Mai Geplaatst 4 februari 2009 Rapport Share Geplaatst 4 februari 2009 Goed te horen Wing!Je gaat als een trein!Lekker eten zo Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rapilos Geplaatst 4 februari 2009 Rapport Share Geplaatst 4 februari 2009 Goedeavond allemaal,Vanavond boerenkool gegeten (lekker boeiend)En m,n T.V. doet het niet.Ziggo is vandaag langs geweest, hebben ze vast mijn t.v. boven niet geontroleerd Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 4 februari 2009 Rapport Share Geplaatst 4 februari 2009 Rapilos, ik wou dat ie het hier eens niet deed.Laatst wel een grapje uit gehaald. Maar daar trapte men niet in. Jammer!Lekker boerenkool! Eens kijken of ik nog een leuk boek kan vinden voor de avond.Cito-kind gaat de laatste dagen uit eigen beweging vroeg naar bed.Dus een avondje voor mezelf.. Voetenbadje, boekje of weer eens tv Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rapilos Geplaatst 4 februari 2009 Rapport Share Geplaatst 4 februari 2009 Marjo,Ja, met kinderen thuis blijft die t.v. aanstaan he,De mijne zijn allang het huis uit, dus daar heb ik geen last meer van.Geniet van je voetenbadje! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 4 februari 2009 Rapport Share Geplaatst 4 februari 2009 Marjo: ja sorry, voel me wel een beetje aangesproken.Dat werkt ook niet, die ideeen.Niemand kan ik jouw leven kijken.Maarja op een gegeven moment ga ik meeleven he.Je hoeft niet minder te schrijven. Gewoon doorgaan.Ik neem me weer voor om niet met ideeen of zo aan te komen.Iedereen doet het op zijn of haar manier.Gelukkig dat je moeder langskwam vanmiddag.Pippi: heb jij eigenlijk ondersteuning, ik hoor je daar nooit over.Oef, daar begin ik alweer.Lijkt me heel zwaar voor je allemaal.Dikke knuffel voor jou.Hier gaat alles OK.Elke dag ben ik weer blij dat ik niet aan de drank hoef.Het gaat nu bijna vanzelf.Het blijft een wankel evenwicht.Kirky: goed van je dat je de programmas zo serieus neemt.Uiteindelijk is het voor je eigen bestwil en de omgeving.Gewoon doorgaan. Je bent er bijna. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rapilos Geplaatst 4 februari 2009 Rapport Share Geplaatst 4 februari 2009 An,Fijn dat je niet meer zo tegen de drank hoeft te vechten, dat het vaak als vanzelf gaat.Maarre... we moeten alert blijven he. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rapilos Geplaatst 4 februari 2009 Rapport Share Geplaatst 4 februari 2009 Kirky,Toch eigenlijk wel goed dan he, die 3 daagse "training" Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 4 februari 2009 Rapport Share Geplaatst 4 februari 2009 An, voel je alsjeblieft niet aangesproken.Jij reageert vanuit jouw situatie, dat is goed.Ik was vandaag een beetje, wat zal ik zeggen..In a state of confusion. Niet erg hoor. Heb ik wel eens vaker.Ook wel een beetje anti de laatste tijd. En dat, zou je kunnen zeggen,is weer minder goed, bedenk ik me net. Dan wil ik niet meer voelen enwil alles van me weg duwen. Enneh.. dat voelde mam feilloos aan.Niet meer verstoppen zei ze, dat heb je lang genoeg gedaan. En toen kreeg ik een knuffel en toen moest ik huilen.En dan voel ik me zwak. Weet me er geen raad mee. Dus ik dacht, ik concentreerme op de voeten En toen kwam jij. En zit ik weer hier... Eventjes dan. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 4 februari 2009 Rapport Share Geplaatst 4 februari 2009 Marjo: dan ben ik toch blij dat ik het heb geschreven. Het is zo belangrijk om gewoon je hart te luchten.En al die raadgevingen moet je maar als goede bedoelingen zien.Kirky: nee, zo erg is het nog niet geworden. Maar je moet er toch niet aan denken dat je/we iemand doodrijden doordat we gedronken hebben. Je bent er op tijd bij.We hoeven niet allemaal tot het absolute nul punt te komen om tot inzicht te komen.Alhoewel ik destijds mijn 0 punt wel bereikt had. Leven of dood kwestie, ernstig genoeg. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 4 februari 2009 Rapport Share Geplaatst 4 februari 2009 Hoi Shir, welkom. je profiel is zichtbaar.Even aanklikken, Vertel dit aan moderator.Wat behulpzaam hè!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 4 februari 2009 Rapport Share Geplaatst 4 februari 2009 De resistance force, is op volle kracht! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 4 februari 2009 Rapport Share Geplaatst 4 februari 2009 Ik ga m'n verbeeldingskracht op het klavier uitleven.Misschien tot later, misschien niet! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 4 februari 2009 Rapport Share Geplaatst 4 februari 2009 Shir, ik heb de moderator ingelicht! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 4 februari 2009 Rapport Share Geplaatst 4 februari 2009 Shir, ik heb je gelezen. Je wordt met liefde ontvangen, maar ik meen dat er andere fora zijn, om met het probleem te dealen! Waar je meer verbondenheid vindt. Ga eens Googelen, Sterkte. Al -Anon of misschien Tactive!! kijk maar eens! Kinderen van drinkers! Zoiets! Soothe. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 4 februari 2009 Rapport Share Geplaatst 4 februari 2009 Goeie avond,Marjo,Banaan en ook appel door de zuurkoolstamp komt idd van mij af. Goed onthouden! Er is dus niks mis met je verstand!Ik heb vluchtig gelezen en daardoor zag ik ook de strubbelingen met puberende kinderen, de dilema's en het loslaten bij echtscheidingen. Ik zag ook dat Marijke gisteren voor de bijl is gegaan, doch gelukkig niet de hort opgegaan is. Het leven is leren door vallen en opstaan en het stoppen met een verslaving is net zo een proces. A never ending story. Hou vertrouwen in jezelf en wees mild voor jezelf dan gaat het lukken om te stoppen en dan wordt het gestopt blijven gemakkelijker. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 4 februari 2009 Rapport Share Geplaatst 4 februari 2009 Tuurlijk Kirky, het is een idee! Hier kan het ook, maar misschien dat het met lotgenoten beter gaat.Geen idee of Shir drinkt!Shir? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 4 februari 2009 Rapport Share Geplaatst 4 februari 2009 Shir, je vraagt naar de beweegredenen. Dat is een moeilijke vraag.Voor een ieder een beetje anders. Het neemt spanning weg."Lekker" relekst.Feit is, dat als we beginnen, de remmen weigeren. Doordrinken, soms tot we er bij neervallen!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Shir Geplaatst 4 februari 2009 Rapport Share Geplaatst 4 februari 2009 Shir drinkt niet of nauwelijks. Af en toe op zaterdag 3 of 4 tapjes, meer niet. Ik krijg het niet weg, en het gevoel van dronken zijn vind ik helemaal niet prettig. Iets teveel en ik hang al de hele avond boven een emmertje. En eerlijk gezegd ben ik daar blij om, want overal lees ik dat alcoholisme erfelijk kan zijn en zoals mijn vader is, wil ik niet worden.Ik ben wel verslaafd aan roken. Wat overigens een net zo´n moeilijke verslaving is om vanaf te komen, denk ik.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rosan Geplaatst 4 februari 2009 Rapport Share Geplaatst 4 februari 2009 Hee Marjo, ik ben je niet tegengekomen vanavond, terwijl ik er wel weer 10 km op heb zitten , hijg, puf, buitenlopen ging niet dus heb ik het op de loopband op de sportschool gedaan. Nu nog een bakkie goed nacht leut en daarna lekker naar bed. Sorry voor het nietszeggende berichtje, maar af en toe wat luchtigs tussendoor mag toch ook?Hopelijk sluit iedereen de dag droog af, droom lekker allemaal,Rosan Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Shir Geplaatst 4 februari 2009 Rapport Share Geplaatst 4 februari 2009 Kirky, een slimme oplossing van jouw dochter, maar dat gaat bij mij niet op, ik woon in Rotterdam, mijn pa in de buurt van Roosendaal. Ik kan door de telefoon of op msn niet zien of hij de waarheid spreekt. Bovendien, als ik op visite kom, is dat sowieso een reden om een biertje te pakken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 4 februari 2009 Rapport Share Geplaatst 4 februari 2009 Das precies hoe het werkt Shir..Een alcoholist hoeft het woord 'tapjes' maar te zien,en heeft de smaak al in de mond. Ik kan nu denken, Hee, ho! Gek flitsje. Raar. Maar ik drink nu een jaar niet meer. Das het verschil.Een beetje mallotig uitgedrukt.Een soort allergische reactie op een bepaald stofje zeg maar.En waar en waarom die reactie begint is voor iedereen verschillend.Het effect zal min of meer gelijk zijn. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 4 februari 2009 Rapport Share Geplaatst 4 februari 2009 Erfelijkheid niet alleen Shir. Er speelt meer!!Ik onderschrijf wat Kirky zegt. Het is natuurlijk je vader, maar een drinker moet je niet achtena lopen.Iemand, die wil drinken stopt niet.En als er al drank in zit, heeft praten helemaal geen zin!Dan weet de drinker het altijd beter!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 4 februari 2009 Rapport Share Geplaatst 4 februari 2009 Lekker luchtig Rosan. Heerlijk!Was van plan morgen misschien naar m'n werk te rennen Het zal een kilometer of 6 zijn denk ik. Ik weet het eigenlijk niet.Lekker joh! Bakkie thee. Slapen zo! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Shir Geplaatst 4 februari 2009 Rapport Share Geplaatst 4 februari 2009 Ik loop mijn pa zeker niet achterna, dat zou niet eens mogelijk zijn. Maar ik kan het ook niet loslaten. Hij is mijn vader. Hou zielsveel van die man. Dan is het vreselijk om te zien hoe die man zichzelf kapot maakt. Hij is 61...helaas een vriendin die nou niet bepaalt solidair is (drinkt zelf gewoon onder zijn neus) en ook nog eens behoorlijk autoritair (praat voor hem, ik kom er niet tussen). Als ik contact opneem, mijn pa wil spreken, krijg ik van haar antwoord. Nou ja, het gaat erom, het ligt allemaal behoorlijk ingewikkeld door allerlei zaken die erom heen spelen.Ik ben nu op een pun dat ik mezelf moet gaan helpen met het probleem te leren omgaan.Vandaar dat ik zoekende was op internet, naar praatgroepen voor kinderen van .., en zo op dit forum stuitte. VCoorlopig krijg ik van jullie nu al meer serieuze reactiues, als dat ik ooit maar gehad heb.FIJN! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 4 februari 2009 Rapport Share Geplaatst 4 februari 2009 Shir, hij moet zelf willen!! Heeft hij weleens overwogen om een echte stoppoging te doen,dan kan je hem dit forum aanraden.Maar men moet het zelf willen. Er 100% voor gaan!Groet en succes! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden