orleando Geplaatst 8 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 8 januari 2009 Ype, echt familie..ik eet hier bami!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tasseke Geplaatst 8 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 8 januari 2009 hahaha, het moet niet gekker worden!!!vanavond eet ik spinazie, dus dat morgen geen restje! jammer hoorkrijg je daar nooit commentaar over? dat eten bedoel ik? bij mij lopen ze altijd te zeuren, twee keer per dag warm eten, nooit op hetzelfde tijdstip ik krijg altijd te horen;die kaken van jou bewegen altijd, is het niet om te l@llen dan wel om te eten!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
orleando Geplaatst 8 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 8 januari 2009 Dat is nu net het probleem; alles wat ik doe/ zeg wordt gerelatteerd aan mijn alcoholprobleem. Maar ik drink 2 jaar te veel en meer als 1 jaar vele malen minder. Opnames noem maar op en ik heb het gedaan. Vond het eng, maar het was nodig. Maar vraag ik om hulp , dan word het weer genegeerd. Steeds weer heeft zelfs m'n hulpverleenster het over bewijzen. Ik moet steeds bewijzen, dat ik zonder drank kan, dat ik een goede moeder ben, een echte vrouw voor mijn man etc, etc...Maar ik wil ook weer mijn leven terug!!!! Als ik die verhalen hoorde tijdens m'n opvang, dan dacht ik soms, waarom zit ik hier?? Okee, ik weet dat ik een alcoholverslaving heb, maar bij hun viel ik 100 zo niet 1000 procent mee.Ik wil niet steeds bewijzen, bewijs maar eens dat ze mij vertrouwen!! Ik breng/ haal de kinderen overal heen. Zowieso naar school,zwemles etc, maar ook naar vriendjes/ vriendinnetjes. Ben sinds eind oktober broodnuchter ver!@#$%@#$%...sorry....Tegen niemand bedoeld, ben boos, maar dan op de buitenwereld. Waarom moeten wij ons steeds bewijzen???? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tasseke Geplaatst 8 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 8 januari 2009 ik ben zo terug...ik krijg visite plotseling aan de deur en daar heb helemaal geen zin in..even beleefd doen en de deur uit knikkeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tasseke Geplaatst 8 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 8 januari 2009 pffff, daar kom ik goed vanaf zeg.... mijn oude drinkemaatje stond voor de deur.die heb ik vanaf september niet meer gezien, of ik meeging even een biertje halen en bijkletsen...nee dus,wat betreft over dat bewijzen, ook daar wordt ik moe van. Ik vraag hulp en daar hoort best kritiek bij, ik doe namelijk iets niet goed anders zat ik niet in de problemen.maar vaak heb ik het gevoel dat ik eerst moet bewijzen voordat ik hulp krijg... maar als ik mij bewijs dan heb ik die hulp niet nodig.het gaat vaak om de toon die gezet wordteigenlijk heb ik gewoon een uitlaatklep nodig, een arm om me heen en een schop onder mijn kont, nu wordt ik voor mijn gevoel vaak het bos ingestuurd met een huiswerkopdracht.ach ik gebruik mijn boosheid maar om mijzelf op het juiste pad te houden Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 8 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 8 januari 2009 Orleando, sterkte vanmiddag.Waarom jij jezelf steeds moet bewijzen? Waarschijnlijk omdat je al vaak beloften hebt gedaan en toch weer voor de bijl ging. Althans, zo was het wel bij mij. Ik kon 's ochtens beloven minder of niets te drinken en 's avonds die belofte alweer verbreken. Je schrijft dat je sinds okt 08 droog staat. Proficiat, dat is al een mooie tijd. Vergeet echter niet dat het heel war meer tijd kost eer mensen weer volledig vertrouwen in je hebben. Ik probeer me te focussen op mezelf. Boos worden op anderen heeft geen zin. Ik kan een ander niet veranderen, alleen mezelf.Ik heb een vader die vroeger veel dronk. Nadat hij gestopt was duurde het een paar jaar voordat ik vertrouwen had dat hij nuchter thuis zou komen. Wij, alkie's bedoel ik dan, verwachten heel snel resultaat. Tenminste dat is mijn ervaring. Ik weet niet of het voor jou zo werkt. Maar bijna vier maanden niet drinken is wellicht nog niet genoeg voor anderen om jou weer te kunnen vertrouwen. Ik heb altijd wat een hekel aan advies geven maar: mijn sponsor zou tegen mij zeggen dat ik dien te blijven werken aan mezelf en dat het vetrouwen bij anderen dan vanzelf terug komt. Het kan alleen wel ff duren.Laat die eerste staan Orleando, dan volgt de rest. Zolang jij eraan blijft werken. Take care.taalvoutje:-) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tasseke Geplaatst 8 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 8 januari 2009 @#$%^&zit net te bedenken dat ik dit niet goed heb opgelost!!!lang leven de smoezen maar het probleem is er nog steeds.ik heb geen zin meer in dit soort mensen en life style, maar nu heb ik smoes verzonnen terwijl ik beter eerijk had kunnen zijn.potver.......nog iets om op te lossen en over na te denken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
orleando Geplaatst 8 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 8 januari 2009 Nee, ik heb hier vaste tijden voor alles. Daarom snapte ik die tijd niet, dat ik opgenomen was. Ze hamerden daar maar op structuur en regelmaat.Maar dat heb ik al! Zit vast aan schooltijd werktijden (manlief) en heb thuis genoeg te doen. Dan komen zwemtijd, etenstijd etc er nog bij en uiteraard bedtijd!Wat nou, regelmaat??Heb bijna nooit tijd voor mezelf, hoewel, nu onze jongste naar de basisschool gaat, ik best een uurtje met een boek in de hoek kruip. Heerlijk!Maar mijn eigen tijd indelen..ehhhh...hoe moet dat ook alweer? Soms ben ik om 10 uur 's avonds nog bezig, terwijl ik normaal om half 10 al op bed lig. Begrijp me niet verkeerd, ik vind het niet erg, maar ik mis het wel, eigen tijd. Heb je de beller al afgepimpeld? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
orleando Geplaatst 8 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 8 januari 2009 Bambam, ja en nee.Er zijn ook legio beloftes naar mij toe gedaan. En dus nooit nagekomen. En..ik ben er altijd (ALTIJD!!!!) voor mijn kinderen...Oh sorry...nou word ik nog boos ook..was niet mijn bedoeling...Het probleem is:_ ik hou niet van mijzelf- ik wil het vertrouwen van mijn omgeving weer terugwinnen ( en dat is wederzijds)- ik blijf van de drank (bij mij bier) af- Ik vecht ten aller tijden voor mijn kinderen!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tasseke Geplaatst 8 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 8 januari 2009 loop je niet te hard van stapel?kijk houden van jezelf is een proces, dat gevoel komt niet zomaar op een ochtend te voorschijn!dat je vecht voor je man en kinderen is logisch maar het vertrouwen terug winnen van de omgeving?concentreer je eerst maar op jezelf en je gezin en dan volgt de rest vanzelf of niet maar dat zijn dingen die je niet in de hand hebt, dus waarom maak je je daar druk om?klein beginnen, als je gezin goed draait en warmte mag ontvangen van je man en kinderen dan pas kan je kleine stapjes naar de buitenwereld zetten. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
knuffie Geplaatst 8 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 8 januari 2009 Hoi allemaal,Hier knuffie, terug van weggeweest!Ik zal proberen in het kort te schetsten wat er allemaal met me gebeurd is tijdens mijn afwezigheid voor ik me weer hiertussen meng.Sommigen weten dat het de laatste tijd niet echt vlotte met m'n gezondheid en dat ik zelf een groot deel van de tijd zelf niet eens wist wat er met me scheelde!Na het zoveelste onderzoek die mij alleen maar twijfels bracht ben ik een tijdje uit de mallemolen van verschillende dokters en verschillende diagnoses gestapt! Toen ik zo'n 2 maanden terug nog steeds pijn en zelfs andere ongemakken kreeg ben ik naar het UZ in Leuven gegaan op aanraden van mijn familie! Daar ontdekten ze een tumor in m'n dikke darm en reeds 2 dagen later was ik al geopereerd. Daarna nog 2 weken radiotherapie en een heftige herstelperiode! Nu kan ik eindelijk zeggen dat ik me goed voel. Na m'n laatste onderzoek kreeg ik te horen dat ze met de operatie alles hebben kunnen verwijderen en dat de radiotherapie ervoor gezorgd heeft dat eventuele maligne cellen vernietigd zijn! Dus nu durf ik voorzichtig blij te zijn en hopen op een goed 2009!Weinig mensen waren hiervan op de hoogte, alleen diegenen uit m'n naaste omgeving, want ik wou anderen niet nodeloos ongerust maken en ik wou ook geen "verplicht" medelijden!!Nu alles "voorbij" is breng ik iedereen op de hoogte en er zijn er nogal wat die zich een bult schrikken! Ook zijn er die aanvoelden dat er iets was met mij, blijkbaar was ik een tijdje niet knuffie zoals ze haar kenden! Maar nu ben ik er terug, knuffie zoals ze is, maar met hier en daar wat besef bij!!Nu ben ik alleen maar blij dat alles zo goed verlopen is, dat ik eindelijk weet wat er met me scheelde, dat ik gevochten heb en gewonnen!! Nu kan ik eindelijk verder met m'n LEVEN!!!!Lieve groeten en dikke warme knuffel op deze koude dag!!Ook aan iedereen een gezond en gelukkig 2009 gewenst!!KnuffieNu snel wat nalezen hier o te proberen wat bij te benen.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 8 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 8 januari 2009 Fijn van je te horen Knuf! Wat een ellende, wens voor je dat het idd achter de rug is. Heb een fijn 2009! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
knuffie Geplaatst 8 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 8 januari 2009 Danke Bambam,Ik voel aan m'n lijfje dat alles beter is! geen pijn en ongemakken meer, de energie komt langzaam maar zeker terug, ik ga zelfs 2 maal per week gaan zwemmen om m'n fysiek weer op te krikken:DHoe gaat het nog met jou? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tasseke Geplaatst 8 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 8 januari 2009 he knuf,wat een verhaal maar goed om te horen dat het nu weer gaat.ik hoop inderdaad dat 2009 voor jou een mooi jaar wordt, pak je leven en geniet van elk mooi moment. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
knuffie Geplaatst 8 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 8 januari 2009 Tasseke,merci!!dat zal ik zeker doen!! Ik geniet nu zelfs nog meer van kleine pietluttigheden, gewoon omdat ik een tijd bang ben geweest dat dat niet meer zou kunnen!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tasseke Geplaatst 8 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 8 januari 2009 he wing, goedemorgen,hoe doe je het toch, giga laat naar bed en dan toch weer redelijk op tijd het bedske uit? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
knuffie Geplaatst 8 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 8 januari 2009 @orleando,Heel veel sterkte gewenst vandaag! Ik weet niet precies wat er scheelt met je maar ik lees wel dat je het moeilijk hebt! Stel het goed, ik duim voor je!!Knuffie Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
knuffie Geplaatst 8 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 8 januari 2009 Toen ik pas op het forum was praatte ik ook heel wat van me af en ja, ook ik voelde een band onstaan met de personen hier! Nu ben ik een tijd weg geweest en zal ik velen weer moeten leren kennen maar ik doe m'n best!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 8 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 8 januari 2009 Knuf, 2x zwemmen pw, toe maar. Dat doe ik je niet na(nog).Hier wel ok, drink niet en ga langzaam maar zeker vooruit. Moeilijk is het vaak nog de goeie keuzes voor mezelf te maken. Stel zaken lang uit, dan ga ik erover piekeren, gevolg; ik slaap niet zo goed enzovoort. Maar ik heb en houd vertrouwen, alles komt goed. Het sleutelwoord is toch elke x weer AKTIE.Hoe is het met drinken? Helemaal nix of toch nog zo nu en dan?Orleando, ik snap dat je toch boze gevoelens hebt. Heel begrijpelijk. Herken ik ook. Ik wentel mezelf echter nog regelmatig in een slachtofferrol. Dat neemt wel af maar toch. Waarom ik, enz, enz. Ik bewijs mezelf daar geen dienst mee. En je schrijft dat je er altijd bent voor je kinderen. Dat is mooi maar ben je er ook voor jezelf? Want uiteindelijk heb je het met jezelf te doen. En als het goed gaat met jou kun je er ook meer zijn voor de kk. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tasseke Geplaatst 8 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 8 januari 2009 knuffie,ik zat net te denken hoe raar alles ook is,als je erstig ziek wordt dan ga je pas genieten van het leven en pak je elke mooie kans terwijl wij hier maar blijven rondhangen in ups en downs.wat is dat toch??wat betreft een tijd weg geweetst te zijn, achhh het is net een soap serie dus je zit er weer snel in hoor!en er zijn heel veel oude bekende Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tasseke Geplaatst 8 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 8 januari 2009 ok....logisch, 8 uur slapen! moet er ook niet aan denken, ik zit al regelmatig om 20.30 naar de klok te kijken met het ideemag ik al? mag ik al? mag ik al?shit.. nog een uur Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
knuffie Geplaatst 8 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 8 januari 2009 @BB,Ik zwem langzaam, hoor! per keer 5 lengtes op m'n gemakse, hihi!Jij nog steeds droog, amai, da's ook al een lange tijd nu, hé? Dikke proficiat!!Niet teveel piekeren, tja, is sneller gezegd dan gedaan, ze zeggen soms laat dat over aan een paard, die hebben een groter hoofd.. Ik zou willen dat ik het kon.. Ben nog steeds op zoek naar het aan- en uitknopje van m'n malende gedachten!!Maar zoals je zegt, vertrouwen houden en aktie!!!!!! Chapeau meid!!Mijn drankgebruik is ADB op mijn manier, dus soms wel eens maar nooit meer teveel! ADB is toch alcohol de baas, hé? Ik ben het de baas en zolang dit op deze manier gaat ben ik tevreden! Zodra ik het gevoel heb dat het weer té wordt dan trek ik wel op tijd aan de bel!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tasseke Geplaatst 8 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 8 januari 2009 en nu????het is tukkies tijd voor deze oude en gebrekkige doos tot zo!!!!!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 8 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 8 januari 2009 Haha, Tas, herken ik ook. En dan blijf ik zitten en raak over mn slaap heen. Stom is dat hoor. Ff zeiken en ik ben weer aan het UITSTELLEN!!!!! grrrrrrr.Ok, kopje koffie opdrinken en gaan. Net miege mar dwaan zou Haddock zeggenWing, ben jij een Fries? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
knuffie Geplaatst 8 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 8 januari 2009 @tasseke,Ik weet ook niet hoe dat komt dat je pas na erge dingen beseft wat je hebt.. misschien zijn we gewoon wat tevveel gewend of stellen we teveel eisen aan onszelf en wat we willen van het leven? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden