Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 311
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Geplaatst

Nou vandaag is dus de grote dag......
Besef het nog niet helemaal...nou ja straks omkleden en nog een keer oefenen met outfit en als ik daar eenmaal ben dan komt het vanzelf wel. Wij zijn pas laat op de avond ingepland dus uren de tijd om zenuwachtig te worden haha
Heerlijk dat ik gewoon ook zeker weet dat ik niet wil, hoef en ga drinken....wat fijn !!!! Wat een opluchting !!! Alles puur en helder meemaken, de muziek, de lichten, de passie, de sfeer, en niet verdoofd rond lopen.
Ik zit er over te denken om nog een les te nemen, bij een andere school, een aantal dames van deze cursus doen dat ook. Kost wel heeeeeel veel geld wat ik niet heb, welnu sprak de ondernemer, dan zorg je maar dat je het wel hebt :)

Geplaatst

Ik ga even wat updates doen voor drivers van mijn pc.
Dit kan goed gaan, maar kan ook helemaal mis gaan.
Als jullie niets meer van me horen is het niet mis met mij, maar met mijn computer.
Maar ik blijf positief over mijn wonderbaarlijke interactie met computers en zeg: tot straks!

Geplaatst

Anjo: ik zou niet weten waarvoor je een ban zou moeten hebben.
Pillen en drank is zwaar grensoverschrijdend gedrag wat ik zelf ook enige tijd heb gedaan.
Ik ben begonnen de sterke drank te bannen, was compleet verboden voor mezelf.
Voor mezelf de grenzen weer strak stellen. Er is zeker verschil in wijn en sterke drank.
Toen ik weer begon te drinken in 2006 was ik op vakantie en daar verkochten ze sterke drank als pakken melk. Daar ging ik me toch de mist in.
Dat je het gister schreef moeten we nu niet gaan dramatiseren hier. Maar we MOETEN telkens weer zeggen dat je dit niet moet doen. Net zo min als het door de refusal proberen te drinken wat bepaalde mensen ook nog doen.
Het brengt misschien mensen op ideeen.
Ik hoop gewoon dat het vandaag beter met je gaat .
:heart: :heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart:

Geplaatst

Ha Papillon Hoe is het ermee? Ja ik ben af en toe de draad kwijt, oftewel mijn draai.
Kan het nog steeds niet vinden, ligt niet aan het forum hier hoor. :present:

Geplaatst

Ik neem even een forumpauze. Na het lezen van het draadje van gisteravond.

Corinne, ik wist het niet. Had het niet meegekregen.

Ben wel geschrokken van de reacties van sommigen.
Effe geen zin meer om verder te lezen.

Hou het droog allen.

groetjes,

Geplaatst

Driverinstallatie gelukt. Nu tijd om andere dingen te doen.
Het huishouden roept en ik moet nog eventjes naar de markt.

Woman,
Ik moest vanmorgen denken aan toen ik 13 was, en mn ouders hadden ontdekt dat ik rook.
Ze zouden me helpen om te stoppen
Dat ging als volgt
Elke dag werd er gevraagd: én heb je vandaag gerookt ?
Neen was het antwoord braaf
Tot na een dag of 5 ik een trekje genomen had van een vriendin, en ik dat eerlijk opbiechte
Het huis was te klein en als het zo moet dan helpen we je niet meer !
Huh ?????
unquote
En wat was het resultaat?
Zeker op die leeftijd zou ik maar gedacht hebben om maar nooit meer eerlijk te zijn en lekker door te gaan roken. En erger: als ik fouten maak, dan word ik niet meer geholpen. Hoe wordt iemand perfectionistisch?

Anjo,
Emoties de baas worden is moeilijk. Er over praten en/of schrijven is heel goed. Als je kinderen een jaar of 35 zullen zijn, zullen ze misschien in staat zijn de andere kant te zien.

Ik ga.

Geplaatst

Het gekke is dat ik niet onwillig was, daarom was ik ook eerlijk in het vertellen van dat trekje. Met zo'n reactie wek je de leugen.....
Maar desondanks was ik daarna nog steeds willig en eerlijk, we hebben uiteindelijk de afspraak gemaakt dat ik 3 sigaretten per dag mocht roken, en dat vond ik heel reeel. Heb ik me jaren aan gehouden. Maar wat ik gemist heb is voorlichting. Mijn ouders hadden een handje van : 'omdat ik het zeg' teksten.
Zo ook geen drank voorlichting, ik mocht gewoon niet drinken, klaar. Drank drugs en roken is slecht voor je en that's it.
En intussen zie je als pubermeiske al die reclames, Marlboro Man, drankreclames enz.

Geplaatst

Ik doe mee Vie, ik brand een kaarsje op het westen (feng shui)
Als het zo moet zijn gaat het zoals je wil, en kom ik een keer bij je een bad nemen, ok ???

quote:

Originally posted by:
Vie

Kleed je warm aan FF, want op het strand is het koud.

En ik hoop erg met je mee dat je nieuwe huisje doorgaat.

Geplaatst

Overigens ben ik een tamelijk confronterende klus aan het doen. Namelijk, twee jaar geleden op het hoogtepunt van dranktralala, heb ik allemaal mooie muziek gedownload. Ik smeet die cd's toen in hun doosjes, draaide ze af en toe, maar toen zijn al die cd's dus in de verkeerde doosjes terecht gekomen want het kon me toen allemaal niets schelen. Niets klopt meer. Dat wist ik wel, maar ben er nooit aan toe gekomen om dat eens uit te zoeken. Te bang om oog in oog te staan met wat ik deed toen ik dronk.
Maar je komt er niet onderuit, af en toe moet je de dingen echt in de ogen zien: zo was het dus. Chaotisch, onverschillig, onverantwoordelijk. En dan zijn die cd's nog maar een voorbeeldje.

Geplaatst

Anjo: je klinkt niet helemaal helder momenteel. Pas toch op wat je doet! En hier zegt niemand dat je een slechte moeder was.

Ben even actief geweest, man en zoon geknipt! Dat geeft een goed gevoel. Het leukste vind ik eigenlijk dat ze zoveel vertrouwen in me hebben. Aan de anderen mag ik absoluut niet komen.

Hoe is het met alle nieuwe starters vandaag????????????????????????????

Geplaatst

klus met een dubbele bodem dus Vie! als de CD's weer in hun juiste doosjes zitten heb je wel weer een stap gemaakt, soms moeten we de gevolgen gewoon weer even onder ogen zien.
Ik heb net een uurtje liggen slapen op de bank, moe! en snip en snipverkouden. Nu ook maar even warm inpakken en op naar het bos met de hond

Oja, belofte maakt schuld dus bij deze een foto vanaf Tactus in Deventer, het gebouw ligt in een saai en grijs industriegebied maar naast het pand loopt een dijk en als je daarop gaat staan dan zie je dit...

de dijk

hond Tapas heeft het er erg naar zijn zin gehad, even flink rennen!!

Geplaatst

Gisternacht liep het volledig uit de hand hier thuis, eerst had ik een black out en daarna een heftige agressieve bui, ben zelfs in de auto gestapt maar gelukkig direct weer terug gereden. Zag het allemaal niet meer zitten. Mijn man praat niet meer met mij, hij was het doelwit van mijn bui, kan hem wel begrijpen. Zit nu aan een kop thee en niet aan de whisky cola en ga zo maar even boodschappen doen, eerst nog bedenken wat we gaan eten.

Het leven is hard maar ook aangenaam :D heb een doel en ik ga ervoor

Geplaatst

Silke: hou dat doel voor ogen!! drank maakt meer kapot dan je lief is. Dat zie je hier op het forum soms ook gebeuren. Je zelf oppakken en jezelf serieus toespreken. Misschien kan je op het forum komen voordat je begint te drinken. Dat je een beetje je hart kan luchten?

Geplaatst

Yes! Dank je An en Tapas, en ook voor de mooie foto.
Ik heb het weer, dat nummer dat ik zocht: it's my melody.
En het komt allemaal steeds meer in de goede doosjes te zitten.
We komen er wel!

Geplaatst

Silke, een paar jaar geleden had ik ook van die uitbarstingen, het is me toen nog net niet gelukt om in de auto te stappen. En dat is maar goed ook.
Je zal echt merken, echt waar, dat het beter gaat als je niet meer drinkt.
Voor sommige mensen is het saai (dat vond ik in het begin) en dan ga je dingen van jezelf ontdekken.
Ik ken de dronken uitbarstingen, de woede die er dan uit komt. Soms denk je dat je drank nodig hebt om jezelf te uiten.
Maar dat is niet zo. Ik wens je oprecht dat je het zonder gaat doen. Tenslotte uit je je veel beter als je nuchter jezelf bent.

Geplaatst

Vie ik herken dat ook. Alles wordt ook zo uitvergroot als je hebt gedronken.
Ik kon me echt vastpinnen aan iets of wat. Alleen daarom ben ik al blij dat ik niet meer drink.
Alles wordt rustiger, heel rustig eigenlijk. Ook daar moet ik wel weer aan wennen hoor.
Heb jij dat ook?

Geplaatst

Is toch verschrikkelijk dat je iemand "aanvalt"van wie je houdt en voor van alles en nog wat uitmaakt...s'ochtends het kapot gegooide glas vindt, de laarzen door het huis geslingerd en 40% van de avond gewoon vergeten bent. Schaamte komt de volgende ochtend in de plaats en kwaadheid over jezelf
dat ik mezelf niet in kon houden. Ik liep al wat langere tijd met de gedachte rond om te stoppen maar had er het lef niet voor, vandaag heb ik voor het eerst het internet afgezocht over alcoholisme en schrok verschrikkelijk en moest direct stappen ondernemen en dat met tranen in mijn ogen. Ik wil nog een tijdje mee op deze aardbol maar ik zit op een heel erg dun laagje ijs begreep ik vandaag.
Black outs, agresssief gedrag, trillende handen, mijn lever zal er ondertussen ook niet rooskleurig uitzien en stemmingswisselingen...ik heb het helemaal gehad en wil mijn leven terug

Heel erg bedankt dat jullie er zijn

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...