Mai Geplaatst 29 november 2008 Rapport Share Geplaatst 29 november 2008 hoi hoi,Rolde er net in hier... en hop naar boven.Consumeren, over alcoholosme. Hoeveeheid boeken die nietaan stoppen vooraf zijn gegaan. Ik heb het zelfs wel eens erg gevondenniet rijk te zijn. Om lekker naar een buitenlandse kliniek te kunnen Maar goed. zoals Bart al zei pappen en nathouden of stoppen.Cq het HB-syndroom, of de Bart-way...Nou de Sint was als vanouds...Niets veranderd! En, oeh wat zal ik straks een meiden over de vloer krijgen hier...Wat een heerlijk joch van mij achter dat drumstel. Njam njam! Ben d'r weer hoor!Even de jeugd naar bed! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 29 november 2008 Rapport Share Geplaatst 29 november 2008 Trouwens, niks nieuws..Voor ons niet nee! Duhuu Het was ook voor de rest van de mensheid bedoeld denk ik.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 29 november 2008 Rapport Share Geplaatst 29 november 2008 Alcoholisme is een dodelijkte ziekte; of korsakov... afschuwelijk hoor. 61 en in een verzorgingstehuis.Het verdriet van de partners, zoon vond ik enorm.Wat het gezin wordt aangedaan.De alcoholistische vader vond ik een mega egoist.Een spiegel voor mij, nee dank je wel ik HOEF echt niet meer.Ik weet het wel weer.Luitjes ik ga lekker naar bed, morgen weer een nieuwe dag met gezellige dingen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rapilos Geplaatst 29 november 2008 Rapport Share Geplaatst 29 november 2008 Wing,O ja zou best eens kunnen,we weten het niet he.An,Ja, wel egoistisch van die vader maar het is de vraag of hij dat zelf echt door hebt als iedereen het toch voor hem in stand houdt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Trees Geplaatst 29 november 2008 Rapport Share Geplaatst 29 november 2008 Tja, ik mis hier wel meer mensen!Plusjamais, en Houtje zijn hier maar een voorbeeld van!Mensen, slaap lekker!Zonder drank dan toch maar! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 29 november 2008 Rapport Share Geplaatst 29 november 2008 Ja, zelfs de biertjes merken..Maar goed. Het was weer duidelijk, iederz'n eigen manier. Ik vond het niet echt helpend ofzo.Alleen bij blijven of weggaan moest ik even slikken.Ik heb nog niet met Klaas gepraat. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lee Geplaatst 29 november 2008 Rapport Share Geplaatst 29 november 2008 Ik vond de uitzending wel indrukwekkend. Het hoeft niet altijd wat nieuws te zijn, toch?Zo blijf ik alert. Trouwens dat Bart CVhabot geheelonthouder was wist ik ook niet.Goed hoor, zeker in die wereld.Hier ook: "still going strong".trusten, lunalee Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rapilos Geplaatst 29 november 2008 Rapport Share Geplaatst 29 november 2008 Lieve mensen,Ik ga ook slapen moet morgen weer werken.En Trees,natuurlijk zonder drank!welterusten allemaal,morgen fris weer op! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blacky Geplaatst 29 november 2008 Auteur Rapport Share Geplaatst 29 november 2008 ik heb ook gekeken en vondt het iets vol waarheid .toen mijn pa stierf durfde mijn ma niet meer met de auto te rijden , het mens reed al 35 jaar niet meer , als ik daar dan was moest ik met mijn ma naar de lidl , 25 kartons maal 24 blikjes bier halen , dat zijn dus 600 blikjes bier , en dan ook nog in de kar 8 dozen met 12 brikken wijn is 96 liter wijn , kon ik tegen mijn ma zeggen dat ik haar daar niet bij hielp ??ik verzeker jullie wel dat ik mij niet echt lekker voelde aan de kassa erg verlegen al dronk ik toen ook al zelf maar toch nog wel met mate .nog geen maand na deze aankoop is mijn ma op haar eentje gestopt met drinken , en ja er was nog veel bier over en ook wijn , het meeste heeft ze gewoon door het raam gekiepert de rivier in , en ja ik ben ondanks mijn ouders hun vele drinken altijd van hen blijven houden .toen mijn ma gestopt is met drinken zijn we naar mercadona geweest achter 5 liter flessen water (besteld en aan huis geleverd) 528 flessen water van 5 liter ja inderdaad onmatig .nu staan er nog flessen en ik heb een getuige hier op adb .ik vindt het soms zo spijtig voor mij dat ik niets maar dan ook niets van het alcoholisme van mijn ouders geleerd heb ook mijn broers lusten ze , dus soms stel ik mij toch de vrag of het niet in de genen zit ?? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Otje Geplaatst 29 november 2008 Rapport Share Geplaatst 29 november 2008 Hoe zee !!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tapas Geplaatst 29 november 2008 Rapport Share Geplaatst 29 november 2008 ha zee! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anna Geplaatst 29 november 2008 Rapport Share Geplaatst 29 november 2008 Goedenavond allemaal!Ik heb nog niet het hele draadje bijgelezen, maar log even in om gedag te zeggen. Vanavond heb ik naar Nova gekeken op 2, en dat vond ik toch wel confronterend. Ik herkende mezelf in de mevrouw die haar ex-man ziek meldde omdat hij een kater had, maar ook in de alcoholistische vrouw van de man aan tafel, en in Bart Chabot. En het verhaal van de zoon van een alcoholist vervulde me met een diep schuldgevoel, maar ook blijdschap omdat ik gestopt ben. Ik kan de tijd niet terugdraaien, maar ik heb gelukkig nog wel tijd om mijn goede en nuchtere kanten te laten zien.BamBam, heel veel sterkte met je ex-vrouw. Maak er morgen een fijne dag van met Fran. Kaia, bedankt voor je mooie bericht. Ik herken er veel in van toen ik zelf aan het begin van dat tweede jaar stond. Inmiddels ben ik nog een jaar verder, en de ontdekkingstocht is nog steeds niet ten einde. Ik zit nu in een fase waarin ik besef dat ik de afgelopen twee jaar ontzettend veel heb geleerd, gegroeid ben en sterker ben geworden. Maar óók dat ik zwakheden en beperkingen heb waar ik niet zo blij mee ben, maar die waarschijnlijk altijd deel van mij zullen blijven uitmaken. In ieder geval tot op zekere hoogte. Acceptatie daarvan kost me moeite, en dat is wat ik nu aan het leren ben.Pippi, ik ben diverse jaren met twee pubers op vakantie geweest, en ik vond dat heel goed te doen! Natuurlijk zijn er de gebruikelijke frustraties en confrontaties, maar die heb je thuis ook. Maar het kan ook een groot stuk ontspanning en plezier in jullie onderlinge verhouding brengen, want je bent toch even in een heel andere omgeving en een andere situatie, waarin je andere dingen doet en op een andere manier met elkaar omgaat. Gewoon doen meid!Albertina, je berichtje raakte mij, omdat ik de laatste tijd ook snel emotioneel ben om heel eenvoudige dingen. Deze week heb ik twee keer zitten janken bij een film, en een mooi vergezicht kan me al helemaal sentimenteel maken. Laat het maar gewoon gebeuren, kennelijk zit ook jij gewoon vol emoties die nu een uitweg zoeken. Voelen en beleven kan heel heilzaam zijn.Marieke, ik begrijp dat je denkt beperkt drinken onder controle te hebben nu. Ik hoop van harte dat je gelijk hebt, maar ik denk dat je vooral gelijk hebt in je constatering dat een paar glaasjes JWW inderdaad niets toevoegt voor jou. Dat zou het voor mij ook niet doen. Het enige wat het kan toevoegen is het verlangen weer een keer volledig los te gaan, en je weet hoe gevaarlijk dat is.Je zegt het zelf al: je bent goed zoals je bent, je hebt het niet nodig om leuker of aardiger of liever te zijn, en ook niet om meer plezier te hebben! Laat gewoon staan joh, en wordt weer de Marieke die je anderhalf jaar was. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tapas Geplaatst 29 november 2008 Rapport Share Geplaatst 29 november 2008 Mensen, ik voel me een beetje genegeerd, heb best wel aardig wat geschreven de laatste tijd maar krijg er bijna geen reactie op, normaal kan ik dat wel redelijk relativeren maar nu even niet.Wie weet zijn het de hormonen, maar ik ga me een beetje onzichtbaar voelen, lees soms nog eens terug of ik eigenlijk wel wat geschreven heb.. ja toch wel... en word er wat onzeker van, dus vandaar dat ik dat toch maar even meld hier.Vanavond verjaardag gehad, ja diezelfde verjaardag waar ik vorig jaar stomdronken vandaan kwam om 5 uur sochtends. Dus vandaag is het echt een jaar geleden dat ik dronken geweest ben. Niet makkelijk want er werd aardig gehesen maar ik was wel zo slim geweest om met etenstijd te komen en samen met iemand te gaan koken. Toch was bewuste 'collega' wel al dronken helaas. HIj weet dat ik dat niet prettig vind dus heeft de hele avond lopen roepen dat ie zich zo netjes gedroeg ... toch?? ja he, ja he, gaat goed toch?? tja en zeg dan maar eens dat hij irritant is en dronken... want dat vond ik hem wel.. lastig!!Lastig dat sommige mensen denken dat ze leuk zijn als ze gedronken hebben terwijl ze dat absoluut niet zijn!!nouja, lekker weer thuis!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anna Geplaatst 29 november 2008 Rapport Share Geplaatst 29 november 2008 O jee Tapas, ik heb helemaal niet gemerkt dat er de laatste tijd weinig op je gereageerd wordt. Maar ja, ik ben er zelf dan ook maar heel weinig.Het wordt wel vaker gezegd, maar het is ook echt waar denk ik: soms zit dat gevoel tussen je eigen oren, en soms is het ook echt zo, maar ik geloof dat het nooit de bewuste bedoeling van iemand hier is. Soms zijn mensen gewoon te zeer met hun eigen sores en gedachten bezig om op iets heel anders te reageren en soms weet iemand gewoon niet wat ergens op te zeggen.Waarschijnlijk is het een combinatie van beide, en ben jij gewoon net als velen wat gevoelig op het moment. In ieder geval weet ik nog goed dat je een jaar geleden zoveel gedronken had, en ik vind het klasse van je dat dat dit jaar niet gebeurd is! Ik denk dat je je nu een heel stuk beter voelt dan een jaar geleden, en inderdaad, mensen kunnen soms erg irritant worden als ze een slok teveel op hebben. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 29 november 2008 Rapport Share Geplaatst 29 november 2008 Goeie avond allemaal,Ik heb net even een beetje rondgekeken en zag dat de bijeenkomst morgen niet door gaat. Heel jammer.Misschien ga ik zo wel lezen, maar hoe dan ook moet ik eerst de laatste was uit de droger gaan halen.Morgen maar 1 was over. Mooi, want daarvoor heb ik vandaag zo hard aangepoot. Morgenmiddag een repetitie van drie uur. Hou het lekker droog. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tapas Geplaatst 29 november 2008 Rapport Share Geplaatst 29 november 2008 hihihi, dank jullie wel!! ik voel me weer gezien! had ik even nodig. De afgelopen dagen zijn nogal heftig geweest!Winchung, ik log niet uit hoor, maar zit dan even wat anders te doen want om nu om de 10 seconden te gaan klikken of er gereageerd is is ook weer zo neurotisch.Spud, het is misschien ook meer mijn gevoel en momenteel zit ik inderdaad niet zo lekker in mijn velletje dus word ik daar overgevoelig van en dan ga ik spoken zien en dat wil ik niet. Zou ook zonde zijn toch? dus vandaar dat ik even check.Anna, er is zoveel veranderd de afgelopen tijd maar soms gaat het gewoon even te snel en vergeet ik te genieten van wat ik al behaald heb. Ik zie dat feestje van een jaar geleden nog helemaal voor me, zo wat was ik zat en wat was dat vervelend, want ik had er helemaal geen lol meer in maar wilde toch zat worden en ohohohoho wat heb ik achteraf een spijt gehad. Maar uiteindelijk was dat wel het moment dat ik wist dat ik voor de nullijn moest gaan en dat is tot nu toe gelukt! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Otje Geplaatst 29 november 2008 Rapport Share Geplaatst 29 november 2008 Ik lees je ook altijd zo graag Tapas !!!!Stoer van je dat je vanavond niet gedronken hebt !!Ik ga mn pecee uitzetten, avond afbouwen, morgen een grote dag....toedeloetjes en de groetjes doeg doeg xxzz Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 29 november 2008 Rapport Share Geplaatst 29 november 2008 Every little thing she does is magic.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tapas Geplaatst 29 november 2008 Rapport Share Geplaatst 29 november 2008 Weet je, het is gewoon zo raar, eigenlijk gaat alles goed maar het voelt leeg, of eigenlijk voel ik van alles en weet ik niet wat ik ermee aan moet, alsof alles wat ooit leuk was en goed niet meer voldoet en ik nieuwe uitdagingen zoek die dan ook weer teveel zijn. En dat gevoel vind ik moeilijk om te accepteren, of ik weet gewoon niet zo goed wat ik er mee aan moet.en daar word ik opstandig en vervelend van en dat wil ik niet! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 29 november 2008 Rapport Share Geplaatst 29 november 2008 Weten jullie meteen wat we nu draaien hier(nou ja draaien, laseren dan) Ik heb het gevoel een kleine opening te hebben gecreëerd..Men moet er wel wat voor doen natuurlijk!De bank gaat eruit! Nou eerst jullie lezen!Ik voel wat.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tapas Geplaatst 29 november 2008 Rapport Share Geplaatst 29 november 2008 hum, beetje het oude jas, nieuwe jas verhaal.De oude jas die niet meer winddicht is en gaat lekken en eigenlijk de prullenbak of de kast in moet en de nieuwe jas die nog niet lekker zit en nog niet helemaal past Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
slofje Geplaatst 29 november 2008 Rapport Share Geplaatst 29 november 2008 Tapas, ik ga op je reageren nu:je zal het niet geloven, maar ik zat vanmorgen in de auto, op weg naar een vriendin in zuid limburg, en ik dacht aan jouik ben `s avonds erg moe en kan het niet meer opbrengen om te schrijven of lezen, allesmaar wanneer ik dan eens lees, dan vind ik zoveel herkenning in jou belevenissen, zo knap hoe je dat beschrijft allemaal het zou me dan zo leuk lijken, om je eens in het echt te zienwant ik reageer dus niet, op niemand geloof ik Corinne kent mij liveik ken Corinne liveis ook iets speciaals, wat dit forum kan brengendaar ben ik `beter` in, voel ik...... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 29 november 2008 Rapport Share Geplaatst 29 november 2008 Tapas weer dus! Geintje natuurlijk!!!!!!!Hoi lief, stom hè. Feestjes.Waar je wel naar toe gaat maar eigenlijk niet wilt zijn.Dat bedoelde je gevoel vorig jaar ook al! Maar doe het allemaal maar eens. Andersom denken.Het loopt ook zo lastig, de hele tijd met lieslaarzen.Misschien moeten we ze eens weggooien en ophouden te baggeren!Gewoon alles laten ZIJN. Zoals het is.Want het is goed Tapas! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
slofje Geplaatst 29 november 2008 Rapport Share Geplaatst 29 november 2008 Corinne,ik kan woensdag niet, helaas, is dat de musical waar jij in speelt?het gaat goed met je he? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tapas Geplaatst 29 november 2008 Rapport Share Geplaatst 29 november 2008 pfft, alle raad die ik iedereen hier altijd geef moet ik mezelf dus weer geven, misschien geef ik teveel en ontvang ik te weinig. Ik weet het zo goed voor een ander maar momenteel kan ik het zelf niet meer zo goed toepassen merk ikNee het is niet het feestje waar het om gaat trouwens, het is het algehele vervelende gevoel waar ik al weken mee loop te knokken, baggeren inderdaad en doodmoe worden van dat baggeren, maar niet meer weten hoe je moet leven zonder baggeren. Wie weet is het ook een jaarlijks terugkerende dipperiode, vorig jaar om deze tijd was het drama. Toestanden op mijn werk toen, ging toen ook niet voor niks zuipen.kijk, en dat heb ik dus niet gedaan vandaag en wil ik ook niet want ik wil deze dip gewoon overwinnen en drank helpt daar niet bij.Slofje bedankt trouwens en iedereen bedankt dat ik even de aandacht mag krijgen en nemen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden