tapas Geplaatst 18 februari 2009 Rapport Share Geplaatst 18 februari 2009 uurtje marjo, en het mag want je moet goed voor jezelf zorgen en rust nemen. Pip, ik heb jaren alles voor niks gedaan, foto's op bruiloften, ontwerpen voor mensen, een logo, de buurtkrant, postertje hier, postertje daar, liefdewerk, oud papier. Soms voelde ik me uitgebuit, lekker makkelijk, doet tapas wel even. Dat doe ik niet meer. Er zijn mensen die graag willen hebben wat ik maak en die er wat voor willen geven, en na 8 jaar vind ik ook dat wat ik maak de moeite waard is om iets voor te vragen, al is het maar 10 euroPer jaar verdien ik gemiddeld 1500 bij en dat ligt binnen de marge van wat mag. Omdat ik om mijn werk te doen spullen nodig heb als een camera of een goeie grafische computer doen we het op die manier. krijg ik het in geld dan gaat het op aan de dagelijkse boodschappen, krijg ik het in voorwerpen dan houd ik er verder niks aan over. De afgelopen 5 jaar heb ik zo een fiets verdiend, een digitale spiegelreflexcamera en nu dus een computer. Voor die computer heb ik een heel jaar klusjes gedaan.Het liefst zou ik betaald werken en dat had ik allang gedaan als dat gekund had. Ik kan grafisch werk niet betaald doen want dat is te stressvol, te precies moeten werken en te vaak deadlines. Een werkgever zit niet te wachten op een werknemer die geregeld fouten maakt en slordig is en bij stress het overzicht verliest en er een zootje van maakt.... dus had ik vorig jaar na de zomer bedacht, als ik nou eens ga onderzoeken of ik voor mezelf kan beginnen? Dan kan het op mijn tempo en in mijn eigen tijd. Affijn, dat hebben jullie allemaal ook kunnen meemaken, met maar een paar klussen en de uitzoekerij van een eigen bedrijf ben ik flink over mijn grenzen gegaan en mezelf voorbij gerend dus dat plan ligt nu ook weer in de ijskast en voorlopig doe ik niks meer thuis. Ik heb er van geleerd, en heb er nu een fijne computer aan overgehouden, welverdiend vind ik zelf.Ik vind het dan niet prettig als je meteen met een oordeel komt terwijl je niet weet hoe de situatie echt in elkaar zit en je mij niet kent. Ik vind het rot voor je dat toen jij weer werken dat financieel zo ellendig heeft uitgepakt, voor mij des te meer een waarschuwing om daar heel goed bij stil te staan en niet impulsief aan de slag te gaan om later met de gebakken peren komen te zitten. Dat kan ik me financieel ook niet veroorloven.Ik zie de klussen die ik thuis doe als een soort leerproces van hoe het zou zijn als ik betaald zou werken, hoe ga je met klanten om, hoe ga je met deadlines om, waar loop je tegenaan als je voor jezelf werkt. Ik heb dan ook geen spijt van die ervaring en dat ik nu een fijne computer heb waar ik mijn foto's perfect kan bewerken daar ben ik heeeeel erg blij mee!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
FishermansFriend Geplaatst 18 februari 2009 Rapport Share Geplaatst 18 februari 2009 Oh, en ik heb ook nog afgesproken met de tandarts morgenmiddag ivm opgezette lymfklier al wekelang, al meer dan half jaar last van mijn kaak en sinds kort pijnscheuten..... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 18 februari 2009 Rapport Share Geplaatst 18 februari 2009 Fish: ja van zo'n dier ga je houden, maar van de andere kant is het wel een dier en waarom zou je het beestje langer laten lijden? En waarom zou je erbij moeten zijn, laat je ex ervoor zorgen.De dierenarts aldaar zal het best met respect doen.Ik ben gek op mijn hond , maar als het dier oud en ziek is zal het ook een spuitje krijgen.Hoe moeilijk het ook is, we mogen dan niet te egoistisch zijn.Sterkte ermee Fish en ook met de tandarts morgen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
FishermansFriend Geplaatst 18 februari 2009 Rapport Share Geplaatst 18 februari 2009 Ben dus bang dat mijn verstandskies aan het opspelen is.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 18 februari 2009 Rapport Share Geplaatst 18 februari 2009 Tapas: cool van je om het allemaal op te schrijven, maar zie het niet als een must.Je hoeft dit ons allemaal niet uit te leggen, want ik b.v. had dit zo al begrepen.Ik vind het heel rot voor je, zoals ik eerder al schreef.Bewaak je grenzen en ga gewoon zo verder, want je doet het maar mooi allemaal. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
honestly Geplaatst 18 februari 2009 Rapport Share Geplaatst 18 februari 2009 Goedenavond allen,Hier gaat alles redelijk goed.Ben nu wat onrustig maar totaal geen behoefte.Meer behoefte aan thee, warme melk en nachtrust.Vanmorgen voelde ik me geweldig trots.OP dit moment erg hartkloppingen, hart klopt sneller dan normaal. Iemand tips? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
FishermansFriend Geplaatst 18 februari 2009 Rapport Share Geplaatst 18 februari 2009 Dank je An!Mijn ex zit er nu ook doorheen, zijn vader is ook ziek en die belde net ook al.Hij wil dus vanavond geen infuus meer doen bij de kat.Dat zal dus wel morgen inslapen worden en ik neig inderdaad naar inslapen in Zoetermeer, zodat ik naar de tandarts kan. Moet er zo ook niet mee door blijven lopen.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 18 februari 2009 Rapport Share Geplaatst 18 februari 2009 Fish: die kies moet er dus gewoon uit, tja.... zo heb je je verstand en zo moet het erweer uit Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
water Geplaatst 18 februari 2009 Rapport Share Geplaatst 18 februari 2009 Geduld hebben, Honestly. En niet drinken. Dat soort dingen gaat over. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
FishermansFriend Geplaatst 18 februari 2009 Rapport Share Geplaatst 18 februari 2009 quote: Originally posted by: honestlyOP dit moment erg hartkloppingen, hart klopt sneller dan normaal. Iemand tips? Warme kruidenthee of melk en rust? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
honestly Geplaatst 18 februari 2009 Rapport Share Geplaatst 18 februari 2009 drinken wil ik sowieso niet. Dan heeft gister geen zin gehad. Ik ga ff lekker op de bank liggen... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tapas Geplaatst 18 februari 2009 Rapport Share Geplaatst 18 februari 2009 oeps marjo krijgt nu 2 verschillende adviezen en An, in jouw advies kan ik me ook vinden FF wat vervelend van je kat. Zo te horen is het op. En als jij daarom moet huilen is dat niet meer dan normaal, jammer dan voor ex, als hij er met droge ogen naast staat vind ik het een ongevoelige z@k.An, laat die stomme zuiplappen effe ergens anders gaan 'ontbijt-bieren'. dat is net zoiets als bij een niet roker in huis gaan roken. Lekkere vrienden heeft jouw man. Ze zijn niet gezegend met enig empatisch vermogen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
FishermansFriend Geplaatst 18 februari 2009 Rapport Share Geplaatst 18 februari 2009 Ik moet nog ff voor achten naar de supermarkt.....Ga me dus ff inpakken en dan op pad..... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 18 februari 2009 Rapport Share Geplaatst 18 februari 2009 quote: Originally posted by: FishermansFriendquote: Originally posted by: honestlyOP dit moment erg hartkloppingen, hart klopt sneller dan normaal. Iemand tips? Warme kruidenthee of melk en rust? Die hartkloppingen gaan over !!Probeer wat afleiding te vinden.Kan je gaan wandelen?Of heb je een leuke film?Kan je iemand bellen?Hier moet je even doorheen en het zijn ontwenningsverschijnselen.Een teken dat je lichaam al bezig is het vergif eruit te werken.Je lichaam is aan het genezen.Anders ga lekker in bad zitten, daar kalmeer je ook van. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
FishermansFriend Geplaatst 18 februari 2009 Rapport Share Geplaatst 18 februari 2009 Ja Tapas, de kat is versneld 'op' omdat hij zijn schildklierprobleem niet heeft gezien en behandeld. Kat viel erg af, al weken dunnere ontlasting....Ik neem het hem niet in dank af dat hij zondag pas aan de bel trok toen hij ineens erg slecht was.Ik zoek nog een goede manier om dat te vertellen.Eerst even boodschappen doen.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 18 februari 2009 Rapport Share Geplaatst 18 februari 2009 Ik schold niet Pippi. Wat mijn huwelijk hier mee te maken heeft snap ik niet.Je frustraties moet je maar ergens anders kwijt, maar niet bij mij.Ik volg de dropmethode momenteel. Haribo. Je blijft vreten. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 18 februari 2009 Rapport Share Geplaatst 18 februari 2009 Hoi vrouwen onder elkaar, nog erger dan mannen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 18 februari 2009 Rapport Share Geplaatst 18 februari 2009 Hoi Soothe,hij is weer zo snel als maar kan. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 18 februari 2009 Rapport Share Geplaatst 18 februari 2009 Albertina, fijn te horen.Af en toe even opschonen hè!Er werd geen oordeel uitgesproken hoor! Slechts een constatering! Twee vrouwtjes honden vechten minder dan reuen, maar als ze beginnen, kunnen ze elkaar aan stukken scheuren. Echt waar! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
honestly Geplaatst 18 februari 2009 Rapport Share Geplaatst 18 februari 2009 even onder de douche geweest, nu moeten kruidenthee en warme melk de rest maar doen.Helaas is vriendin niet hier, had me wel geholpen...Ik moet het nu zelf doen.Gisteravond weinig moeite en het gered,Vanavond een moeilijke avond. Als ik die ook red zal mijn trots morgen groter zijn. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 18 februari 2009 Rapport Share Geplaatst 18 februari 2009 Pillen opgeruimd!Hoef ze niet.Lig in bed.Even een beetje rustVoor zover mogelijkmet koprollende dochter naast meErger ik me aanMag nietErgste paniek is weg.Straks even iemand bellen dieeen kalme invloed op me heeft Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
water Geplaatst 18 februari 2009 Rapport Share Geplaatst 18 februari 2009 Ja dat klopt wel, Soothe. Twee reuen, dan is het wafblafgrauwsnauw en 't is klaar.Ook alweer zo lekker simpel. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
honestly Geplaatst 18 februari 2009 Rapport Share Geplaatst 18 februari 2009 begin weer wat rustiger te worden.Dit was ff vervelend zeg!Ik hoop dat dit niet dagelijks terug gaat komen, word er namelijk erg angstig van. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 18 februari 2009 Rapport Share Geplaatst 18 februari 2009 Honestly: die lichamelijke verschijnselen zijn na een weekje echt wel over hoor.Het ergste maak je nu mee, erger gaat het echt niet worden.Juist vandaag ff doorbijten, ben eerlijk tegen jezelf en wat heel goed is dat je aan morgenochtend denkt, want oh wat zal jij blij zijn met jezelf. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
water Geplaatst 18 februari 2009 Rapport Share Geplaatst 18 februari 2009 Klopt helemaal wat An zegt, Honestly.Volhouden hoor! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden