Spring naar bijdragen

zondag 8 februari


albertina

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 194
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

.......als ik gisteravond gedronken had, had ik vanmorgen geen puf gehad om hard te lopen.....
.......als ik gisteravond gedronken had, had ik vandaag een kater gehad en geen zin gehad om met mijn dochtertje een cake te bakken, zoals ik vanmiddag heb gedaan.....
.......als ik gisteravond gedronken had, had ik me vanmorgen brak gevoeld en kon het me niet schelen hoe ik er uitzag, terwijl mijn dochtertje vanmorgen zei, mam wat zie je er chique uit.....
.......als ik gisteravond gedronken had........IK WIL HELEMAAL NIET MEER DRINKEN!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

he dames goedenavond (sorry heren jullie natuurlijk ook)

waarschijnlijk moet ik het niet doen maar ik wil toch even reageren op floor

Floor,

ik weet niet wat er bij jou speelt maar ik ben nog steeds beduusd om je reactie naar pip toe.
ten eerste is deze compleet uit de lucht gegrepen en compleet misplaatst.
Nu reageer ik niet voor pip, want die kan goed voor haarzelf opkomen maar wat mij wel dwars zit is de beschuldiging dat er misbruik wordt gemaakt van kinderen.
gezien het feit dat niet pip maar ik een verhaal ervan maakte en het over mijn kind ging, voel ik me eigenlijk flink aangesproken.

ik ga ervan uit dat er anderen dingen bij jou speelt en hierdoor bijzonder rot reageert, maar wat dat ook mag zijn, het is geen reden om pip direct en mij indirect op een verschrikkelijke manier te beledigen.

ik hoop dat je sterk en moedig genoeg bent om het draadje terug te lezen en eventueel hierop kan reageren.
ik houdt er nu over op maar ik moet toch even kwijt dat ik dit geen leuke actie vindt en dat je onnodig mensen hiermee beledigd.

sorry overige forumgenoten ik moest het even kwijt! verder niet reageren aub anders gaat iedereen ermee aan de haal.

tasseke

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Joske: natuurlijk is dat zo. En de problemen worden zowiezo minder wanneer we niet drinken.
Immers een probleem minder.
Maar soms kunnen we zo door het leven geslagen worden dat we weinig keuze hebben.
Maar we blijven de keuze houden om die eerste te laten staan.

Ook ben ik eigenlijk pas hier tot de ontdekking gekomen hoe ontzettend sterk die verslaving tussen de oren zit. Ondanks dat ik bekend was met de 'cirkels van Van Dijck', was de complete waarheid hierover nog niet ten volste tot mij doorgedrongen.
Soms komen dingen wel in je hoofd aan en kan je het verstandelijk beredeneren, maar het moet nog zakken naar je 'hart' , het echte weten.
Doordat ik altijd dacht dat het vooral lichamelijk was ben ik op een vals spoor terecht gekomen.
De trek komt vooral voor op plaatsen, momenten of zelfd door geuren, voedsel die de associatie met drank geven. De herinneringen als het ware. Als of daar dus drank bij hoort.
Juist al die momenten moeten goed onder de loep genomen worden.

En geloof me, als ik kan stoppen dan kan IEDEREEN het.

Het gaat erom dat we onze overwinningen zien.
Niet altijd maar kijken waar het mis ging.
Oh die uitglijder hier en oh die uitglijder daar.
Ik ben het gaan zien als leermomenten en dat hebben de mensen van het forum me laten zien.
Je zelf weer oppakken en nadenken welk achterdeurtje nog open stond.
Heb je het onbewust of bewust expres open laten staan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt Woman,

Je antwoord is duidelijk

Fisch, jij ook bedankt voor je antwoord.

Verder ben ik reuze dankbaar dat de drank m,n leven niet meer beheerst.
Ik voel me nu net: "ze stond erbij en keek ernaar"
En dit is doelend op mijn man, die sinds hij gestopt is met roken nog meer is gaan drinken.
Die elke avond al vroeg helemaal instort, vaak om half acht al naar bed gaat of zoals nu al uren in coma op de bank ligt.
Die s,morgens zonder energie laat aan de dag begint,terwijl ik dan allang aan het werk ben of 5 km. gelopen heb.

Om met Rosan te spreken, hoe ontzettend veel meer dingen doe je op een dag waar je anders niet eens toe in staat was.
Dat is toch iets om harstikke dankbaar voor te zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tasseke, degenen die Floor al wat langer kennen weten dat zij 2 gezichten heeft, de fijne Floor, die nuchter is en de Floor die een terugval heeft, gaat drinken en dan gemeen en boos wordt. Deze laatste Floor heeft dan vaak een kwade dronk. Ik ben bang dat we vanavond helaas weer even hebben mogen kennismaken met die 2e Floor.

Ik ga zo ook een rondje met hond doen en dan vroeg naar bed, morgen weer werken en hoe heerlijk is het toch om dat zonder kater te doen. Mijn vervelendste werkdagen waren die met een kater, dan was ik prikkelbaar, kreeg sneller een conflict of reageerde te emotioneel op mensen en situaties. Ik ben veel stabieler geworden wat dat betreft en dat is wel erg prettig hoor!

droog staan kan alleen maar door ook je gedrag en gedachten onder de loep te nemen, alleen stoppen met drinken is niet genoeg, het gaat ook om zelfwaardering, grenzen aangeven en keuzes maken.
Het is een soort avontuur wat je aangaat, en het maakt nieuwsgierig naar een leven zonder drank, een bewuster leven waarin je jezelf geen pijn meer wilt doen.

Ik ben nog steeds blij dat ik die keuze heb kunnen maken!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kirky: is alcohol echt een harddrug? Zo heb ik het nooit gehoord.
Maar ik kan me er wel helemaal in vinden.
Jammer is dat ik dit allemaal niet eerder wist.
AA was destijds absoluut mijn redding, maar mijn groei stond op een bepaald moment stil.
(Nu wil ik hiermee niet zeggen dat dit aan AA lag.!!)

Maar het wonderlijke is nu toch gebeurd en ben daardoor haast in een juichstemming en zou de hele wereld wel willen omarmen. Ik heb het door!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Rapilos: dat is heel zwaar voor jullie. Stoppen met roken is ook geen cinicure.

Hier thuis is een zeer positieve ontwikkeling gaande.
Zelfs de vriendjes van mijn man hebben vrolijke bijeenkomsten zonder drank.
De een die eerst weigerde om ook maar iets te drinken, drinkt nu liters spa water.
De man heeft gewoon dorst.
en mijn man heeft in mijn bijzijn niet meer gedronken.
hij gaat wel nog uit, maar komt niet meer dronken thuis.
Ik dwing of push hem nergens toe, maar laat hem wel telkens de positieve kanten zien.
Hij voelt zichzelf er ook prettiger bij.

Ik speel hierzelf een grote rol in.
Mijn obsessie is zowat verdwenen.
Nog steeds is hier geen druppel drank in huis behalve bij bijzondere gelegenheden.

Ik doe wel mijn best om het hier gezellig te maken.
Lekker koken, kaarsje aan.
Ijskast vol lekkere limo.

De meesten weten hier wel welke strijd ik met mezelf heb geleverd om de cirkel van gewoonte te doorbreken.

Blijkt wel weer dan wanneer een familielid 'ziek' is het een heel gezin meetrekt.

ik ben nu consequent en heel duidelijk en iedereen accepteert het nu gewoon.

Dus ik kan zeggen: alleen maar overwinningen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja alcohol is echt een hard drug. Het is alleen overal verkrijgbaar, dat is het verschil. Als ik me niet vergis is er ooit een poging geweest tot drooglegging, maar dat is toen helemaal uit de hand gelopen ??????? Ik zal eens kijken later vanavond of ik daar iets over kan vinden op internet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

An,

Dat vind ik juist zo dapper van je, dat je echt op een gegeven moment hebt gezegd; Alle drank te deur uit.
Daar ben ik veel te soft voor, zou dat echt nooit durven, weet zeker dat mijn man dat NOOIT zou accepteren.
Hij is erg dominant en overheersend (klinkt als gemeen roddelen wat ik nu doe)
Ik weet dat hij het heel moeilijk heeft met niet roken, maar we hebben het er gisteren nog over gehad,;
Hij wil geen schouderklopjes, hij wil niet dat ik erover praat en heeft het al moeilijk genoeg zegt hij.
Als ik alleen al zeg, ik snap dat wel maar probeer met de drank een beetje uit te kijken in combinatie met al die medicijnen.
Dan zegt hij; eerst het ene dan het andere
Dus ja, ik vind het allemaal heel moeilijk om hem op een goede manier te benaderen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Rapilos: begin eerst maar met heel veel geduld, heel veel en dan nog meer zwijgen en zwijgen.
Je laat je zelf zien, hoe jij ermee omgaat.
Ben vastberaden en ga je eigen weg.
Slim, ja slim moet je ook zijn.
Maar je zit nu in een impasse Rapilos.
Roken, drinken, ziekte... wat wordt het eerste aangepakt.
Ik weet dat een psych ooit tegen mij zei, stop in godsnaam niet met roken nu.
Maar ik moest. Ben gestopt en zoop als een idioot.
Pas na een hele tijd kon ik het drinken aanpakken.
Na een jaar of zo.
Moeilijk voor jou, maar ook voor je man.

Lieve Rapilos :heart:

Ik ga nu naar bed.
Tot morgen maar weer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...