Spring naar bijdragen

Maandag 26 januari


Houtje

Aanbevolen berichten

Als we allemaal steenblokken zouden zijn zonder gevoel en emotie, hadden we minder problemen wellicht, maar ook minder mooie en verrijkende ervaringen in ons leven.

Het voordeel van kwetsbaar zijn is dat je de mooiste dingen soms meemaakt waar een steenblok niet eens van durft te dromen.

Het nadeel van kwetsbaar zijn is dat je je af en toe gekwetst en geraakt voelt, pijn voelt en verdriet hebt.

Het is zaak daar het evenwicht tussen te vinden.

Dat gaat een stuk beter zonder drank, dus ook zonder drankjank en overdreven sentimenten en emoties. Je leven komt emotioneel op een rustiger level, en je kan de uitdaging die "leven" heet toch beter aan. Daarom denk ik dat het steeds makkelijker wordt de drank te laten staan, overall dan. De lange termijn voordelen van niet-drinken winnen het van de korte termijn voordelen wél te drinken.

Zo, kopje thee is op en ik ga nog even terug naar bed.

Voor iedereen die het vandaag moeilijk heeft een :present:.
Voor iedereen die vandaag een fijne dag heeft, geniet ervan :musicnote:.
Voor iedereen die vandaag gaat piekeren, probeer de knop uit te zetten en sta jezelf toe max. een half uur te piekeren :clock: en dan wat te gaan doen.
En voor alle anderen met hun eigen leven en gedoe een :heart:.
En voor iedereen die het nodig heeft een opkikkertje :rose:.

Ik ga nog even terug naar Dromenland, vriendelijke dromen hoop ik :lips:.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 384
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Zo, inmiddels lekker aan de Senseo, Zoon was erg vroeg onder de douche en daar werd ik om 6 uur wakker van. Geeft niet, moet vandaag een hoop dingen doen/regelen en ben in ieder geval op tijd uit de veren!

Wens jullie allemaal (nogmaals) een fijne dag :rose:. Houd het droog, en laat de eerste staan, ik doe het ook. Eén dag hè, één dag per dag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeiemorgen Houtje. :)

Mooie tekst wat je geschreven hebt. Ik ben blij dat ik kan voelen al zou het soms wat minder mogen, maar zonder gevoel zou ik het leven geloof ik maar saai vinden. ;)

En ik ga never nooit niet meer aan wat voor pam dan ook!!! Wat een rotzooi is dat zeg. Toch maar een andere vorm van rust vinden. Heb wel als een os geslapen en ben eens een keer niet slaapdronken op dit tijdstip. Maar de nadelen zijn groter dan de voordelen.
Ik hoop dat het spul snel uit m'n bloed is.

Ik wens jullie een fijne dag! :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeiesmorgens, ook hier wakker, met frisse tegenzin wel een beetje. oftewel kwetsbaar ;)
zometeen mag ik tussen de peuters gaan zitten voor foto's voor een poster en een folder en daarna ga ik door naar mijn werk.
Gelukkig geen kater hihi, want gillende peuters en een kater gaan volgens mij slecht samen ;) sowieso gingen ik en een kater niet goed samen.

Ik kan dat nog bijna lijflijk voelen, het brakke opstaan, eerst denken dat het wel meevalt en dan langzaamaan de kloppende hoofdpijn in het duffe hoofd voelen opkomen gepaard met een stukje schuldgevoel en schaamte. De hele dag er eten in proppen om dat misselijke gevoel tegen te gaan, hoe vetter hoe beter, janken van ellende en boosheid dat het weer zover was. Ik haatte mezelf dan zo!
nee, laat die kater nog maar lang vermist blijven!

Wing, veel succes bij de Brijder, (ze hebben me trouwens niet teruggebeld sinds vorige week maandag)
Spud, diazepam is vreselijk spul, ik gebruik het alleen als ik vreselijke rugpijn heb.
Houtje goeiemorgen, hoe is het nu met jou?

eerst maar eens de hond uit gaan laten!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Albert, voelde niet zo goed om in een roesig gevoel nog met jullie te praten. Dan neem ik mezelf niet serieus en als anderen dat dan wel doen dat vind ik niet zo kloppen.

Tapas, ik begin er niet meer aan. Pfff.. begon gisteren zelfs dingen te zien die er niet waren. Ben m'n bed maar ingedoken daarvan wist ik tenminste zeker dat die bestond. ;)
Respect voor alle mensen die onder dat spul nog redelijk normaal kunnen functioneren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oh ja, Blacky heeft weer een ban te pakken of iets. Snap er niks van weet er ook niks over hoe het precies zit. Maar dat jullie het effe weten. Verder distantieer ik me ervan dus degene die haar mailadres hebben moeten zelf maar effe navraag doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hihihi, Albert heb zojuist het draadje gelezen. :D Wat de onzin betreft dat was geloof ik nog niet zo erg geweest. ;) Maar stel nu dat er iemand met een hulpvraag gekomen was, had ik niet netjes gevonden van mezelf.

Ik heb eens zitten rekenen, als ik stop met roken en al het geld spaar dan kan ik volgend jaar m'n flatscreen kopen. Moet je nagaan als ik daar ook nog alle uitsparingen van de drank bij tel. Hihihi, heb ik 'm nog sneller. :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Leuk Tapas!
Ik heb nog ergens een erg mooie foto van dochter
op peuterspeelzaal, dat ze me met een weemoedige blik
voor het raam uitzwaait... Gemaakt door een mevrouw die
na haar 40ste kunstacademie ging doen.
Ik zal hem weer es opzoeken.

Wing succes!

Spud, troep!
Ik snap nix meer van die bannen.
Dit méén je niet!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marjo, ik neem aan als Blacky zegt dat ze een ban heeft dat dat dan ook zo is. Maar intussen begrijp ik wel meer niet meer. :huh:

Albert, ik moet er iets symbolisch van maken met dat stoppen met roken. Anders krijg ik hetzelfde geneuzel als toentertijd m'n stoppen met drinken. Vond m'n datum niet leuk en hoppa weer een smoes om maar weer te kunnen drinken. Nu hou ik het mooi gescheiden. Eerst het drinken waar ik geen datum aanvast gehangen heb en 14 februari stoppen met roken. :D
Voordeel is wel, dat ik weet dat wanneer ik drink ik extra trek krijg in een peuk. Dus een extra stok achter de deur om beide maar gewoon te laten. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een heel goede morgen.
Kwetsbaar (durven) zijn, ja. Ik heb al heel wat van mijn bewapening afgelegd, en eigenlijk is het leven daar stukken beter op geworden.
En minder zwaar, zonder dat harnas, maliënkolder, zwaarden en speren en een helm met vizier.
Wens jullie allen een fijne dag toe.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marjo, ik zal maar geen foto maken van zo'n sip zwaaiend kind achter een raam, het moet een wervingsfoto worden, dus blije spelende kinderen (alhoewel ik natuurlijk zeker de huilerd ook ga fotograferen als die er tussen zit, kan dat toch niet laten) of het dromerige kind met de duim in de mond.. we zullen zien!

Wing, zal jij ze maar even leren voor me!! Ik had ze natuurlijk zelf ook terug kunnen bellen maar ben momenteel een beetje eigenwijs, dus mopperen zonder actie te ondernemen ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal,

kwetsbaar, ja niet makkelijk wel mogelijk, je kwetsbaar opstellen,
het is opkomen voor jezelf, al zal je dat niet altijd in dank worden afgenomen.
Dan bedoel ik in relaties en vriendschappen.
Er is moed voor nodig om je kwetsbaar op te stellen, het is keuzes maken.
Wat is goed voor mij en wat niet?
Zelf denk ik dat het je veel kan opleveren je kwetsbaar opstellen.
Ik ben er zelf absoluut geen held in, maar aldoende leer ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...