Spring naar bijdragen

Woensdag 18 Februari 2009


bohemia

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 254
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Lianne en Honest volhouden hoor!!
Het begin is er en het zal uiteindelijk makkelijker worden.

An, ik kan me voorstellen dat je je gekwetst voelt. Een dubbele niet steunende actie van je man.
Maar we zullen het uiteindelijk echt zelf moeten doen. De kracht komt uit onszelf. Met een beetje hulp van boven?
En trouwens....niemand kan jou dwingen om in je eigen huis bij die zuiperds te gaan zitten. Je kunt ook ergens anders heengaan. Je man kan toch zo goed uitleggen waarom je er niet bent ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

het is raar dat ik er vandaag helemaal geen last van heb gehad. Ik heb heerlijk gewerkt.
Dit gevoel kan ik er morgen overdag niet bij hebben.. Hopelijk heb ik dan genoeg afleiding en er geen last van. Morgenavond samen met mijn trotse meis lekker film kijken tegen elkaar aan op de bank.

Ik peins er niet over te drinken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Was vanavond ontroerd.

Mijn dochter kwam naar me toe met een snotneus en vieze handjes.
Ik sprong op, we gingen samen handen wassen en gelijk maar even douchen.

Hoe vaak heb ik hier niet de afgelopen jaren veel te makkelijk over gedacht en haar alleen een nat lapje gegeven omdat ik geen zin had.

Mijn dochter is nooit iets tekort gekomen hoor, maar nu is het leuker. Voor haar, en zeker voor mij ( of andersom )

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
Kate

FF sterkte met je kat. En die kies kan er dan maar beter uit. Kan maar beter achter de rug zijn he.

Voorzichtig eten.

groetjes


Dank je!
Het is een eerste afspraak, dus ik denk dat er nog niks getrokken of geopereerd gaat worden....
Ik zou eerst al graag weten of het inderdaad zo is dat die wortel aan het ontsteken is

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Honestly: mocht het je morgen toch overkomen, wat ik niet verwacht, dan laat het gebeuren.
Voel wat je voel en ervaar het als een heftige golf die over je heen komt en voel dan dat het langzaam weer afneemt. Wanneer je daarbij nog angstig wordt versterk je de gevoelens nog eens.
Je kan het!! Dat heb je gisteravond al laten zien.

Kate: het zit in mezelf Kate en ik heb een goede compromis met mijn man kunnen sluiten.
Ten eerste accepteren dat hij niet voelt wat ik voel en het blijft immers mijn probleem.
Dat hij het niet begrijpt ok, maar hij werkt er nu wel aan mee dat het huis drankvrij blijft de komende week. Morgen komen de eerste logees al en ben de boel al aan het opfleuren.
Het was even een mega paniek gevoel van in en in diepte schaamte.
In korte tijd heb ik me alweer kunnen herstellen en het om kunnen zetten in blijheid, dat ik niet hoef, mede dankzij jullie hier en een zeer inzichtelijke pb.

Ik geef nu aan mezelf toe dat ik alcoholist ben, niet een beetje, net zo min als je beetje 'zwanger ' kan zijn. Drank is voor mij vergif. Ik ervaar dat nu heel sterk. Als ik deze dagen mee zou doen dan weet ik niet waar ik terecht kom, ben bang in het ziekenhuis of zo.
Het is hier echt van donderdag tot en met .. ja woensdag een zuipfestijn.
Tenminste voor mij. Ik kan carnaval niet loskoppelen van drank.

Dus acceptatie.
Nee ik vind het niet erg.
Ga me voorbereiden op de jeugd die komt en morgen lekker inkopen doen.

Fit kan ik dit doen, zonder kater.
Ik ben er deze dagen, als een moeder, die hopelijk liefdevol EN blij in haar hart kan zorgen.
Want gezelligheid en mensen om me heen vind ik nog steeds erg gezellig.

Ik weiger het om die rotdrank nog steeds mijn humeur te laten bepalen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal,

An,

Ik heb je even teruggelezen.
Jeetje wat kan ik je goed begrijpen, mijn man zou ook zoiets onbenulligs kunnen doen.
Ik zou dan hetzelfde zeggen dan jij; van, draai het nu eens om, als jij nu eens in mijn plaats zou staan.
Dat zou hij zich dan ook niet kunnen voorstellen.
Zouden alle mannen zo zijn?
Maar je hebt al veel tips en raadgevingen gehad, en ik merk aan je dat je in staat bent om weer nuchter tegen de situatie aan te kijken.
Goed hoor.

Honesty,
Je bent goed bezig hoor, gewoon doorzetten, dan gaat het op den duur steeds makkelijker worden.

Wing,

Klinkt goed joh, dat je rustig de tijd voor je klus kunt nermen
Geeft wel een gevoel van opluchting denk ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik had een stamkroeggie op de hoek waar ik me een paar keer per week liet vollopen.
Biljartclub, darten, klaverjassen, altijd dezelfde koppen... maar ja, 't was wel Regelmaat. Toch?
Na mijn stopdatum ben ik er nog een paar keer geweest voor een koffie en een tosti. Nu al ruim een jaar niet meer.
Mijn BV wil binnenkort samen naar een bluesband in een ander cafe maar ik heb nog wel moeite met dat idee, ik weet het nog niet.
Maar ik denk dat ik het wel zal doen, live blues is altijd te gek en ze schenken er vast wel iets wat ik wèl lust. :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

An,
Een beetje late reactie van mijn kant, maar ik heb net zitten lezen hoe je man carnaval weer ziet als een dik excuus om liters drank in huis te halen.
Ik denk dat je man niet doorheeft dat al die 'vrienden' van hem wel mooi de hele tijd op zijn zak drinken en dat ook nog eens in zijn huis. Waarom gaat dat niet met een toerbeurt. Het ene jaar Piet, het volgende jaar Teun, het jaar daarop Johnny enz...
En ach, An, het went wel dat mensen je 'zielig' vinden. Het valt mij wel op dat diegenen die dat zo vinden, zelf flinke innemers zijn. Matige en zeer matige drinkers zeggen zowat allemaal: wat goed, zeg!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Corinne: ja zo zie je het helemaal goed. Ik ben er ook klaar mee hoor. Lief je reactie.
Ik ben wel heel benieuwd naar je ontwikkelingen bij het stoppen van roken.
Ik ben wel aan het tellen, al heel wat.
En ik koop nog maar een pakje tegelijk.
Dus geen voorraden. Vind ik ook al heel wat.
Elke dag kan het zomaar gaan gebeuren.

Nog ff naar 'oud geld' kijken en dan snel naar bed.
Morgen weer heel vroeg uit bed. Werken, boodschappen en nog veel meer.
Ik heb er zin in.
Sterkte allemaal.... EN LAAT DIE EERSTE staan vandaag!
Wat je vandaag doet bepaald hoe je je morgenochtend voelt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

dank je Kate!

wat bij mij helpt is timen wanneer de trek begint.
ik maak er een soort spel van (hoor mij na amper 3 dagen)
het duurt gemiddeld 25 minuten.
daarna geniet ik van de euforie c q opuchting, bijna net zo lekker als een glas wijn!
hee, wel lekkerder zelfs..

en ik blijf de quote van woman ooit sterk vinden:
wat is erger? een trekmoment uitzitten of een kater uitzitten?
de mijne (trek) is nu weg en blij toe.
dat ik wat heb gesnoept bevalt me niet, maar ach 6 x 85 loze calorien aan wijn brengt je ook niks
plus de leverschade.

is er iemand die het nu moeilijk heeft of zijn we allemaal oke?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...