Spring naar bijdragen

Maandag 19 januari


albertina

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 220
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Goeieavond allemaal!
Mijn collega is ziek!
Dus ik moest nu de middag en de avond werken.
Mijn mijn baas!
Dat was even een tegenvaller!
Maar ik leef nog....
Zielige kat in opname, moest ik voer in zijn bekje spuiten terwijl hij geen zin had om te eten....
Je doet het voor zijn eigen bestwil, maar is nooit leuk om te doen...beestje grommen....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er was hier op 't forum pas zo'n opmerking van "je kunt de ene verslaving pas loslaten als je een andere hebt".
Eigenlijk baal ik daarvan als een stekker want dat impliceert dat de mens niet kan functioneren zonder verslaving.
Maar ergens voelde ik wel dat er een grond van waarheid in moest zitten, want ik had ook last van het bekende "gat in je hart"gevoel van Houtje.
Dus toen ben ik die uitspraak iets ruimer gaan interpreteren en heb ik "verslaving" vervangen door "passie".
En dan klopt het net zo goed.
Dus ben ik het gat in mijn hart dat ontstaan was door het verbreken van een verslaving op gaan vullen met een passie.
En van al het geld dat ik uitgespaard heb door niet te drinken heb ik nu dus een geweldige fijne gitaar-versterker besteld.
En ik ben van plan om heel veel sombere buien te gaan verdrijven met zelfgemaakte t'ring-herrie.
Misschien ga ik zelfs nog wel eens een keer op les... :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
Spud

Ho correctie Corinne.
:D
Spud de nieuwe UWV-tegenwerkster.
;)
Ik ben namelijk wél klantgericht, ik ga voor de mens niet voor het systeem.
:D



OK, Spud, maar gelukkig zijn er nu ook al uwv-tegenwerkers. Helaas heel dun bezaaid.



Mensen,
Ik ben weer terug op honk. Dirigente en ik hebben afscheid genomen van het ouderenkoor en daarna ben ik nog even thee blijven drinken om nog even wat te praten. Gezellig.

Jullie zien dat ik probeer bij te lezen, maar ik ga echt niet naar iedereen apart reageren. Dat snap u wel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tasseke: wil je ons nu zeggen dat je hebt gedronken of dat er iets anders niet is gelukt.

Spud: ieder mens heeft gewoon liefde, aandacht en waardering nodig. Vaak zoeken we het teveel op bij de ander. En als van de andere kant niks komt dan willen we het uit onszelf halen. En dat is heel lastig.
We hebben de ander nodig om echt mens te zijn.
Ik denk ook vaak dat ik niemand nodig heb en het zelf wel oplos. Op dat moment gaat het eigenlijk pas mis. Want het is moeilijk het goede van jezelf te zien, zeker als je in die drankmolen zit, dan is er al weinig positiefs uit jezelf te halen, denken we.

Ik duik mijn bed ook maar in, morgen een lange dag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mooi geschreven, Water. De moeite waard voor mij om ook te onderzoeken! :D

Mijn passie is mijn dochter. Vanavond heb ik extra lekker gekookt voor haar en haar geholpen om muziek aan een powerpointpresentatie voor school toe te voegen. Binnenkort gaat zij mij helpen een powerpointpresentatie :huh: te maken van onze foto's van vakantie. Daar wil ik dan ook muziek aan toevoegen.

Dan heb ik een DVD met eigen foto's en eigen muziek :D

Misschien ook een nieuwe passie?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tasseke jank maar ff, gooi de rest weg als het je lukt en duik je bed in.
Je angst voor de operatie wordt er echt niet minder om.
Beperkt de schade en STOP nu met drinken. Je straft jezelf nu al genoeg.
Kom op. Morgen weer een nieuwe dag met nieuwe kansen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

sorry,

ik heb er de hele middag en avond over gedaan dus het is ook weer niet dat ik helemaal van #$%^&* ben.
maar ik zag het gewoon niet zitten. ik had moed nodig om alles klaar te maken en niet over mijzelf na te lopen denken. en nu? is alles klaar en afgerond.................... en moet ik di-wo wachten..

ach laat maar, ik weet het...
ga nog even koffie zetten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
water

Er was hier op 't forum pas zo'n opmerking van "je kunt de ene verslaving pas loslaten als je een andere hebt".


Eigenlijk baal ik daarvan als een stekker want dat impliceert dat de mens niet kan functioneren zonder verslaving.


Maar ergens voelde ik wel dat er een grond van waarheid in moest zitten, want ik had ook last van het bekende "gat in je hart"gevoel van Houtje.


Dus toen ben ik die uitspraak iets ruimer gaan interpreteren en heb ik "verslaving" vervangen door "passie".


En dan klopt het net zo goed.


Dus ben ik het gat in mijn hart dat ontstaan was door het verbreken van een verslaving op gaan vullen met een passie.


En van al het geld dat ik uitgespaard heb door niet te drinken heb ik nu dus een geweldige fijne gitaar-versterker besteld.


En ik ben van plan om heel veel sombere buien te gaan verdrijven met zelfgemaakte t'ring-herrie.


Misschien ga ik zelfs nog wel eens een keer op les...
:D





Hallo Water,
Dat klopt niet hoor. Het is niet de ene verslaving verwisselen voor een andere. Het ging erom dat je pas goed van een verslaving kunt afkomen als je er iets leuks voor in de plaats kunt stellen.



Spud,
Ik zag dat je het moeilijk hebt gehad vanavond, maar dat je hier dapper jezelf vastgeklampt had. Mijn felies.
En het grote geheim is dat je vooral niet zulke hoge eisen aan jezelf moet stellen. Spud is leuk en aardig zoals ze is. Echt waar, geloof me nu maar. En vooral geloof dat zelf van jezelf.

Tasseke,
Je bent nu wel gestopt met drinken?
Ik hoef het niet te zeggen, he, dat je probleem nu niet opgelost is. Tja loskoppelen van de alcohol is moeilijk, maar het is te doen. Dus, gooi de rest van wat je in huis hebt door de gootsteen als je dat nog niet gedaan hebt, sta op, raap je fiets op en stap er op, bek op 't stuur en gaan met die banaan.
En Pippi heeft gelijk wat het bloedverdunnende effect van alcohol betreft. Niet handig voor een operatie.

Floortje,
In de ban van pps geraakt! Ik ken nog iemand die dat heel leuk vindt en in het begin maakte ze de ene na de andere. Nu is ze aardig geroutineerd en echt leuk om naar te kijken en te luisteren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

dank je pip,

zit nu ook te janken omdat ik het heb gedaan want het was het niet waard. maar goed ik was een bikkel om het tot me te nemen dus ben ik ook een bikkel in doorgaan!

het is niet verstandig om nu er over te praten maar ik ben in paniek!!
gewoon afwachten en donderdag komt vanzelf

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
CPAS

Dat klopt niet hoor. Het is niet de ene verslaving verwisselen voor een andere. Het ging erom dat je pas goed van een verslaving kunt afkomen als je er iets leuks voor in de plaats kunt stellen.


Oh, nou okee Corinne, dan heb ik het zeker niet helemaal goed onthouden...
maar dan ben ik dus wel nog steeds op de goede weg! ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...