Spring naar bijdragen

zondag 8 februari

albertina

Aanbevolen berichten

Goeieavond allemaal!
Ik kon vandaag al weer ietsje meer doen dan gister.
Heb boodschappen gedaan en een stukje verder gelopen op het strand.
Tussendoor nog wel gelegen en geslapen.
Beetje vreemd soort griep als het dat al is....
Hoop dat het morgen niet zo gek druk wordt op mijn werk, want ik moet nog wel rustig aan doen...
Vind het altijd moeilijk o mtegen mijn baas te zeggen...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 194
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Fisherman: gelukkig gaat het iets beter. Kan je morgen niet beter thuis blijven?

Kirky: je hoeft niet geduldig te wachten hoor, misschien is het morgen weer over. Dus hup aan het werk jij :D

Hier een goede dag en de dagen zonder drank gaan steeds gewoner worden.
Hier staat carnaval voor de deur en iedereen is er druk mee.
Vergeleken met vorig jaar sta ik er nu 100 procent anders tegenover.
Dus een enorme emotionele groei! Ik voel me zelfs sterker dan toen ik een aantal jaren droog stond.
Op een gegeven moment ging ik maar op vakantie omdat ik er niet tegen kon.
Ik vind het nu wel grappig, de muziek en de versieringen, de voorbereidingen.
Maar meevieren doe ik denk ik niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:

Originally posted by:
An

Fisherman: gelukkig gaat het iets beter. Kan je morgen niet beter thuis blijven?

Mijn baas vind al dat ik me snel ziekmeld! Met die gekneusde ribben ben ik daarom maar gewoon gekomen, mocht hij alles voor me tillen! hihi;)
De andere dierenarts is een weekje vrij, dus komt de 'oude' dierenarts invallen. Extra lastig om me ziek te melden dus....
Ik ga maar gewoon en kijk hoe het gaat....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

An, zo moet het zijn, niet met drank bezig zijn, maar het gewoon vinden dat het er niet is. Ik vind het super voor je dat het zo goed gaat, soms lees ik tussen je regels door alsof je het zelf nog niet durft/kunt geloven....je hebt het wel mooi zelf gedaan hoor!!!
Ook hier gaat het goed, zit vandaag op mijn 10e droge dag, mijn langste droge periode is vorig jaar 3 weken geweest (maar dat was ook inclusief een ziekenhuisopname) en ik wil dat zeker overtreffen (en het liefst in lengte van dagen overtreffen!). Nu leef ik nog steeds met de dag en is een dag zonder drank voor mij nog niet gewoon, maar bijzonder.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Rosan: je klinkt wel sterk en vastberaden, of meer, je hebt het losgelaten.
Ja inderdaad, ik kan het zelf nog niet geloven.
Na mijn terugval heb ik echt een strijd moeten leveren.
Ik was het geloof in mezelf compleet verloren.
Mijn zelfvertrouwen stond op het nul punt.
Mijn lichamelijke toestand was welliswaar niet zo erg als toen ik voor het eerst stopte, maar mijn emotionele toestand was wel even slecht.

Pas als je je goed in je vel voelt kan je iets veranderen.
Internettherapie heeft me dat weer teruggegeven.
Door me positief te motiveren, te zien wat ik wel goed deed.
Want ik voelde me een enorme mislukkeling.

Fish: je gaat goed joh. Maar bewaak je grenzen met die baas.
Ziek is ziek en je hebt er niks aan om nog zieker te worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

An, de internettherapie is voor mij ook zinvol geweest (bedankt Tactus!!); het heeft mij mijn drankprobleem helpen overzien. Niet ervan genezen (al voel ik nu zelf ook hoe serieus ik bezig ben), maar wel een eind in de goede richting geduwd. Ik hoop ooit zo sterk te staan als jij en anderen hier, ik ben er nog lang niet. Ik voel dat ik nog heel makkelijk in de gevarenzone raak; ik zou niet kunnen garanderen dat ik bij een tegenslag niet naar een glas zou grijpen. Ik heb mazzel dat mijn leventje momenteel zonder veel problemen aankabbelt en dat ik daardoor in staat ben goed in mijn vel te zitten en daardoor makkelijk weerstand aan de drank kan bieden. Daar komt bij dat ik wel een aantal lichamelijke klachten heb (waar ik me af en toe zorgen om maak, zoals bijv. die leverpijn) die mij motiveren om van de drank af te blijven, want ik ben doodsbang dat drank letterlijk meer kapot maakt aan mijn lijf dan me lief is. Je kunt jezelf kapotdrinken en daar is het leven me toch wel even veel te mooi voor!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

An en Rosan,

Over internettherapie gesproken,
Echt een fantastische uitvinding.
Ben voor het eerst van de drank af door de therapie.
Je leert heel veel dingen vanuit een ander oogpunt te bekijken.
Ik doe overgens de internettherapie niet bij tactus maar via de Brijder verslavingszorg.
Maar als ik jullie zo lees is dat praktisch precies hetzelfde.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Joske: als ik je een kwartje geef, draai je dan een plaatje? grappie. Rot voor je joh.

Rapilos; ja we gaan als een trein.

Rosan: ik kan ook niks garanderen. Ik leef met de dag. Nog steeds.
Ik durf nog geen week verder te kijken ook wat mijn werk betreft.
Ook mijn leven is behoorlijk rustig nu en heb hele zware stormen doorstaan.
Maar het heeft geen zin om me daar nu al druk over te maken.
ik weet dat het gevaar er altijd blijft zitten en genezen zal ik wel niet.
Maar daar is mee te leven.
Ik ken zwaardere aandoeningen en die mensen moeten er ook naar leven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo,

in het begin van mijn nuchterschap keek ik op naar mensen die het all een tijd volhielden, vaak ook met de gedachte: "zal ik dat wel ooit kunnen, zooooo lang sober???
Vandag maak ik mij sterk met naar die mensen te kijken met de gedachte:"als zij dat kunnen moet het voor mij ook mogelijk zijn!"

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Die heb ik ook gedaan, Rapilos, en heeft me bewust gemaakt van mijn drankmisbruik. Ik had niet in de gaten dat ik zo ontzettend veel dronk !!!
Daarna de braintraining gedaan waardoor ik op het idee kwam eens een maandje te stoppen, om gewoon eens te zien hoe dat is. Uiteindelijk is dat 2.5 maand geworden.
Tot afg woensdag weer een maand niet gedronken, en nu wil ik echt niets liever dan een nuchter leven.
Wie had dat ooit gedacht, ik niet, zeker niet.
Ik voel dat ik echt in het nieuwe nuchtere leven groei, het bevalt steeds beter, en lijkt zelfs een beetje verslavend te zijn haha.
Ik ben me bewust van de meeste van mn valkuilen en vooral dat er maar heel heel weinig tijd nodig is om uit te glijden. De eerste slok is zo snel genomen, en dan worden het weer minstens 20 glazen.........
Maar vooralsnog, het gaat goed, ik heb er zin in, en met vallen en opstaan komen we er wel !!!
xx :)

quote:

Originally posted by:
rapilos

An en Rosan,

Ik doe overgens de internettherapie niet bij tactus maar via de Brijder verslavingszorg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:

Originally posted by:
rapilos

An en Rosan,

Het is mijn eerste kennismaking met alcoholbehandeling, de internetbehandeling van Tactive.
En meteen goed!
Ik denk door de positieve benadering.
Er is mij wel geadviseerd om ook persoonlijk contact te hebben, bij Brijder.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Joske,

Goede gedachten!

Woman,

Leuk te horen dat jij de therapie ook bij Brijder hebt gedaan.
Wat mij betreft ;niets dan lof voor mijn behandelaar.
Fijn, dat je zo goed gaat, je krijgt ook steeds meer zelfvertrouwen he.
En natuurlijk moet je allert blijven,zelfs na 6 mnd.
had ik van de week na wat akkefietjes ineens weer een enorme trek.
Mijn behandelaar ziet die trek als een smeulende vulkaan, die soms wat kan rommelen en dat plots tot uitbarsting kan komen.
Het blijft altijd sluimerend aanwezig, dus veradelijk.
Wat is trouwens braintraining?

Fish,

Ik lees van jou ook dat je de internettherapie hebt gedaan, maar dan bij tactive
Waarom wordt jou geadviseerd om dan ook nog persoonlijk contact op te nemen met Brijder?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Herkenbaar, toen ik net op het forum kwam keek ik enorm op tegen de gestopten, dat zou mij nooit lukken
nu denk ik wel eens, als het zelfs mij lukt moet iedereen het lukken, dus er is nog hoop!

hoe?
door elke dag opnieuw te beslissen om niet te drinken, niet kijken naar overmorgen en volgende week maar alleen vandaag en morgen.
Rosan, Je zegt trouwens dat het nu makkelijk is omdat je in rustig vaarwater zit maar wie weet zit je ook wel in rustiger vaarwater omdat je niet drinkt ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...