Spring naar bijdragen

Zondag 15 februari

Mai

Aanbevolen berichten

Goedemorgen allemaal!
Even een aanloopje nemen om te zeggen....uuuh ja......ik heb gedronken gisteravond.....Geen uitglijder, geen kater, maar vanaf half 5 tot half 12, 4 glazen wijn gedronken. Terug naar af? Het voelt niet zo (maar ook wel weer een klein beetje), want ik blijf bij mijn onderschrift. Hoe het kwam? Het gebeurde.
Kwam terug van hardlopen was zalig loom en dronk een glas. 's Avonds naar de sauna geweest, weer heerlijk loom, en tsja bij thuiskomst was de fles open en kwam het nog tot 3 glazen.
Het was ook wel een beetje de kat op het spek binden, er is hier momenteel zoveel drank in huis. Velen van jullie halen geen drank in huis (voor anderen), maar dat doe ik wel; wij geven vanmiddag een feestje en het lijkt de slijterij hier wel. Gevaarlijk dus.
Voor alle duidelijkheid en om misverstanden te voorkomen; het is niet de bedoeling dat dit mailtje op een bepaalde manier geinterpreteerd moet worden of dat ik er een bepaalde toon uit wil laten komen. Ik schrijf het neer zoals het is.
Diep in mijn hart voelt het wel een beetje als overtreden van de afspraken met mezelf, aan de andere kant; het gebeurde, klaar. Nu is het natuurlijk zaak om bij mijn standpunt te blijven en niet terug te vallen, ik heb nog steeds die motivatie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 158
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Hoi Rosan: ja klinkt allemaal reuze onschuldig. En als je het aankan om vandaag en de komende dagen minimaal te drinken dan hoef je je geen zorgen te maken.
Ik kan alleen spreken over mijn eigen ervaring en dat is dat ik binnen een aantal dagen weer terug bij af ben en weer opnieuw kan beginnen met de strijd.
Wat ga je vanmiddag dan doen? En als het feestje is afgelopen blijven de resten dan in huis?
Je moet een goed plan hebben Rosan. Alleen motivatie is echt niet genoeg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha de pip,

Ik doe het wel als ik iets wil zien in mijn uppie. Eerste keer was wat onwennig daarna nooit meer omgekeken. Het is gewoon en drempel die je even over moet.

Over drempels gesproken. Ziza:D Ik heb het ook wel eens gedaan met een vriendin. Kom je daar aan bij de receptie staat daar een vriendelijke jongeman die ons de lockers zou wijzen. Even geduld zei hij en hij doet de deur open in zijn nakie. Schijnt een regel te schijn dat je na een bepaalde deur alleen nog maar naakt mag zijn. Daar lagen dus twee "dames" totaal in een deuk. We hadden het gewoon niet verwacht. Gelukkig wen je er snel aan en het is inderdaad zalig. Totdat mijn vriendin lekker relaxed in de sauna lag en er een klant van haar binnenliep. :D

Ik heb een rampen weekend achter de rug, iedereen had ruzie met iedereen en wij zijn maar met zijn drieen. Wel heb ik een knop doorgehakt, ik ga op zoek naar mijn eigen woonruimte. Dit huis is te groot voor mij alleen als mijn schoondochter iets aangeboden krijgt. Ik heb mij hier nooit thuis gevoeld, too many bad vibes.
Morgen een gesprek over vrijwilligerswerk, het is er tijd voor en woensdag intake voor creatieve therapie.
Donderdag gesprek met bijstand en het ziet er niet goed uit maar ik ben nu ontzettend vechtlustig, dus horen jullie gerommel in de verte van uit het zuiden, het zijn niet de Belgen die ons aan vallen ;)

Ik dacht dat het een goed idee was om weer eens met een man op stap te gaan, een vriendje van de lagere school dus veilig, dacht ik. Was ook even heel gezellig maar ik ben gewoon een wandeld rampengebied met mannen. Gewoon vriendjes zijn gaat prima, flirten kan ik als de beste maar kom niet te dicht bij en ga dan vooral niet moeilijk doen. Weer een les geleerd. Ik denk dat ik mij er gewoon bij neer moet leggen dat dat een afgesloten hoofdstuk is voor mij.

Ik vind het leven niet altijd even simpel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

An ik heb de film 'Australië' enkele weken geleden met mijn vriendin gezien en zat ook vanaf het begin tot het eind op hte puntje van mijn stoel.
Echt weer een romantische zwijmelfilm wat bijna zo uit een boeket reeks kan komen maar met de mooie beelden net niet TE.
Ik heb er ook van genoten.

Rosan ik vind de raad van An, dat je een goed plan moet hebben voor het einde van je feestje echt een MUST.
Voordat je het weet denk je morgen ach ik drink gewoon nog even door tot alles op is, zo zonde.

Ik kreeg gisteren ook een Valentijns kaartje met een mooi gedicht wat me ontroerde van mijn vriendin.

"Schouders om uit te huilen en een lach die me vrolijk maakt

Wijsheid op me op het goede pad te houden en een spontaniteit die het avontuur verleid

Een arm waar ik aan vast kan haken, samen is het fijn

Je raakt me.

Voor zo'n waardevolle vriendin natuurlijk een Valentijnskaart en een kus

Wat mooi om te ontvangen op zo'n grauwe winterse dag als gisteren.

Ziza ik ga morgen heerlijk naar de sauna, eentje waar ze wel 8 verschillende soorten sauna's hebben.
Je verveeld je dus geen moment en nog lekker eten ook.
Fijn dat je zo geniet van je leven en zo duidelijk kan zien hoe je zelf daar een rol in speelt om het zo te krijgen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Safi: ik vond het niet echt een romantische zwijmelfilm, dan doe je de film niet genoeg eer aan. En al zeker niet uit een boeketreeks.
Ik vond het vooral eer doen aan de Aboriginals, eerherstel beter gezegd. Pas vorig jaar heeft de minister zijn excuses aangeboden aan deze mensen. Rassendiscriminatie is nog maar net de wereld uit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeie middag allemaal,
Ik heb goed geslapen, waardoor ik vandaag heel actief bezig kan zijn.

Rosan,
Tja, het was niet echt je plan, maar je hebt het kunnen beperken, omdat in die fles nog maar 3 glazen zaten. Eerlijk gezegd ben ik blij dat je er een dubbel gevoel over hebt. Ik sluit me helemaal aan bij de reactie van An.

Anjo,
Best een goed idee van je om iets kleiners te zoeken. Het is beter te onderhouden dan en de woonlasten zijn lager. Over mannen zal ik maar niet veel zeggen. De meesten kennen het verschil tussen vriendschappelijk koesteren en seks niet. Men zegt niet voor niks dat de liefde van een man door de maag gaat en zijn verstand tussen zijn benen bungelt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Corinne: oei.... hoop dat de mannen van het forum het niet lezen. Er zijn ook vrouwen die op die manier denken, haha.
Loop ik toch heel de dag te twijfelen of ik wel of niet mee zou gaan naar een feest vanmiddag.
Helemaal opgetut, maar op het laatste moment denk ik 'nee dank je wel', man heftig teleurgesteld.
Blijf het moeilijk vinden. Mensenschuw???? En.. zou dit ooit overgaan?????????
Bij mijn eigen kinderen en aanverwanten heb ik dat dus totaal niet. Dan voel ik me gewoon, mezelf.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je Safi. Ik vraag me gewoon af, wat wil ik nu eigenlijk en wie ben ik nu eigenlijk.
Ik ken mezelf niet. Altijd gedacht dat ik zo'n gezelligheidsdier was. Ging naar alles wat je maar kon verzinnen. Drank bezorgt je ook een gedeelte van je identiteit. Voor mij tenminste.
Ik ga er wel heel anders mee om als een aantal jaren terug toen ik stopte.
Was toen veel geforceerder bezig. Ik moest het maar leuk vinden allemaal.
Nu durf ik het stamelend aan mezelf toe te geven, maar kan nog niet omgaan met teleurgestelde opmerkingen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi allemaal,

Saaie middag, grauw, donker,koud en grijs.
Vanochtend opgepast op 2 kleinkinderen, dochter moest werken, schoonzoon overspannen.
Mens wat een zorg erbij.

Uit het hartonderzoek van mijn man (voor diegene die daarvan op de hoogte zijn) is vooralsnog niets naar voren gekomen.
Aderen waren niet verstopt.
Voor de definitieve uitslag 10 maart terug komen bij de catdioloog.
Weer 3 weken wachten, ondertussen mag hij nog steeds niet werken en wel de medicijnen door blijven slikken.
Ze gooien het voorlopig op stress, vreemd want hij heeft nog steeds vaak pijn op de borst.

An,

Dus geen feestje voor jou vanmiddag?!
Wat hield je uiteindelijk toch tegen?, toch de angst dat je de verleiding van de drank niet aankon, of was het iets anders?
Probeer je niet schuldig te voelen, je zal er je reden voor hebben.
Heb je die reden ook aan je man uit kunnen leggen?
In elk geval sterkte.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi allemaal,

Heb eindeloos lang lopen tutten in badjas maar nu eindelijk aangekleed :D. Kan eigenlijk alweer gaan bedenken wat we vanavond moeten eten.
Vreemd blijft het, twéé nachten geen kinderen, gebeurt me 2-3 x per jaar of zo. Maar het voelt nog wel prima.

Ik heb een besluit genomen over mijn oude videobandjes (jaaaaaaaaaaaa daar zitten jullie echt op te wachten hè) om ze toch maar op DVD over te laten zetten, ze zijn té leuk en kostbaar. En ik heb nu een iemand gevonden die het voor een redelijke prijs doet. Ik woude het zelf doen, maar het lukt me niet, grgrgrgrgr.
En dan maar hopen dat ik van die dvd's een kopie kan trekken voor later.

Zoon had wat film van zichzelf gezien toen hij 5 was en Dochter 3 en vond zich nogal compromitterend erop staan..... of er ook geen "rottige" filmpjes van zijn Zus waren om te showen?!?!? Hoezo Puberaal.

Heeft gisteren met zijn vader zijn elektrische gitaar gekocht (Pa en Zoon delen de kosten).

Ga Pippi's voorbeeld maar eens volgen en wat administratie doen! (blèh).

Morgen heb ik een computerworkshop op mijn werk, leuk! Eindelijk leren werken met Linux. Daar weet ik echt niets van.

Nog maar een bakkie koffie.

Rosan,
Ben het geheel met An eens: maak een plan, anders "hangen" je goede voornemens zo losjes in de lucht. Ik moet bv. altijd voor een alternatief zorgen voor mezelf, dat soort dingen.

Rapilos,
Vervelend van je man. Sterkte. Is je "nieuwe" schoonzoon overspannen? Die net getrouwd is?

Safi,
Een compliment, zo'n mooie kaart.

Verder weinig te melden. Ben net als Corinne in het weekend altijd met de was bezig. Door de week ook maar in het weekend extra.
En ik twijfel nog of ik blij ben met mijn Wake Up Light, stom hè, was toch 75,00. Het is een prachtig ding, absoluut, maar ik geloof dat ik er niet tegen kan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

An,
Ik zeg toch niet dat alle mannen zo zijn. :)
Gezellig is wanneer je je in een omgeving thuis voelt en op je gemak kunt zijn
Kennelijk voel jij je ongemakkelijk bij de mensen waar vanmiddag het feestje wordt gebouwd. Voorheen kon je het daar ook gezellig vinden mits je maar gewoonweg genoeg alcohol had om je onbehagen te verdoven. Daarom ga je misschien liever niet mee, want met een onbehaaglijk gevoel ben je toch kwetsbaarder. Ik vind het dus helemaal niet flauw van jou dat je liever thuis blijft.

Safi,
:)

Pippi,

quote:

Originally posted by:
pippi

Corinne als hij maar een beetje verstand heeft...

Kunnen we ook nog twee kanten op. ;)

Rapilos,
Enerzijds dus goed nieuws en anderzijds dus weer wachten. Stress kan leiden tot het samentrekken van aderen. Op en via de website van De Hart&Vaatgroep http://www.hartenvaatgroep.nl kun je wellicht e.e.a. nazoeken.

Houtje,
Cursus Linux. Mijn man is er dol op en heeft net een nieuwe laptop besteld in Engeland met Linux. Zijn oude krijg ik. Ook Linux. 't Is 100000 keer stabieler dan de Microsoftrommel, maar (hoezo vrije markt?) mag hier niet pre-installed verkocht worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goh ik heb een affaire lees ik.

Naar de sauna ga ik niet al krijg ik geld toe.
Je zult inderdaad een klant tegen het naakte lijf lopen of een collega.....
Zou ook niet iedere collega naakt willen zien. Hihi.

Tapas, kom je je bed nog wel uit nu met al die techniek rondom je ;)

Had vanmorgen een ernstige dip maar ben er wel weer uit geklommen.
Eerlijk zijn tegen jezelf en alle gedachten toelaten en bekijken.

prettige dag nog.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou het ziet er allemaal erg ok uit met mn date van zaterdag.
Maar ja, als meteen blijkt dat ie scheten laat en met zn mond open eten ben ik zo weg hoor.
Hij staat nu ook op mn hyves, ik vind het een prettig idee als iemand van een datingsite te traceren is, gewoon een leuk profiel heeft op zn msn of zn hyves. Krijg je beetje indruk over iemand.
Straks een kinderverjaardag. Heb een babylavendelmassageolie gekocht. Is toch wel goed dacht ik, kind wordt 1 en heeft al 100.000 beren en knuffels. Heeft erge slaapproblemen. Dus vandaar lavendel.
Moet alleen nog iets verzinnen om het in te pakken. hmmmm dat heb ik natuurlijk weer niet in huis....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:

Originally posted by:
Joske

Hallo,

hier is het maar een koude, grijze zondag. Straks maar aan het eten beginnen, ik maak Spätzle vandaag met gesmoord varkensgebraad...

Ha mooi bekend aardappelgerecht, maar hoe maak je het Joske???????????

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Woman, kijk of je een glossy tijdschrift heb liggen, daar pakte ik mijn kado's altijd in als ik geen pakpapier had.
ik ben mijn bed al uit hoor kate ;)

heb vandaag kneiterhard gewerkt hier in huis, eindelijk! computer en printer doen het, en de rest van de nu overbodige apparatuur en bedrading is opgeruimd. Daarna eindelijk alles opgeruimd in de huiskamer en ben nu aan het boenen en dweilen, de vloer dan, nog een klein stukje onder de tafel en dan is het klaarrrr!!!!

eindelijk!!!

voel me meteen een stuk opgeruimder!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...