen 30 jaar drank in je lijfgooien.
Ons lichaam is daar ook niet voor gemaakt.
Maar dat is een ander verhaal.

Orleando ik ben blij dat je weer mee schrijft en niet meer drinkt.
Je kunt jezelf geen groter plezier doen dan vol te houden.
Het is een lang termijn proces en het duurt een tijd voordat je de vruchten kunt plukken van het stoppen met drinken.
Ik denk dat je iemand bent met een flinke dosis doorzettingsvermogen.
Tijd is geheel ondergeschikt aan het herstelproces.
Je loopt nuchter vanzelf tegen je onvermogen aan, de herkenning en wat er nu aan te doen.

Marjo leef per dag en vraag je niet af hoe het leven er over tien jaar uit ziet, dat weet niemand.
Waarom je daar nu al zorgen om maken?
Maak je geen zorgen om de dag van morgen.
Neem vandaag een doel voor ogen. bv goed voelen.
Vraag je bij alles wat je doet af, of dat daadwerkelijk bijdraagt aan je goed voelen vandaag.
En blijf in de realiteit leven.

Vraag je af dat wat je denkt reeel is, waar is?

Fijne dag allemaal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

woman, ik denk dat gezamelijk schreeuwen tegen heipalen weinig helpt.
Vraag eens na hoe lang dat heien nog duurt.
dan kun je maatregelen nemen.

Om te zorgen voor voldoende (nacht)rust zou ik vroeg naar bed gaan en smorgens vroeg eruit.
Het zou me en boel irritatie besparen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In vogelvlucht vanaf gisteravond gelezen. Er zijn veel goede dingen geschreven.
Maar de tijd vliegt en het is al half twee, hellup.
Dat heb je als je niet meer drinkt en er ook geen zin in hebt, het leven is zo vol met van alles.
Gisteravond toch maar mijn slaapdingen ingenomen want niet slapen is funest voor mij.
Eergister nacht zo vreselijk geslapen dat ik de hele dag de kluts kwijt was.
Vanmorgen voelde ik me weer happy. Voorlopig nog maar niet alles tegelijk willen dus.

Orleando bij jou heb ik ook het idee dat bewust of onbewust de zin naar drinken heftig aanwezig is.
Ik zou toch maar de raad van Rudy ernstig opvolgen. Je wilt toch niet weer terug naar al die ellende.
Kijk eens wat je er allemaal voor terug krijgt. De beloning weegt niet op tegen die drank.

Fijn dat ik jullie heb :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

BB, ik vind het wel moeilijk wat ik moet veranderen (behalve het drinken dan).
Ik werk, en dat moet ook, want de hypotheek moet worden betaald. Dus drukke dagen en dan heb ik 's avonds niet meer zo veel puf om allerlei dingen te ondernemen.
Moet vroeg naar bed omdat de wekker om half zes afgaat.
Dus dat zijn dingen die niet zo veranderbaar zijn.
Of bedoel je dat niet zo? Bedoel je een innerlijke change?
Daar ben ik nu wel mee bezig, een transformatieproces, zoals Kaia het zo mooi verwoordt...
liefs van lana

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi!

Lekkere massage gehad.
Gejankt natuurlijk. Door de vragen van de man...
Even leeglopen. Hij noemde me een parel in de woestijn,
en een mooi mens.

Nou de rest. Ik moest maar eens aktie gaan ondernemen.
Eerst maar eens heel hard na gaan denken.
Wil ik het alleen, of weer samen, maar dan goed,
met een therapeut?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik stelde mezelf de vraag, was het nutteloos de afgelopen meer dan
20 jaar? Uiteindelijk niet, denk ik. Ik ben tot hier gekomen om verder te gaan.
Vind ik het jammer dat ik er op deze manier achter moest komen.
Ja, eigenlijk wel. Maar het is niet anders, ik moet het er mee doen!
En ik wil ook graag vooruit. Dus ik leef eerst maar door, zonder drank.
Dan komt het uiteindelijk wel. Door ontbloot op die tafel te liggen, BH los,
gemasseerd door een man... Ik ben wel weer een stapje verder gekomen.
En idd werk is een volgende stap, waar ik weer in zou kunnen groeien.
Maar het moet wel verdomde leuk zijn, en voor nu, een stap te ver.
Eerst verder met de basis. Er van uitgaande dat ik gewoon nog even tijd heb..
Accepteren en toch maar weer door! :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kop op Marjo: waar is je enthousiasme gebleven?? Ik stuur je even een pakketje ... komtie ..:musicnote:

Pippi: je bent nog zo''n jonge meid, je hebt veel gedaan. Je voedt nu twee kinderen op!! Onderschat dit niet. De wereld staat voor je open? Heb je plannen om het een of ander te gaan ondernemen?
Plannen maken is wel leuk vind ik, in je hoofd kan je van alles verzinnen..... uitvoeren kan altijd nog.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je kunt je afvragen of dat wel zo is Pip.

Vroeger meer kunnen dan nu, zonder drank.

Ik kon vroeger veel, maar nooit zonder drank in mijn lijf.
Ik kon vroeger veel, maar nooit was iets af.
Ik moest vroeger veel , niet nee durven zeggen was daar debet aan.
Ik was nooit tevreden, waste en plast thuis, kinderen naar les of sport, ik draaide mijn hand er niet voor om, vermits er drank in de buurt was, daarnaast een dubbele baan.
geen tijd meer om te ontspannen.
De drank centraal, daar draaide alles om, daar was ik druk mee.

Een negatieve circel, frustraties die vragen om drank.

Nu ik niet meer drink maakt het niet uit of er veel op mijn lijst staat.
Ik begin ergens aan en maak af waar ik aan begonnen ben.
Doe geen dingen meer tegen mijn zin , maar vraag om hulp.
Feitelijk doe ik nu zoveel ik aan kan, geef mijn grens daarin aan.

en dat geeft goed gevoel.
ik denk ook op langer termijn goed vol te houden.
de zucht naar drank lost op als mist en verdwijnt op den duur.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:

Originally posted by:
tijn

mensen hoe kan het nou dat het allemaal zo moeilijk is om te stoppen?

als ik het zo lees wil iedereen er van af maar ik denk hoe komt het dan toch dat het zo moeilijk is.

hoe is het mogelijk dat iets wat niks bijdraagt in het leven toch zo diep zit?

Tijn,

ik ben niet zo van het quoten maar vraag me toch echt af of ik je zo moet lezen
dat het jou geen enkele moeite kost?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lunalee,

Nou nee hoor ik herken je evengoed nog wel.

An,
het is zoals het is, een soort niemandsland even.
De laatste weken zoveel dingen in gang gezet,
dat het nu even voelt alsof er niets gebeurd.
Is natuurlijk niet zo, het voelt alleen even zo.
Verder ben ik herstellend van een griep.
Geen koorts meer maar nog wel wat swieberig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...