Spring naar bijdragen

Vrijdag 30 januari - De kater komt later


Rosan

Aanbevolen berichten

An, jouw draadje van zonet raakt me. Het raakt me heel diep omdat je zo haarfijn de kern van mijn probleem weet te raken. Bedankt hiervoor, het zet me aan het denken. Het raakt me ook omdat ik oprecht vind dat je de laatste tijd zo goed gaat. Ik gun het je van harte.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 204
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

ik wilde jullie btw ook nog eens vertellen waarom ik ga stoppen met drinken. ook ik ben wel ontslagen door het drinken ,ook ik ben veel vrienden verloren door het drinken,ook ik ben veel geld kwijt geraakt door het drinken ,ook ik heb een pijnlijke lever en een slecht geheugen door het drinken gekregen,ook ik heb alleen maar een huurhuisje terwijl ik allang in een mooi koophuis had kunnen hebben, ook ik heb wel eens een auto in de prak gereden met mn dronken kop waardoor ik mn rijbewijs 2 jaar kwijt was ,en nergens meer een fatsoenlijke autoverzekering kon afsluiten en zo kan ik nog wel ff doorgaan. maar het belangrijkste vind ik dat ik altijd rekening moest houden met het feit dat ik altijd op tijd ergens weg van moest gaan (meestal bij familie) of dat ik ergens gewoon niet heen ging (ook familie ) omdat ik afspraken had met de fles......en daar schaam ik me diep voor :brokenheart:

de andere kant van het verhaal is dat ik nu ga proberen om dat allemaal in te halen ,stapsgewijs welliswaar maar toch proberen .ik weet dat het makkelijk praten is na 4 dagen niet drinken en dat ik nog een beginneling ben ,maar ik hoop dat ik het vol ga houden

zo dat is er uit nu een stevige bak koffie

en vandaag niet beginnen aan de eerste,dan voel ik me morgen nog beter :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wing: sterkte hoor.

Rosan: ik herken het helemaal. Ik merk nu ook het verschil bij mezelf.
De eerste keer dat ik stopte en nu.
De eerste keer moest ik gewoon stoppen, het was leven of dood.
En ja, ik koos voor de kinderen.
Wat moeten ze zonder moeder.
Maar echt happy was ik niet.

Nu begon de ellende dus weer met dat stoppen.
Ik begon te drinken vanuit mijn ongelukkige , ontevreden, stres-zijn.
En bedacht me dat ik de kern nog niet doorzien had.
De kern van het probleem.

En dat was de pit diep in mezelf.
Die was aangetast door mijn niet helpende gedachten.

Wat wil ik, wie ben ik, wat doe ik en hoe ga ik verder.

Trek jezelf niet nog verder omlaag vandaag.
Bedenk je dat dit de EERSTE dag is van je nieuwe toekomst EN geschiedenis.

De eerste dag van DE nieuwe Rosan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Break, "makkelijk praten na 4 dagen"? , duhhh man, wees APETROTS op jezelf dat je er iets aan doet en dat je de eerste stap hebt gezet. Niets is makkelijker dan het zo laten zoals het is, je hebt de lef het roer om te gooien en er daadwerkelijk iets aan te doen. Dat geef ik mezelf ook na, ik kan gewoonweg niet accepteren zoals het is, ik wil er iets aan doen en daarom ben ik hier.

aangepast tiepfautje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal,

Vandaag weer een mooi zonnetje, ook in mijn hoofd, dus ik begin goed.

Rosan, jammer dat je je zo rot voelt. Maar vandaag de 1e laten staan en als je het moeilijk krijgt komt je gewoon hier, meiske!

Wat betreft die discussie over kinderen; wij hebben er 3 en als ik zie hoe ze nu zijn en hoe bewust ik van ze ben ivm wat ik gemist heb met m'n dronken hasses...tja...dan kan ik wel toevoegen, dat ik ook gestopt ben om hun welzijn.
En ik voel ook steeds meer het kind in mij terugkomen. Gisteren met de oudste een hele poos aan de ministeck gezeten en met veel geduld die dingetjes erin gepriegeld. Nou, dat is wel eens anders geweest bij mij. Ook heb ik weer gemiddeld 5 a 6 kinderen over de vloer en het maakt me niks uit. Vind het wel gezellig, die stemmetjes en hun kinderlijke fantasie. Ik bedoel daar niks mee t.o. van mensen zonder kinderen, alleen dat het mij juist helpt om vooral door te gaan met mijn nuchtere leven. Dacht ik altijd, dat met drank alles beter ging, in werkelijkheid kon ik dus niks hebben.
Word me steeds bewuster van de wereld om mij heen, die ook weer groter wordt. Okee, vaak ook doodeng, maar het went wel steeds een beetje meer. Weet niet goed, hoe ik het moet uitleggen, sorry.
Morgen sta ik 3 maanden droog, niet te geloven...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

bedankt voor je antwoordt rosan,het punt is voor mij denk ik ,en ook misschien voor jouw ,dat ik een hoop problemen zelf wel kan oplossen en dat heb ik altijd ook wel gedaan.maar dit probleem is zo groot voor mij (ik drink al zolang als ik me kan herrinneren ,en ik ben pas 32) ,dat ik het onmogelijk alleen kan. dus ga ik proberen om hier op dit forum op te schrijfen ,dat als ik het moeilijk ga krijgen,wat ongetwijfeld nog heeeeel vaak gaat gebeuren dat er dan mensen op mij inpraten ,dat ik niet de deur uit moet gaan om het te gaan halen.

maar een klein beetje trots ben ook wel B)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeie morgen,

Vrijdag, mijn vrije dag, is aangebroken. Ontbijt zit er in, nu de koffie nog. Straks maar eens de keuken een poetsbeurtje geven en daarna wat vegen. Vanmiddag Slofje op de koffie om lekker wat te praten en te lachen. Nog geen idee hoe daarna de rest invul. Klusjes genoeg, dus ik heb de keuze. Het wordt tijd voor een vakantietje met ons tweetjes. De kinderen kunnen wel voor zichzelf en de katten zorgen. Waar zou ik graag naar toe willen? Ergens waar het warm is :) . Droom, droom, droom.

Vandaag mag alles, alleen die eerste laten staan is genoeg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tina, sterkte met de fysio straks. Ik hoop, dat je positieve berichten krijgt.
Break, ik denk ook alles wel alleen te kunnen, maar dat kan ik dus niet! Dat toegeven en om hulp vragen is een megadrempel voor me, waar ik overheen moet. En ik kom liever hier, dan naar een verslavingsarts te gaan. Die doen alles volgens het boekje (degenen die ik ken dan), maar hier zitten de ervaringsdeskundigen en dat praat toch wat makkelijker.
Rosan, ik heb m'n pb's nog eens doorgelezen en kwam jou ook tegen. Wij zitten een beetje in dezlfde situatie, las ik. Kinderen, vallen en opstaan..Kom, ik help je, vandaag laten we samen de 1e staan!
Wing, waar wringt de schoen? Jij zit niet goed in je vel...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ontzettend knap van je Orleando, wij zijn hier tegelijkertijd gekomen en heb natuurlijk ook al je ups en downs meegelezen, je hebt het toch maar mooi gefixed, 3 maanden droog, SUPER!
Mij lukt het nog niet, maar ik blijf er voor gaan, ik wil het inderdaad zo graag, zoals An al schreef. Een week gaat het goed en dan is het weer mis. Terwijl ik me als ik een paar dagen droog sta, zo veel beter voel!! En toch overkomt het me telkens weer; waarom waarom waarom????

Mag ik jullie het volgende voorleggen: gisterenmiddag tijdens mijn werk kwam de gedachte al in me op om te gaan drinken, ik liet die gedachte nog toe ook. Ben naar de winkel gegaan, drank gehaald en liet het vervolg maar allemaal gebeuren. Terwijl ik dit zo neertype, voel ik zelf al hoe kinderachtig dit klinkt en vooral zo gemakzuchtig en toch laat ik het gebeuren. Ik WEET hoe ik me de volgende dag voel en hoe ik er van baal en toch laat ik het gebeuren. Herkennen jullie dit en hoe zijn jullie daar mee om gegaan? Ik kan op dat moment die stap niet terug doen en andere gedachten in me laten opkomen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Rosan, mijn man moest gisteren onverwacht heel de dag werken en kwam dus pas thuis als ik al op bed zou liggen. Ik had dus niks stiekem hoeven te doen en was al een beetje aan het nadenken waar ik wat halen kon...gremlins ineens op de loer!! Ik ben er eens voor gaan zitten en heb opgeschreven, waarom ik wilde drinken. Ik had er zin in, ik zou er rustiger van worden, ik zou beter kunnen slapen (want ik pieker me suf in bed).
Maar ik zou de volgende ochtend als een wrak wakker worden, me ziek voelen over het schuldgevoel maar te zwijgen. Ik moest de kinderen met een nog halfzatte kop naar school brengen en iedereen op school zou zien, dat ik gedronken had. (Dat is niet zo, maar dat denk ik dus wel altijd). Er weten genoeg mensen (ouders) van mijn verslaving, dus ik zou me in welke supermakrt dan ook niet op mijn gemak voelen en schichtig in die winkel rondlopen.
Mijn man zou het aan mijn adem ruiken en merken aan mijn gedrag en ik zou iedereen teleurstellen, mijzelf incluis. Was het die paar zgn. pluspunten waard? NEE!!!
En ookal drink ik langer niet meer dan bv. jij, elke dag niet gedronken is er weer 1 erbij. Dus ik ben wat anders gaan doen (in dit geval ministecken dus). Later, toen de kinderen op bed lagen en ik alleen in de kamer zat, begon ik te huilen. Waarom weet ik eerlijk gezegd niet. Heel stom, ineens kwamen de tranen...Alles kwam naar boven; hoe ik me voelde voor m'n verslaving, de domme dingen die ik gedan heb, de opnames, de ruzies, maar ook de blije koppies van m'n kinderen en weet ik veel wat nog meer.Ik bal, dat ik elke dag moet vechten om ervanaf te blijven en de ene dag gaat het makkelijker dan de andere dag en m'n goede stemming kan ineens worden overgenomen door die @#$% gremlins, maar ik probeer dan zoals hierboven beschreven erbij stil te staan. De voors en tegens zeg maar. Misschien helpt het jou ook...

Wat een verhaal...sorry..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marjo, ik betrek je laatste draadje even opmezelf, het is zoals je het schrijft - met apathische wanhoop (prachtige uitdrukking!) kom je niet ver. Ik kap ermee, met mijn gezever over hoe en waarom (daar ben ik vandaag inmiddels 3 uur mee bezig en dat is nu klaar), de eerste laten staan, DAAR GAAT HET OM.
Zo en nu wil ik er weer zijn voor iedereen om me heen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Rosan, ik herken dat van jou heel erg. Ik heb de internethulp gedaan en dan wordt het wel duidelijker hoe en waarom. Toch gebeurt het me nog wel eens. Wel veel minder maar toch...De theorie is heel duidelijk, maar het kost gewoon tijd om het altijd te gebruiken. De moeilijkste momenten zijn die, als je niet lekker in je vel zit, dan val je gauw terug in oud gedrag. Maar.... wat ik dan weer hier op het forum leer, toch niet opgeven, als je het echt wilt, gaat het lukken. Ik ben al een heel eind op de goede weg en dat gaat jou ook lukken, heus!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

goedemorgen medestrijders

hier een vermoeide Antonia maar zo nuchter als een baby.

jaja ik vertel als ik uitglij maar ik wil jullie ook laten weten als het goed gaat.
Heb al twee dagen geen druppel gehad en ik voel mij super sterk.

Heb gisteren allemaal sapjes gekocht en heerlijke theesoorten en vitamine B want die slikte ik nog niet, eigenwijs die ik ben. Hoop dat ik helemaal verslaafd raak aan de sapjes die eigenlijk veel lekkerder zijn dan dat vieze zure bocht.

Even een kop koffie, huishoudelijk dingen regelen, vanacht wederom aan de arbeid en natuurlijk jullie lezen.

lieve groet van mij

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
Rosan

Gelukkig is ie uitgevonden.....de kater......die je onherroepelijk straft.........ik hem hem weer ontvangen en schaam me diep. Geen vrolijk begin van de dag, wel realiteit. Hopelijk zijn jullie wijzer vandaag, vast en zeker.......






titel aangepast met datum.



Rosan kom op nieuwe dag nieuwe kansen:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

rosan ook dit heb ik vele keren meegemaakt, en ik heb besloten dat als dat gebeurt ,ik gelijk aan de telefoon ga hangen om een vriend te bellen,om mij van het idee af te krijgen. maar ik weet ook hoe moeilijk het is om iets te vragen aan iemand anders ,als je egenlijk al van plan bent het te gaan doen.misschien dat de volgende keer als dat gebeurt je zelf zo eerlijk kan zijn dat je ook ruimte laat in je geest om te zeggen tegen jezelf :ik lieg tegen mezelf ,ik ben de de boel weer aan het belazeren ,ik ben aan het valsspelen ,vandaag doe ik het niet,misschien morgen, maar vandaag niet ,en dat je dan zo'n held kan worden door de winkel uit te lopen . dat is wat ik waarschijnlijk ergens volgende week ook mee ga maken ,en dan hoop ik dat ik er de kracht voor heb om dan te doen wat ik nu zeg.

ik hoop dat je er wat aan hebt mvg break:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Leuk juist, ook gewoon zo'n huis-tuin-en-keuken berichtje, fijn dat het goed gaat Antonia. Ik heb de knop ook weer omgezet en ga lekker naar buiten,
ontzettend bedankt voor jullie luisterende oren, jullie weten niet half hoeveel steun dit forum geeft,
groetjes,
Rosan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
adam

Mijn kater, mijn verschrikkelijke kater.




Ik heb het al wel eens eerder gezegd, als een kater het enige nadeel van drinken zou zijn, zou ik meteen weer beginnen..........




Wat heeft me dan wel doen stoppen? Was het mijn baanverlies? Was het mijn ontstoken lever die het niet goed meer deed? Waren het mijn angst-gedachten of was het de totale chaos die ik van mijn leven had gemaakt? Was het mijn korte termijn geheugen dat merkbaar afnam, of was het de chronische diarée? Of was het het gevoel dat ik mijn leven niet meer onder contrôle had, dat niet ik maar de drank bepaalde wat ik deed.




Ik denk dat het toch een combinate van o.a. de genoemde dingen is geweest. Op een goeie dag dacht ik; Hé en nou is het genoeg geweest en toen ben ik gestopt.



ik herhaal de berichten maar want ik ben altijd te laat met reageren en dan snapt niemand waar ik op wil reageren.
Katers ik sluit me bij je aan Adam. Een kater is te overzien, je neemt een pil, blijft in bed of zuipt gewoon weer verder dan is de kater zo over.

Maar de rest, ja daar wil ik ook voor stoppen. Niet in staat zijn normaal naar je werk te gaan, je hele relatie verpesten omdat je het allemaal niet meer helder ziet. Je huishouding verslonsen omdat je zit met je glaasje. Vergeetachtig, paniekaanvallen, jezelf een loser vinden, een wrak zien in de spiegel, terwijl ik toch echt niet een van de lelijkste schijn te zijn, maar met drank op lijk ik wel een zombie.
Dit zijn voor mij ook de redenen om niet meer afhankelijk te willen zijn van dat boch.

Moest het ff kwijt:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat ook helpt bij mij; mijn man heeft een foto van mij gemaakt, een uurtje of zo voordat hij me naar de kliniek zou brengen de laatste keer. Je weet wel, waar ze me met een rolstoel naar m'n kamer brachten zo"geweldig"ging het met me. Als ik die foto terugzie, ben ik in 1 klap genezen van die gedachte, dat drank me beter maakt...:wacko:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Even er tussendoor denderen: dank voor alle lieve berichtjes gisteren.
In het ziekenhuis ging het vrij snel. Het hele vooronderzoek was al in het Havenziekenhuis in Rotterdam gedaan, maar daar doen ze die operatie niet. Daarvoor moest ik dus naar het Erasmus. Het enige dat nu nog moet gebeuren is toestemming aan mijn verzekering vragen. Dat kan enige weken duren, die instanties werken nogal traag. Maar zou op zich geen beletsel zijn, volgens deze oorarts.
Dus okee, ik ben heel blij.

Hoe lang Vit'B blijven slikken? Ik kreeg bij een eerste stoppoging een voorraad voor een half jaar. Dat zou volgens die verslavingsarts voldoende zijn. Nu slik ik het nog steeds, maar dat heeft een andere reden. Gewoon omdat het goed is voor je huid, je nagels en je fitheid.

Kinderen heb ik ook niet, maar wel (aangetrouwde) kleinkinderen. Ik moet er niet aan denken dat die me dronken zouden zien. Dus wel degelijk een stok achter de deur.
Maar uiteindelijk is de enige stok achter de deur toch jezelf. Als je wil, vind je toch altijd wel een achterdeurtje om te drinken.
Dus Adam ik vond je bericht van vanmorgen heel mooi: "ik besloot gewoon dat het genoeg was geweest."

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Antonia, het is vooral die afhankelijkheid waar ik niet tegen kan. Ik wil niet afhankelijk zijn van andere mensen, laat staan van its wat echt niks, maar dan ook niks voor me doet. Mensen willen je helpen als je bijv. ziek bent of een oppas nodig hebt of weet ik veel. Maar waarom afhankelijk zijn van die rommel, die niks voor mij kan betekenen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...