Spring naar bijdragen

Dinsdag 6 januari

BamBam

Aanbevolen berichten

Anjo, tussen 2001 en nu ben je reuze gegroeid dus ik denk dat een opname nu wel anders zal zijn.
De huisarts morgen is een goed idee, want er moet wel iets gaan gebeuren, dat hebben de bemoeizuchtigen goed gezien!
hou je taai he, het komt echt wel goed allemaal!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 299
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Ik heb zo'n wake up light ding gekocht, echt wel relaxed, zacht licht wat heel langzaam aangaat en vogeltjes die fluiten, fijn hoor !!
Donderdag begint de eerste les al van ondernemerscursus, ipv volgende maand, en dat vind ik echt super want ik heb er hartstikke veel zin in !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kirky je kan ook glasflessen vullen met heet water en in een warme trui wikkelen. In de keuken kan je het gas aan laten staan als het echt te koud wordt, meteen een pan soep erop laten sudderen of lekker Indonesisch marineren :), of de oven met de deur open. Een douchegordijn voor de keukendeur spannen houd heel veel kou buiten want plastic. En veel kaarsen aan, geeft ook echt meer warmte dan je denkt !! Sokken aan in bed.
U merkt het al ik heb ooit ergens gewoond zonder verwarming......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik ben er nog, zat een uur aan de telefoon!!

ondertussen ga ik nu maar de aardappel schillen!!
voel me dood of leeg of .....eigenlijk nee... ik voel niets!

ben niet blij, bezorgd, moe of wat dan ook het enige wat het doet zijn die hersenscellen.......... en juist daar loop ik zo aan te twijfelen de laatste maanden, maar die grijze cellen doen het hoor!!

ben net nog gebeld door de arts en moet vrijdag weer heen, dan gaan ze uitleggen wat er aan de hand is en wat ze exact gaan doen en de gevolgen hiervan.
maar goed donderdag 22 januari gaat het gebeuren, dan wordt ik een "hetje" ipv een zij

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tasseke: je blijft gewoon Tasseke. Natuurlijk is het heel naar allemaal, maar maak het nu niet nog erger. Je blijft een zij!!!! zei zij.

Graag meningen:

Vrienden van mijn man hebben ons uitgenodigd voor een feest en vlgs mijn man kan ik het niet maken om niet te komen. Een zuipfeest in een cafe. Mijn man vindt het heel erg als ik niet meega.
Ik heb absoluut geen zin. Twee weken daarna weer zoiets. Nu heb ik er moeite mee om mijn man teleur te stellen. Maar ik begin al te hyper ventileren alleen al bij het idee.
Ik ben nog herstellende en ja ik vind het ook wel lang duren en zou normaal moeten kunnen doen.
Maar in een cafe en dan al die drank staat me nog steeds enorm tegen.

En ja ik voel me een zielepoot. Werk afbellen omdat ik niet durf te rijden. Niet naar een cafe gaan omdat ik bang ben van die drank. Veel willen rusten, op tijd naar bed. Voel me een mega trut, maar ikzelf vind het zaaaaaaalig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ok An,

even grof door de bocht...

je moet alleen dingen doen die jij wilt.....
en niet omdat een ander dat wilt.....

Voor wie kan je het niet maken om heen te gaan?? voor desbetreffende vriend of voor je man?
desbetreffende vriend zal je ongetwijfeld niet missen op het drukke zuipfestijn dus voelt je man zich schuldig????

je moet het uiteraard zelf weten, je kan ook een afspraak met jezelf maken.. ik ga een uurtje heen en ik drink spa
of je gaat gewoon niet.........

maar waar ben je bang voor??
je eigen drankgebruik? ............. advies......thuisblijven
iemand in de steek laten?.......... advies...... ze missen je niet, of hebben geen begrip voor jou

ooohh de grofheid valt nog mee, ben alleen niet zo in staat om lief te doen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

An ik zie het zo
ga je wel mee dan stel je jezelf teleur door niet naar je instinct te luisteren
je hebt geen zin aan een cafe vol met drank
mensen die aan de zuip gaan
je hebt net de kerst en oud en nieuw achter de rug

ga je niet mee dan stel je je man teleur
die jouw ook geregeld teleurstelt door er niet voor je te zijn
die jouw geregeld zo keihard nodig heeft door zijn psychische aandoening
en dan verwacht dat jij er bent en niet weg loopt voor zijn woede en onbegrip

jij doet dit ook niet
want je stelt hem niet graag teleur

maar soms moet je in een relatie teleurstellen
niet als mensen afhankelijk van je zijn omdat ze zelf psychisch niet lekker zitten
maar omdat het niet ernstigs is iemand teleurstellen dat je niet mee gaat naar een feest in een kroeg
omdat je bang bent dat je als herstellend alcoholist gaat drinken
omdat je moe bent
en nee drie maanden van de drank af zijn en dan er nog niet klaar mee zijn is niet lang
je man zou het zelf eens moeten proberen

laat je niets wijs maken
je bent een ziekte aan het uitroeien en daar heb jij zoveel RUST en KALMTE en BEGRIP
bij nodig als jij denkt dat goed voor je is.

An soms moet je teleurstellen omdat je voor jezelf kiest,
dat heet volwassen zijn
:sun:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Anjo,

wat is er mis mee om opgenomen te worden?

uit eigen ervaring kan ik je zeggen dat het best wel lekker is..
even de zorgen weg, de zorgtaak voor anderen is dan uit je handen
goede gesprekken om je weer op het juiste spoor te krijgen
en het belangrijkste is dat je even goed kan uitrusten en de dingen op een plaats kan zetten.

het zijn tijdelijke momentopnames die echt geen kwaad kunnen anjo!
en over het algemeen zijn ze weer snel om je naar huis te sturen dus je gaat ook niet voor heel lang weg.
mij heeft het in ieder geval geholpen...

en verder.... blijf aub hier schrijven anjo... juist nu heb je het zo hard nodig..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo mensen,
'k Heb behoorlijk wat gedaan inmiddels en ook al lekker gegeten. Dadelijk naar pianoles ga ik me wel dik inpakken. Het is bar en bar koud en er zijn ook gladde plekken. Gelukkig is het maar 3 minuten lopen.
Rond acht uur ben ik hier terug en dan ga ik jullie maar eens goed gezelschap houden. Daar heb ik nou eens echt zin in.
Niet drinken is toch het mooiste voor mij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

tja... kirk,

gelukkig ben ik al mooi van mezelf dus daar hoef ik niets aan te veranderen :D

ik weet het, wat moet dat moet.

eigenlijk kan ik me maar over weinig dingen druk maken, kale kop, dikke of te dunne kont, puist,
o-benen, rimpels, jurk of jogingbroek, interesseert mij weinig.
maar nu mijn borsten (cup p, plat) of mijn eierstokken, ach ik weet niet hoe ik moet omschrijven..

wil het er eigenlijk ook niet meer over hebben, ga gerust de komende weken nog wel even op mijn bek en zal er wel op terug komen maar nu even niet!!!

heb een heerlijk glas appelsap genomen (lijkt net witte wijn) en ik doe even of er niets aan de hand is!
het is al godswonder dat ik het zo neerknal...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tasseke normaal hoor, je word helemaal geen HETJE en zoals ik al dacht hoeft je baarmoeder er niet uit.
Kop op niet zo somber, kom hier gewoon lekker schelden, ik functioneer wel als boksbal ofzo.

Alles komt goed hoor niet te ver doordenken, eerst stap a, dan B enzovoorts.

Oh het familielid wat zo slecht ging word morgen eindelijk opgenomen in het ziekenhuis, pffffffffffff en dat heeft heel wat moeite gekost. De rest is afwachten maar diegene is in ieder geval voorlopig in goede handen.

An ik dacht dat je met de bus ging vandaag ben je toch met de auto gegaan"?

Woman zo een lamp die werkt met licht begrijp ik maar gaat er ook wel een alarm af dan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

An mijn mening: als je denkt dat je er nog niet klaar voor bent zou ikzelf niet naar het cafe gaan.
Je man weet hoe je in elkaar steekt dus zou dat moeten begrijpen. Hij moet super trots op je zijn dat je de drank laat staan en begrip opbrengen voor situaties waar jij het nu nog moeilijk vind. Mijn idee hoor en als hij niet alleen wil dan blijft hij ook maar thuis, dat is naar mijn idee, echte liefde.

groetjes Antonia

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Anjo: die bemoeizuchtigen zijn soms toch wel goed bemoeizuchtig. Ik bedoel ze hebben het toch goed gezien dat je niet in orde bent. Je hebt je zo ontzettend kranig gehouden na het overlijden van je ex. Wat heb je allemaal meegemaakt en doorstaan, zo veel. Te veel om op te noemen.
En nu de terug slag. Accepteren dat je hulp nodig hebt Anjo. Ga voor jezelf.

Safi: hemel ik werd helemaal ontroerd door je schrijven. Moet ik nog eens nalezen, want zo is het dus wel helemaal.

Tasseke goede vragen en zal ze proberen te beantwoorden:
.....Voor wie kan je het niet maken om heen te gaan?? voor desbetreffende vriend of voor je man?
desbetreffende vriend zal je ongetwijfeld niet missen op het drukke zuipfestijn dus voelt je man zich schuldig???? ........

Mijn man meent dat, zo zit hij in elkaar. En volgens mij durft hij ook niet alleen. Alleen weet hij dat zelf niet.

......maar waar ben je bang voor?? je eigen drankgebruik? ............. advies......thuisblijven
iemand in de steek laten?.......... advies...... ze missen je niet, of hebben geen begrip voor jou...

Tja waar ben ik bang voor? Ik ga niet drinken, dat is het punt niet. Maar wel de stress rond de drank. De dag erna. Dan ben ik moe. De reacties van mijn man, die zijn lastig te hanteren. De vrienden zijn best aardige mensen maar ik heb er niet veel mee. Ze zullen me niet missen, maar gaan aan mijn man vragen waarom ik er niet ben. (ik ben er heel vaak niet bij, maarja die mensen vieren wat af). Dat vind ik dan weer rot voor hem.

Dus eigenlijk Safi: komt het erop neer wat jij schrijft en dat komt wel aan zeg.
Ik ben gewoon bang voor de reacties van mijn man. Het gezeur en gezanik. Als ik nu al zeg dat ik niet meega dan is hij zwaar teleurgesteld in mij en dat krijg ik dan ook tig keer te horen.

Helder dus.

Ik ... ga niet mee.

pffff

Link naar opmerking
Deel via andere websites

en nu koffie

oh by the way ik was aan het denken, jaja dat doe ik vaak en te veel maar goed Anjo schreef vanmiddag dat ze eigenlijk niemand in het echt heeft gezien. Dus Safi boodt aan wel een foto te sturen.

Maar goed wat ik zeggen wil is dat ik ook van iedereen zo een eigen beeld heb gevormd en daar hebben de icoontjes ook wel wat inbreng in. haha Kirk bijvoorbeeld lijkt mij een lekker ding ;)
nee maar hebben jullie dat dan niet dat je een beeld hebt gevormd van iedereen ook nav zijn of haar verhalen????

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ok an,

je hebt zelf al het antwoord gegeven.... je gaat dus niet!

maar hoe ga je het nu met je man oplossen? het lijkt mij dat dit steeds terugkerende issue's zijn..
zijn daar geen afspraken over te maken of ben je er zelf nog niet helemaal uit wat je wel of niet wilt?
daar bedoel ik niet de relatie mee maar wel je eigen wensen en die moeten wel duidelijk zijn voor je uberhaupt afspraken kan maken of gewoon een gesprek wilt aangaan wat er nu voor jou goed is.

ik heb zelf geen relatie, misschien is daarom ook wel makkelijk relativeren.

je hebt al één belangrijke stap in je leven gemaakt en dat is de keuze dat jij je leven niet meer door drank laat leiden.
dat was keuze 1, wat is nu nog meer goed voor je? wat wil je? wat verlang je?
ik bedoel niet dat keuze 2 een scheiding is maar het wordt tijd dat je jezelf op plaats 1 zet.
dan kan je pas gaan verwerken, stappen verder zetten, voor iemand anders er zijn, samen zijn, samen leven en samen genieten.

ok ik ben nog steeds niet schagiiii maar wel scherp!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

An soms is voor jezelf kiezen de enige weg naar herstel
en dat is wat jij wilt
je man heeft ook niets aan je als je zo angstig en onzeker bent
als je je rot voelt en schuldig omdat je gedronken hebt
door zelf weer goed in je vel te komen zitten door de eerste te laten staan
en daardoor er ook duidelijker en beter
zonder gevechten en schuldige gevoelens
te kunne zijn voor je man
doe je uiteindelijk je man goed
en niet te min

laat dat ook duidelijk aan hem blijken
dat je er ook in de toekomst voor hem wilt zijn
en dat niet meegaan naar dit feest niet betekend dat je nooit meer mee gaat
of wel
maar dat dat helemaal afhankelijk is van jouw en je keuzes

je kan in een relatie wel een tijdje pleasen
maar aan je eigen gevoelens voorbij lopen
om ruzies uit de weg te gaan
is geen uitweg
eerlijker is
om eerlijk naar jezelf te kijken
bij jezelf te blijven
en als het over zoiets simpels gaat als naar een feest in een kroeg
tegen jezelf en je partner kunnen zeggen
zoek een ander oplossing maar ik ben die oplossing niet

pfff..rechte rug...voeten stukje uit elkaar...voel die wortels de grond in gaan van je innerlijke kracht
en de verbondenheid met de aarde
in ademen en uit ademen
en gewoon zeggen
nee daar heb ik geen zin aan

:sun:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

he antonia,

laat dat kletsen in de ruimte maar aan mij over.........

ok man of vrouw... ik had het toch goed!
blij om te horen dat er nu eindelijk hulp is, is je moeder aardig door de feestdagen gekomen? als ik et goed heb begrepen is je tante tijdelijk bij je moeder geweest.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...