Spring naar bijdragen

zondag 8 februari


albertina

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 194
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

nee er is zoveel gebeurt, negatief dan

ik heb 16 jaar geleden die keuze moeten maken vervolgens 6 jaar rechtzaken, eigenlijk meer van RvK dan van mijn ex want die kon het niet echt veel schelen.

maar we hebben natuurlijk wel vaak de vraag, op wie lijk ik? heb ik broertjes of zusjes nichtjes, neefjes etc etc
we zitten hier vaak over te praten vooral als ze weer een nieuw paspoort nodig heeft, want ik heb altijd problemen bij de burgelijke stand.
Moeten we wel de naam veranderen of niet?

maar goed we alles gelaten hoe het is en als V. de behoefte krijgt om haar vader te leren kennen dan mag ze van mij en ga ik direct op zoek maar ze wil zelf nog niet.

maar als het zover is dan komen er wel heel veel moeilijkheden, mijn familie kan dat niet echt aan.
moet je dan gezellig samen op de bank zitten tijdens een verjaardag?
de gebeurtenissen van toen hebben heden tendage nog steeds heel veel gevolgen.

we zien hem dan wel niet maar is nog vaak onderwerp van gesprek in ons huis, hoe moeilijk een omgangsregeling ook is, is helemaal geen contact ook erg moeilijk. hoe je het ook draait of keert hij blijf een onderdeel van je leven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Pippi... elk jaar ga ik naar de Ardennen maar deze retreat is iets eenmaligs.
Normaal gaan we elk jaar naar de Ardennen met allerlei Fellowships om te survivallen.

Echter deze retreat zal in het teken staan van meditatie en toepassen van spirituele principes in dagelijks leven en over twee maanden is de normale Ardennentrip.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goede morgen allemaal
wat een rare nacht lag om 3.30 uur nog wakker in mijn nestje ben er toen uitgegaan en melatonine ingenomen vervolgens weer gaan liggen, toch inslaap gevallen daarna en me helemaal de rampam geschrokken van de wekker, die om 9.00 uur afging, waarbij ik dacht dat het een doordeweekse dag was en dan moet ik om 9.00 uur al op het werk zijn.
Normaal gesproken zou ik nu gaan werken in dat restaurant maar ik heb opgebeld dat ik vandaag niet kwam. Gaat overigens in goed overleg hoor het is daar nogal weersafhankelijk, als het slechter weer is zit je daar de hele dag te hangen. (kan ik thuis op de bank ook)
Dus mezelf maar een vrije dag gegeven en ga straks naar Will toe, want die zie ik ook maar mondjesmaat natuurlijk als je 7 dagen in de week werkt.
Dus ik kan vandaag effe energie opbouwen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook goeiemorguh :) Ha, best mooi weer hier....gisteren de deur niet uitgeweest met al die regen. Prima dag om aan een flinke klus te beginnen. Heb heel wat foto's gescanned uit oude familiealbums. Zo'n beetje foto voor foto moeten bewerken. Vervaagde kleuren en rafelige randjes....memories.
Eerst die foto's lospeuteren...gelukkig zaten ze maar alleen aan de hoeken vastgelijmd; proberen ze op 10X15 formaat te croppen en later op cd-rom's, zodat iedereen zelf kan kiezen wat afgedrukt gaat worden.
Mijn ouders waren nogal zorgvuldig....van elke jaargang zijn foto's bewaard gebleven en netjes in albums geplakt. 2 Fotoboeken met alleen maar vakanties...tsja, we gingen al begin jaren zestig naar Italië, 9 jaren aan een stuk dezelfde plek: Trattoria della Cascata (indien goed geschreven 'Huis langs de waterval') Familiehotelletje aan het Lago Magiorre en toen wij kinders de kiet uit waren gevlogen gingen ze jaarlijks naar Tenerife, beetje overwinteren.

De familiefeesten (verjaardagen pa en ma, hun geboortedag scheelde maar 2 dagen) werden jarenlang grootst gevierd bij ons thuis; alle tantes in soepjurken en sigarenrokende ooms werden dan uitgenodigd...grote families van beide kanten; mijn moeder had 7 zusters en 1 broer...pa had 4 broers en 3 zussen en dan wij met zijn zevenen plus de vrijers van mijn zussen opgepropt aan lange tafels in de doorzonwoning met huiskamer van 8x4 meter. Die viering viel gelukkig midden in de zomer dus gelukkig was er meestal buiten ook nog plaats.
Was niets voor mij die feesten, zag er altijd als een berg tegenop....kon er de lol niet van inzien. Kon bijna niemand verstaan...partydoof; hing er zowiezo altijd maar een beetje bij.
James Last stond vaak op het repertoire en dan nog van die Tirolermuziek...gottogot.
Had wel een oom met wat ik noemde een donkere stem, die kon prachtig zingen...opera zelfs! Die kwam los na wat (veel) drankjes; hoorde later dat die man alcoholist was en eraan is overleden...oei!

Heb trouwens mijn vader maar 1 keer behoorlijk aangeschoten meegemaakt op zo'n feest...van hem heb ik het dus niet geërfd. Hoogstwaarschijnlijk wel van de vader van mijn moeder, als er iets waar is van de stelling dat alcoholisme erfelijk is en één generatie overslaat..kan er eigenlijk niets mee met die 'wetenschap' .

Maar goed, de klus is bijna geklaard, maakt toch wel wat bij me los. Van buitenbeentje tot zwarte schaap van de familie...zoiets... en waarom ik in godshemelsnaam de succesvolle toko van mijn vader niet heb overgenomen, mijn bedje was immers gespreid.
Kan het echt wel loslaten hoor, daar niet van en het achtervolgt me allang niet meer maar dat heeft wel een tijdlang gespeeld. Ben niet voor niets in het winkelpand van mijn pa zelf (toch) een toko begonnen en dat terwijl ik hem kwalijk nam dat ie er nooit voor ons was...druk, druk, druk. Zou zelf nóóit een eigen zaak beginnen :P nou ja, ik heb het dus ook mee mogen maken...jarenlang weken van tachtig uur gedraaid of meer in mijn toko en dat ging dus niet goed, teveel concurrentie en door de stress mijn 1e burnout...zouden er nog 2 volgen. Plus relatie verprutst...vanwege geen tijd..en toen ook nog de alcohol.
't Kan verke(erd)ren :angry:
Wou blijkbaar bewijzen dat ik ook geschikt ben om mee te hollen in deze maatschappij....duhhh :clock:

Gni...gun hun de lolletjes wel hoor, van die verjaardagen en de div. jubilea...was blijkbaar de enige die er niets mee had. Ach, zal een fotootje plaatsen uit de jaren zestig van zo'n feest, kan geen kwaad wat privacy betreft lijkt me zo ;) kan ik het alsnog ook leuk vinden :D

Dat is 1 van mijn ooms, de lolbroek van de familie...gezellige dikkerd. Bewaar natuurlijk ook goede herinneringen uit mijn jeugd; het vissen bijvoorbeeld. Om 6 uur op en hup met pa en ooms naar het IJselmeer; Hoorn om precies te zijn. Kilo's vis vangen...de een na de ander...alles weer teruggooien om vervolgens paling te kopen...ach ja, leuk toch? :)

Oei, er zijn er inmiddels meer wakker geworden...geef mij ook maar een bakkie :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...