Spring naar bijdragen

Donderdag 29 januari

Mai

Aanbevolen berichten

Fish,
Ik heb zelf voor de dinsdagmiddag gekozen. Kwam mij het beste uit.
Ik hou mezelf in de gaten.
Toen ik gestopt was met drinken had ik het ook, bovendien had ik toen (en dat was toch drie maanden na het stoppen) last van tremors. Mijn bloed is toen onderzocht op diabetes en schildklier. Er kwam niets uit te voorschijn. Mijn huisarts heeft me toen aangeraden om 2 of 3 koekjes te nuttigen per dag. Ik ben geen snoeper, dus ik ging door het stoppen met alcohol van heel veel suikerinname naar vrijwel niks.
Ondertussen is vorige winter ook de (erfelijke) ziekte van Raynaud vastgesteld (de reden waarom ik toch moet stoppen met roken) en nu dus dit. Met al de symptomen die ik zelf constateer, zit ik toch echt in de richting van een trage schildklier te denken. Nu met de ondertemperatuur is ook mijn denkvermogen wat vertraagd.
Ik doe rustig aan (geen vermoeiende dingen) en zorg dat ik warm blijf en goed eet en drink. Dan komt het wel goed tot er aan gedokterd gaat worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 373
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

quote:

Originally posted by:
Mieke

Ah Knuffie lieverd hoe is het?

Met MR Right nog heel erg goed Bijna 2 jaar verkering alweer en we hebben het heerlijk.

Met Tommie de kat ook alles goed. Lekker ding is het.

Meissie fijn om iets van je te horen. Denk vaak aan je. Dikke knus

Wie is het lekkerste ding? Tommy of Mr. Right?

pssst : dit is een strikvraag!
:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hihi ff, dus gewoon gestoor tuusen de gestoorden, myself included!!??:huh::D

Pipje, ik neem ook 'de' pil maar dan voor andere redenen, 4 is al genoeg, me dunkt!!:D

Hoi miekje!! wauw, is dat echt al bijna 2 jaar? Goh, wat gaat de tijd snel!! Kleine saartje heeft gelukkig geen trauma overgehouden van de té harde knuffel van tommie, hihi!! Ze aait nog steeds alles die in haar buurt komt! Denk ook vaak aan je, heel vaak! Zie me nog zo op je bank zitten!! Zo stil en verlegen, hihi!! Ikke dus..
:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:

Originally posted by:
FishermansFriend

Corinne, ik zat ff te zoeken op internet over die Reynoud en ik zag:

Sommige patiënten hebben baat bij bindweefselmassage die het zenuwstelsel beïnvloedt. De massage heeft een positief effect op de doorbloeding en ontspanning van de bloedvaten.

Lekker laten masseren dus!!!

Dat is me dus ten zeerste afgeraden! Handen en voeten warm houden en in beweging.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik was dus bij mijn vriendin vanavond.
En ik had wat lekkers meegenomen.
Chocoladepinda's. Jullie raden het al.
De kinderen hadden ze voorgeproefd.
Wat goed was bevallen. Ik was ze vergeten.
En nu lagen ze verspreid over de bodem van mijn tas.
Dus ik duik ff in m'n tas... :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mieke,
De ziekte of het syndroom van Raynaud is het hebben van nauwe bloedvaten. Op een gegeven moment gaat zich dat uiten. Doordat er zo weinig bloed door de nauwe vaten van vingers en tenen stroomt, gaan de zenuwuiteinden (weet niet of ik precies goed zeg, ik ben geen neuroloog) signalen naar de hersenen geven dat die vaten wel kunnen afgesloten worden. Dat uit zich dan in 'dooie' vingers. De doorbloeding stopt en de de vinger of teen wordt lijkbleek. Als dat veel gebeurt of lang duurt, sterft weefsel af. Er kunnen ook wondjes ontstaan die slecht genezen. Als niks ondernomen wordt, zal alles stukje bij beetje afsterven en geamputeerd moeten worden. Maar eerst krijg je natuurlijk dat je steeds minder kunt doen en dat je veel pijn zult krijgen. Ik heb de pech dat het zich nu op mijn 48ste (vorig jaar) heeft gemanifesteerd. Bij mijn moeder is het een paar jaar geleden begonnen (zij is nu 70).
Over enkele jaren zit ik aan de vaatverwijdende middelen.
Maar dat is me nu bekend en het eerste wat dan ook op mijn verlanglijst staat als ik weer goed in mijn vel zit, is stoppen met roken.
Nu zit ik eerlijk gezegd meer in mijn maag met mijn ondertemperatuur en dat dat wellicht met mijn schildklier samenhangt.
Maar we zien wel. Dinsdag naar de huisarts en die zal me wel naar onderzoeken sturen.
Ik wil me er geen zorgen over maken, ik slaap al slecht genoeg.
En ik ben ook niet zielig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...