Spring naar bijdragen

Dinsdag 27 Januari

bohemia

Aanbevolen berichten

Spud,

vergeten is de oplossing niet.
Door vergeten wordt er niets opgelost.

Toen ik weer ging drinken wilde ik ook vergeten,
maar wat wilde ik eigenlijk vergeten?

Nu ik alweer een tijdje hulp heb leer ik dat het
niet helpt te vergeten.

Het helpt wel te verwerken,
dat kan alleen nuchter.

Sommige dingen die ik wilde vergeten lijken mij nu niet meer
de moeite waard om te vergeten.

Ik leer keuzes maken om niet meer te hoeven vergeten.
Hoe lastig die keuzes soms ook zijn.

Ze brengen ruimte in mijn hoofd, die keuzes.
en doordat ik meer ruimte in mijn hoofd heb,
kan ik toch vrijer leven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 576
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Als feedback heb ik wel te horen gekregen dat het mijn schuld was dat die ander is gaan drinken, Vie. omdat ik gedronken heb. :huh: Heb dat in overleg gedaan. "Heb je er moeite mee dan drink ik niet?"
Nee, geen moeite...
Maar maanden later krijg ik dat als verwijt naar mijn kop geslingerd. Ik blijf erbij dat iedereen zichzelf nog steeds niet laat bepalen. En ik vertrouw erop dat men hun grenzen aangeeft.

(ik kan niet schrijven, wil te snel)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoi!

De mexicaanse schotel staat in de oven! Njammie!
Dochter eet bij vriendin.
Zoon wil nog wat langer nadenken over de jiu-jitsules.
Vriendin is weer niet thuis....

Joepie Woman!!!!!

Spud, gaat het weer een beetje?

Tina, mooi!

Hier nog steeds hyper en moe tegelijk
:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja die kan ik wel begrijpen Kirky! Maar wat ik dan weer niet snap. :huh: Heb je dronken achter het stuur gezeten? En zo ja? Why? Ik ben 1x dronken achter het stuur van mijn 1e auto gaan zitten en reedt meteen een 1 richtingsweg in. ;) Meteen afgeleerd! :)

Marjo, depressief maar daar wil ik niet aan toe geven. Want dan zou ik overkomen als iemand die een slechte dronk heeft. Herhalen, herhalen, janken etc..;)
Spud is nog lang niet haar positieve zelf. ;) Maar is wel blij om haar tranen eens echt te voelen. :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Spud terug hoor

Wat zullen we samen es gaan doen? van welke muziek hou je hou je van horror films of actie pittig is je thee maar hou je ook van pittig eten?

en wat voor eten mag dat zijn indisch chinees mexicaans thais indonesisch

heb je een rijbewijs? je lijkt me een type voor een motor klopt dat?

nou antwoorden maar

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Albert, je hebt vast het draadje gelezen en weet dus dat ik met motor bezig ben. :P
Ik ben heel makkelijk, in eten zowel als film. Eten doe ik bijna alles en films kijken als ze me boeien.
Muziek, begint hier bijna een contactsite te worden :D
Rock, rock of the 80, maar de rest ook. Behalve de uitzonderingen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Spudje, ik vind het hartstikke goed van je dat je hier komt.
De depressie verdwijnt zolang jij niet drinkt.
Althans wordt hanteerbaar.
Het heeft mij veel tijd gekost en veel tranen.
Opnieuw nu weer. Maar de tranen zonder drank
doen je echt veranderen. Huilen is heel goed hoor!
Ga je lekker voor jezelf koken zo? Heel rustgevend kan dat werken.
Spud, ik ging hardlopen na 4 mnd niet drinken. Dat heeft veel veranderd
bij mij. Ik ga echt mijn hoofd leeglopen zoals dat heet.
Spudje, je komt er wel! Niet drinken.
Het is moeilijk om een vriendschap om zo'n leleijke wijze te moeten
verliezen. Maar het is zo. Maar je mag aan je gevoelens toegeven.
Weet je wat: Ik houd je even vast. Is dat goed?

:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marjo, lief van je. Moet er nog meer van janken. :D Mijn onderschrift moet eigenlijk zijn. Totdat ik weer bij mezelf ben. En dan kom ik weer verder.
Maar ik pas het niet aan. Voornemen is om weer bij mezelf te blijven. Nu eens kijken wat voor les het leven mij geeft ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Spud sterkte!

Kirky, je bent goed bezig.
Drank heeft bij jou ook zijn sporen nagelaten.
Het helpt om erover te kunnen praten.
Ben blij dat je het tij hebt kunnen keren.
Het is een verdomd goede reden hè!

Tientje, ben trots op je!!!!
Eetsmakelijk!

Klaas is ook weer een stapje verder.
Hij ziet aan mij dat delen mij verder helpt.
Ik geloof dat ie wat naar buiten treedt.
Daar ben ik blij om.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Spud, succes vanavond. Vind het ook van de gekke dat iemand tegen jou zegt dat ze is gaan drinken door jou. Dat kan helemaal niet.

Albertientje, gefeliciteerd met zelf de salade maken.
Ik ga ook eens kijken wat er in de keuken te doen is, al is het zonder krukken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mogelijk val ik hier als een ongelikte berin middenin een heftige discussie, want ik heb helemaal niets bijgelezen nog. Ben thuis van mijn werk meteen met de potten en pannen gaan rammelen, en daar ben ik nog druk mee.
Ik log even speciaal in om An te feliciteren met 3 maanden nuchterheid! Een fantastische prestatie An, en een bewijs dat jij sterker bent dan die duivel die je er steeds onder probeerde te krijgen. Het doet me plezier om dat mee te mogen maken. Ga vooral zo door! :present:

Inmiddels heb ik ook vernomen dat er hier geruchten gaan als zou ik met enige regelmaat tussen stinkend en vuil beddegoed slapen. Graag wil ik dat bij deze even ontkrachten. Niets van dat alles! Oplettende lezers zal het reeds opgevallen zijn dat een koortsachtige drukte zich op donderdag en vooral vrijdag van Soothe meester maakt, dus tot nu toe heb ik alles aldaar tiptop aangetroffen.
Mocht hierin een kentering komen, dan zal ik de eerste zijn om de hulp van Houtje in te roepen (die dol is op een rit naar A'dam) en het tij tijdig te keren.

Nu ga ik weer rammelen, want anders verpietert ons eten. Fijne avond allemaal!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo lieve mensen, bedankt voor alle mooie woorden. Het was een mooie dienst, een waardig afscheid. Verdrietig was het ook. Ik voel me moe en leeg. Nu ff nix meer, samen met mn lief een spelletje kaarten, beetje buizen en vroeg naar bed. Morgen is er weer een dag. En ongetwijfeld leegte. Maar zonder drank kan ik het aan, kan ik alle gevoel ervaren en er doorheen gaan. Dat is ook goed. Het blijft verdrietig en 43 jaar is te jong om te sterven maar that's life.

Niet drinken heeft me zoveel gebracht, zoveel is wel duidelijk. Sterkte voor wie het moeilijk heeft.:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

BB,

Een mooi afscheid is belangrijk om het plekje in je hart te blijven koesteren, maar steeds meer "naar de rand" van je hart op te schuiven. Dat het niet meer zo in het midden zit en steekt en pijn doet, snap je?

An,

Ik gooi er voor jou nog maar een slinger tegenaan:

:):present::musicnote:B):heart::light::sun::moon::):rose:;):):present::musicnote:B):heart::light::sun::moon::):rose:;):):present::musicnote:B):heart::light::sun::moon::):rose:;):):present::musicnote:B):heart::light::sun::moon::):rose:;):):present::musicnote:B):heart::light::sun::moon::):rose:;):):present::musicnote:B):heart::light::sun::moon::):rose:;):):present::musicnote:B):heart::light::sun::moon::):rose:;):):present::musicnote:B):heart::light::sun::moon::):rose:;):):present::musicnote:B):heart::light::sun::moon::):rose:;):):present::musicnote:B):heart::light::sun::moon::):rose:;):):present::musicnote:B):heart::light::sun::moon::):rose:;):):present::musicnote:B):heart::light::sun::moon::):rose:;):):present::musicnote:B):heart::light::sun::moon::):rose:;):):present::musicnote:B):heart::light::sun::moon::):rose:;):):present::musicnote:B):heart::light::sun::moon::):rose:;):):present::musicnote:B):heart::light::sun::moon::):rose:;):):present::musicnote:B):heart::light::sun::moon::):rose:;):):present::musicnote:B):heart::light::sun::moon::):rose:;) !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ik weet hoe hard je ervoor hebt geknokt meidje !!!!

Hij (de slinger) is ook voor iedereen die vandaag de eerste heeft laten staan. Zelf heb ik er op het moment wat moeite mee (trek dus) maar ik ben vastbesloten als overwinnaar elke avond naar mijn mandje te gaan.

En voor de jarigen, vermeld en onvermeld, en voor iedereen die verder wat te vieren heeft. Geniet ervan!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...