An Geplaatst 5 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 5 januari 2009 Wij vrouwen ook niet, ik word hier ook het huis uitgekeken. Elke peuk die ik rook krijgt een lading commentaar. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Har Geplaatst 5 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 5 januari 2009 quote: Originally posted by: AnHar dat valt wel mee hoor. Het lijkt erger dan dat het is. Hoe is ie met jou? Mijn behandelaarster bij Novadic aan de tel. gehad vandaag, ze heeft overlegd met mijn nieuwe huisarts. Ze gaat nu met extra spoed voor psychiatrische i.p.v. psychotherapeutische hulp zoeken. Wordt donderdag overlegd, kost wel weer extra medicatie zolang ik niet bij een psych. terecht kan die "echte" AD gaat voorschrijven. De pammetjes die ik vanaf 1 januari zelf moet betalen á € 45,- per week (angstremmers en diazepam) gaan écht boven mijn budget A. is vandaag terug naar haar stulpje, ze is een week hier geweest. Ze gaat er op mijn verzoek op toezien dat ik de refusal iig blijf innemen (2xper week)....dan zie ik haar toch. Ga het natuurlijk zelf dagelijks doen maar vertrouw het niet helemaal.Kerstboom zit weer in de doos want de afgelopen kerst wuil ik zo snel mogelijk weer vergeten. Heb overigens weer niet over geen ondersteuning te klagen gehad, die was hartverwarmend. Die gedachte aan de afgelopen week heeft me wel goed gedaan.Aanpassing Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Har Geplaatst 5 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 5 januari 2009 Weet trouwens iemand hier of je de "echte" AD straks ook moet gaan betalen? Efexor etc???? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 5 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 5 januari 2009 Har, ja alles betalen. Heel onrechtvaardig! Geestelijke aandoeningen moeten betaald worden.Je bent niet echt ziek!! Gelul is het!!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 5 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 5 januari 2009 Niet alleen pammetjes Pippi!! Alles voor het geestelijk welzijn! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Har Geplaatst 5 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 5 januari 2009 quote: Originally posted by: pippiNou er lijkt wat schot in te komen Har, dat is mooi. Fijn dat je lieve mensen om je heen hebt verder. Dank Pip, komt natuurlijk ook omdat ik zelf zo lief ben Lijkt mij ook hoor, dat het vergoedt wordt...de "echte", voor mij zijn de enige pammetjes nu echter zeker zo belangrijk bij gebrek aan beter. Ik vind het schandalig...maar goed. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Har Geplaatst 5 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 5 januari 2009 quote: Originally posted by: SootheNiet alleen pammetjes Pippi!! Alles voor het geestelijk welzijn! Dat meen je niet!!Dan mag er gvd wel eens geprotesteerd gaan worden, zijn ze nou helemaal bes@demieterd! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
FishermansFriend Geplaatst 5 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 5 januari 2009 Beste Forummers,Ik ga naar bed!Ik wens jullie ook een goede nachtrust, met belangrijke dromen en een verkwikkende slaap! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 5 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 5 januari 2009 Har,Vanaf 1 juli 2008 gaat de aanpassing zorgpreventiebeleid van kracht. Vanaf dat moment is het mogelijk dat uw zorgverzekeraar niet meer al uw geneesmiddelen vergoedt. Dit zogenoemde preferentiebeleid houdt in dat uw zorgverzekeraar bepaalt dat binnen een bepaalde groep geneesmiddelen met dezelfde werkzame stof en toedieningwijze, alleen de goedkoopste (generieke) variant wordt vergoed aan patiënten. Een verzekeraar kan beslissen dat een bepaald merk wel vergoed wordt wanneer de arts 'medische noodzaak' op het recept zet. Wanneer er geen sprake is van medische noodzaak en u wilt toch het huidige merk geneesmiddel blijven gebruiken, dan moet u dit van deze verzekeraars volledig zelf betalen.Uit vooronderzoek en vrijgegeven informatie van zorgverzekeraars is gebleken dat straks veel soorten antidepressivum niet meer vergoed worden!! Dit verschilt wel per zorgverzekeraar. Bekend is dat Menzis en Agis flink snijden in het aantal soorten antidepressivum dat ze nog gaan vergoeden.Paar voorbeelden antidepressivum die straks mogelijk niet meer worden vergoed: Citalopram Fluvoxamine Ranitidine Risperidon Wilt u weten welke geneesmiddelen wel of niet worden vergoed, neemt u dan contact op met uw zorgverzekeraar. Overleg bij verandering van vergoeding met uw arts. __________________ Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 5 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 5 januari 2009 De AD blijven vergoed zegt mijn psychiater. De pammetjes ook omdat ik een chronische aandoening heb met paniekaanvallen waartegen geen andere medicatie is. Anders (indien onvergeod) gaat het om heel weinig geld, een doosje diazepam kost 6 euro en ik doe er meer dan een maand mee. Tip: vraag de hogere dosering = even duur, en breek ze in twéé. Dan heb je 60 tabletten voor hetzelfde geld.Foei Houtje !!! Nou ja dit is geen promotie, maar een tip. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 5 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 5 januari 2009 We zullen zien. Gelukkig heb ik haast geen pammetjes!Voor de veelgebruikers is het rot! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 5 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 5 januari 2009 Soothe, je bent in de war (stop toch met roken man!) over de generieke middelen vergoeding t.o. de specialités en de neiuwe regeling per 1 jan. 2009 voor kalmerende middelen. Waar nog weinig over bekend is trouwens. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tapas Geplaatst 5 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 5 januari 2009 Nee, dat is niet waar Soothe, de AD hoef je niet zelf te betalen, het gaat echt om slaap en kalmeringsmiddelen, voornamelijk alles waar pam en lam achter staat en dus vanaf dit jaar mag ik ook 16 euro per maand extra gaan betalen, er is wel een uitzondering en die geldt voor de volgende situaties:-epilepsie-angststoornissen die niet op andere medicijnen reageren-bepaalde psychiatrische aandoeningen-verdoving tijdens de laatste levensfasede overheid gaat er van uit dat slaap en kalmeringsmiddelen niet langer gebruikt mogen worden dan 2 maanden, en liefst zelfs maar 2 weken, na 2 maanden zou er al verslaving intreden, en na 6 maanden verliest het middel zijn werking en men vind dat er beter een praktische oplossing voor problemen gevonden kan worden... mee eens, maar als het om een psychiatrische aandoening gaat dan vind ik het nogal makkelijk afgedaan.Ik ga in ieder geval wel overleggen met mijn huisarts, hij weet dat ik ze gebruik om het geestelijk evenwicht te bewaren en niet om problemen 'op een makkelijke manier' op te lossenDe apotheek heeft er een folder over waar alle informatie in staat. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Har Geplaatst 5 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 5 januari 2009 Wat een geharrewar, als ik jou Houtje en jou Soothe zo lees over dat gedoe....lijkt wel zéér afhankelijk van de goodwill van je huisarts en de verzekeraar. Wat een machtspelletjes zijn het toch om de "pilverslaving" zgn aan te pakken....ach, ach....wordt er misselijk van. Ze zorgen dan maar dat deze Harrewar het vergoedt krijgt anders ga ik me toch een chronische woede/angst aanval krijgen!!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 5 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 5 januari 2009 De zorgverzekeraars vergoeden de slaap- en kalmeringsmiddelen niet meer na 1 januari. Slaap- en kalmeringsmiddelen zijn alleen bedoeld voor kort gebruik. Toch gebruikt meer dan een half miljoen Nederlanders deze medicijnen langer dan de bedoeling is. Bij langdurig gebruik verliezen de middelen hun werking en bovendien werken ze verslavend. Ofwel, je komt niet zo makkelijk van deze middelen af. En er zijn nog meer nadelen. Deze medicijnen maken je suf, dus in het verkeer loop je extra risico op ongelukken. Het is de moeite waard voor oudere mensen om te stoppen met benzo's : ze vallen sneller door de benzo's en hebben daardoor een grotere kans met botbreuken in het ziekenhuis te belanden. Wil je ze blijven gebruiken, dan moet je er 12 tot 16 euro per maand voor gaan betalen. In speciale gevallen blijven deze medicijnen (benzodiazepinen genoemd, ook wel benzo's) wel vergoed, zoals bij epilepsie en bij psychische klachten. Sommige aanvullende pakketten vergoeden de benzo's wel. Check dus de polisvoorwaarden of bel je verzekeraar. Wil je stoppen, ga dan naar je huisarts of apotheker voor advies. Je moet deze medicijnen namelijk langzaam afbouwen, anders krijg je klachten door het ontwennen. Stop dus nooit zelf plotseling met deze medicijnen. Je kunt als je wilt hierover rechtstreeks een vraag stellen aan de internetapotheker. Op www.apotheek.nl vindt je meer informatie over hoe je op een goede manier kunt stoppen en een afbouwschema. Het boekje 'Goed slapen: zó werkt dat!' wordt nu (eind 2008) gratis verspreid via alle huisartspraktijken in Nederland. Je kunt hem hier downloaden Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Har Geplaatst 5 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 5 januari 2009 ...nieuwe complicatie: woede én angstaanval....levensgevaarlijk, zeker als je daar zelf voor moet betalen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Har Geplaatst 5 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 5 januari 2009 Houtje, als we jou toch eens niet hadden Hoe ist nou met Tina trouwens? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 5 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 5 januari 2009 Ik heb het ook maar van horen zeggen!!Zelf weiger ik me ergens in te verdiepen. Beter voor m'n balans!IK wil het niet weten ( kop in het zand!)Kan het toch niet veranderen! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Har Geplaatst 5 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 5 januari 2009 ....dan ben je een goede voor in de politiek Soothe...jeweetwel, struisvogelpolitiek Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 5 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 5 januari 2009 Haaaaaaahaaaa, steek je kop in t Zand Soothie, dat dooft den peuk!De verstandige. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 5 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 5 januari 2009 quote: Originally posted by: marjoOkee! Wandelen! Daarna de beuk erin. Vanavond vroeg naar bed. Zo! Lig je er al in??? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 5 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 5 januari 2009 Yep! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 5 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 5 januari 2009 En kruik, boek, theetje, chocolaatje, telefoontje.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 5 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 5 januari 2009 Yep Har. Een struisvogel! Ik lees nooit iets door. Geen polissen, helemaal niets.Ze hebben me uit de inboedelverzekering gegooid. jammer dan!Ik laat het zo, beter voor de smalle beurs!!Ik verdiep me niet in die droge, dorre materie! Was al een jaar niet verzekerd,. Nu het eind van het jaar hoorde ik het pas. Ik vind het allemaal wel goed!Heb genoeg aan m'n hoofd! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Har Geplaatst 5 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 5 januari 2009 Marjo lapt gewoon door in bed, half onder de lapjesdeken....met een zaklampje......stiekum Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden