Spring naar bijdragen

zaterdag 29 november 2008


blacky

Aanbevolen berichten

goeden morgen adb,ers,
Als eerste ja ik voel mij ietsie beter , al heb ik nog wel bibber beentjes , ppff de ergste kater is niet te vergelijken met hoe ik mij gisteren voelde :devil:
nu ja heb heel veel geslapen en dit zal wel zijn dat mijn lichaam dat ook nodig heeft .
ivm het schrijven hier wel of niet drinken met de kerst/feestdagen , ik heb reeds twee nuchtere kerst/feestdagen achter de rug en ik hoop dt dit de derde nuchtere kerst wordt , al zal het anders worden nu ik alleen ben , mijn ex zei altijd over feestdagen "is een dag als een andere " .
corinne ivm de zaak van mijn halfbroer/zus in iemand anders zijn handen te steken , dat zou inderdaad de oplossing zijn , maar zelf nu reageren mijn broers niet op mijn schrijven en zo is het ook wat betalen betreft .
de zoektocht maanden geleden die ik moest doen naar evt ex vrouw van mijn pa en noem maar op , heeft mij geld gekost , geld dat ik nog altijd tegoed heb .
nu ja ook hier is het hoofdzakkelijk dat ik loslaat .
ik heb nog vakantie dagen staan en zal die benutten om eens naar mijn halfbroer/zus te gaan .
en als ik het moeilijk heb ermee kom ik achteraf het hier van mij af schrijven :heart:
vandaag dus dagje paises bajos , morgen normaal hier in belgie naar een muziek concert gebracht door AA,ers ten voordele van iemand die heel ziek is .
pipke het is voor mij heel herkenbaar wat je schrijft ivm cortisone en je ventolin , heb dit allemaal gezien bij klanten bij mij in spanje sterkte pip :heart:
zo en nu ga ik stoppen voor jullie denken " blacky heeft het zagen in haar lijf" ;)
wens jullie allemaal een fijne nuchtere zaterdag toe , zonder zorgen en met een fijn en goed gevoel
ps voel mij soms het wekkertje van adb :huh:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 163
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Goedemorgen allemaal,

Tsja blacky, je lijkt idd het wekkertje van de adb te zijn. Zelfs met een kleintje van 3 ben ik je nog niet voor. :)

Fijn dat je je ietsje beter voelt dan gisteren. Hopelijk gaat het met de dag beter met je, het valt allemaal even niet mee. Sterkte met alles!

Ben afgelopen nacht veel wakker geweest. Slecht geslapen dus, desondanks toch uitgerust opgestaan. Dat is een grote beloning van het niet drinken. Vroeger toen ik dronk, sliep ik beter, maar werd ik doodmoe wakker. Dusss vandaag maar weer de 1e laten staan.

Ik las overigens in de cirkels van van Dijk dat het idd een hele poos kan duren voordat je oude/goede slaapritme terug is. Het lezen daarvan heeft me rustig gemaakt, omdat ik nu kan accepteren dat het even tijd nodig heeft.

Voor iederen een fijne dag en laat samen met mij de 1e staan of 1 glaasje minder.

Lieve groetjes Pem

ps ik ga de cirkels van van Dijk maar weer even omhoog halen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen Blacky: gelukkig voel je je iets beter. En nu geen brokken meer, rustig aan!


Marjo: Laatst kreeg je toch die fles whiskey en ik denk echt dat dit bij jou niet goed is aangekomen. Het valt me op dat je anders bent. Ik snap niet dat dat ding nu in de auto ligt. Doe die fles gewoon het huis uit. Wat wil je jezelf nu bewijzen? Je staat nu een jaar droog. Maak opnieuw die beslissing. Het zal veel rust geven in je bol.

Geer: bij mij ZAT het ook in mijn hoofd, wat doe ik met de feestdagen. Als je niet tot een besluit komt kan je ook denken 'ik mag er morgen pas weer over denken, maar vandaag drink ik niet'.

PEM : die cirkels zijn echt goed en je kan ze niet vaak genoeg lezen. Dan pas zie je dat drank alles beinvloed en dat is wel heftig. Dat slapen is ook zo iets. Nu heb ik slaappillen, maar ik voelde me van de week zo goed dat ik ermee stopte. De tweede nacht lag ik echt wakker en de volgende dag was ik helemaal brak en voelde helemaal niet goed. Ben er weer mee begonnen. Ik kom er dan achter dat ik eerst sterk moet worden.

Tijn: wauw, lekker trainen. Ook al zoiets, ben benieuwd hoe het gaat!

Hier schijnt de zon. Alles kalm en rustig; ook in mijn hoofd. Ik hoef vandaag GELUKKIG niet te drinken.

Trees: ik maak me zorgen om je.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

goede morgen allemaal .het is al enkele dagen geleden dat ik hier was maar ik sta nog steeds droog .heb gisteren wel slecht nieuws gekregen .ik zal me terug moeten laten opereren aan mijn knie en zie dat dus echt niet zitten .heb verlede jaar al zo een operatie gehad aan beide knieen en veel pijn heb ik niet gehad .het is alleen spijtig dat ik dan zeker 2weken niet met de fiets kan rijden en mijn zoontje niet naar school kan doen .ik heb het gisteren avond dus weer heel moeilijk gehad de stemmetjes waren er weer van een pintje zou nu wel smaken en dan vergeet je weer even het slechte nieuws .maar ik heb volgehouden en de 1ste laten staan .vandaag is voor de eerste keer de sint geweest .is ook de eerste keer dat ik dat bewust mee kon maken was het niet dat mijn vriend als eerste wakker was en mijn zoontje al getoond had dat die heilige man geweest was dus heb ik het weer gemist :devil: ik ben dus echt teleurgesteld .


ik wens iedereen een alcohol vrije dag toe ik laat zeker de eerste staan vandaag want nuchter maak ik alles bewuster mee

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Scholeke: heel sterk van je dat je niet hebt gedronken ondanks het slechte nieuws. Wat fijn voor je zoontje dat je niet drinkt. Het duurt nog een aantal dagen voordat het 5 december is, dus kan je het deze week nog meemaken dat jij de eerste bent bij je zoontje. Ik vond dat ook altijd geweldig om te zien. Met kater zie je niks, dus dubbele beloning.

Geer: ik heb ook alleen mensen uitgenodigd die ik 'aankan'. Mijn zuipfamilie heb ik ook afgebeld. Ze hadden enorme plannen en ik zou het me zelf enorm moeilijk maken om die te laten komen.
Ik zie het als zeer bijzonder dat er nu mensen komen die me zeer en zeer dierbaar zijn.
Er komen ook kleine kinderen mee en ik heb bij voorhand gezegd dat ik met de ouders meedoe en niet drink. Dat ik daar juist heel blij om ben en dat we daardoor dubbel en dwars gaan genieten van de feestelijkheden. Veel en veel leuker allemaal.
Ik WEET gewoon dat ik niet twee glaasjes kan drinken. Ik zou mezelf harstikke voor de gek houden.
Maar Geer, voorlopig nog maar met de dag leven. Dat is het makkelijkste.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geer, ik ben blij met je beslissing van gisteravond om het toch maar niet uit te proberen met de Kerst.
Waarom zou je het risico willen nemen dat je toch, ook al is het maar èèn avond, onderuit gaat?
Waarom zou je willen weten of je er nu wel tegen kunt, terwijl dat nooit het geval was?
Hou vast aan je besluit en je zult een prima Kerst hebben, daar voegt alcohol echt niets aan toe!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Water: ik heb het wel gelezen hoor bij de vraag van JW over alcoholvrij bier. Hihi, mooie conclusie, dat je dan misschien toch eens kan gaan proberen.... maar daar trappen we niet in hoor....

Zo nu eens in de kleren, ik hang nog steeds rond !!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal. Was gisteren erg verdrietig en ben er niet toe gekomen iedereen te bedanken voor de begripvolle en steunende woorden. Heeft me veel gedaan. Bedankt dus bij deze.
Vandaag wordt een leuke dag, mijn vriendin komt zo en we gaan samen naar een anti-rook laserpraktijk (voor haar, ik damp nog even door). Dit is voor haar een herhalingsbehandeling omdat ze toch weer aan het roken is geslagen. Hopelijk lukt het haar deze keer wel. En na de behandeling even naar de markt ofzo.
En ik neem de eerste niet want morgen wil ik weer zonder kater wakker worden.
Fijne dag allemaal!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen!

Goed geslapen. Voel me iets minder mistig in het hoofd.
Qua spinsels dan. Verder heb ik er volgens mij verkeerde oordruppels
onnadenkend ingemikt.

Ja, die fles An. En dat Klaas ondanks zijn niet zo emotionele
karakter toch zorgzaam blijkt. En dat kan ik niet hebben...
:D Het heeft toch geen nut als hij daar staat, zegt ie dan.
Dat maakt me ziedend. Ik wil die fles de baas! Dat is het..
Gaat me ook lukken, ik voel me weer strijdvaardig.
Heb wel het idee dat ik me meer aan mijn gevoel moet
toegeven als het niet zo je van het gaat.
Iets minder vechten in die zin, maar meer over me heen laten komen.

Blacky, ik meende dat jij efexor had. Gebruikte je er nu iets anders bij dan?
Sterkte met je moeilijke familie afhandelingen. Je slaat je er krachtig door!

Scholeke, ik vind het gewéldig hoe je bezig bent!

Lekker genieten Tijn van het trainen! Ik wist allang niet meer wat sporten was.
Het geeft wel een lekker gevoel.

Pem, de eerste keer dat ik de cirkels van van Dijk las, werd ik opstandig.
Ik wilde het allemaal liever niet weten. er zit echter veel in waar je je voordeel
mee kunt doen. Het slapen wordt beter. Je gaat goed!

Water, het is nooit het geval geweest, waarom zou dat nu opeens wel zo zijn.
Bedankt voor deze enorme diepe levenswijsheid. Mooi dat het ook met zo
weinig woorden kan ;)

Geer sjouwse!

pip, ik ben niet bang voor jou. Alleen voor mezelf.
Maar dat wist je al!
Eeen goede keus, geniet van je kind!
En negeer de rest!

An, je gaat echt vét goed. Volgens mij ben je eruit.
Je komt als een opgelucht, standvastig en rustiger mens op me over.
Petje af!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedezaterwaterdag, even snel een kort berichtje van mij :)

Stoppen met drinken is niet zomaar even iets. Jarenlang eraan verslaafd zijn ook niet.

Een jaar geleden voelde ik mij sterk en in de gloria: ik dronk niet meer, kreeg daar een kick van, ging hardlopen, boeken lezen (ipv omvallen in bed), had zowaar een ochtend om de dag mee te beginnen, helder in m'n hoofd, op de gezonde voeding toer, elke dag m'n lotgenoten hier bezoeken... het stoppen inzetten is 1, maar de truuk zit em in het echte het volhouden, in het onmatige van het stoppen (=je zwakte als kracht gebruiken!).

Blacky je had zo gelijk toen je een waarschuwing gaf: 1 jaar gestopt, een magische grens, alle jaargetijden gehad, heb ik het nu bewezen? Ach laat ik niemand voor de gek houden, ik wil helemaal niet alleen maar 1 colalight-tik en ik wil helemaal niet alleen maar vandaag weer eens lekker jointje. Als ik vandaag toegeef, hoe verantwoord ik dat naar mezelf toe morgen, volgend weekend, over 3 weken? Waarom vandaag wel en dan een volgende keer niet? Je hoeft maar 1 keer toe te geven en je drempels verliezen die bovenste stekels.

Marjo ik snap best dat je worstelt met een fles. Het is koud, de bomen zijn kaal en de zon is weg. De herinnering aan de roes, het even alles laten gaan, even ongeremde ontspanning, schiet naar voren.
Een jaar nuchter is heel nuchter, en voelt soms best wel hard. Niet alleen doordat we alle shit nu verwerken zoals het is (dacht ik zo'n lollige positivo te zijn, komt daar een depressief burnoutje onder vandaan, na al die jaren!), maar ook omdat we de copingmechanismen kwijt zijn: nooit meer even een relativerend borreltje, nooit meer even stoned verdwijnen in muziek... nooit meer is wel heel weinig, maar heel weinig wordt bij ons te veel...
Dat alles mogen we waarnemen en erkennen, zonder oordeel: we hielden ons staande met rookgordijn en roes, en nu voelen we ons kaler en vallen we gewoon sneller. Dat heeft tijd nodig, veel tijd. Laat ons onszelf dat gunnen, dat 2de jaar. Kan er ook nog wel bij toch?! Het is niet zo dat we op een knopje drukken et voila: daar is ons nieuwe leven. Ons hele persoontje mag opnieuw gevormd worden nu, met alle mooie en niet-mooie kanten.

Nieuwere stoppers: ik vind jullie geweldig: dat je blijkbaar zoveel van jezelf en van het leven houdt, en jezelf het gunt dat op een manier te mogen ervaren die anders is en heel veel beter dan hoe je het de afgelopen jaren dag in dag uit aan je voorbij liet gaan!
Laat je vooral niet afschrikken door wat ik hierboven schreef, want als het allemaal voor niets was, dan greep ik vandaag nog naar het een of ander, en toch doe ik dat niet!
Ik weet wel wie ik al die jaren was, het enige pluspunt daaraan was dat ik lekker lui achter een roes kon blijven zitten. Ik kan het missen als kiespijn, het brengt me namelijk niets nieuws, alleen maar zorgen als de roes voorbij was.
Ik weet nog niet goed wie ik nu ben, maar sta overal voor open. Zonder roes, zonder zorgen over dingen waar ik mezelf mee ten gronde richt. Ik voel me alsof ik opnieuw leer lopen, maar dit keer in een avontuur dat mijn leven heet. Het is zoveel spannender om bewuster in het leven te staan, en -hoewel ik er soms naar snak m'n controle weer eens te mogen verliezen (maar dat zal niet bij 'eens' blijven)- het grootste deel van de tijd denk ik er niet eens meer aan, en ik ben veel te benieuwd hoe dit avontuur zich verder zal ontvouwen!

Hou vol hou vol hou vol, vandaag is de dag en de aanhouder wint zichzelf! Niet een prijsje om zomaar op de schoonsteenmantel te leggen (met alle respect voor sinterklaas), maar eentje die de beste zorg nodig heeft. Want nu we hier toch eenmaal zo in onze unieke vorm op aarde zijn gekomen, waarom ook niet onszelf het beste geven?

Liefs,
Kaia.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kaia :heart: Ik duik met graagte samen met jou (en Soothie-boy),
het tweede jaar in! Heb de deuren open gegooid, maar sta nog even
verdwaasd over de drempel te kijken naar alle vele mogelijkheden, die
zomaar voor het grijpen liggen! ;)

De roes: Hebben we al gedaan. het is het niet waard om terug te gaan.
Even wennen aan de nieuwe smaak! :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal,

Afgelopen donderdag slecht nieuws gekregen. Mn exvrouw, met wie ik 14 jaar samen ben geweest, is ernstig ziek. Behandeling is mogelijk maar erg ongewis allemaal nu nog. Ik ben erg aangeslagen en zeer verdrietig. Dankbaar ben ik echter wel dat wij het de laatste maanden weer goed kunnen vinden samen. We zijn het eens over hoe we alles rondom de scheiding gaan regelen(we zijn nog getrouwd officieel). Dus daar hoeven we nu geen energie aan te verspillen.

Het lot wikt en beschikt en daar is niets tegen te doen. Waar ik invloed op uit kan oefenen is hoe ik ermee omga.
Vandaag drink ik niet en rook ik n iet.
De zucht naar drank is weg en ik bedenk het me niet, ook niet als ik zulk slecht nieuws krijg. En daar ben ik dankbaar voor.

Ik weet dat jullie met me meeleven. Over de meeting zet ik iets op het meetingdraadje ook maar ik heb contact gehad met Visje. Het lijkt ons goed de meeting te verplaatsen naar januari ofzo. Er waren toch niet veel mensen van plan om te komen en ik ga nu ook niet. Ik heb behoefte aan even een dag rust, samen met Fran, ff lekker lopen in het bos met de honden. Genieten van elkaar en alles een beetje laten bezinken na de hectiek vd afgelopen dagen.

Lieve mensen, niets, maar dan ook niets is het waard te gaan drinken. Echt niet. Kijk naar vandaag, dat is te overzien. Vandaag drink ik niet en morgen, tja morgen is pas morgen.(morgen drink ik ook niet maar goed:))

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve, leave Bam. Wat een slecht nieuws!
Ik hoop dat er nog veel mogelijk is, maar dat
moet de toekomst uitwijzen. Fijn dat jullie het eens zijn
over de dingen die moeten geregeld. Een schrale troost.

:heart::heart: Bam en Fran :heart::heart:
Hou elkaar stevig vast vandaag.

Jullie zijn in mijn hartje. Sterkte!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oh lieve BamBam sorry dat mijn enthousiaste zinnetje ertussen kwam, wat heftig! Iemand die zo dicht bij je staat zo ernstig ziek... ik wens haar en jou een wonder toe, wonderen zijn de wereld nog niet uit namelijk (!) en je hebt zo gelijk: alles wat je zelf kan doen ligt bij jezelf, gelukkig geen rook-en/of drinkneigingen, juist bij dit soort dingen is het zo belangrijk om er met je hele wezen in te kunnen staan zoals je dat werkelijk het liefste wil en voelt... voor nu warm samenzijn met Fran en heel veel sterkte :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kaia: mooi gezegd, maar gebruik de woorden ' nooit meer' enz. toch beter niet. Hou het bij vandaag, daar hebben we genoeg aan. Jullie gaan heel goed, Soothe,Kaia en Marjo. Valt me op dat jullie na het eerste jaar in een soort dip zijn gekomen. Zo van: was dit het nu en dan... Het gaat alleen maar beter worden en vooral makkelijker. Ik spreek uit ervaring, vijf jaar niet gedronken. Ik kan mezelf nu ook begrijpen hoe het gekomen is dat ik weer begon. Het zal een zwakke plek blijven, maar ook daar ben ik nu niet meer bang voor.
Marjo: dank voor je woorden, voelt fijn hoor, zo'n compliment. Ja, ik ben er wel uit nu.
Te lang gestreden om te weten wat ik nu eigenlijk wil. Ik heb gewoon niet veel te willen en daar heb ik me nu maar bij neergelegd. Zou dat de 'truc' zijn???

Link naar opmerking
Deel via andere websites

BB,

wat een triest nieuws, ik wens je sterkte en probeer
er met Fran morgen een fijne dag in de natuur van te maken.
Mij helpt het, de natuur.
Veel liefs aan jullie tweetjes.

Zo mensen mijn dagelijkse wandeling zit er alweer op,
was erg vroeg wakker vanmorgen, te vroeg om meteen
naar buiten te gaan.
Dus om 9.00 liep ik buiten een wandeling van 2 uur gemaakt.
Het bos is hier vlak bij, je hebt daar een soort plas en daar
kan je een wandeling omheen maken.
Het rare is dat elke keer als ik de natuur in ga ik moet huilen.
Snappen doe ik het nog niet echt, maar het zal een reden hebben.
Er overvalt mij een gevoel van rust en dan komen de tranen.
De natuur is prachtig, vanmorgen was het nog wat mistig,
ik ben op een steigertje aan het water gaan zitten en heb maar wat voor me uitgestaard.
Tijdens dat staren komen er toch en aantal zaken in mijn gedachten.
De gedachte dat ik mijn baan opgeef, de gedachte dat ik geen goed contact met mijn zus meer heb.
Geen zelfmedelijden, integendeel, het voelt als een soort afscheid van mijn oude leven.

Toen ik jaren geleden stopte met drinken heb ik mij tot doel gesteld alles nu eens goed aan
te pakken.
Ik begin er nu beetje bij beetje achter te komen dat ik vergeten ben te leven.
Ik ben vergeten hoe het kan voelen om dingen echt leuk te vinden, ben vergeten om
te doen wat ik zelf graag zou willen.

En nu zit ik in een soort leeg gat te staren voor vandaag.
Het kost mij moeite meteen in de ochtend op gang te komen.
Maar volgens te Therapeut is dat het beste, beroerd of niet, actie.
Dus we gaan door met ademhalen, diep zuchten en niet blijven hangen.
Toen ik nog wekelijks naar de AA ging had ik daar een sponsor,
hij noemde mij weleens een "people pleaser".
Het iedereen naar de zin maken, behalve jezelf.
Nu ben ik zo'n klein beetje aan het voelen wat hij daarmee bedoelde.
Lieve mensen ik ben er nog bij lange na niet, ik heb wel het gevoel dat er een begin
is gemaakt.
Er zullen best nog tranen komen, om wat is geweest.
maar ik voel en weet dat ik het goede pad ben ingeslagen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...