An Geplaatst 19 maart 2009 Rapport Share Geplaatst 19 maart 2009 Goodmorning allemaal.De enige vroege vogel hier zie ik.Was ook vroeg naar bed en dat was heerlijk.Goed voor jezelf zorgen vraagt R R R.Rust Reinheid en Regelmaat.Ik weiger om mezelf saai te gaan vinden.Wel is het vermoeiend om elke dag toch weer te kiezen voor het goede.Aangezien ik TE veel ervaring heb met 'het maar laten gaan', voelt dit toch nog honderd keer beter.De voordelen zijn legio.Zoals AR gisteravond schreef: de stress verdwijnt uit je lijf.Dus om te drinken omdat er stress is, is een grote leugen die ik mezelf heb wijs gemaakt.Gewoon je werk kunnen doen.Je niet meer hoeven te schamen.Je niet meer hoeven te verstoppen.Van andere dingen in het leven genieten.Bevrijd zijn van de drank.Dat is feest, elke morgen dat ik nuchter wakker wordt denk ik:Ik leef weer.Vandaag laat ik de eerste staan.Fijne dag allemaal. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Papillon Geplaatst 19 maart 2009 Rapport Share Geplaatst 19 maart 2009 Goedemorgen allemaal,ik wens iedereen een fijne dag toeGroetjes Papillon Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dhen Geplaatst 19 maart 2009 Rapport Share Geplaatst 19 maart 2009 G'morgen all. Wie weet Darjeeling, er is zoveel mogelijk. Ik heb er veel aan om de ervaringen van langgestopten zoals bv, Ziza en Kate te lezen. Mensen waarbij je het gevoel hebt dat ze het echt achter zich hebben gelaten, dat ze vrij zijn, wat een rust. Idd toen Ziza schreef "lamlendigheidaanvallen het eerste jaar" dacht ik oeff een jaar, maar daarna dacht ik; ok best, het is het waard. Of wat Kate gisteren zei: "Maar het kan wel, een mens kan dat wel. Dat voor jezelf ontdekken is een groot geschenk" Heerlijk toch: het kan wel. En saai? Nee dat zijn de langgestopten niet geworden als ik dat zo lees.Hoe dan ook het is een hele ontdekkingsreis; wie/hoe ben ik zonder drank. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
AlbertRemmo Geplaatst 19 maart 2009 Rapport Share Geplaatst 19 maart 2009 Goede morgen allemaal, ik moet al weer rennen dus spreek jullie later nog wel Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
water Geplaatst 19 maart 2009 Rapport Share Geplaatst 19 maart 2009 Goedenmorgen medestrijders!Ik ben er een paar dagen tussenuit geweest, niet echt bijgelezen, maar ik hobbel gewoon weer mee.Heb wel weer geleerd dat niets, maar dan ook totaal helemaal niets het waard is om weer te gaan drinken. Dus als er hier weer iemand twijfels krijgt, gooi het maar op mijn bordje, ik lust ze rauw.Een warm welkom aan alle nieuwe forummers, ik hoop dat jullie hier snel je draai kunnen vinden! Zelden zoveel toppertjes bij elkaar gezien als hier, dus pak die uitgestoken hand.Volhouden hoor! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Har Geplaatst 19 maart 2009 Rapport Share Geplaatst 19 maart 2009 quote: Originally posted by: waterGoedenmorgen medestrijders! Ik ben er een paar dagen tussenuit geweest, niet echt bijgelezen, maar ik hobbel gewoon weer mee. Heb wel weer geleerd dat niets, maar dan ook totaal helemaal niets het waard is om weer te gaan drinken. Dus als er hier weer iemand twijfels krijgt, gooi het maar op mijn bordje, ik lust ze rauw. Een warm welkom aan alle nieuwe forummers, ik hoop dat jullie hier snel je draai kunnen vinden! ...en de juiste draad wil ik er aan toevoegen Water In die discussie zijn we namelijk momenteel verwikkeld....Morguh Water! Mooi hé Water is zoveel lekkerder Ik hou het vandaag ook bij koffie, thee en mijn geliefde frisdrank, lijkt me een goed plan. Kom ik teminste **** en fluitig de dag mee door gni,gni Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
catie Geplaatst 19 maart 2009 Rapport Share Geplaatst 19 maart 2009 Goedemorgen allemaal,Hallo An, je was vroeg. RRR is voor mij wel lastig hoor. 'k Heb geen werk meer en moet me er vaak toe zetten om wat uit te voeren al zijn er genoeg dingen te doen. Alleen al mijn eigen papieren uitzoeken, maar daarin vertoon ik ook uitstel gedrag, want daar baal ik van. Met je pos. rijtje ben ik het helemaal eens, Maar elke morgen een feest omdat ik nuchter ben, nee dat nou ook nog niet, komt misschie nog. 14 dagen zonder alc. is nog niet zo lang. Doeiiiiii, een goede dag allemaal, Catie. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
water Geplaatst 19 maart 2009 Rapport Share Geplaatst 19 maart 2009 Ah... nog steeds op zoek naar De Rode Draad? Laat ik het maar gewoon op Alcohol De Baas houden dan, dat is al stof genoeg lijkt mij.Maar een kletsdraadje kan wel handig zijn, dat zie je op alle internet-fora.p.s. je mot je scheren Har... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
water Geplaatst 19 maart 2009 Rapport Share Geplaatst 19 maart 2009 Catie, ik vind 14 dagen al een hele prestatie hoor! Soms duurt een uur al heel lang, dat zul je inmiddels ook wel ondervonden hebben. Maar ieder nuchter leven begint met een uur, een dag, een week, twee weken...... gewoon door blijven tellen he! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
silverwings Geplaatst 19 maart 2009 Rapport Share Geplaatst 19 maart 2009 Goede Morgen allemaalGister was m'n 3e dag, stelt eigenlijk niks voor als ik lees dat sommige van jullie 2maanden , 8 maanden en meer nuchter zijn.Maar goed het begin is er!Gister was het heel erg moeilijk omdat ik een aanvaring had met m'n mannetje.Normaal zou ik op zo'n moment naar de fles grijpen, maar ik heb het niet gedaan, en ben daar nu heel blij om.Ik ook veel last van hoofdpijn, zweten en vreetbuien, maar dat staat niet in verhouding met dat lamlendige brakke gevoel die ik altijd had als ik gedrinken had.Vandaag dus dag 4, en ga er weer voor!Ik wens jullie een hele fijne dag.Groetjes Silver Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bako Geplaatst 19 maart 2009 Rapport Share Geplaatst 19 maart 2009 goede morgenalhoewel het best nog wel grijs is buiten vindt ik dat de zon haar best doet om erdoor te komenervaring heeft mij geleerd ,als je overal iets positiefs in [wil] zien het minder grauw is om je heenstil staan en analyseren wat je onrustig maakt helpt erg goed hiermee houd je altijd zelf een vinger aan de polseen beetje eigen regie is erg prettig,het leven overkomt je tochtoegegeven het stijgt mij ook wel eens boven de pethet dan van je kunnen afschrijven hier is erg prettignatuurlijk zijn wij geen psycholoog en/of hulpverlener maar een kreet opvangen en hier op reargeren is voor de kreetgever erg belangrijkhumor is toegestaan misschien zelfs wel verplichtmaar bij alles is het goed als we met respect naar elkaar luisteren en reargeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
water Geplaatst 19 maart 2009 Rapport Share Geplaatst 19 maart 2009 Dankjewel Bako.Dat is exact hoe ik er ook over denk.En humor is relativerend, en dus zeer belangrijk! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Har Geplaatst 19 maart 2009 Rapport Share Geplaatst 19 maart 2009 @An, klinkt overtuigend...je gaat als een speer! Wens je naast de 3 R's ook harmonie toe in de kiet ReneS, voor de dag van vandaag vraag ik me niets af. Drinken doe ik alleen wat verantwoord is...en voor de rest geen gepieker. Mens durf te leven is geloof ik écht mijn motto geworden Dat wens ik elke herstellende alkie toe Verder iedereen een fijne dag. Ga mijn rijstepapje naar binnen werken en aan de haast dagelijkse lange fietstocht beginnen, op weg naar therapie. Kijk er niet als een berg tegenop; werkt inmiddels bevrijdend...kan me eraan overgeven en dat levert inzichten op. En dat is dan voor het eerst, heb al heel wat ge-therapeut achter de rug voordat ik zo ver kon komen. Maakt me blij en zelfbewust. Mag er eindelijk zijn van mezelf en wil dat graag zo houden GroetHar Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
catie Geplaatst 19 maart 2009 Rapport Share Geplaatst 19 maart 2009 Pipi, ik weet niet hoe ik op dar rijtje wie is wie moet komen.bedankt voor je reactie. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Har Geplaatst 19 maart 2009 Rapport Share Geplaatst 19 maart 2009 quote: Originally posted by: pippiJe gebit is net een plaatje Har!!! Mooi geworden. Yep, doet me ontzettend veel goed. Begon steeds meer binnensmonds te praten uit schaamte. Dank je Haa, durf nu letterlijk mijn gezicht en glimlach te vertonen....over bevrijdend gesproken Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 19 maart 2009 Rapport Share Geplaatst 19 maart 2009 Mooie tekst Rene.En goedemorgen tezaam.Eigenlijk heb ik niet veel te vertellen, kwam alleen even kijken hoe het jullie vergaat.Dus wens ik jullie meteen ook maar een heel goede dag toe. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sandra Geplaatst 19 maart 2009 Rapport Share Geplaatst 19 maart 2009 Goedemorgen allemaal,Opgestaan fris als een hoentje. Ik keek in de spiegel en had een zwaar opgezwollen wang. Tja, tegenvaller . Ik had gedacht dat het allemaal probleemloos zou verlopen, maar ja de zwelling gaat wel over.Wing na dag drie gaat het steeds beter dat weet ik uit jarenlange ervaring. Ik ben ook met mijn dag vier en voel mij beter dan gister.An, jij gaat inderdaad als een speer.Voor de rest besluit ik vandaag alleen om niet te drinken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 19 maart 2009 Rapport Share Geplaatst 19 maart 2009 An je schreefWel is het vermoeiend om elke dag toch weer te kiezen voor het goede. Mijn ervaring is dat het steeds makkelijker wordt.Omdat het goede zo duidelijk verschil maakt in de goede zin en het slechte zo duidelijk in de slechte zin.Of het nu eten of drinken is.Mijn lichaam is mijn tempel en ik wil graag oud worden.En het besef dat al het slechte echt erg slecht is doet mij makkelijker voor het goede te kiezen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 19 maart 2009 Rapport Share Geplaatst 19 maart 2009 En daar zeg je wat heel waars Safi: het verschil. Thanx, die had ik nodig.Ja ook ik wil nog wel eens wankelen. Zal ik eens....?Ben nooit zo'n mens geweest van regelmaat of dwang. Ik kreeg trouwens een mail van een heel lieve vriendin over opgesloten zitten in jezelf, en daar blijf ik maar aan denken. Dat herken ik. Zoveel mensen kan je om je heen hebben en je dan toch eenzaam voelen.Ik ken het gevoel van ècht met anderen samen zijn wel, maar van lang geleden. Blijkbaar is er toch in de loop van de jaren een muur opgetrokken, die ook zonder drank niet zo makkelijk meer is af te breken. Er is dus nog heel wat werk te doen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 19 maart 2009 Rapport Share Geplaatst 19 maart 2009 Wat ik bedoel is: het moet vanuit jezelf komen. Je kan nog 100.000 therapieën doorlopen enzovoort, maar als je in jezelf nog niet dat gevoel hebt, werkt het niet.En, Safi, ik heb jou weleens nare dingen gezegd omdat jij soms schreef dat je toch af en toe nog wel wat drinkt. Dat was omdat het toen voor mij erg dichtbij kwam. Die balans zoals jij dat hebt, zal ik waarschijnlijk nooit hebben. Het was dus allemaal angst van mij.Dat geeft ook verder niet, dat ik die balans nooit zal hebben. De oplossing is simpel: gewoon geen alcohol meer.Het is gewoon het gevoel dat er nog iets ontbreekt, er moet nog wat, maar wat?Gelukkig kan ik het ook omkeren: er mag nog wat, ik weet alleen nog niet wat. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
pepita55 Geplaatst 19 maart 2009 Rapport Share Geplaatst 19 maart 2009 Hoi allemaal,An wat een mooie begindraad heb je geschreven.Uit het hart gegrepen. rust, reinheid, regelmaat.Vie ik herken het opgesloten zitten in jezelf.Bij mij is dit niet een constant gevoel, maar het is er wel.Zonder alco is het leven voor mij nog niet makkelijk, maar wel veel meer de moeite waard.Durf meer contacten te leggen.Op dit moment voel ik me belabberd, slecht geslapen, niet okee.Gisteren hadden we een maxi vergadering op mijn werk (mijn vrije dag) en vandaag weer een bijeenkomst van 3 uur.Ik werk 10 uur in het onderwijs, maar soms vergader ik meer dan dat ik werk.Gisteravond voor de tv gehangen , wat me kennelijk niet goed is bekomen .Ik lag de halve nacht te malen.Teveel gedachten. Gelukkig geen alcohol op.Met een goede nachtrust voel ik me haast altijd top en slecht geslapen is het meteen pet.Groetjes van Pepita Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tapas Geplaatst 19 maart 2009 Rapport Share Geplaatst 19 maart 2009 hier heb ik goed geslapen, tip van iemand om melatonine eens te proberen ipv seresta, dat durfde ik gisteren nog niet helemaal dus beide genomen en dik 9 uur geslapenwie weet vanavond zonder seresta proberen.Verder vlieg ik vandaag weer een beetje alle kanten op, maar ik ben ook zo eigenwijs, of impulsief, dat kan ook, ik biecht het toch maar even op... toch nieuwsgierig wat erin die 2 andere potjes zit.. dus wil dat perse proberengisteren dus een pilletje uit potje 2 genomen toen ik savonds alleen thuis was en me de hele avond rot gevoeld omdat ik dat gedaan had, dus alleen een negatief effect... dan komt dat oude gevoel van vroeger weer op, ik ben 'zondig' geweest. Zo werkte het vroeger ook met drank trouwens, als ik er dan toch weer eens eentje of 2 nam, niet dronken, alleen schuldgevoel en het risico dat ik dat weg wilde gaan drinken.maar vandaag weer een nieuwe dag, zometeen een paar uurtjes werken en dan is het weer weekend.An, ik herken me dus wel in wat je schrijft, altijd maar het goede doen kan soms lastig zijn en voelen als saai, en netjes, en burgerlijk.. moeten we toch eens gaan uitvinden hoe we gezonde keuzes kunnen maken die minder braaf aanvoelen? misschien af en toe eens een radslag maken? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 19 maart 2009 Auteur Rapport Share Geplaatst 19 maart 2009 Tapas: ja een radslag maken, haha. Ik ben eerder naar huis gegaan want ik voel me een dweil.Zomaar, plots. Nu mijn verstand bij elkaar houden en bedenken dat het wel de hormonen zullen zijn.Het voelt als 'oneerlijk' om elke keer weer met de negatieve kant van die hormonen geconfronteerd te worden. Ik krijg mezelf ook maar niet stabiel. Dit is het. Zo ben ik en zo zit het.Accepteren dat het zo is. De zon schijnt en nu voel ik me schuldig omdat ik op de bank hang en niet in de zon ga zitten. Dat bedoel ik dus.Ik ga eens even bij lezen.Fruitvlieg: sterkte, en stop met die zooi!!!!!!!!!!!!!!!! Ik las je verhaal en dacht weer ... nee dat dus ook niet meer. Alsjeblieft niet!! Dan maar hangen op de bank. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
pepita55 Geplaatst 19 maart 2009 Rapport Share Geplaatst 19 maart 2009 Hoi An,Je klonk zo goed vanmorgen en nu ..................... maar ik zou zeggen hang ze, kennelijk heb je het nodig. Het heeft een functie, hoor. Bij deze krijg je van mij permissie.Kirky , waar heb jij je stress gedeponeerd? kan mijn stress daar ook even bij.Volgende week doe ik mee met de kunstroute. Leef ik erg naar toe. Ik wil nog wat schilderen en dat kan dan alleen maar morgenmiddag of in het weekend. Bah wil nu eigenlijk achter de ezel kruipen.Absoluut geen zin in die training vanmiddag, dan zul je zien dat die trainer mij eruit pikt om een casus aan te dragen.Het is wel zo, dat na de training het weekend ingaat, morgen nog lesgeven aan mijn eigen cursistenen dan is het weer lekker zover, het gaat in het week end mooi weer worden.Daar kunnen we ons allemaal dan weer op verheugen.Hoi Sandra, hegrijp ik het goed ben je bezig met dag 4 gefeliciteerd hoor en houd vol.groetjes van Pepita Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
AlbertRemmo Geplaatst 19 maart 2009 Rapport Share Geplaatst 19 maart 2009 quote: Originally posted by: silverwingsGoede Morgen allemaalGister was m'n 3e dag, stelt eigenlijk niks voor als ik lees dat sommige van jullie 2maanden , 8 maanden en meer nuchter zijn.Maar goed het begin is er!Gister was het heel erg moeilijk omdat ik een aanvaring had met m'n mannetje.Normaal zou ik op zo'n moment naar de fles grijpen, maar ik heb het niet gedaan, en ben daar nu heel blij om.Ik ook veel last van hoofdpijn, zweten en vreetbuien, maar dat staat niet in verhouding met dat lamlendige brakke gevoel die ik altijd had als ik gedrinken had.Vandaag dus dag 4, en ga er weer voor!Silver, ook 3 dagen is iets om trots op te zijn hoor, voor mij ben je ook een topper:present: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden