An Geplaatst 24 maart 2009 Rapport Share Geplaatst 24 maart 2009 quote: Originally posted by: ReneSNet terug van een afspraak met de parktijk assistente van mn huisarts naar aanleiding van een longfoto die een paar weken gelden gemaakt is. Longfunctie onderzoek gedaan, ik heb nog een longcapaciteit van 60 %. Oftewel COPD , vroeger longemfyseem of mijnwerkerslongen geheten. Oorzaak roken. Ik stak mn eerste sigartet op toen ik 14 was en ik ben nu 50 en rook nog.. Groot alarm dus, ik moet dus stoppen met roken. Maar ja, ik en stoppen .. Gelukkig is het heel erg rustig op mn werk , dus kan ik eens goed nadenken.. Rene...wat lees ik nu,... je moet echt stoppen met roken hoor!!!Het lijkt zo vreselijk ellendig moeilijk, maar het is goed te doen hoor. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
orleando Geplaatst 24 maart 2009 Rapport Share Geplaatst 24 maart 2009 Ik lees iets van mijnwerkerslongen?Mijn vaders vader was pas 39...En mijn vader..tja, dat weten jullie , net geen 63... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 24 maart 2009 Rapport Share Geplaatst 24 maart 2009 Soothe dus ook!!! Corinne en ik zijn allebei gestopt met roken en het gaat enorm goed.Tegenwoordig heb je kauwgums, pleisters, zuigtabletten, anti trek pillen, weet ik veel wat. Rookpolis, forums, alle hulp die je je maar kan wensen. Echter het gevaar is er dat ik weer alcohol ga drinken en dat mag dus niet gebeuren. Dus daar moet je ook heel goed over na denken. Wat zijn de moeilijke momenten en hoe ga je ermee om. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Otje Geplaatst 24 maart 2009 Rapport Share Geplaatst 24 maart 2009 Aha, neen neen geen Mephisto maar kobeeR, ben nooit zo van de merken maar deze zitten echt als fluwelen kussentjes Weer uren geslapen vanmiddag. Dat wordt weer leuk vannacht. bah. quote: Originally posted by: AlbertRemmo quote: Originally posted by: womanWat is Mephisto, Alberto ? Dat zijn dus niet jouw schoenen;) het is een schoenenmerk Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
orleando Geplaatst 24 maart 2009 Rapport Share Geplaatst 24 maart 2009 Ik rook niet, sorry, maar kan ik jullie helpen te stoppen met roken???Ik vind 1 verslaving al meer dan genoeg, maar wil jullie graag helpen.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 24 maart 2009 Rapport Share Geplaatst 24 maart 2009 Rene: ja eerst dit maar verwerken. Rot nieuws hoor, maar je kan COPD wel stop zetten.Als je doorgaat zit je straks aan de zuurstof. Over dat stoppen met roken zijn te veel spook verhalen. Overdreven toestanden alsof het zo'n vreselijke ramp is om te stoppen. Het is een paar dagen lastig, maar heel goed te doen. Laat je niet langer gek maken hoor. Ik zou wel beginnen om te minderen en bewuster roken zodat je weet waar je mee bezig bent. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
AlbertRemmo Geplaatst 24 maart 2009 Rapport Share Geplaatst 24 maart 2009 quote: Originally posted by: orleandoIk rook niet, sorry, maar kan ik jullie helpen te stoppen met roken??? Ik vind 1 verslaving al meer dan genoeg, maar wil jullie graag helpen.... `t zou fijn zijn Orleando maar verkeerd forum;) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
orleando Geplaatst 24 maart 2009 Rapport Share Geplaatst 24 maart 2009 Hoezo, verkeerd forum, AR ? Ik rook niet, maar dat is toch ook een verslaving?En ik bedoel het goed... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
orleando Geplaatst 24 maart 2009 Rapport Share Geplaatst 24 maart 2009 Insgelijks, rene Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
AlbertRemmo Geplaatst 24 maart 2009 Rapport Share Geplaatst 24 maart 2009 quote: Originally posted by: orleandoHoezo, verkeerd forum, AR ? Ik rook niet, maar dat is toch ook een verslaving? En ik bedoel het goed... ik weet dat je het goed bedoelt Orleando, maar dit is alcohol de baas en niet verslaving de baas dus houden we ons weer niet bij het onderwerp snap je? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
orleando Geplaatst 24 maart 2009 Rapport Share Geplaatst 24 maart 2009 An, hoe gaat het met jou? Jij bent altijd in mijn hart, net alsHoutje, Pippi, Safi, Knuffie, Albertinta, Tasseke, Rvanth, Soothe en een ieder die ik vergeten ben... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 24 maart 2009 Rapport Share Geplaatst 24 maart 2009 Orleando: hier gaat het goed. Een echte 'droogstoppel' . Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
orleando Geplaatst 24 maart 2009 Rapport Share Geplaatst 24 maart 2009 Yep,ik snap 'm.. ALbert;) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
AlbertRemmo Geplaatst 24 maart 2009 Rapport Share Geplaatst 24 maart 2009 Knuffie mis ik ook al een poosje:present::present::present:Albertina mis ik ook al een poosje:present::present::present: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
orleando Geplaatst 24 maart 2009 Rapport Share Geplaatst 24 maart 2009 Hey An, vind het wel moeilijk...ik hervind mijzelf, met een flinke dosis humor, alleen die humor kan een verslaafde begrijpen en dat botst nog wel tussen mij en manlief...die is immers niet verslaafd aan niks. Maar zonder die humor red ik het ook niet (vraag Tasseke maar, die weet wel, waar ik het over heb). Ik kan niet altijd serieus blijven, dan wordt het ook zo saai..Ik durf hier niks te typen, dan word ik er geheid afgegooid!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
AlbertRemmo Geplaatst 24 maart 2009 Rapport Share Geplaatst 24 maart 2009 quote: Originally posted by: orleandoHey An, vind het wel moeilijk...ik hervind mijzelf, met een flinke dosis humor, alleen die humor kan een verslaafde begrijpen en dat botst nog wel tussen mij en manlief...die is immers niet verslaafd aan niks. Maar zonder die humor red ik het ook niet (vraag Tasseke maar, die weet wel, waar ik het over heb). Ik kan niet altijd serieus blijven, dan wordt het ook zo saai.. Ik durf hier niks te typen, dan word ik er geheid afgegooid!! ja dat bedoel ik dus dit is toch ook een manier om van de drank af te blijven?humor mag hier wel zeggen ze als het maar bij het onderwerp blijft, dus kom maar op Orleando Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
AlbertRemmo Geplaatst 24 maart 2009 Rapport Share Geplaatst 24 maart 2009 Orleando Pb Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
orleando Geplaatst 24 maart 2009 Rapport Share Geplaatst 24 maart 2009 Okee, Ar,Mijn eerste T shirt dat ik kocht na mijn 3e opname :Morgen ga ik stoppen met drinkenLoesje""Alleen dit draag ik dus niet op het schoolplein ( ik vind het humor, maar wil dit miijn 3 kinderen niet aandoen, snap je) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
AlbertRemmo Geplaatst 24 maart 2009 Rapport Share Geplaatst 24 maart 2009 ja die is leuk,toen ik snel de winkel in liep om een rookworst te halen en gewoon in gedachten het "paadje" volgde en uitkwam bij de drank was voor mij ook humor ik heb er ook smakelijk om gelachen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
AlbertRemmo Geplaatst 24 maart 2009 Rapport Share Geplaatst 24 maart 2009 Trees schreef laatst nog en dan doe je er een borrelmaatje van iets in die vond ik ook leuk, da`s toch niet verkeerd? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
AlbertRemmo Geplaatst 24 maart 2009 Rapport Share Geplaatst 24 maart 2009 Ik klokte 3 flessen vermouth weg, en toen ik gestopt was zei een collega tegen mij oke, als je het drie maanden volhoud wil ik met je naar de Martinitoren in Groningen hahaha Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hermie Geplaatst 24 maart 2009 Rapport Share Geplaatst 24 maart 2009 De leraar zei gisteren dat sommigen zo nerveus zijn bij het examen dat ze eerst even iets moeten drinken. Ik schoot als enige in de lach, zag al meteen iemand met een limonadeglas wodka voor me. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
orleando Geplaatst 24 maart 2009 Rapport Share Geplaatst 24 maart 2009 AR, ik mocht niet eens Borrelnootjes kopen...en ik bedoelde echt die NOOTJES...maar zij lazen alleen het 1e gedeelte...borrel dus... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
AlbertRemmo Geplaatst 24 maart 2009 Rapport Share Geplaatst 24 maart 2009 maar ze steunen me wel want die zijn van het restaurant, en ik hoef niet aan hun te vragen mag ik een glaasje want ik krijg de fles.op mijn hoofd;) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
AlbertRemmo Geplaatst 24 maart 2009 Rapport Share Geplaatst 24 maart 2009 ja dat is ook zoiets Hermie, ik denk ook altijd als iemand nuchter moet zijn in het ziekenhuis "die mag dus niet drinken" Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden