Spring naar bijdragen

zaterdag 29 november 2008


blacky

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 163
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Hoi hoi allemaal.
Ik heb de laatste week niet bijgelezen, erg onbeleefd van me omdat ik dan niet kan reageren op de actuele ontwikkelingen.
Ik wil eigenlijk alleen iets positiefs meedelen, voor iedereen die twijfelt. Het is het zo ontzettend waard om je verslaving te erkennen en er daarna iets mee te doen.
Ik ben gestopt met drinken op 12 juli 2007. Dat is niet helemaal waar, want begin deze zomer heb ik welgeteld tijdens een week vakantie, 12 glazen alcohol gedronken. Daarna niet meer.
Het voegde inderdaad niets toe.
Wat ik wil vertellen, is, dat het begin erg moeilijk was. Voor mij dan hè, voor een ander kan het anders zijn. Niet de eerste dagen, of zelfs de eerste maanden, en elke dag weer zat ik van: wel of niet?

Wat er met mij is gebeurd, is dat ik merk dat mijn hersens anders gaan werken. (Ik ben trouwens ook gestopt met roken, ook zo'n nare verslaving.)

De laatste tijd ben ik minder bezig met dat wel-of-niet-gevoel. Er gebeurt iets van binnen. Er zijn ontwikkelingen die positief en spontaan zijn.
Niets is er gemakkelijker of leuker op geworden, maar wel heb ik bijna mezelf weer te pakken, dat glibberige aaltje dat me steeds weer ontsnapte.
Ze zeggen wel eens, kijk in de spiegel en zeg tegen jezelf dat je trots op jezelf bent!
Nou, toen ik nog iedere keer bijna voor de bijl ging, vond ik helemaal niks om trots op te zijn. Ik was en bleef een verslaafde. En dat blijf ik ook.
Maar de laatste tijd doe ik dingen die ik eerder ondenkbaar vond, en mijn relaties met anderen en met mezelf verbeteren.

Ik hoop zo dat jullie ook volhouden, ook in die eerste taaie strijd, wanneer het nog oorlog in je hoofd is.

Hou vol!!!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

bedankt voor je stukje Safi.

Blijkbaar hebben wij vaak zonder het te weten veel last van de norm ons opgelegd door derden.
Niet allleen onrust maar grote verwarring kan ontstaan als iets anders aan voelt, dan de opgedragen norm.
Of dat je ontluikende gevoelens verboden worden.

Eenmaal jezelf ontrouw geworden door je gevoelens in twijfel te trekken en de consequenties ervan, het gevoel niet te worden gezien, te pijnlijk zijn geworden, neem je klakkeloos de norm van die derde aan.
Een tragedie.

Het is daarom dat ik vaak zeg je normen en waarden van vroeger kritisch te onderzoeken.

Wat mij is aangeleerd of wat verboden , wat is daarvan van mij en wat van die ander.?
Is het reeel wat ik denk is het waar.?

Ik ben tot verrrassende ontdekkingen gekomen.
Dat veel wat ik heb geleerd vroeger op onwaarheden berust.
Pijnlijk maar wel goed voor het inzicht en geestelijke groei.
Onderscheid leren maken tussen jou gevoelens en de gevoelens van de ander die je je eigen hebt gemaakt om de lieve vrede te bewaren.
Keuze leren maken tussen iets wat wel of niet goed aanvoelt.
Je mening durven zeggen aan de hand van eigen belevenissen, ervaringen.
Dat zijn positieve ontwikkelingen op het pad naar volwassenheid.

Een helder stuk voor mijn vrouw die vaak uit onvrede met zich zich zelf na een warme maaltijd de koelkast induikt, omdat ze "honger" heeft.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tijn ik denk niet dat die onvrede komt door te stoppen met drinken.

Die onvrede is er altijd geweest, maar eronder gehouden met drank.

En als iemand stopt met drinken komt de onvrede en onrust aan de oppervlakte en moet wat mee worden gedaan.

Door b.v zoals jij dingen te gaan ondernemen die je denk ik mede door je negatieve levenshouding niet meer deed.

Aktief bezig zijn, mensen ontmoeten, is goed voor het zelfvertrouwen.

Of het tempo waarin je dingen doet te snel is merk je zelf snel genoeg.

Als je gemoedsrust wordt verstoord of je nuchterheid in gevaar komt, doe dan een stap terug.

Je gaat goed.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedenmiddag allemaal,

Ben er weer even. Vandaag een slechte dag, erg weinig zin om iets te ondernemen. Heb wel boodschappen gedaan, en ben met mijn zoontje naar het winkelcentrum geweest om naar de pieten te gaan kijken. Het springkussen was het grootste feest, die heeft het van de pieten gewonnen :)

Tijn: wat goed van je om weer te gaan sporten. Ik kan de moed nog niet opbrengen. Ben altijd erg fanatiek geweest, maar ik zou niet weten hoe nu te beginnen. Heb moeite genoeg met mezelf. Dus laat het nog maar ff gaan.

Marjo: over jou en Klaas, mooi wat je schreef, 1 jaar en nog een jaar erbij. Ik probeer het hier thuis ook maar zo te zien. Mijn vriend begint nu langzaam aan te ontdooien. Gisteren toch weer even gesproken in bed voor het slapen gaan. Zo iets simpels liep ook al niet. JIj was het die mij ook zei dat ik geduld moest hebben. Tnx daarvoor, want dat heeft me even door de afgelopen 2 weken heen gesleepd, dat ik dacht dat het toch echt over was. We zullen ook weer stapje voor stapje moeten.

Marjo, Sooth en Kaia: top dat jullie voor het 2e jaar gaan. Wat zijn jullie toch goed bezig en al zo ver in mijn ogen. pffff wat een lange periode al zeg.

BB: sterkte met je ex. Fijn dat jullie nu wel goed met elkaar kunnen dat is zeker in zo'n moeilijke periode fijn.

Wingchum: fijn dat het weer wat beter met je gaat. en dat je gisteravond niet gedronken hebt. Jammer genoeg blijven de moeilijke momenten.

An, zoals al tegen je gezegd is. Ik zeg ook niet "nooit meer". Dat heb ik de vorige keer ook tegen mijn vriend gezegd, heb het helaas niet kunnen waarmaken. Teleurstelling bij mijn vriend en ik voelde me nog ellendiger.

Albertina: ik herken je verhaal tav people pleaser. Een aantal jaar geleden heeft mijn peut mij dat ook verteld. Ik heb toen handvaten gehad om daar mee aan het werk te gaan. Helaas toch daar weer in terug gevallen. Ik maak het ook iedereen naar de zin behalve mezelf. Ik moest eerst is lief voor mezelf worden en leren van mezelf te houden. Pfff, dat viel en valt niet mee.

Zo allemaal we gaan zo aan de pannenkoeken. Hmmm, maar niet heus. Bij ons mogen de kinderen ieder 1 dag kiezen wat ze willen eten (om ze zo smaak te aten ontwikkelen). Ip geen pannenkoeken en patat, maar heel af en toe als ik dan toch geen zin heb om te koken, zoals nu dan mag het wel. 1 groot feest dus. Mijn vriend is nu samen met onze zoon beslag aan het maken en bakken. Erg leuk tafereeltje om te zien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Vie,

Net je stukje gelezen.
Fijn joh, dat het zo goed gaat.
Eens schreef mijn behandelaar met grote hoofdletters; Wees trots op jezelf.
Ik heb dat dagenlang als een soort mantra met me meegedragen. Wees trots op jezelf,wees trots op jezelf. Als vanzelf ging ik fier rechtop lopen en was harstikke trots op mezelf.

Dus Vie,zeg dat ook maar gerust tegen jezelf want dat ben je echt waard!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marjo , ik heb jaren geserveerd en gekookt in ziekenhuizen en verzorgingshuizen.

Mijn moeder leerde me uit iets kleins iets lekkers te maken.

Zij moest uiteindelijk wel want er was nooit iets groots om je lusten op te botvieren, hahaha.

Wij hadden wel als enige in het dorp, een auto.
Alleen het materieel telde.

Jaja Marjo ik heb het met de paplepel ingegoten gekregen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Toen wist ik niet wat ik nu weet.
Ik heb jaren met een zakdoek van pa in de zak gelopen.
omdat ik hem nooit zag.
Was hij toch een beetje bij me.

Kreeg ik van ma op de kop dat ik in hun linnenkast was geweest.
Kon het waarom niet goed uitleggen.


Jaja niet meer drinken maakt veel los.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allen,

Ik bats er even in met mijn verhaal. Herkent iemand dit ook?

Ik ben opgegroeid met het concentratiekampverleden van mijn vader. Dat was heftig. Hoe overleef je een concentratiekamp? Juist: door in de massa op te gaan. Dat is mij geleerd. Het komt er in feite op neer dat je een muis moet zijn. Niet gezien worden, vooral niet opvallen. Dit heb ik dus mijn hele leven gedaan. Behalve als ik gedronken had, dan kwam ik los en kon ik me aan mijn gevoel overgeven. Ik ben me er nu weer veel meer bewust van en moet proberen om te schakelen. Ik leef nu in deze tijd en mag gezien worden

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja, ik heb voor vanavond een etentje afgezegd omdat ik hier nu mee bezig ben. Toen ik dronk was ik de vrolijke vogel. Ik ben nu zo aan het nadenken hoe ik me zal gedragen en zie daar dan zo tegenop dat ik nu niet vlucht in de alcohol, maar wel dingen die eigenlijk wel leuk vind af ga zeggen.

Ik weet niet of ik duidelijk overkom. Zo ligt het ongeveer.

Heb er altijd al moeite mee gehad mijn gevoel onder woorden te brengen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vogel ik snap je heel goed. Niet drinken is niet het enige probleem. Je zal je leven anders moeten gaan aanpakken. En als het je nu helpt om leuke dingen af te zeggen dan is dat goed.
Geef jezelf even tijd. Op een gegeven moment is die balans er wel weer. Probeer het thuis nu gezellig te maken en niet teveel piekeren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

BB wens jou veel kalmte , moed en wijsheid toe .
kaia bedankt voor je weer herkenbaar bericht .
scholeke zing jij , en wat zing jij , en waar zing jij , want indien ik mij niet vergis ben je ook bels , als ik mij wel vergis .............. vergissen is humaan .
met mij gelukkig weer alles oke ,was in tilburg vandaag is een leuk stadje om te schoppen , heb mij een paar heerlijke laarzen gekocht , neen niet van geproeft maar ze zitten heerlijk
ach ja spud ik ga ook een ezel in nederland adopteren leuk he :-))
zo mensen ik ben er vandoor

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo de vloer en de kasten heb ik vandaag besteld. Spannend hoor !!!
Voor vanavond bloedsinaasappelsap gehaald en voor mn hondje een lichtroze glitter halsdoek voor het afdansen. hihi leuk he !!
Vanvond een rustig avondje, morgen vroeg op voor de Nederlandse kampioenschappen doggydance. Moet ervroeg uit dus vroeg naar bed.....een slaappil dan maar doen ??? Anders lig ik vast uren wakker......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pip mijn ouders hebben nooit gezegd of op een andere manier laten merken dat ze van me hielden.
Wat je niet bezit kun je niet geven.
En je kunt mensen niet veranderen.

Wat ik wel heb gevoeld dat ik niet deugde.
Buitengesloten.

Om maar even het linnenkast incident erbij te betrekken.
Ik werd uitgemaakt voor stiekemerd en leugenaar.
Ik schaamde me en was ongelukkig.
Terwijl ik met heel andere intentie die zakdoek heb gepakt.

Ik miste mijn vader en verdween uiteindelijk een dief in de nacht van toneel.

Daar zit de pijn uit mijn verleden.

Pip wil je eigenlijk nog iets van je ex?
Neem anders wat afstand.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...