JoyHope Geplaatst 26 februari 2009 Rapport Share Geplaatst 26 februari 2009 Thanks An! Wat is er dan met je aan de hand, of is dat te persoonlijk? Iig goed om bij daadwerkelijke klachten naar de HA te gaan. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 26 februari 2009 Rapport Share Geplaatst 26 februari 2009 Gnigni! Even vertellen!De trainerDe 3 bikkelste bikkelsen MarjootjeIn de voorhoedePiece of koekjeNee. Lekker!!!En passant nog een baantje als postbode geregeld!Vanochtend nog een poetsbaantje erbij gekregen.Ik ben klaar voorlopig!Zei er iemand dat ik zelf niets kon regelen.Klaas ook blij. Echt.Tataaaaa!!!!! Nuchter leven is geweldig!!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 26 februari 2009 Rapport Share Geplaatst 26 februari 2009 12 km. In het donker en de regenWing, ik hoorde de ljippen sjongen!!!!Ze zijn er weer! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 26 februari 2009 Rapport Share Geplaatst 26 februari 2009 Kletspoot, zonder jasAls enige. Die kantoorp*kkies zijn niets gewendKoffie en een peuk!Blijblijblij! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 26 februari 2009 Rapport Share Geplaatst 26 februari 2009 Hey die Marjo spring-in-het-veld-vette kool-super-gedaan van je!En nog postbode ook.Het leven lacht je tegemoet.An whats up?Kan je het delen?Albert las dat je een erge schrik had vandaag om Will maar dat het goed is afgelopen.Dat was wel schrikken zeg. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 26 februari 2009 Rapport Share Geplaatst 26 februari 2009 quote: Originally posted by: VieCorinne, wat ik mede zo prachtig vind aan jouw berichten is je vrijwel perfecte Nederlands. Handvatten! Mijn exman, die toch veel meer educatie had dan ik, had het altijd over handsvaten. Daarvan kon ik nou aan de drank gaan een mij bekende flutsmoes Onzin natuurlijk, het enige waarvan je aan de drank gaat ben jezelf. En ik ben een taalfreak en dat is mijn probleem. dan hebben we samen een probleem Fijn te lezen dat je zo min of meer stabiel verder gaat. Je zingt en je werkt, je doet je dingen, je bent zelfs wel eens een keer boos en dat laat je weten. Weet je wat ik voor jou hoop? Dat je eens een keer echt helemaal ontspannen blij bent. Dat lijkt me afwezig bij jou, echt blij zijn. Of heb ik het erg mis? helaas is dat zoHeb je dat ooit wel ervaren? neenIk schoot hierbij wel in de tuinsproeierstand . Nog nooit heeft iemand me dat zo duidelijk gezegd. Dank dat jij dat wel durft.Maar wat niet is, kan nog komen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kate Geplaatst 26 februari 2009 Rapport Share Geplaatst 26 februari 2009 Albert, gelukkig viel het mee met je vrouw. Dat is wel schrikken zeg.An, goed dat je morgen naar de HA gaat. Wel doen he. Misschien valt het wel mee. Ik ga ook liever nooit, maar toen ik een hele rare moedervlek had bleek het een onschuldige wrat te zijn. Maar dat weet je pas als je gaat. Marjo, stap 3 is gezet! eigen werk. Die eigen plek komt ook wel.Wie zegt dat Marjo niks regelen kan Safi, succes morgen met de bijeenkomst. ik ben benieuwd hoor. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
antonia Geplaatst 26 februari 2009 Rapport Share Geplaatst 26 februari 2009 Ik zeg even hallo en direct gedag. Wens iedereen een fijne avond of goede nachtrust. Ik ga lekker op tijd naar bed. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kate Geplaatst 26 februari 2009 Rapport Share Geplaatst 26 februari 2009 Corinne, je hebt je zo ontwikkeld de afgelopen tijd, dat zal ook vast wel nog komen. Niet iets wat je af kunt dwingen helaas. Heb vertrouwen Je hebt je onderschrift niet voor niets aangepast. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 26 februari 2009 Rapport Share Geplaatst 26 februari 2009 Corinne An, gaan hoor!!!Nou, ik bén het nog nietMaar er kwam een ingang op mijn padwaardoor het 100% zeker is dat ik het word!Nu een hete douche! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kate Geplaatst 26 februari 2009 Rapport Share Geplaatst 26 februari 2009 Antoinia slaap lekker. Ik ga er ook uit. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 26 februari 2009 Rapport Share Geplaatst 26 februari 2009 An,Bruine hutsepot? Teveel as-kruisjes eroverheen of gewoon een tikkeltje aangebrand? Of heb je er flink wat ketjap doorgedaan?En morgen gewoon die huisarts bellen, afspraak maken op zo kort mogelijke termijn en idd een slim idee om een lijstje met klachten te schrijven. Vergeet het niet mee te nemen en leg het gewoon voor zijn/haar neus. Je hebt recht op aandacht en zorg van je huisarts. Die wordt er namelijk wel voor betaald.Hoekie,Ik ben er vandaag pas achter dat er nog een rugzakje op het forum is. Hartelijk welkom.Joyhope,Je hoeft je echt niet te schamen omdat je trek, grote trek hebt gehad. Je mag daarentegen wel trots zijn op jezelf dat je je daartegen hebt verweerd met succes! Marjo,Safi,Antonia,Welterusten!Kate, Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 26 februari 2009 Rapport Share Geplaatst 26 februari 2009 Ik las net ook dat Mieke mijn schrijven in het boek niet serieus gaat nemen.Dat mag ze.Het is voor mij wel een serieuze aangelegenheid geweest, mijn hele verslaving aan bier, wijn, weed, hasj, lsd, speed en sterke drank.Oh ja laat ik tabak ook niet vergeten.Het heeft meer dan 21 jaar geduurd en werd als maar erger en ik had steeds meer nodig.Nuchter zijn was net alsof ik in een roes door het leven ging.Ik was mezelf niet echt, meer een schaduw.Mezelf vooruit slepen als ik eens een baan had en dan gelijk naar de kroeg, of naar vrienden of naar de winkel of naar huis en de fles aan de mond.Drinken in de lunch pauze, maar dan wel gin of wodka want dat rook je niet.Mijn hersenen bijna kapot gemaakt door het vele dagelijkse blowen, de black-outs en de hard drugsEn laat ik niet vergeten wat dagelijks 20 eenheden drank met je doet.Op een rustige dag.Al die jaren.Ja Mieke ik blow nog wel eens en ik drink nog wel eens een biertjeBij mij is de knop nog niet om, maar ik ben wel hard op weg.Heb sinds 1 december 2007 geen uitglijder meer gehad Wat voor mij die dag betekend dat ik meer dronk dan ik wilde, dat ik op een feest al die flessen niet kon weerstaan.Maar het gelukkig alleen bij wijn heb kunnen houden en de sterke drank flessen heb overgeslagen.Ik zag ze wel maar ik wilde ze niet en DAT, dat was voor mij al een super overwinning ondanks mijn uitglijder die avond. Ondanks dat ik aardig op weg was dronken te zijnIk heb zolang als ik hier op het forum schrijf geen terugval meer gehad.Mijn dank hiervoor aan iedereen die hier ooit zijn/haar gedachten over hun verslaving met me heeft gedeeld.Delen is helen naar twee kanten toe.Het schrijven en het lezen.Ja ik ben zelf wel trots op mijn bijdrage aan het boek.Ook al ben ik de enige van de schrijfsters die nog niet gestopt is.Ik ben zo als Tapas gisteren ook al zei van heel ver gekomen en het gaat goed met me.Nog niet perfect, maar ik ga het redden zonder een verslaving dat weet ik zeker.Omdat ik het wil, omdat ik me nuchter beter voel.Maar het is wennen, en eng, maar beterEn ik ben de andere schrijfsters dankbaar dat ze mijn bijdrage waarderenondanks het feit dat ik nog niet 100% nuchter ben.Ook mijn dank aan hun, want het heeft mijn leven en mijn verslaving toch weer dat extra stukje duidelijkheid gegeven door het op te schrijven.En voor het boek heeft mijn bijdrage, voor zover als ik het kan zien nut.Omdat ik die alcoholist,die misschien net als ik van heel ver moet komenaan kan spreken met mijn verhaal en hem moed kan geven om het ook te proberenHet minderen en uiteindelijk stoppen.Of gelijk stoppenVoor sommigen is de weg van stoppen te ver weg.Dan is minderen een uitstekende optie als het luktMieke je hoeft het boek niet goed te keurenmaar je negatieve houding begrijp ik niet zo.En ik had het inderdaad over mijn man gisteren.(goed gezien Kate ) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 26 februari 2009 Rapport Share Geplaatst 26 februari 2009 Haha, Saf,als je eenmaal op je praatstoel zit ben je niet te stuiten.Fijne dag morgen met de medeschrijfsters. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 26 februari 2009 Rapport Share Geplaatst 26 februari 2009 Hahaha Albertientje je hebt gelijk.iedereen bedankt voor alle succes wensen voor morgen.Zal wel weer een leuk en emotioneel weerzien worden. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tasseke Geplaatst 26 februari 2009 Rapport Share Geplaatst 26 februari 2009 he safi, ik dender er weer even midden in!ik zit net te lezen over een boek, duss.. niet alles direct vragen maar even terug lezen!wat gaaf, zijn het vrouwen van dit forum? of ook ergens anders vandaag?heb je dat als therapie vorm gedaan of vond je het gewoon leuk?in ieder geval, ik vind het knap! en ben dan ook nieuwsgierig naar het echte werk, de uitgaveikzelf heb altijd van schrijven gehouden en vroeger wilde ik ook schrijver worden, nu schrijf ik nog steeds veel maar de capaciteiten om een echt boek te schrijven heb ik niet.toevallig zat ik hier laatst aan terug te denken en speel wel eens met het idee om iets met mijn dagboeken te doen.maar goed...het is natuurlijk ook een onderwerp die mij erg aanspreekt en ben erg nieuwsgierig naar het resultaat Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tapas Geplaatst 26 februari 2009 Rapport Share Geplaatst 26 februari 2009 Tasseke, ja het zijn allemaal forummensen en het boek gaat ook uitgegeven worden door Tactive, vandaar dat we daar morgen heen gaan Corinne, Houtje, Kaia, Gem, Safi, Vie, Marjo, Stien en ik (hoop dat ik niemand vergeten ben) komen morgen bij elkaar om de laatste puntjes op de i te zetten samen met de mensen van Tactive.Ik heb bedacht dat ik mijn camera meeneem om in ieder geval die foto te maken van de andere kant van de dijk, die we in juli vergeten zijn om te maken Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tasseke Geplaatst 26 februari 2009 Rapport Share Geplaatst 26 februari 2009 tapas,wat een giga initiatief! ten eerste is het leuk om het samen te doen maar ik ben ook echt van mening dat het voor heel veel mensen leerzaam kan zijn.he ik wordt helemaal enthousiast ervan, mij benieuwen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 26 februari 2009 Rapport Share Geplaatst 26 februari 2009 Saf: Mooi! Zo, nog een bord pasta gehad.Koffie een peuk. Kan nog even.lekker gedouchtBenen verwondWaarom doe ik dat elke keer toch weer?Nou ja goed. Niet belangrijk.Zo de slaapzak en de bank maar eens installeren.Ik sta nog steeds versteld van wat er allemaal gebeurt Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tasseke Geplaatst 26 februari 2009 Rapport Share Geplaatst 26 februari 2009 marjooooooohoe is het eigelijk met werk? heb je al enig idee wat je wil en kan doen?je kan nog even dooroefenen met rennen, misschien kan je daar wel je werk van maken Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 26 februari 2009 Rapport Share Geplaatst 26 februari 2009 Poetsvrouw en postbode for the time beingLekker gewoon, lichamelijk bezigOndertussen plannen maken voor het echte werkStudie etc. maar daar mag ik van mezelf nu nog niette hard aan denken. Dit is goed nu. Yes!Step by step. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 26 februari 2009 Rapport Share Geplaatst 26 februari 2009 Ja, het gaat lekker.Al dringt het geloof ik nog niet helemaal tot me doormaar jij Tas! Gaat ook weer vooruit. Je klinkt goed vrouw!Vasthouden! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tasseke Geplaatst 26 februari 2009 Rapport Share Geplaatst 26 februari 2009 daar is nix mis mee, maar om de rekeningen te betalen straks???zal wel erg brutaal zijn maar hoe ga je het straks doen, ga je een uitkering aanvragen? dan heb je wel het snelste kans op een baan en opleiding dmv reintegratie Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 26 februari 2009 Rapport Share Geplaatst 26 februari 2009 Ja, dat is wel het stille planAanvullende uitkering de eerste tijdVan daaruit langzaam verder opbouwen.Ssssst... Komt wel goed. Het ontwikkelt zichin da head! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tasseke Geplaatst 26 februari 2009 Rapport Share Geplaatst 26 februari 2009 tja, ik voel me ook goed!eigenlijk sinds ik naar mijzelf heb toegegeven dat ik een vet probleem heb en dat ik niet lager kan zinken, lijkt het wel of iedereen mij een laatste kans toegooit om mijn leven weer op te pakken.gaat nog heel lang duren voordat ik er echt ben, maar ik ben in ieder geval enthousiast en vastbesloten om de puinhopen op de gaan ruimen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden