bako Geplaatst 18 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 18 januari 2009 ik weet dat ik wat problemen met lezen heb na mijn hersenkneuzingWINGCHUM sta je morgen nou een maand droog of heb je vannacht een paar glazen genuttigdkan het niet helemaal meer volgen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Har Geplaatst 18 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 18 januari 2009 Ik wil als waarnemer van jouw schrijven Wing toch even zeggen dat ik de woorden van Safi helemaal onderschrijf. Krijg vaak de kriebels als ik je gesjoemel lees en denk dan: "Kijk, dat zijn de woorden van een gremlin"Voor mij is dat herkenbaar. Het spelen met vuur, met de drank uiteindelijk toch weer als gevolg. Ik vind dat je lichtvaardig met je drankprobleem omgaat of misschien juist teveel met het verstand probeert je probleem te verklaren waardoor de slinksheid van die gremlin het wint; allicht want eindeloos jezelf daarover vragen stellen brengt niet de oplossing om van het goedje af te blijven. Dat uitknobbelen hoe het nou zit WAAROM je drinkt heeft mij vaak genoeg de das om gedaan, terwijl ik géén concrete maatregelen nam.Goedbedoeld advies: neem maatregelen! Als je werkelijk van de drank af wilt maak dan gebruik van de hulpmiddelen die er zijn. Ik vaar wel met diazepam en refusal omdat ik besef het nu nodig te hebben. Ben eerlijk en durf je eraan over te geven. Ben ook van de ene na de andere dag gestopt....dronk januari vorig jaar gemiddeld zo'n 20 blikjes op een dag. Afkicken viel reuze mee, wat het trillen betreft....dat was na 2 dagen over....kreeg er een enorme eetlust voor terug. Maar het is wel een lang proces om het tussen je oren en het lichamelijk herstel weer goed op gang te krijgen. De vermoeidheid heeft me maanden parten gespeeld...heb het toen trouwens zonder medicijnen gedaan, wel veel vitamine B geslikt. 't Hoort erbij.Je hebt begeleiding, beste man haal daar het maximale uit. Ik wens je veel succes! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
water Geplaatst 18 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 18 januari 2009 "Ik ga niet meer vechten tegen de verslaving, maar knokken voor mijn vrijheid."Ben m'n komputterhok aan het opruimen. Mensenkinderen wat heb ik toch veel troep.Maar ja, "het kan altijd nog een keer van pas komen" he...Alles zit nu gesorteerd in doosjes die er allemaal hetzelfde uitzien dus da's al een stuk beter.Netjes op een rijtje in de wandkast, label er op en het lijkt wel of ik gestructureerd bezig ben...Het wordt nog wel eens wat... misschien wellicht ooit op een dag zou het kunnen dat er een mogelijkheid is. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ferry Geplaatst 18 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 18 januari 2009 Lieve Blacky,Gecondoleerd met het verlies van je broer. Ik weet, ik heb nu makkelijk praten, maar Blacky, laat het eerste glas staan. Het voegt nu niets toe, ALLEEN MAAR MEER ELLENDE.sterkte, Ferry. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
water Geplaatst 18 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 18 januari 2009 Ik kwam in mei 2006 op dit forum en ben in april 2007 helemaal gestopt met de drank.Heb dus een jaar lopen klooien met mezelf en lopen vechten met m'n gedachten en gevoelens hierover.Ik heb de indruk dat Wing in een vergelijkbare fase zit, en zich hier heel wel van bewust is.Sommige knoppen hebben meerdere tussenstanden voordat ze "om" zijn. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Har Geplaatst 18 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 18 januari 2009 Ik wil graag begrijpen waarom je toch blijft drinken, terwijl je wilt stoppen. Wellicht mis ik de essentie van jouw verklaringen of heb ik erover heen gelezen. Ik wil je best begrijpen Wing, maar het blijven drinken snap ik niet, wel als je daarmee bedoelt dat het je tijdelijk in rustig vaarwater brengt....logisch, heb ik het ook voor gedaan. Maar als je ADD hebt, wat ik ook graag wil laten onderzoeken zijn er alternatieven om je wat meer rust en vooral een stevige basis te geven waardoor je normaal zonder roes de dag door kunt brengen. Wat valt er aan jouw redenering te begrijpen? Wil je het nog eens uitleggen? B.v.d. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Har Geplaatst 18 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 18 januari 2009 quote: Originally posted by: waterIk heb de indruk dat Wing in een vergelijkbare fase zit, en zich hier heel wel van bewust is. Sommige knoppen hebben meerdere tussenstanden voordat ze "om" zijn. Ja, dat geloof ik ook. Maar juist in dit proces kunnen we elkaar ondersteunen toch? Dat is het enige wat ik probeer. Wil je ook niet op jouw gedoe aanvallen Wing, probeer gewoon te helpen....advies te geven. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tasseke Geplaatst 18 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 18 januari 2009 ik zit net de telegraaf te lezeneen 42 jarige vrouw is op haar fiets van de snelweg geplukt! teveel gedronken!wat ben ik blij dat die periode voor mij voorbij is! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
water Geplaatst 18 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 18 januari 2009 Ja zeg Tasseke, denk je "ik ga op de fiets dan kan me niets gebeuren" en dan hebben ze d'r ineens een snelweg van gemaakt... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Har Geplaatst 18 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 18 januari 2009 Morguh...uh...middag trouwens Lijkt me gezellig daar in huize Houtje; zou ook best eens een Adb'er als gastheer willen opvangen/ontvangen Vind het de laatste maanden toch wel erg gezellig om de week niet helemaal alleen door te brengen; krijg regelmatig eters op bezoen...vice versa.Ben volgende week jarig en heb de eerste cadeaus al binnen. Van A. een enorme fietstas gekregen en voor aanbrengen maar gelijk mijn fiets van pekel ontdaan. Was altijd zo aan het klooien om die boodschappen in de te kleine sportmodel fietstas te krijgen Wat een gedoe was dat! Van zus twee mooie kussen voor op de bank gekregen...zoals ik mezelf aan het opleuken ben doe ik dat ook met mijn omgeving. Volgende week ga ik wat familie uitnodigen en die blijven dan eten.Maak gewoon een pot, met hulp van A. niet te duur. Die heeft er verstand van om met de juiste hoeveelheid kruiden de chili op smaak te brengen. Frisse salade erbij...Zonder drank...haal een paar flessen Amé in huis, vinden ze geen probleem.Kan en wil ik die mislukte kerstdagen toch alsnog wat compenseren + omzetten als dank voor hun hulp en ik vind mezelf het weer waard om die verjaardag te vieren. 53...sjongejonge Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tasseke Geplaatst 18 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 18 januari 2009 de snelweg ben ik mijn carriere gelukkig niet tegen gekomen, ik had altijd meer last van hekjes die er niet behoorde te staan!meestal fietste ik dus in een heeel verkeerde buurt maar goed, niet teveel over geinen. voordat we het weten logd ze straks als nieuwkomer in! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bako Geplaatst 18 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 18 januari 2009 ben vandaag aan dag 88 droog bezigvindt dat heel leuk staan Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Har Geplaatst 18 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 18 januari 2009 Aah Wing, afbouwen. Lijkt mij persoonlijk erg moeilijk....snap nu wat beter je dilemma. Helpt het je dan als je ervan walgt om niet te drinken of blijft het spoken; alsof het een verplichting is er één minder te nemen? Uiteindelijk neem jij de beslissing toch? Wel goed dat je dus voelt dat je ervan walgt...maakt het wat makkelijker om gewoon te stoppen. Uiteindelijk volg je dan ook jouw wens om daar zelf krachtig in te staan....adviezen zijn niets meer dan adviezen. In die zin volg gewoon wat jij wilt als stoppen je meer rust geeft. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Har Geplaatst 18 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 18 januari 2009 Moet aan je denken Blacky, hoe gaat het met je meid? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
water Geplaatst 18 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 18 januari 2009 Achtentachtig da's ja prachtig! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Har Geplaatst 18 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 18 januari 2009 88 mooi Bako, je doet je username echter geen eer aan Goed van je, allemachtig achtentachtig Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 18 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 18 januari 2009 Goeie middag allemaal,Eerst nog maar eens (en nu op de goeie dag ) onze Pippi feliciteren met de verjaardag van Pietje.Houtje, voor jou een hele bos :present: (je mag er ook andere soort bloemen kiezen ). Begrijpt A. ook maar een klein beetje wat voor een impact dit afwijzend gedrag van hem op de rest van het leven van zijn dochter kan hebben? Er is niks zo erg dan opgroeien met de afwijzing of afkeuring door een ouder. Wil je haar mijn felicitaties overbrengen voor haar verjaardag.Albertina, ik kan me zo voorstellen dat het een hele ervaring is om zo in een gezin met pubers mee te draaien. Hou je pootje stijf!Wingchun, 'Elk gesprek is een ontmoeting met een ander en in elk gesprek ontmoet je ook jezelf.' Ik herken zoveel in je berichten en zie mijn tijd van 2 jaar minderen en rationaliseren van mijn gerag weer aan mij voorbijgaan. Ik hoop dat het bij jou niet zolang zal duren voor je toegeeft dat je machteloos staat t.o. de drank. Ik kan me ook echt niet voorstellen dat je van De Brijder naar de slijter moet en dat je van hen moet drinken. Ja, ik moest drinken, maar dat was mijn verslaving die sprak en nee, ik had daar ook geen trek meer in. Mijn verslavingsarts snapte maar niet dat ik dronk zonder trek te hebben. Ik leef met je mee, maar drink niet mee. Ik ben het met Safi helemaal eens en ook met Water die een dikke week voor mij de knop vond.Har,Bako,Je hebt het goed gelezen, hoor, Wingchun is vannacht zijn bed uitgekomen om een paar glazen alcohol tot zich te nemen.Anjo,Blacky,Komt je jongere broer nog wel over uit Japan voor het afscheid van je oudere broer?Joann,Ik zag een bericht van jou. Blij toe dat het nog steeds goed gaat met je.Marjo, Tasseke, en al de rest,Nu tijd om andere dingen te gaan doen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 18 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 18 januari 2009 Bako,88 is een mooi aantal. Op naar de 888. Hoewel laten we het bij vandaag houden. Vandaag drink ik niet.Oh, ik wou jullie ook nog vertellen dat ik waarachtig een drankdroom had. He, maar ik heb niet gedronken, oef. Het stond allemaal zomaar voor mijn neus. Mensen zetten expres glazen voor me neer.Ik heb ook veel lange reizen ondernomen vannacht. Onrustige nacht dus, veel keren wakker. Toch prettig om dan te ervaren dat ik niet alleen lig. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 18 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 18 januari 2009 Mooi Bako! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Har Geplaatst 18 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 18 januari 2009 Mooi, het is inmiddels droog hier. Ga mijn ouwe werkplek is opzoeken...beetje bijpraten met mijn collega's bij het museum. Toedels en tot latersss Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
water Geplaatst 18 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 18 januari 2009 Zo, voorlopig effe klaar, ik heb geen doosjes meer dus die moet ik morgen bijhalen.Al een beetje administratie gedaan, vanavond de rest en een paar advertenties op MP zetten.Dus nu ga ik even op m'n uiterst comfortabele bank liggen recupereren, anders trek ik het allemaal niet hoor.Ze moeten het omdraaien: twee dagen werken en vijf dagen weekend, da's veel prettiger... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Otje Geplaatst 18 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 18 januari 2009 Sorrie het is niet leuk maar hier moet ik echt vreselijk om lachen, ik val zowat van mn stoel !!!!!!!!! quote: Originally posted by: waterJa zeg Tasseke, denk je "ik ga op de fiets dan kan me niets gebeuren" en dan hebben ze d'r ineens een snelweg van gemaakt... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Otje Geplaatst 18 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 18 januari 2009 Zo ik heb heerlijk geslapen, was om 10 uur (al) wakker en ben lekker blijven sudderen tot half twee. Peace mén....morgen weer hijpalen dus nix geen gesudder. Ontbeten met croissantjes met kaas en jam, straks voetballen met Zowie.Blacky, wat een verdriet, ik ken het, helaas. Alsof de wereld vergaat. Is ook een beetje zo want alles veranderd. De wereld schudt op haar grondvest en moet weer een nieuwe vorm gaan krijgen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tapas Geplaatst 18 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 18 januari 2009 Ach, ieder zijn eigen weg wat stoppen betreft. Ik snap Wing wel maar kan het niet uitleggen. Als het voor hem werkt is het toch prima? wie ben ik om een ander op te leggen hoe diegene moet stoppen en of diegene moet stoppen. Ik heb het ook via de lastige weg gedaan en het heeft me uiteindelijk ook ruim een jaar gekost voordat ik zover was dat ik door kreeg dat ik echt moest stoppen en die keuze echt helemaal uit mezelf kwam.Albertina, ik heb ook dubbele ervaringen met de Brijder, ben er ooit met een (individuele) leefstijltraining begonnen en nooit afgemaakt, klikte absoluut niet tussen die trainer en mij, daarnaast heb ik er zeker een half jaar hardgelopen met de loopgroep, dat laatste had ik veel meer aan en doe ik nog steeds Begeleiding zat daar minimaal bij, ik was de enige vrouw in de groep en niet uit de behandelgroepen maar extern dus. Met de andere cliënten had ik een veel beter contact dan met de begeleider, die negeerde me meestal , wist niet wat hij met me aan moest denk ik.Ook nog een raar gesprek met de verslavingsarts daar gehad, toen ik vertelde dat ik borderline kenmerken had en daarvoor dagbehandeling had gehad zei hij, dat kan niet want borderliners claimen en zuigen en dat doe jij niet, heb ik hem uitgelegd dat ik daar een goeie behandeling voor gehad had, had ie nog nooit van dagbehandeling voor borderliners gehoord, en zei hij dat die onbehandelbaar waren. mijn broek zakte er van af. Heb hem uiteindelijk maar het adres doorgegeven van de dagbehandelingsinstantie.Ik heb het gevoel dat de Brijder erg met protocollen werkt, dit etiketje is die behandeling en dat moet werken punt uit. Maar ik geef ze nog een kans, en wie weet zijn ze de afgelopen 4 jaar nog wel veranderd.de reden dat ik er toch contact mee ga zoeken is dat mijn oude psychiater daar nu werkt en hij ook nog eens expert op het gebied van ADD is.... en omdat ik benieuwd ben wat zij doen met langergestopten die tegen zichzelf aanlopen. Wat betreft de hulpverlening laat ik me niet meer zoveel wijsmaken en aanpraten Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 18 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 18 januari 2009 Oeps, Wingchun is weg. Ik hoop maar niet dat hij vindt dat we druk op hem uitoefenen.Ik zit me te beraden op wat ik nu ga doen. Een half uurtje administratieve opruiming, haken, piano-oefeningen. Hmm, laat ik eerst maar een kop koffie tot mij nemen. Oh, ik vergeet nog te melden dat ik vanaf vandaag niet meer rook voor mijn ontbijt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden