Spring naar bijdragen

Dinsdag 6 januari

BamBam

Aanbevolen berichten

Antiona dat was heel gek op de eerste meeting vorig jaar in januari
toen moesten we haast wel een half uur wennen
aan die andere gezichten
dan die die we bij de icoontjes hadden gemaakt in onze gedachten
was echt een hele vreemde gewaarwording
en ik ben niet in het echt een mooie surinaamse hoor maar gewoon een nederlandse meid:D
ik werd gewoon een beetje gek van die icoontjes en vond er een die bijna niet door een ander gebruikt wordt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 299
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

safi,

dat ga je niet menen!!!

gewoon een hollandse meid!!

humor, en ik maar denken dat je op zijn minst toch een kleurtje hebt :D
tja stom..... ik heb hetzelfde met namen, ik denk altijd dat het wel dichtbij ligt, een verbastering van de naam of zoiets, maar ook dat blijkt niet waar....

het staat in ieder geval garant voor humor en verbazing

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Antonia: ik ben nog nooit naar een meeting geweest, maar het is wel raar dat ik al zolang hier schrijf en niemand ooit in het echt heb gezien. Toch leer je elkaar hier wel kennen, ook al zo raar.
Zo merk je goed of iemand niet goed zit of dat er iets aan de hand is.
Of dat ik het idee heb, heee misschien gaat die of die weer drinken, die zit er dichtbij of zo.
Ik heb mezelf hier ook beter leren kennen.
Nee je kletst niet in de lucht Antonia, maar vaak lees ik meer dan dat ik reageer. Of ben ik heel egoistisch en gooi ik mijn problemen neer.

Safi: pffff. moeilijk joh ... de tranen schieten me gewoon in de ogen 'nee daar heb ik geen zin aan'.
Wanneer leer ik dat nu eens, gewoon dit zinnetje. Ik bouw zo'n mega stress op.
En ja, het is uiteindelijk voor mijn man ook beter wanneer ik niet zo emotioneel hiermee omga, dat maakt het dan minder beladen. Mijn aandeel is veel en veel groter dan dat ik zelf eigenlijk door heb.
Ik kan het niet alles op hem schuiven. Hij is iemand die gewoon duidelijkheid nodig heeft en dat kan ik vaak gewoon niet geven. Omdat ik vaak zelf heel onzeker ben.

Anotonia: mijn man snapt nul komma niks van mijn alcoholisme. Hij snapt niet waar ik me druk om maak. Als je niet wilt drinken dan drink je toch gewoon niet. Zo simpel. Al het gedoe erom heen is voor hem totaal vreemd. Hij werkt nu eindelijk mee met het drankbeleid hier in huis en daar ben ik al heel blij om. Maar begrijpen? nee, dat niet. Dus hij vindt dat hij zich al behoorlijk opoffert voor mij dus.
Ik stel wel heel veel eisen onderhand. Dit is voor mij weer gevaarlijk.

Me schuldig voelen, niet aan alles en iedereen kunnen voldoen.
ERbij willen horen.
Ik voel me nu een buitenbeentje, en ik wil juist niet opvallen.

Dank jullie voor het mee nadenken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

An,

hebben jullie wel hulp gezocht?
hoe los je de dingen op als je zelf erg onzeker bent en je partner er niets van begrijpt?
misschien is het ook wel een stap te ver maar uiteindelijk moet je toch iets doen.

niets doen en afwachten leidt tot ellende.

blijf ondertussen voor jezelf kiezen want hoe je het ook draait of keert jij zelf bent diegene waar je je hele leven mee moet doen!
liever jezelf open en eerlijk in de ogen aan kunnen kijken dan altijd maar roepen,
ik ben zo goed geweest!!

:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Antonia, je kan kiezen tussen een vriendelijk bliebje, de radio, fluitende vogeltjes, de zee en krekels. Het geluid gaat een half uur na het licht aan. Dus eerst gaat de zon op en dan gaan de vogeltjes fluiten :)

quote:

Originally posted by:
antonia

Woman zo een lamp die werkt met licht begrijp ik maar gaat er ook wel een alarm af dan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

an alles is te leren
ook duidelijker zijn
niet aan alles en iedereen willen voldoen
maar accepteren dat mensen maar genoegen moeten nemen met wat je geeft
want dat geef je met liefde
wat geeist wordt van je
omdat je je anders schuldig voelt
geef je met een heleboel emoties
waar niemand uiteindelijk blij mee is
ik heb veel aan mijn nieuwe ondertiteling omdat ik ook een pleaser ben/was

Volgens mij wordt jouw onrustgevoel vaak veroorzaakt doordat je niet aan je eigen strenge normen voldoet.
Je normen brengen je veel goeds, want ze geven je een veilig gevoel,
ze zorgen ervoor dat je je netjes gedraagt, dat je 's morgens je bed uitkomt.
Aan de andere kant zitten je normen je behoorlijk dwars
Ze zorgen voor heel veel dat je 'moet' van jezelf en voor dingen die je niet 'mag'.

Dit soort gedrag is moeilijk los te laten omdat het onbewust zo werkt
dat je alleen bent wie je 'hoort' te zijn als je je normen hoog weet te houden.
En ben je niet wie je 'moet' zijn, dan ben je bang dat mensen je afwijzen.
Je normen zijn dus je houvast:
ze zorgen ervoor dat je bent
zoals je denkt
dat je moet zijn om geaccepteerd te worden.
Problemen ontstaan wanneer jouw normen en strategieën
botsen met andere normen en strategieën.
Ofwel van jezelf, ofwel van anderen.
Gevolg: je vindt van jezelf dat je tekort schiet en je krijgt een vervelend en onzeker gevoel

Veel mensen gaan dan bv eten wij gingen drinken
maar nu gaan wij gewoon zeggen:
nee daar heb ik geen zin aan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ziezo, mn woonkeuken en voorkamer opgeruimd en heringericht. De woonkeuken is nu alleen maar lekker zitten, (ik zoek nog een klein bankje - wie o wie ???) en de voorkamer is nu kantoor en showroom. Computertafeltje, zakenbespreektafel en een paar kasten :)
De echte winkel ga ik een pandje voor huren lekker in de stad op een A lokatie.
Nu boodschapjes doen, zin in een flinke maaltijd (door de kou waarschijnlijk, zo'n erwtensoep gevoel).
Ben blij, weer productief bezig en alles onder controle :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Safi: soms weet ik het gewoon niet meer.
Dit gaat nu heel diep voor mij, omdat hier een belangrijk knooppunt zit.
Ik kan heel moeilijk mijn grenzen aangeven, maar dat gaat wel al heel wat beter hoor.
Mijn intuitie werkt echter heel goed. Alleen vergeet ik daar heel vaak naar te luisteren.
Ik ga dan verstandelijk te werk en vervolgens om raad vragen. Terwijl ik intuitief heel goed weet wat het antwoord is.

In mijn jeugd zijn die grenzen plat gewalsd.
Ik was niet belangrijk, mijn mening deed er niet toe.
Mond houden en luisteren.

Toen ik voor het eerst stopte met drinken was dat heel erg, want ik ging wat terug zeggen.
Mensen waren dat niet gewend van mij en vonden mij een super vervelend mens geworden.
Ik vond mezelf eigenlijk ook niet meer zo leuk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

e.e.a. bijgelezen, maar veel gemist...sorry..
Tasseke, we kunnen geloof ik elkaar de hand weer schudden, want ik moet ook naar het ziekenhuis :(.
Ik moet een mammografie van mijn borst laten maken en een echo. Het is waarschijnlijk een goedaardig gezwel, maar huisarts wil het toch zeker wete (en ik ook). heb dat onderzoek al eerder gehad en doet veel pijn. Zie er als een berg tegenop, maar als de uitslag maar goed is, dan heb ik dat er zeker voor over.
Ik las, dat Tina in het ziekenhuis lag en er ook weer de dag na de operatie uit moest??? Belachelijk, zo snel, maar ze heeft Houtje om haar op te vangen. Houtje, geef haar een dikke knuffel van mij en wens haar beterschap!!
Francesca, van harte met je 1-jarig nuchter bestaan!!
Zag hier ook wat over relaties, al dan niet met of zonder kinderen, scheiden, appart wonen etc. tja...wij hebben hier ook onze sores, maar ik wil er wel samen uitkomen. Nadeel is, dat iedereen het op mijn probleem gooit ( de verslaving dus) en mijn man is een engele en ik de boosdoener. Zo kan ik niet denken, want waar twee mensen samenleven, doet niet steeds dezelfde persoon alles fout...En nu ik niet meer drink, voel ik me best eenzaam en kan niet doen, alsof er niks gebeurd is. eerst maar kijken, bij wie we in therapie kunnen. Verslavingszorg wil ons bij hun in therapie hebben, maar daar heb ik het wel even mee gehad. Beetje m'n buik vol van hun "wij weten alles over verslaving en als je het niet met ons eens bent, dan is dat junkiegedrag". Maar goed, we komen er wel en we blijven niet bij elkaar alleen om de kids.
Geniet ook van het weer, helaas geen sneeuw, maar ook geen zatte kop en dito kater. Nee, voor deze dame thee!!
En ookal drink ik niet meer en ben (hopelijk) geen crisisgeval, ik mag hier graag neuzen en kijken hoe het met iedereen gaat. ken jullie niet persoonlijk (durf ik niet), maar jullie zijn zowat familie van me:)!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

An als leuk zijn voor een ander
betekend dat ik niet leuk ben voor mezelf
gaan bij mij tegenwoordig de alarmbellen rinkelen

natuurlijk doe ik dingen voor een ander
ik doe tenslotte ook vrijwilligerswerk
ben een pleaser door mijn opvoeding
en zal dit nooit helemaal afleren

maar voor mijn alcoholverslaving ga ik over bergen
en heb daardoor al veel vrienden verloren
het zij zo
ik ben gegroeid
en wie dat niet interesseert en accepteert
die hoort niet meer bij me
het is 1 van de dingen die ik als heel belangrijk uit de internet behandeling heb gehaald
ik ben goed zoals ik ben
omdat ik het zeg
nog niet klaar voor de wereld
nog niet klaar voor een volle baan
maar wel positief
naar mezelf en de wereld toe
en niet meer zelf destructief
in de alcohol en drugs
dus nu ben ik goed
maar ik leer
dus wie ik nog worden kan
is wie ik wil zijn

Link naar opmerking
Deel via andere websites

orleando,

jij moest toch gisteren voor de mammo?? we blijven duimen voor elkaar.

ivm de relatie en anderen eromheen.
zo lang het duidelijk voor jou en je partner is heeft de buitenwereld niets te maken hoe jullie de problemen oplossen.
zolang jullie maar open naar elkaar staan en samen de problemen willen oplossen.

nu ga ik ermee stoppen hoor, ik ben zelf alleen en stel me nu als een therapeute op, lekker advies van een gezllige alleengaande :D
ik kan eigenlijk alleen maar zeggen dat alleen ook maar alleen is. als er kans is om samen de problemen aan te gaan en de relatie sterker te maken....... doen!!!
verliefdheid is meestal van korte duur, daarna blijft het vechten, zoeken, uitproberen en praten om samen het leven leuk te maken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kirky: ik zit in een compleet verkeerde relatie, verkeerde man, verkeerde ideeen, maarja ..... kan ook niet zonder hem ... ergens heeft die man wel wat. Gewoon helemaal fout. Ik moet er nu zelf om lachen. Voor het eerst hoor sinds eeuwen. Dat ik gewoon kan zeggen 'ja klopt , fout, maar ik blijf zitten waar ik zit.... voorlopig', maar ik snap je wel hoor Kirky. Lief hoe je meedenkt trouwens.
(zit je nog op je centen te wachten??? echt je moet zeker een week geduld hebben hoor)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Orleando: leuk hoe je dat zegt... we kennen elkaar niet maar zijn zowat familie. Zo ervaar ik dat dus ook. Dus meissie... hou het lekker droog. Super goed en knap van je en je weet niet half hoe blij ik voor je ben!!!!!!!!!!!!!!!!!! :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal, goeieavond!
Ik heb een beetje gelezen, maar man, wat is er vandaag weer veel gezegd! Ben naar school geweest aan de andere kant van het land, ben nu dus errug moe en het is te koud om naar buiten te gaan! Zit hier weer aan de zelfgemaakte appelflappen!!
Morgen naar de begraafplaats van mijn moeder, en dat in die kou! Zie er tegenop!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Safi: wat heb jij de afgelopen tijd gedaan, hemel Safi, je bent twee meter gegroeid. Wat je allemaal schrijft zo goed joh. Ik heb het boek bij bol.com op mijn lijstje gezet. Ik ga het lezen.

Maar nog ff dan......
Ik moet eerlijk bekennen dat nu ik niet meer drink ik:
- me veel beter voel, voel me goed, voel me gezond, zie er goed uit, MAAR...
- ik vind mezelf echt geen leuk mens meer voor heel veel mensen. Niet dat ik niet tevreden ben over mezelf. Maar ik KAN en WIL gewoon niet voldoen aan de wensen van al die mensen.
Er zijn zoveel mensen die aan me trekken, die wat van me willen. En ik zeg maar nee, nee, nee.
Ik zeg dingen af, ik ga niet en ik kom niet. En dan zit ik hier als ik vrij ben in een heerlijke zaligheid voor de tv, laptoppie, boekie, en dan ........... vroeg naar bed en dan vervolgens weer heel vroeg opstaan.
Zalig gewoon, maar ik heb het idee dat ik spijbel van het leven, snap je me?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...